Moeder reuzengezin weer zwanger

AMSTERDAM - Michelle Duggar en haar echtgenoot Jim Bob weten van geen ophouden. De vrouw is zwanger van haar negentiende kind...

Toen telg nummer achttien in december 2008 werd geboren, liet het echtpaar al doorschemeren nog niet tevreden te zijn. De verrassing was dan ook niet heel groot toen het reuzengezin uit het Amerikaanse Tonitown in Arkansas deze week bekendmaakte opnieuw gezinsuitbreiding te krijgen.

Voor Michelle (42), die al al 25 jaar is getrouwd met Bob (44), is het de zeventiende zwangerschap. Twee keer beviel ze van een tweeling.

De voornaam van de nieuwe spruit wordt ook geen verrassing: alle kinderen hebben een naam die begint met de letter J.


Eens is je lichaam toch op? Of zie ik dat verkeerd??

:shock: Lijkt mij dat je lichaam idd op een gegeven moment op is

Nee ik denk dat het vrouwenlichaam een hoop kan hebben…

Mijn ma heeft ook 6 zwangerschappen 5 kinderen gekregen…en niets behalve striae en een iets zwakkere blaas misschien…

Potverdikkie, ik moet er niet aan denken. Ze is al bijna 25 jaar continu zwanger.

iedereen beleeft de dingen nu eenmaal anders

ik krijg ook reakties van mensen die horen dat wij na acht jaar op onze leeftijden ( 42 en 47) toch nog een kindje er bij krijgen, die zeggen, nou moe waar begin je aan, ik moet er niet aan denken



nee maar goed ZIJ hoeven het toch ook niet te doen…wij doen het en wij zien het wel zitten



zo zal het voor deze groot gezins mama ook zijn, deze mensen maken die keuze en dat zal vast niet voor niets zijn, ze vinden het blijkbaar fijn en kunnen het blijkbaar aan ( dat neem ik toch wel aan tenminste)

zolang die kinderen een goed leven hebben, en die mensen gelukkig zijn met hun keuze…weet ik niet of ik daar over zou durven oordelen

als het nu om een gezin met verwaarlozing of mishandeling zou gaan zou ik zeggen NU ingrijpen…maar dat begrijp ik niet uit het berichtje



ieder zn keuze in het leven…

@kristalkindje wrote:

iedereen beleeft de dingen nu eenmaal anders

ik krijg ook reakties van mensen die horen dat wij na acht jaar op onze leeftijden ( 42 en 47) toch nog een kindje er bij krijgen, die zeggen, nou moe waar begin je aan, ik moet er niet aan denken



nee maar goed ZIJ hoeven het toch ook niet te doen…wij doen het en wij zien het wel zitten



zo zal het voor deze groot gezins mama ook zijn, deze mensen maken die keuze en dat zal vast niet voor niets zijn, ze vinden het blijkbaar fijn en kunnen het blijkbaar aan ( dat neem ik toch wel aan tenminste)

zolang die kinderen een goed leven hebben, en die mensen gelukkig zijn met hun keuze…weet ik niet of ik daar over zou durven oordelen

als het nu om een gezin met verwaarlozing of mishandeling zou gaan zou ik zeggen NU ingrijpen…maar dat begrijp ik niet uit het berichtje



ieder zn keuze in het leven…




Wij willen ook graag nog een kindje (en gaan nu ook geen anticonceptie gebruiken :wink:)…maar volgens mij pleeg je aardig roofbouw op je lichaam als je in 25 jaar 17 zwangerschappen hebt voldragen :roll:

tsja misschien wel maar aan de andere kant is dat ook haar keuze



ik ken overigens iemand die elf kindjes heeft gehad en als ik die zie fietsen dan denk ik nou nou als ik er straks ook nog zo bij huppel dan doe ik t ervoor

Tja, als je er al 18 hebt dan maakt die 19e ook niet meer uit he… 8)

Ik vind toch dat ze op zn minst 20 kinderen moeten hebben! 8)

haha ja minstens 20!!



Maar de oudste zoon word in februari papa, dus dan word je tante/oom zeggertje eerder geboren dan jezelf! (Ik neem aan dat ze later dan februari uitgerekent is)

ja nou jullie hebben gelijk, wie A zegt moet B zeggen maak er dan maar meteen een rond getal van hahahaha

Uhmmm zijn die aantallen echt superbijzonder?



Hier in de omgeving zijn nog veel kerkelijke dorpen zeg maar, en heb gewerkt met een jongen die 23 broers en zussen had. Pasgeleden eentje ontmoet (zelfde dorp) die er 11 had en nog volop in de running, zeg maar. En meer gezinnen van tussen de 15 en 20.



Dat is wel fors, maar ook weer niet zo bijzonder hier in de omgeving dat er pers aan te pas komt.



(Was toen een leuk gesprek, kwam over broers en zussen: hij 23 en 0. Ik probeerde me etenstijd voor te stellen zo druk en hij bij mij zo rustig).

mijn moeder komt ook uit een gezin van 13, zij was de jongste.

mijn oma was 45 toen zij is geboren.

mijn moeder is nu 53 en haar oudste broer is 77

jeetje, ik moet er niet aan denken.

na de geboorte van mijn jongste was ik lichamelijk echt wel stuk hoor (drie kort op elkaar), dat heeft echt lang geduurd voor ik helemaal hersteld was.



Wat ik wel jammer vind in deze, is dat dit soort gezinnen dan niet gewoon pleegkinderen nemen. Als er zoveel ruimte in huis is, in je hart is, je het aankan, gun ook die kindjes die het zo nodig hebben een fijn huis…

Als wij het ons konden veroorloven hadden we ook graag 8 a 10 kinderen geweldig maar het is niet te doen.

Ik denk als je complicatie loos je zwangerschappen en bevallingen doorhuppelt het mogelijk is…



meer wil ik hier niet over zeggen!! :silenced:

Ik vraag me echt af hoe onderhouden ze dat :think:

ik bedoel, kinderen moeten naar school/ studeren/luiers/kleding/eten etc etc



Lijkt mij ook wel dat het aardig wat van je lichaam vergt, maar goed, ik hoef het niet te doen :wink:



Zo heel oud zijn ze nog niet, maar ik zie wel eens dat je denk o, dat is de oma, blijkt het de moeder te zijn :shifty:



gr mel

nr 19 is inmiddels geboren!

(en ook het 1e kleinkind)



De jongste Duggar heet Josie Brooklyn en is 3 maanden te vroeg geboren,

ze weegt maar 623gram. Naar omstandigheden gaat alles goed.



Wat leuk voor Joshua, Jana, John-David, Jill, Jessa, Jinger, Joseph, Josiah, Joy-Anna, Jeremiah, Jedidiah, Jason, James, Justin, Jackson, Johannah, Jennifer en Jordyn-Grace, een zusje er bij!







op een gegeven moment kun je toch geen naam met een J meer vinden? :wink:

@melanie wrote:

Ik vraag me echt af hoe onderhouden ze dat :think:

ik bedoel, kinderen moeten naar school/ studeren/luiers/kleding/eten etc etc




Nou… dat zit wel snor: wat een huis!

http://www.duggarfamily.com/

Ik wist al dat ze weer bevallen was alleen drie maanden te vroeg oei dat is een hoop en dan ook nog zo licht en klein pfffffffff wat klein.



ik vraag me met dit soort dingen altijd af hoe ze het betallen