moederfiets

@~Marion~ wrote:

Ik heb vorige maand gekozen voor de batavus Mambo. Ik vind hem ideaal!

Met deze zitjes en windscherm:

Hij is heel gaaf. 7 versnellingen en een ‘echt’ stuurlock. 28 inch bandjes. Heerlijke fiets en ik vind hem ook nog eens erg mooi!

deze heb ik ook, maar dan in het paars :slight_smile: echt heel blij mee! hij fietst echt heerlijk en de 7 versnellingen zijn ook fijn :slight_smile: lekker brede banden, en dat je het stuur op lock kan zetten is echt ideaal!

Ik ben gisteren bij de fietsenhandel geweest.

Hij heeft nu een Sparta Amazone LTD besteld.

Als die binnen is, belt hij me en kan ik kijken of dat wat voor me is.

Het is wel een dure fiets, maar de prijs is incl fietszitjes en scherm. € 999,-

De verkoper vind de Batavus Mambo niet geschikt voor mij omdat ik 1.88 lang ben. Schijnbaar te lang voor die fiets.

@Cell wrote:

Ik heb een sparta amazone classic, maar die is dus inmiddels na ruim 6, bijna 7 jaar intensief gebruik en veel buitenstaan, enorm overleden…

Dus ik mag een nieuw uitzoeken.

Maar twijfel nu dus ook tussen de sparta amazone dynamic en een andere…

Ik denk zowieso nog wel 4 jaar met stoeltjes te rijden, maar daarna mag hij wel wat minder kollosaal ogen dan idd de classic deed.

Ik zit alleen een beetje met mijn lengte, ik ben niet zo groot en wil persee wel met de voeten bij de grond. Lukt jullie dat bij de Gazelle bloom?

Die is er toch ook in diverse framematen? :think:

Van de bloom bestaat ook een kleinere uitvoering ja! De wielen zijn dan ook wel wat kleiner.

Verder ben ik ook voor de Bloom gevallen vanwege het meer ‘normale’ stuur.

@Anita-1982 wrote:

Ik ben gisteren bij de fietsenhandel geweest.

Hij heeft nu een Sparta Amazone LTD besteld.

Als die binnen is, belt hij me en kan ik kijken of dat wat voor me is.

Het is wel een dure fiets, maar de prijs is incl fietszitjes en scherm. € 999,-

De verkoper vind de Batavus Mambo niet geschikt voor mij omdat ik 1.88 lang ben. Schijnbaar te lang voor die fiets.

leuke fiets, de sparta, paars/wit. Heb er ook op gefietst maar ik vond het stuur niet zo heel prettig. Wel hele leuke kleurencombi al is dat niet het belangrijkste hé :wink:

ik heb de cortina. 7 versnellingen fietst heerlijk… ook zonder kinderen…

ik ben ook klein, maar fiets hier goed op.

hebt deze trouwens via mp gekocht…

@Alette wrote:

Ik ben ook vrij klein en de Bloom daar is voor mij het stuur te hoog! Sparta heeft dit minder, maar ik ben uiteindelijk gezwicht voor een Montego Liberty 2010, 7 versnellingen, superfiets!!!

Framemaat 51 cm trouwens en 28 inch banden. Had de framemaat wel 53 kunnen hebben, maar nu kan hij nog lager als ik dat zou willen. Ik ben zelf 1.64 trouwens.

Ik heb de 2009 en ben er ook heeeeeeel tevreden over.