` In een ziekenhuis bij Los Angeles is
een vrouw bevallen van een achtling.Ze
kreeg zes jongetjes en twee meisjes.
De lichtste baby weegt iets minder dan
twee pond;de zwaarste ongeveer drie
pond.Voor zover bekend is maar één keer
eerder een achtling levend ter wereld
gekomen.Dat was in 1998 in Houston.
Wowwwww…je zou maar ineens 8 kindjes moeten verzorgen!
Liefs,
Moon
pfff nou ik benijd hun niet, en eerlijk gezegd de kindjes ook niet :think:
hahah ik wilde het net plaatsen
deze is wat uitgebreider :mrgreen:
Amerikaanse baart achtling
Uitgegeven: 27 januari 2009 06:35
Laatst gewijzigd: 27 januari 2009 06:43
LOS ANGELES - Een Amerikaanse vrouw is maandag in het ziekenhuis bevallen van een achtling. De kinderen maken het allemaal goed. De vrouw, die onbekend wil blijven, schonk het leven aan zes jongens en twee meiden, meldden Amerikaanse media.
Doktoren waren verbaasd over het aantal kinderen. Tot het moment van de bevalling ging men er vanuit dat het om zeven kinderen zou gaan.
De baby’s kwamen met een keizersnede ter wereld. De kinderen wegen tussen de 900 en 1500 gram.
Zelden
Het gebeurt zelden dat een vrouw acht kinderen tegelijk baart. Het gebeurde in 2007 in Algerije en in 1998 in de Amerikaanse staat Texas.
Het hoogste aantal kinderen dat ooit in een keer werd gebaard is negen. Dat gebeurde in 1971 in Australië. Geen van de baby’s overleefde het toen.
Hoe raak je ooit zwanger van een 8-ling?
Ze plaatsen toch bij ivf nooit 8 bevruchte eitjes terug? Of in Amerika wel?
@Tamma wrote:
Hoe raak je ooit zwanger van een 8-ling?
Tegenwoordig geven huisarten vaak ook bijvoorbeeld clomid zonder dat de vrouwen die dit gebruiken gecontroleerd worden. Ik heb een paar maanden geleden van de gyn clomid gekregen en werd daarbij wel gecontroleerd (omdat we IUI doen). Met een normale dosering clomid had ik al 5 follikels dus werd bij mij de poging afgeblazen. Als vrouwen die dit zonder controle gebruiken nou ook veel follikels hebben dan heb je al snel kans op een meerling.
Maar poeh 8 baby’s… ik moet er niet aan denken hoor. Zonder hulp lukt het volgens mij nooit om die kinderen fatsoenlijk te verzorgen.
een groot gezin lijkt me wel leuk maar dan wel om de beurt of een 2-ling erbij maar alles in 1x :shock: zou er niet aan moeten denken :shifty:
@purpled82 wrote:
@Tamma wrote:Hoe raak je ooit zwanger van een 8-ling?
Tegenwoordig geven huisarten vaak ook bijvoorbeeld clomid zonder dat de vrouwen die dit gebruiken gecontroleerd worden. Ik heb een paar maanden geleden van de gyn clomid gekregen en werd daarbij wel gecontroleerd (omdat we IUI doen). Met een normale dosering clomid had ik al 5 follikels dus werd bij mij de poging afgeblazen. Als vrouwen die dit zonder controle gebruiken nou ook veel follikels hebben dan heb je al snel kans op een meerling.
gyn’s controleren ook niet altijd hoor ik heb ook clomid gebruikt zonder dat ze hebben gekeken hoeveel eitjes er waren vrij gekomen voor zelfde geld had het ipv 1 ook meer kunnen zijn bij mij
ze wil ze alle 8 borstvoeding geven!!
@klavertje4 wrote:
ze wil ze alle 8 borstvoeding geven!!
:lol:
Ik zet het net bij het borstvoedingstuk :mrgreen:
Vind het echt vet cool 8)
:shock: :shock:
alle 8!! mijn heden!! vind het al knap als je een tweeling kan voeden!!
stomme is wel…vanmiddag droomde ik over een 8ling. En toen had ik dit stukje nog niet gelezen :mrgreen:
(gelukkig klopte een heleboel details niet in die droom, dus deze was echt bedrog! )
voorlopig krijgen de kleintjes denk ik BV via een infuus ofzo, kan me niet voorstellen dat ze al zelf drinken nu… maar hoe wil je 8 baby’s borstvoeding gaan geven… dan ben je volgens mij echt de hele dag bezig…!!!
@mlk1982 wrote:
voorlopig krijgen de kleintjes denk ik BV via een infuus ofzo, kan me niet voorstellen dat ze al zelf drinken nu… maar hoe wil je 8 baby’s borstvoeding gaan geven… dan ben je volgens mij echt de hele dag bezig…!!!
je hebt niet genoeg aan 1 dag :lol:
maar zonder gekheid live voeden kan toch nooit??? :roll: :think:
Moeder achtling had al zes kinderen
Twingly blog zoekenJouw blog hier
AMSTERDAM - De vrouw die deze week beviel van een achtling, had al zes kinderen. Onder hen een paar tweelingen.
:shock: :shock:
Ik denk eerlijk egzegt dat bv of flessen geven evenveel tijd kost…
Misschien hou je het niet lang vol maar zou echt wel ook ze bv geven…zeker de eerste tijd en alle kleinste zo lang als mogelijk.
Als je dat wil…dan kan dat…dan lukt dat…niet live dan wel afgekolft.
Nu zullen ze idd per sonde krijgen want ze zijn met 30 weken geboren en hebben dus alle energie nodig om te groeien.
Ja flessen kan je uit handen geven dat wel…maar als je kolft kan dat dus ook :mrgreen:
Moeder achtling had al zes kinderen
Uitgegeven: 30 januari 2009 14:40
Laatst gewijzigd: 30 januari 2009 14:40
LOS ANGELES - De Amerikaanse vrouw die deze week beviel van een achtling, had al zes kinderen, waaronder een tweeling. Ze wist dat ze van zeven kinderen zwanger was, maar wilde geen van de embryo’s weg laten halen.
De moeder, die onbekend wil blijven, onderging vorig jaar een vruchtbaarheidsbehandeling, berichtte CNN vrijdag.
De andere kinderen zijn in de leeftijd van 2 tot 7 jaar. Het wordt nog krap bij de familie thuis, want ze wonen in bij de ouders van de moeder in een huis met slechts drie slaapkamers.
JA, ik heb dat ook gelezen ja :shock: :shock:
Ze had er al 6 en dan nog een vruchtbaarheidsbehandeling erbij.
Hoeveel plaatsen ze in godsnaam terug in dat land?? :shock: :shock: Dat kan toch niet???
En hoe ze erbij wonen…14 kinderen en 3 volwassen met 3 slaapkamers…
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/02/art000001C98B6773BF4FC3.html
Het spijt me echt, maar dat DOE JE TOCH NIET!!!
Onbegrijpelijk gewoon :snooty: wordt er gewoon verdrietig van…
Geen inkomen, alleenstaand, als 6 kids en dan er 8 bij… nee, daar wordt ik echt heeeel erg verdrietig van…
Moeder achtling onder vuur in media
In de VS komt steeds meer kritiek op de moeder van de achtling. De 33-jarige vrouw had al zes kinderen, onder wie drie met een handicap. Ze is een bewust alleenstaande moeder, heeft geen inkomen en woont bij haar ouders die arm zijn.
Omdat ze nog meer kinderen wilde, kreeg ze een ivf-behandeling. In de media is berekend dat alleen al de bevalling en het in leven houden van de acht baby’s 1 miljoen dollar heeft gekost.
De vrouw heeft al een woordvoerder in dienst genomen om de vele aanvragen voor interviews te regelen. Tv-ster Oprah Winfrey staat vooraan in de rij om de achtling-moeder te ondervragen.
Deel wel de algemene mening… wel jammer dat er weer zo’n Amerikaanse hetse van gemaakt wordt
Sja…Oprah zal wel flink geld bieden…
Ik wel eens een uitzending gezien met haar en een 6-ling. Die kregen luiers en voeding voor de eerste 6 jaar…
Daarna zouden de scholen betaald worden en ook de verzekering was al geregeld…
Was dat die zelfde vrouw???
Die aflevering heb ik wel eens gezien ja… :think: