Moederfiets

Wie heeft er een moederfiets en hoe bevalt ie?

Ik zoek er een waar ik allebei de boys op kan doen, dus 1 voor en 1 achter, welke raden jullie aan ? Heb namelijk helemaaaaal geen verstand van fietsen :mrgreen:

Ik heb de Cortina fiets erg goed. 28 inch banden en 7 versnellingen

28 inch is fijner… de meeste hebben 26 inch banden.

Ik heb ook naar de batavus mambo gekeken… deze vond ik zelf helemaal super. alleen vond ik m nog vrij prijzig.

ik heb de mijne via mp gekocht.

Batavus Mambo. :thumbup:

@joseetje wrote:

hier ook :thumbup:

Sparta amazone, 2e hands gekocht bij een fietsenzaak. Super fiets!!

@DarkAngel wrote:

Hier ook :thumbup:

@Pitje27 wrote:

Ik heb de Cortina fiets erg goed. 28 inch banden en 7 versnellingen

28 inch is fijner… de meeste hebben 26 inch banden.

Ik heb ook naar de batavus mambo gekeken… deze vond ik zelf helemaal super. alleen vond ik m nog vrij prijzig.

ik heb de mijne via mp gekocht.

Heb ook op de Cortina gereden en die fietste prima :thumbup:

Man bij de fietsenwinkel zei alleen wel tegen mij… als ik eerlijk ben zou u net zo goed op bijv. de omafiets of de transporter van Cortina kunnen rijden… door mijn lengte maakt het feitelijk niet heeeel veel uit en heb ik ook een gewone fiets ruimte zat.

Zeker die omafiets heeft ook lekker ruimte en is toch weer een stukje goedkoper.

ik heb een gazelle bloom! is wel een dure fiets… maar die andere merken hebben (iig toen ik een fiets kocht) niet de juiste framehoogte (61) voor mij… en hij is zn geld iig dubbel en dwars waard!

Hier ook een Gazelle Bloom! Ben er erg blij mee. Maar ik vraag me af of je je echt een buil aan moederfietsen kunt vallen.

@babylover wrote:

@joseetje wrote:

hier ook :thumbup:

hier ook :smiley:

Ik heb voor deze gekozen, omdat 'ie niet zo heel erg op een moederfiets lijkt. Dus als de stoeltjes eraf zijn, heb je weer een “normale” fiets.

Hangt er een beetje van af denk ik. Ik fiets weinig, alleen stukjes van/naar supermarkt en school en had dus echt geen zin om veel geld aan een fiets uit te geven. Bij de Hema heb ik vorig jaar voor minder dan 300 euro een prima mamafiets gekocht. Degelijk ding, helemaal niks mis mee :thumbup:

(ze hebben op dit moment trouwens een soortgelijk model in de aanbieding, EUR 299)

Wij zijn er toevallig ook naar op zoek, want ben bang dat mn fiets straks omvalt als ik er twee kindjes op wil zetten. Ben bij verschillende fietsenzaken geweest en eigenlijk kwam de sparta amazone classic er het beste uit. Vooral ook omdat het niet zo’n massale fiets was en goed stevig en degelijk. De trendy was ook goed, alleen wat luxer.

De gazelle bloom enzo, ook de goedkopere, die hebben vaak een hoog stuur, ook al is de framemaat of bandenmaat nog zo klein. Voor mij is dat niet handig omdat ik maar 1.64 ben en het dan onhandig is. En deze fietsen hebben niet zo’n brede instap als de sparta, de sparta heeft eigenlijk een heel stuk extra, waar de andere fietsen eigenlijk alleen een breder stuur hebben waardoor ze het een moederfiets noemen!

Hier de sparta amazone classic, en ik ben er erg tevreden over.

Ik kan niet wachten tot het moment dat Noortje erop kan (mischa fietst nu zelf).

Ik heb de Sparta Amazone Dynamic, 7 versnellingen en 28 inch, omdat ik hem goed vind fietsen en hem mooi vindt, ook makkelijk om te bouwen naar gewone fiets en daarnaast heeft rubberen opstaphulpjes waar je peuter/kleuter op kan klauteren als hij achter op de fiets wil klimmen. Dat lijkt me handig. Daarnaast kan zowel het achterzitje, als buggy-mee en ook je fietstassen erop en dat is niet bij elke moederfiets, vaak is het zitje & buggy mee, of zitje & fietstassen. De Dynamic heeft ook wel een erg breed stuur, daar moet je van houden, bijv. Cortina is wat minder breed. Als ik erop zit, kan ik amper bij de grond en als ik ga fietsen, zit ik eigenlijk wat te laag, ik moet de juiste afstelling nog even vinden :wink: . En ik vond zoals van de Cortina de stuurvergrnedeling of hoe dat heet niet zo handig, dat moet je handmatig omzetten aan je stuurpen als je je kind erop zet, en er handmatig weer afzetten als je gaat fietsen. Mijne heeft gewoon een veer die je kan stellen. Hoe dat bij anderen is, weet ik niet van allemaal.

Hij is best prijzig, maar als je via internet zoekt (of een goede deal in de fietsenzaak maakt), scheelt dat een hele berg. Scheelde van de mijne van adviesprijs 899 voor 675 (kaal, zonder zitjes etc.).

Succes en houd rekening met een vrij lange levertijd, dan valt het altijd mee. In de fietsenwinkel zeiden ze dat ze dat pas exact kunnen zien op eht moment dat ze de bestelling daadwerkelijk invoeren, ze gaven aan minstens 4 weken, uiteindelijk via internet besteld die eerst ook 4 weken aangaven, bleek het 7,5 week te worden! Daarna die geannuleerd en winkels nagebeld, toen werd hij 3 dagen later netjes thuis bezorgd, geheel rijklaar. Dus ik helemaal blij :wink: . (Het scheelt natuurlijk ook of je van gemiddelde lengte bent en dus een veel bestelde framemaat hebt, maar ik ben vrij klein, en 46 cm hoogte komt schijnbaar minder vaak voor). Framemaat kun je proberen in de fietsenwinkel en alvast globaal uitrekenen op diverse fietsenwinkel-sites.

Haai haai

Hier een Gazelle Bloom… Superfiets… En ik vond hem met name fijn vanwege het wijdere stuur… Maar je kunt natuurlijk een gewone Gazelle kopen en dan het stuur weer van de Bloom etc. Dus bij een goede fietzenzaak kunnen ze je dus daarin prima adviseren… net wat je wilt, fijn vind en hoeveel geld je ervoor uit wilt geven. Ik zag ook op de 9 maanden beurs het mamastuur of zoiets… die kan ook op een gewone fiets maar geeft je voorop wel de ruimte voor je kindje… En als ie eruit groet kan het gewone stuur weer terug! Combineren dus;-)

Laat je nog even weten wat je hebt gedaan?

Succes!

hier al 6 jaar een amazone classic van Sparta… zeker als je meer dan 2 kinderen wilt zou ik niet gauw een trendy of ander model met dikke stang kopen. Een zadeltje voorop voor kinderen vanaf zeg maar 2 jaar kan namelijk niet op zo’n dikke stang.

Ik ben klein, dus mijn frame maat is geloof ik 48 ofzo.

Hij is zwart, Ruud onderhoud hem subliem dus op wat kleine roestplekjes na ziet hij er nog super uit.

Ik heb er nu een bobike maxi stoel achter op en voor een zadeltje en jawel… Mies gaat daar ook al op :wink:

Ik denk nu dat ik voor spruit 4 de eerste maanden een fietskar pak, zodra ze ongeveer 18 maanden is kan ze achterop in het stoeltje en dan ook op het zadeltje. Ga geen voorstoeltje meer plaatsen.

Maar ideale fiets en bij goed onderhoud gaat hij goed lang mee. Ik weeg best wat (120 kilo) en zelfs met een quinny zapp en 2 kinderen en een tas vol boodschappen rijdt hij als een trein (mits je de banden goed hard houd!)

ik heb een gazelle bloom, vind het een super fiets! :thumbup:

@DarkAngel wrote:

hier ook… en ik ben er enorm blij mee… het is mijn eigen vrachtwagentje…

buggy erop, kindje erop… tassen vol boodschappen… gaan met die banaan hihi…

Zo ziet mijn bolide eruit:

Ik heb nu 4 jaar een Sparta amazone trendy. Ben er heel erg blij mee.

Ik heb allebei de jongens erop en ook nog een buggy.

Ik heb pas 1 x een band hoeven te vervangen dus dat valt ook mee, gezien de km die ik er mee maak!!

Nadeel is dat ik wel aardig wat roest plekjes al heb, of dat nu aan de fiets ligt of aan de vochtige schuur die we toen hadden???

ik heb nu een maxxwell, goedkope variant. sinds Sarah dr geboorte en hij is op zich nog prima. maar heeft maar 3 versnellingen dus ik ben op zoek naar een duurdere, keus is nu gevallen op de batavus mambo omdat het frame me heel stevig lijkt. Maar die zijn wel prijzig… op internet kun je wel zoeken en krijg je vaak korting op de dealerprijs. incl stoeltjes, windscherm en fietstassen heb ik de mambo gezien voor 850/875 euro incl verzendkosten. maar is nog steeds een hoop geld :wink: