ik ga een moederfiets kopen en twijfel tussen de sparta trendy en de gazelle bloom. wie heeft één van deze fietsen en wat zijn de plus en de min punten?
Kijk eens bij dit topic :thumbup:. Zitten ook links in van weer andere topics die ook allemaal over moederfietsen gaan :D.
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=74298&sid=31b07a42a02a140cd53879254f600e8b
Dat klopt wel maar het is een topic uit 2009 die verwijst naar nog oudere topics dus het zou zomaar kunnen dat de info die daar gegeven word niet meer up to date is.
Ik heb de oude gesloten en ik laat deze open
ik heb de gazelle bloom! een topfiets :thumbup:
Ik heb ook de Gazelle Bloom, is een hele goede fiets vind ik!
Maar volgens mij is de Sparta net zo goed hoor…
Ik ben voor groot deel toch voor t uiterlijk gegaan.
ik ga vandaag weer naar de winkel. neig sterk naar de gazelle bloom omdat die grotere banden heeft en er meer als een gewone fiets uitziet. vandaag eens een testrit maken, dat heb ik op de sparta al gedaan.
@lonneke1980 wrote:
ik ga vandaag weer naar de winkel. neig sterk naar de gazelle bloom omdat die grotere banden heeft en er meer als een gewone fiets uitziet. vandaag eens een testrit maken, dat heb ik op de sparta al gedaan.
Om die reden voor de Gazelle gegaan…
Sparta met dat grote stuur… :eh:
Volgens mij is de Gazelle ook wat lichter…
@faizaa wrote:
@lonneke1980 wrote:ik ga vandaag weer naar de winkel. neig sterk naar de gazelle bloom omdat die grotere banden heeft en er meer als een gewone fiets uitziet. vandaag eens een testrit maken, dat heb ik op de sparta al gedaan.
Om die reden voor de Gazelle gegaan…
Sparta met dat grote stuur… :eh:
Volgens mij is de Gazelle ook wat lichter…
dat vond ik dus ook tijdens de testrit, het is helemaal een groot stuur zonder stoeltje eraan.
het is de gazelle bloom geworden, pearl white.
Gefeliciteerd… zoooo’n geweldige fiets… genietse! :thumbup:
Ik heb een sparta amazone classic, maar die is dus inmiddels na ruim 6, bijna 7 jaar intensief gebruik en veel buitenstaan, enorm overleden…
Dus ik mag een nieuw uitzoeken.
Maar twijfel nu dus ook tussen de sparta amazone dynamic en een andere…
Ik denk zowieso nog wel 4 jaar met stoeltjes te rijden, maar daarna mag hij wel wat minder kollosaal ogen dan idd de classic deed.
Ik zit alleen een beetje met mijn lengte, ik ben niet zo groot en wil persee wel met de voeten bij de grond. Lukt jullie dat bij de Gazelle bloom?
Die is er toch ook in diverse framematen? :think:
cell, de bloom is er in twee banden maten 26 en 28 inch en dan nog in drie verschillende frame maten dus mij lijkt dat dat voor jou ook moet gaan lukken.
ik wacht met smart op mijn fietsje, hij komt vandaag of volgende week donderdag binnen dan nog rijklaarmaken en hup fietsen maar!
ik vond het nadeel van de sparta dat hij geen echte stuurlock heeft maar een veer. Ik ben nu voor de cortina gegaan, vond de prijs - kwaliteit net even wat beter (tenminste dat vermoed ik) dan de batavus en gazelle.
Nog 2 weken, dan issie binnen champage kleur met accesoires in dezelfde kleurstelling.
Ik ben ook vrij klein en de Bloom daar is voor mij het stuur te hoog! Sparta heeft dit minder, maar ik ben uiteindelijk gezwicht voor een Montego Liberty 2010, 7 versnellingen, superfiets!!!
Framemaat 51 cm trouwens en 28 inch banden. Had de framemaat wel 53 kunnen hebben, maar nu kan hij nog lager als ik dat zou willen. Ik ben zelf 1.64 trouwens.
Ik heb vorige maand gekozen voor de batavus Mambo. Ik vind hem ideaal!
Met deze zitjes en windscherm:
Hij is heel gaaf. 7 versnellingen en een ‘echt’ stuurlock. 28 inch bandjes. Heerlijke fiets en ik vind hem ook nog eens erg mooi!
@Alette wrote:
Ik ben ook vrij klein en de Bloom daar is voor mij het stuur te hoog! Sparta heeft dit minder, maar ik ben uiteindelijk gezwicht voor een Montego Liberty 2010, 7 versnellingen, superfiets!!!
Framemaat 51 cm trouwens en 28 inch banden. Had de framemaat wel 53 kunnen hebben, maar nu kan hij nog lager als ik dat zou willen. Ik ben zelf 1.64 trouwens.
![]()
Ik heb sinds een paar weken ook de Liberty7, en ben super tevreden (had eerst de Liberty3).
Ik ben ook maar 1.66m en heb framemaat 49cm en kom maar net bij de grond omdat de beugel van het achterzitje onder het zadel doorgaat waardoor het zadel niet lager kan.
Ik heb trouwens de paarse (amethyst) variant :inlove:.
we zijn vandaag onze fietsen te fiets op gaan halen! gelijk een 12km mee naar huis gefietst en mijn bloom fietst heerlijk. wat een verschil met mijn vorige fiets zeg.
super heel veilige km toegewenst
Ik ga eerdaags ook op zoek naar een nieuwe fiets.
Via fietsplan van het werk.
Ik werk bij 's Heerenloo en daar heb je nog zo’n fietsplan mogelijkheid.
Ben benieuwd!!!
Heeft Batavus ook mooie mamafietsen?
Als ik een Batavusfiets neem hoef ik het bedrag niet voor te schieten, neem ik een andere dan moet ik het bedrag eerst zelf betalen en dan krijg ik maximaal 749,- euro terug geloof ik…
batavus heeft de mambo deluxe. Dit model, 2010 is volgens mij bijna niet meer te verkrijgen maar in oktober komen de 2011 varianten, kleur wit en ijs roze volgens mij. Leek mij wel erg leuk maar vond hem uiteindelij ktoch te duur en heb nu een cortina roots, ben erg blij met deze fiets maar moet nog wel wennen aan de grootte, heb een maat groter dan de andere fiets en hij is dus echt uhh ja … groter :mrgreen: kan nog goed met mn voeten bij de grond en qua stuur fietst het veel beter, maar het stoeltje van Eva Lynn zit ook hoger dus dat is soms even lastig met de benen als ze tegenstribbelt