Moederdag!

Misschien is er al een topic, dan verwijder deze maar.

Maar is het misschien leuk om hier te vertellen hoe je verwent bent en wat je vandaag gedaan hebt of gaat doen?

Ik heb een mamafiets gekregen met fietsstoeltje! Is wel 2e hands, maar ziet er nog super uit.

Iris heeft op het kinderdagverblijf een theepot van papier versierd, haar handjes en voetjes staan erop en glitters.

Zit een bekertje en theezakje bij.

En mijn moeder heeft een foto van Iris ingelijst met ook een afdruk van haar voetjes. :inlove:

Leuk !

Hier mijn eerste moederdag, alleen bijna niets aan de hand. :oops: :frowning:

Baal er eigenlijk wel een beetje van, je eerste moederdag is toch extra speciaal.

Hier geen ontbijtje op bed, knutselwerkjes of wat dan ook. Gewoon een normale zondag. Kadootje van de week al gehad, maar was ook niet heel speciaal omdat hij constant vroeg: wat moet ik voor moederdag kopen ? Je krijgt dit… Etc… ja dan is de leukigheid er eigenlijk al vanaf en hij moest het ook perse eerder geven.

Verder ook nog eens de hele dag alleen, vriend is aan de voetbal en daarna door naar zijn werk (van 10:00/23:00 vandaag). Naar mijn ouders is ook even geen optie wegens o.a. afstand.

Ja, ik baal een beetje :oops: Dan zie je van iedereen leuke knutselwerkjes, ontbijt op bed etc… had ik ook wel leuk gevonden.

:hug:

Van huis uit ben ik gewend aan veel verwennerij, ik baalde de eerste jaren, met een man die gewoon niets deed, dus ook weleens…

Nu komt het uit de kinderen zelf en geniet ik er extra van.

Dochter maakte een mooie tekening en wilde net als haar broers rijmen:

Lieve Mama ik schrijf je deze brief,

Want ik vind je heel lief

Ik hou van jou

Daarom is deze tekening voor jou :inlove:

En een van de jongens

Lieve mama ik hou van jou

Je ogen zijn zo mooi als de veren van een pauw :lol:

Echt hoe komt ie er op… Gedicht was een stuk langer maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien :wink:

Van zoon en dochterlief samen een tekening gehad met een kopje koffie.

En van Riley alleen een zeep gedrukt in een hartje, met versiersel van hem zelf en een bakje met hartjes snoepjes.

Van de kindes een naaiblad en een houten hart met waxinelichthoudertjes gekregen, en van de oudste ook nog een prachtige kleurplaat. Zo lief! Vooral omdat ik het niet zo had verwacht (en het ook geen probleem vindt als mijn man er niet aan had gedacht, al is het andersom wel dubbel lief dat hij eraan heeft gedacht en ook echt ‘overleg’ heeft gehad met de oudste erover :smiley: )

Daniël heeft op school een soort zakje gemaakt van papier in hartvorm, met daarin een zeepje.

Ook had hij een gedichtje, wat hij uit zijn hoofd op kon zeggen, zo lief! :inlove:

Lieve mama luister even,

't wordt een leuke dag voor jou

Want ik wil je nu vertellen

dat ik heel veel van je hou!

Je bent voor mij de liefste moeder,

daarom zeg ik met een zoen:

Dank voor al je lieve zorgen,

vandaag zal ik alles voor je doen!

Mijn vriend had van gips een hart gemaakt, met daarin de handafdrukken van de kids, terwijl hij meestal helemaal niet zo creatief is, geweldig!

Verder geen moederdaggedoe (wat ik niet erg vind) maar mijn vriend is jarig vandaag, dus ander feest hier!

@Selena… ik heb net zo’n exemplaar hoor… en volgens mij zijn er vele van dit model en type… :-* Ik heb het geaccepteerd en zeg gewoon wat ik wil… Morgen is het moederdag en daar help ik je rond 7 uur nog wel even aan herinneren, mag jij de tafel dekken en eitjes koken en koffie zetten en van de kinderen krijg ik hun knutsels wel, ik heb bloemen gekocht, die mag je mij geven namens jouzelf en Suuske… ligt ook nog een kaart, schrijf er wat leuks in…

Dan maar zo… werkt goed :angel:

Manlief houd gewoon niet van moeten raden en afwijkende routines, dus spontaniteit zit er wat dit soort dingen betreft gewoon niet in…

Van Suus dus rozen gekregen :angel: :lol: van Mies een tekening van een… (jawel) treinramp en neergestort vliegtuig :lol: Van peet een geknutselde sleutelhanger/tassenhanger en van Niek een plankje met een spijkerweefwerkje in de vorm van een hart.

En ik heb namens manlief voor mezelf dan maar een hitzone cd besteld, komt van de week, maar geen probleem.

Voor mijn schoonmoeder een mooie kaart en een setje badgeld/bodylotion van de tuinen en een tekst in de kaart dat ze als moeder, schoon-moeder en o-ma heel belangrijk voor ons is… :inlove:

wat wel super verwennerij overigens was… onze oudsten waren al begonnen tafel te dekken toen ik Ruud naar beneden stuurde… ze weten inmiddels wel dat ik eten in bed verschrikkelijk vind, dus vanwege moederdag waren ze al druk bezig. Papa hoefde alleen nog maar cappucino te maken en eitjes te koken want zelfs de croissantjes waren ze al aan het rollen en lagen al op de bakplaat… kinderen maken er dus echt 1 feestje van, vullen papa mooi in… of ze leiden zeg maar… :mrgreen:

Ja hier vanmorgen ontbijt op bed van de oudste gekregen samen met een knutsel van een hart met mama erbij. De middelste had een hanger gemaakt met bovenaan een groot piepschuimen hart en daaronder kralen en daartussen kleine zeepjes.

Van dochterlief een crepe papieren bloem en een beschilderd potje met daarin een bloemetje.

Altijd leuk!

Dit jaar heb ik mijn moeder en schoonmoeder een wat mooier kado gegeven dan anders. Ze hebben allebei een Zinzi ketting gehad met daaraan een hanger. Dit omdat ze dit jaar 10 jaar oma zijn. Vond ik wel een keer leuk.

Van manlief heb ik niks gekregen en dat wil ik ook niet. Dat vind ik onzin.

Hier is op zondagmorgen de bakker los, dus we hadden verse duutse käsebrötchen en rosinenbrotchen en een prachtig knutselwerkje van onze zoon. Daarna was het een dag zoals alle andere.

Hier ging meneer eerst uitslapen :inlove: En toen met papa een ontbijtje maken. Al is dat niet heel speciaal hoor want dat doen ze elke zondagmorgen. :lol: :inlove:

En dit kdv knutsel van Siem gekregen:

Een madelief moet het voorstellen met zijn handjes en voetjes als blaadjes :inlove:

Maar voor de rest wil ik geen kado’s. Zie en lees ook op facebook de meeste grote kado’s wat ze van hun man hebben gekregen. Dan denk ik: maar je bent zijn moeder toch niet? Dus heb ik ook tegen hub gezegd, hoef geen gekochte kado’s. Een kado koop je maar voor je eigen moeder. Moederdag vind ik dat een kindje iets voor zijn mama knutseld of zelf iets kleins koopt wat hij zelf heeft uitgezocht. Of dat de papa iets knutseld met de kleine als deze nog niet zelf kan knutselen.

En de hele dag knuffelen, dat vind ik er ook bijhoren :inlove:

Seth was er volgens mij ook al van op de hoogte gebracht dat het moederdag was die kwam om 2 uur voor een fles en besloot toen niet meer te willen slapen :thumbup:

dus die heeft toen tot 6 uur bij mij op m’n buik geslapen toen wou die weer eten en toen heeft manlief zich opgeofferd met hem te gaan slapen

toen ben ik naar beneden gegaan en ben ik zelf maar de croissants gaan maken had Luna en Odin ook ieder een croissant gegeven en vervolgens wou Seth weer eten uiteraard :lol:

dus mijn croissants werden door Luna en Odin opgegeten :thumbup:

dus mijn moederdag begon al vroeg en goed :thumbup: genoeg aandacht en liefde gehad van de kids :zzz:

toen kwam manlief naar beneden en heeft de rest van de croissants klaargemaakt waarvan ik weer nieuwe kreeg al hadden Luna en Odin die liever met alle liefde ook voor mij opgegeten :lol:

toen kadootjes gekregen van Luna en Odin

Luna had een theepot zelf geknutseld met een theezakje erin (zijn gek op thee op die school vorig jaar kreeg ik ook al een theezakje :shifty: ) en een chocolaatje :thumbup:

van Odin een uh… ding met notitieblokje ofzoiets :think: ach wel leuk gemaakt iig met een foto erop van hem

en toen kwamen mijn ouders en ben ik met hun naar m’n oma gegaan en hebben we manlief met Luna en Odin bij de dierentuin afgezet :thumbup:

@Cell wrote:

@Selena… ik heb net zo’n exemplaar hoor… en volgens mij zijn er vele van dit model en type… :-* Ik heb het geaccepteerd en zeg gewoon wat ik wil… Morgen is het moederdag en daar help ik je rond 7 uur nog wel even aan herinneren, mag jij de tafel dekken en eitjes koken en koffie zetten en van de kinderen krijg ik hun knutsels wel, ik heb bloemen gekocht, die mag je mij geven namens jouzelf en Suuske… ligt ook nog een kaart, schrijf er wat leuks in…

Dan maar zo… werkt goed :angel:

Manlief houd gewoon niet van moeten raden en afwijkende routines, dus spontaniteit zit er wat dit soort dingen betreft gewoon niet in…

Van Suus dus rozen gekregen :angel: :lol: van Mies een tekening van een… (jawel) treinramp en neergestort vliegtuig :lol: Van peet een geknutselde sleutelhanger/tassenhanger en van Niek een plankje met een spijkerweefwerkje in de vorm van een hart.

En ik heb namens manlief voor mezelf dan maar een hitzone cd besteld, komt van de week, maar geen probleem.

Voor mijn schoonmoeder een mooie kaart en een setje badgeld/bodylotion van de tuinen en een tekst in de kaart dat ze als moeder, schoon-moeder en o-ma heel belangrijk voor ons is… :inlove:

:lol: :lol: :lol: Nu moet ik toch wel even lachen hoor. Alhoewel ik niet weet of ik het ook op deze manier ga doen voortaan :angel: Vind dat er toch een beetje spontaniteit mee moet komen, i.p.v. alleen maar ‘moeten om het moeten’. Net zoals het kadootje. Leuk hoor, maar hij koopt het duidelijk omdat je met moederdag wat ‘moet/behoort’ te kopen (en daarmee is dan de kous ook af voor hem). Het is voor hem meer een dag dat hij even een kadootje moet kopen en geven, dan echt een met betekenis erachter. En dan is het ook heel a-romantisch/aspontaan de hele week gewoon melden/vragen wat hij moet kopen voor me, dat hij weggaat om wat te kopen voor moederdag, melden wat hij gekocht heeft etc… En dan nog 4 dagen te vroeg willen geven (vraag me niet waarom) en daarmee de kous dus af… Even een kadootje kopen omdat het ‘moet’, dit geven en klaar…

Het gaat mij echt niet om het kadootje hoor. Maar gewoon wat extra creativiteit, spontaniteit en liefde ergens in verwerkt… ja dat had ik wel leuk gevonden. Hier dus geen creatieve knutsel, geen ontbijtje op bed, geen geplukte bloemetjes uit het veldje hiernaast, niks waar de betekenis van moederdag uit blijkt, niet even met het gezinnetje op bed of een extra handje hulp met Lynn, niks spontaan, gewoon voetbal/te werk van 10:00/23:00…

Voor mijn 1e moederdag vind ik dat ergens best een beetje jammer. :shifty: Al zeg je maar een keertje ‘fijne moederdag’, of iets waaruit blijkt dat ik een lieve moeder ben (vanuit Lynn gezien)… En ja, Lynn is nog klein, krijgt het zelf nog niet echt mee, maar ik zie zat knutselwerkjes voorbij komen van kindjes van 2/3 maanden bijv… :oops: Gewoon een blijk van waardering had ik wel fijn gevonden, maar zelfs dat niet gehoord. :think: :shifty:

Het is dat Siem dit op het kdv heeft gemaakt, denk niet dat zijn papa zo creatief was. Dan had hij iets van een bloemetje ofzo gehaald :wink:

Of een handje met verf op een blaadje en dan helemaal trots zijn dat hij dat maar even gedaan heeft :lol:

Maar zo voor je eerste moederdag is niet leuk nee.

Dat hij dan niet even de moeite neemt om een ontbijtje te maken. al is het maar een pistoletje met een gekookt eitje oid.

Hier hebben we verder weinig gedaan, even langs schoonouders en dat was het wel.

hier een prachtige onderzetter van dochter gekregen! en na mijn looprondje moest ik douchen en weer terug op bed voor het ontbijt…zoo lief!!

verder heb ik een hoesje voor mijn telefoon gekregen met hun foto (zelf besteld :oops: )

wij doen er eigenlijk niet zoveel aan omdat ik meestal vlak erna weer jarig ben (16 mei) en ik vind het elke dag al moederdag want elke dag krijg ik veel liefde van hun!!

Moederdag…begon met om 6 uur wakker. :lol: Geen ramp maar ben wel naar beneden gegaan. Even wat drinken en voor de oudste vast ontbijt neergezet. Manlief nog maar even laten slapen (hoezo omgekeerde wereld :lol: ). Maar ik weet gewoon dat de hele dag beter loopt wanneer hij iig wat slaap heeft gehad. 8) Kindlief was zijn knutsel van de PSZ al bijna weer vergeten. :mrgreen: Ze hebben een ketting gemaakt met 3 stenen eraan die ze zelf gemaakt hebben van gips en daarna geverft. :thumbup:

Croissantjes waren we vergeten te halen. Koffie zet manlief iedere ochtend (dus iedere ochtend een beetje moederdag?). En verder ach lekker getuttelt in huis met de jongste. De oudste ging met papa naar de winkel voor wat boodschapjes en kwam met een onwijze aarbeienvlaai terug. :drool: In de middag gezellig kraamvisite en zo zijn we de dag door. Mijn eigen moeder is op vakantie dus die krijgt haar portie pas als ze terug zijn (geen ideeee nog wat :think: ). En SM hadden we helaas geen tijd voor om heen te gaan vandaag dus dat komt morgen of overmorgen pas. Vind ze ws ook niet zo erg want ze weet dat we hier met een heel klein ieniemienie mannetje zitten.

Verder zie ik moederdag ieder jaar als de gelegenheid om mezelf te trakteren op een lekker luchtje oid. Dat hoeft manlief niet voor me uit te zoeken want zoals al gezegt ik ben niet zijn moeder. :wink: Maar ik vind wel dat ik op moederdag (net als alle andere moeders) wel iets mag doen om ook mezelf te verwennen. :thumbup:

Wij hadden grooooot feest want onze kleine grote man werd drie jaar :inlove:

Wel heb ik een hele mooie placemat met verfhandjes erop gekregen die hij op de psz gemaakt heeft :slight_smile:

Na afloop van zijn feestje heeft hij alle kindjes getrakteerd, en alle mama’s kregen een mooie bloem :slight_smile:

lily: gefeliciteerd met je zoon :dance: :dance:

Het was zijn eerste ‘bewuste’ verjaardag, geweldig :inlove:

“We gaan feest vieren!”

Hier drie dezelfde theepotten, met een theezakje erbij. Tsja, alle drie zitten ze op dezelfde creche :mrgreen: .

De oudsten hebben 'm prachtig geschilderd en de jongste heeft een paar krasjes gezet :inlove: Haar eeste echte eigen knutselwerkje (al verdenk ik de juffies ervan dat ze wat hebben meegekrast :lol: )

Met een lekker ontbijtje erbij al met al een prima moederdag!