Moederfiets

Hier een Batavus Mamboo deluxe en ben er echt super blij mee :thumbup:

Had deze fiets al wel jaren eerder willen hebben :mrgreen:

@DarkAngel wrote:

Sparta amazone, 2e hands gekocht bij een fietsenzaak. Super fiets!!

hier ook een amazone, alleen wel nieuw gekocht. bevalt uitstekend! lekkere degelijke fiets met zijtassen, mandje voorop, buggymee, voor- en achterstoel en windscherm. wel via internet besteld en in het echt vond ik 'm nog mooier dan op de foto’s (de kleur is mooier, dieper dan op de foto’s te zien was). verder fietst hij heerlijk, ben geen fietser van nature :wink: maar nu pak ik 'm toch vaker.

@truusssie wrote:

@DarkAngel wrote:
Sparta amazone, 2e hands gekocht bij een fietsenzaak. Super fiets!!

hier ook een amazone, alleen wel nieuw gekocht. bevalt uitstekend! lekkere degelijke fiets met zijtassen, mandje voorop, buggymee, voor- en achterstoel en windscherm. wel via internet besteld en in het echt vond ik 'm nog mooier dan op de foto’s (de kleur is mooier, dieper dan op de foto’s te zien was). verder fietst hij heerlijk, ben geen fietser van nature :wink: maar nu pak ik 'm toch vaker.

Goed om te horen, hier ook een sparta op het oog, dan wel de dynamic uitvoering.

Ik heb de nieuwe gazelle bloom :thumbup: heeeeeeeeeeeeerlijke fiets!!!

Ik heb de puch elegance. echt een super fiets :thumbup:

@Cell wrote:

hier al 6 jaar een amazone classic van Sparta… zeker als je meer dan 2 kinderen wilt zou ik niet gauw een trendy of ander model met dikke stang kopen. Een zadeltje voorop voor kinderen vanaf zeg maar 2 jaar kan namelijk niet op zo’n dikke stang.

Bij Bobikezitjes zit er niks aan je stuur maar aan ... hoe noem je dat? De stang eronder ofzo? De buis eronder? Snapt iemand wat ik bedoel?

Dat klopt Ted, om je stuurstang zit zo’n “klem”, ook meteen voor het windscherm als je die hebt. Je ziet de bevestiging nét boven haar roze schoentje op scheenbeenhoogte op de foto…

Trouwens, de kleur is idd in het echt wat anders dan in de catalogus of internet, mooier vind ik zelf dan :wink: , het frame is soort van driehoekig wat ik ook leuker vindt dan sommige moederfietsen met zo’n dik frame wat net op een solex van vroeger lijkt.

dit is mijn sparta amazone, en ik ben er erg blij mee. was iets goedkoper, de kleur is van vorig seizoen, maar dat maakt me niet uit, vind hem evengoed mooi.

@Beebie wrote:

Dat klopt Ted, om je stuurstang zit zo’n “klem”, ook meteen voor het windscherm als je die hebt. Je ziet de bevestiging nét boven haar roze schoentje op scheenbeenhoogte op de foto…

Trouwens, de kleur is idd in het echt wat anders dan in de catalogus of internet, mooier vind ik zelf dan :wink: , het frame is soort van driehoekig wat ik ook leuker vindt dan sommige moederfietsen met zo’n dik frame wat net op een solex van vroeger lijkt.

He wat koel, dit is die andere die ik had gezien :mrgreen: :mrgreen: Dus in het echt nog mooier! Beter, en ik vond inderdaad qua vorm deze leuk omdat sommige mamafietsen echt vreemde stangen hebben :hand:

@Tedski wrote:

@Cell wrote:
hier al 6 jaar een amazone classic van Sparta… zeker als je meer dan 2 kinderen wilt zou ik niet gauw een trendy of ander model met dikke stang kopen. Een zadeltje voorop voor kinderen vanaf zeg maar 2 jaar kan namelijk niet op zo’n dikke stang.

Bij Bobikezitjes zit er niks aan je stuur maar aan ... hoe noem je dat? De stang eronder ofzo? De buis eronder? Snapt iemand wat ik bedoel?

Ik heb het niet over een fietszitje van bobike, maar over een zadeltje :wink: Ik heb een bijna 6 jarige die nog niet goed fietst en een 4,5 jarige die ook niet goed fietst. Maar wat gewicht betreft mogen zij niet meer in een voorstoeltje. Ik heb dus een zadeltje op de stang voorop gemonteerd zitten. Die gaan tot 36 kilo en zo kan ik toch de kinderen normaal vervoeren. Mies gaat daar ook al op. Maar die past dus niet op een moederfiets met dikke stang zoals de trendy.
Ik ben dus gezien de grote van mijn gezin erg blij met mijn classic, waar het zadeltje WEL op kan :wink:

Dat zadeltje heb ik denk ik gezien op de papazone van sparta? Dat is wel een erg handig hulpmiddel zo voor als je idd meerdere kinderen hebt en ze nog wat langer op de fiets meeneemt. :thumbup:

Ik zie trouwens weinig ruimte tussen het stuur en het bobike voorzitje, tillen jullie de kids over het zitje heen ofzo? Hoe moet ik dat zien, gaat het makkelijk?

Ik til haar vanaf de zijkant over het stuur in het zitje, niet over de hoge achterkant van het zitje, zou me geeneens goed lukken, want ik ben zelf maar 1.60 “lang”. Dat is niet weinig ruimte ofzo vind ik, en voor beentjes enzo heb je meer dan ruimte zat om die ertussen te doen, je hoeft niet eens goed te mikken zeg maar :wink:

Oke gelukkig! Ik ben ook ‘maar’ 1.64 dus vandaar dat het me opeens opviel!

Welke fiets had jij nou, de sparta amazone?

Ik had de Sparta amazone dynamic 2010, via internet besteld (675 euro). Framemaat is voor mij 46 cm. Op veel sites staat keuze uit 48 cm, 50 cm en groter, maar de 48 cm bestaat niet. Dat is verkeerd op oa de sparta site zelf. (Dat vertelde de leverancier mij tenminste). Ik heb in de winkel op de 50 cm gezeten en die is echt veeeeeeel te hoog voor mij. Ik heb hem nu nog zo’n beetje op zijn laagste staan, en dan kan ik precies net bij de grond met mijn tenen. Het is een geveerde zadelpen trouwens.

Ik ben aan het twijfelen tussen de gazelle bloom en de sparta amazone limited edition (wit/paars). Over de bloom lees ik hier positieve dingen maar heeft iemand ook ervaring met de sparta? Volgens een fietsenman waar ik ben wezen kijken is de sparta zwaarder met fietsen dan de bloom. Weet iemand hier meer over?

Heb zelf op de sparta gereden, maar wat ik het nadeel vind aan de sparta is dat er maar 26 inch ipv 28 inch wielen op zitten…

en het stuur vond ik heel erg ver/wijd staan…

volgens de fietsenman was de sparta ook in 28 inch. Ik ben vrij lang dus wil sowieso geen 26 inch en die limited edition was blijkbaar ook in 28.

Ik heb afgelopen week de witte mambo deluxe gekocht. Het is inderdaad een vreseli8jke hap geld. Ik was voor de mambo, 2 bobikezitjes, windscherm, een buggy-mee en fietstassen 1000 euro kwijt. Volgende week issie klaar…

Ik zoek geen moederfiets meer, heb nu een bakfiets is veel veiliger voor mij, want ik ben niet zo handig op de fiets (laat staan met 2 kids erop :oops: )