Mijn kleine dreutel is nu al 9 maanden oud en slaapt nog steeds niet door. Om 23:00 uur krijgt ze haar laatste flesje (anders wordt ze om 03:00 uur wakker)
Daarna ga ik meteen slapen en met een beetje mazzel maak ik dan 5 uurtjes, want om 04:30 uur is de dag wat haar betreft begonnen.
Meestal om 06:00 uur wordt ze dan weer moe, maar dan gaat bij ons net de wekker en begint voor mij de drukke ochtend.
Het zij zo… ik leg mij erbij neer. Uit ervaring met mij oudste dochter weet ik dat het vrijwel niet te doen is om andere slaap en wektijden aan te gaan leren. Meestal komt dat vanzelf…
MAAR WANNEER!?
Ik ben nu echt zo vreselijk moe dat ik in de ochtend in de tram op weg naar mijn werk al zit te knikkebollen. Ik laat overal steekjes vallen en ben om de haverklap ziek en mijn man is er nog erger aan toe geloof ik
Ik heb een doorgaand eeeerg rustige baan en op dit moment zit ik me suf te KOK-en in de hoop dat ik hier niet in slaap val :doh:
Iemand tips hoe je wakker blijft?
Ik drink nu 4 koppen koffie en twee red bulls op een dag. Maar mijn ogen blijven dichtvallen…
Ik heb trouwens wel eens geprobeerd om direct met de kinderen naar bed te gaan. Dan kan ik om 20:00 uur gaan liggen. Probleem is dan dat het echt een hel is om dan om 23:00 uur je bed uit te gaan voor een flesje… en bovendien heb je dan helemaal het idee dat je leven alleen maar uit werken bestaat.
Hoe losten jullie dit op?
Kep het zwaar momenteel, maarja als ik dan midden in de nacht zwaar sjaggo haar kamertje binnenstap en ik zie die lieve glimlach en die mooie oogjes dan is het leed (tijdelijk) weer vergeten hoor :inlove:
Misschien een idee om de laatste fles om de beurt te gaan doen met je man. Dan kun je gewoon om een uur of half 10 je bed in, heb je ook nog wat aan je avond. En voor je kleintje misschien een flinke papfles als laatste fles?
Helaas…
Mijn man en ik gaan de laatste maanden al niet meer samen naar bed, hij heeft het nog zwaarder (heeft ook meer slaap nodig) en hij ligt dus echt elke avond al om 21:00 uur op zijn bed.
Hij heeft een lichamelijk erg zware baan en neemt een flink deel van het huishouden voor zijn rekening.
Ik kan niet van hem verlangen dat hij de flesvoedingen ook gaat doen. Ik ben dan echt bang dat hij ongelukken gaat veroorzaken op zijn werk.
En een papfles werk niet. Om een onduidelijke reden slaapt ze korter als ze pap drinkt. Snap het ook niet maar we hebben het een week geprobeerd. Toen we ermee stopten sliep ze meteen weer langer
Het klinkt raar, maar probeer eens om de fles wat eerder te geven, dus om 22u. Dat werkte bij onze oudste nl. Ik merk bij de jongste ook dat als ik haar na 20u. naar bed breng ze eerder wakker is als dat ik haar om half 8 naar bed breng.
There’s nothing I can say, Mn meisje is 1,5 and same probleem tot verkort 3x per nacht
@Pumba wrote:
Het klinkt raar, maar probeer eens om de fles wat eerder te geven, dus om 22u. Dat werkte bij onze oudste nl. Ik merk bij de jongste ook dat als ik haar na 20u. naar bed breng ze eerder wakker is als dat ik haar om half 8 naar bed breng.
Klinkt onlogisch, maarja… eerder wakker worden na een papfles klinkt ook onlogisch…en dat doet ze ook…
Dus ik ga het gewoon proberen. Baat het niet, dan schaadt het in ieder geval ook niet…
Ik ben benieuwd. Als het lukt laat ik het je weten en heb je er een grote fan bij op KOK… :mrgreen:
@veertje wrote:
There’s nothing I can say, Mn meisje is 1,5 and same probleem tot verkort 3x per nacht
:shock: :shock: :shock: :shock:
…en dan dacht ik dat ik het zwaar heb…
Ik kijk nu trouwens echt scheel als ik me ontspan. :shifty:
Hoeveel jaren van je leven kost deze periode
Ik zou haar inderdaad naar bed proberen te brengen voor ze echt moe is. Hoe meer ze slapen, hoe beter ze slapen.
De papfles steeds een half uurtje vervroegen.
Misschien kun je je kindje een keer ergens anders laten slapen? Al is heet 1 nachtje om even bij te tanken? Moet je natuurlijk wel willen.
Verder kan ik je alleen maar veel succes wensen :hug:
@Matsjo wrote:
Ik zou haar inderdaad naar bed proberen te brengen voor ze echt moe is. Hoe meer ze slapen, hoe beter ze slapen.
De papfles steeds een half uurtje vervroegen.
Misschien kun je je kindje een keer ergens anders laten slapen? Al is heet 1 nachtje om even bij te tanken? Moet je natuurlijk wel willen.
Verder kan ik je alleen maar veel succes wensen :hug:
Dankje Matsjo, een oppas is momenteel uitgesloten. Door omstandigheden staan onze vaste oppasadressen voor de jongste telg voorlopig op non-actief.
En bovendien hebben we daarnaast onze oudste dochter ook nog. Twee oppasadressen is helemaal een probleem momenteel.
ik vrees ook dat 1 keertje uitslapen niet veel zoden aan de dijk zal zetten, na 9 maanden strucutreel slaaptekort.
Maar het flesje elke keer een hlf uur eerder ga ik ook proberen.
Gut en anders is er natuurlijk altijd nog de koekepan-methode… die werkt altijd
grapje :lol:
ooh meis wat vreselijk, ik hoop dat het helpt om de laatste fles wat vroeger te geven.
Maken jullie haar daarvoor wakker??
ik had met daimen nl dat als ik hem wakker maakte voor de laatste fles hij elke 3 uur kwam snachts…
En als ik hem (met 6 weken ofzo al dus he) rond 19.00 na die voeding naar bed bracht, dan sliep hij tot 3.30 ong. En hij is toen vanzelf gaan slapen van 19.00-7.00
Ik maakte hem wakker uit zijn diepe slaap, en daardoor bleef bij dan wakker worden.
heel veel sterkte!!
Marijke79, We hebben ook geprobeerd om geen fles te geven maar dan komt ze meestal rond 03:00 uur alweer en soms ook al om 00:00 uur.
Het is gewoon een kleine hongerlap.
Maar het gekke is dus dat ze met een papfles korter slaapt…
Ik snap niks van mijn meisje, maarja, met een gemiddelde van 5 uurtjes per nacht ben ik nu ook niet helemaal toerekeningsvatbaar.
Het lijkt wel of mijn hersenen aan het afsterven zijn… ik moet over de meest eenvoudige dingen diep nadenken. Op mijn werk heb ik vrijwel geen collega’s met kinderen. Dus die begrijpen het niet zo erg goed. Ik werk hier nog niet zo lang, maar ik vermoed dat ze denken dat ik niet zo slim ben :think:
Maar als ze mij met inwerken iets 4 keer hebben verteld dan blijft het geloof ik wel hangen hoor :roll:
heb je ook al eens ander voeding geprobeerd voor snachts?
Bekend probleem, uit het verleden gelukkig.
Jinthe sliep ook pas heel laat door, weet alleen niet meer precies vanaf wanneer, maar daarvoor kwam ze ook meerdere keren per nacht. Mijn man is toen een paar nachten iedere keer dat ze huilde naar haar toe gegaan, om haar gerust te stellen ed, maar heeft haar niets gegeven. Uiteindelijk heeft dat geholpen. Maar dan moet je dat dus wel op kunnen brengen… Ik kon dat toen zelf niet meer, vanwege het slaapgebrek…kan me voorstellen dat jij dat ook niet meer kunt…maar als je het wel zou kunnen, dan zou je het kunnen proberen.
Soms helpt het ook om overdag meer te geven. Dat is bij Jinthe nu nog steeds zo. Als ze overdag te weinig heeft gegeten, dan komt ze 's nachts (en natuurlijk wel bij meer dingen). Of wellicht voeding voor hongerige baby’s, als ze dat niet al krijgt?
Als niets helpt dan zou ik eens advies bij het CB vragen. (Als je dat niet al gedaan hebt. Niet dat zij de wijsheid in pacht hebben, maar wie weet hebben ze nog een goed idee.)
Mijn oudste sliep pas door toen hij een jaar was!!
Heb me er op een gegeven moment maar bij neergelegd…ik kon me er druk om maken, maar het was nou eenmaal zo…
Hopelijk gaat het bij jou sneller!!!
Kan je alleen heel veel sterkte wensen…herken je gevoel,maar weet tegelijk ook dat er niet zo veel aan te doen is…
Behalve voor jezelf zorgen…dan lijkt het leven idd even alleen uit werken te bestaan en de weekeinden geen tot minder afspraken,zodat ik even een middagje mee kon slapen…huishouden is bijzaak…deed het hoognodige,maar je gaat gewoon zuiniger met je energie om…
Slaap kan je niet inhalen,maar geestelijke rust heb je ook nodig…
Liever een extra tukje zodat ik me even goed voel,dan het idee dat deze sneltrein nog zoveel langer doorgaat,dan ik kan handelen…
Eli ging vrolijk door met de nachten wakker worden tot 14 maanden…van 10 tot 14 maanden werd het zelfs erger…om het uur…
Uiteindelijk heb ik eieren voor mijn geld gekozen…hij bleek namelijk naast mij in bed WEL door te slapen…dus…dan pak je je kans.
Zijn bed heeft nog erg lang in onze kamer gestaan,maar als ik echte wilde slapen,dan lag hij naast me. Ook dan werd hij wakker,maar dan was een aai over zijn bol genoeg.
So be it…mijn man werkt veel in de nachten,daar heb je dan niets aan.
Met zo’n 14 maanden ben ik de nacht BV af gaan bouwen,want honger was het niet…in plaats daarvan stond er een flesje water voor een klein slokje.
Je zou toch kunnen proberen of je het bespreekbaar kan maken op je werk. Misschien tijdelijk een deel in de ziektewet…als je wat lekkerder in je vel komt te zitten,dan presteer je op je werk in die kortere tijd vast veel beter…daar heeft je werk ook baat bij…
Vergis je niet…ook hebben je collega’s geen kids,wil niet zeggen dat ze het niet zullen herkennen uit hun omgeving…
Veel sterkte…ben benieuwd of de echte gouden tip wel bestaat…
Luc en Stan slapen na 1,5 jaar nog steeds niet door :roll: De keren dat wij 6 uur achter elkaar geslapen hebben zonder gehuil is op 2 handen te tellen…
Tot afgelopen juni werden ze zeker 3 a 4 keer wakker (vanaf het moment dat ze 's avonds gingen slapen) en soms zelfs vaker als ze ziek of verdrietig waren. Sinds juni gaat het iets beter en meestal worden ze nu ‘maar’ 1 a 2 keer wakker.
Luc en Stan zijn ook hongerige baby’s geweest (ze kregen met 2 maanden zelfs 6 a 7 flessen van 200 ml :silenced:) en hebben tot 14/15 maanden 's avond een fles melk gehad. Ik heb ook een paar keer bambix geprobeerd, maar dat had geen effect.
Ik heb dus geen tips, maar het is wel herkenbaar :hug:
Ik was na 9 a 10 maanden nog steeds ontzettend moe en ben een keer naar de huisarts gegaan om bloed te laten prikken voor o.a. bloedarmoede en vitamines. Daaruit kwam dat ik een vitamine B12 tekort heb, waarvoor ik nu injecties krijg. De huisarts denkt dat ik door mijn verstoorde nachtrust een verstoorde vitamine-opname heb en wat tekorten heb gekregen. Misschien is een bloedtest wel een tip.
hoi
Ons zoontje had hetzelfde probleem tot hij een maand of 6.7 was.
Wij hebben toen advies gevraagd bij het consultatiebureau.
Zij hadden het idee dat het een soort gewenning was en dat hij de voeding niet meer nodig had.
We zijn toen begonnen met de kiekeboe methode
Dat wil zeggen dat je als je kindje huilt of wakker wordt, je er naar toe gaat, een aai over de bol en zeggen nee het is nacht we gaan slapen
En dat je dan weer weggaat. Dit elke vijf minuten herhalen tot je kindje weer rustig gaat slapen.
Dit kan in het begin heel heftig zijn, maar bij ons ging het de tweede nacht al een stuk beter en na 3 of 4 nachten sliep hij door!!!
Als je er meer over wilt weten dan hoor ik het wel, dan kan ik even opzoeken hoe dt boekje ook alweer precies heette…
verder heel veel succes
groetjes lois
@Happy mommy wrote:
@Pumba wrote:Het klinkt raar, maar probeer eens om de fles wat eerder te geven, dus om 22u. Dat werkte bij onze oudste nl. Ik merk bij de jongste ook dat als ik haar na 20u. naar bed breng ze eerder wakker is als dat ik haar om half 8 naar bed breng.
Klinkt onlogisch, maarja… eerder wakker worden na een papfles klinkt ook onlogisch…en dat doet ze ook…
Dus ik ga het gewoon proberen. Baat het niet, dan schaadt het in ieder geval ook niet…
Ik ben benieuwd. Als het lukt laat ik het je weten en heb je er een grote fan bij op KOK… :mrgreen:
Succes! Misschien heeft ze idd die laatste fles ook gewoon niet meer nodig. Ik hoop dat het werkt!
Gisteren haar flesje om 22:00 uur gegeven. Een uurtje eerder dus.
Vanmorgen gewoon weerom 04:30 uur wakker geworden… maar ik probeer het een weekje. En dan ga ik toch telkens een half uurtje eerder haar fles geven.
We kunnen de “kiekeboe-methode” niet toepassen helaas. Zoveel onrust (en ze zal behoorlijk gaan huilen en protesteren vermoed ik) zal haar grote zus zeker weten wakker maken. Die slaapt 's-nachts erg licht. Die is altijd snel wakker en haar nachtrust heeft ze heel hard nodig nu ze maandag alweer naar school gaat.
Ik weet uit ervaring dat het vaak maar weinig uithaalt als je het af gaat dwingen. Dat is, zo mogelijk, nog slopender dan de korte nachten die we nu hebben.
En op den duur gebeurt het dan ineens vanzelf… en slaapt ze het klokje rond… maar nu zit dat er nog even niet in.
Verstand op nul en maar doorgaan dan… en dan maar hopen dat mijn collega’s en mijn leidinggevende een beetje begrip voor de situatie op kunnen brengen.
Voorlopig krijg ik maar erg weinig begrip.
Ze blijven ook constant maar vragen of ik extra dagen kan werken, of tot later over kan werken, ondanks dat ik verteld heb over mijn situatie… en elke keer zeg ik toch “nee”… ben al blij dat ik mijn gewone werktijden doorkom… en elke keer krijg ik geïrriteerde blikken als antwoord. Gedeeltelijk de ziektewet in gaan is daardoor dus ook geen optie.
Maar ik vrees het ergste als strakjes mijn halfjaar contract voorbij is.
Aan de andere kant pas ik ook niet tussen deze collega’s en het werk is ook niet bijzonder, dus zo’n drama zou het niet zijn als mijn contract niet wordt verlengd.
Mijn vorige baan was veel leuker en de mensen gingen daar ook veel vriendelijker met elkaar om. Het waren echt super-collega’s. Ik ben tijdelijk gestopt met werken toen mijn eertse dochter geboren was. Was ook een fijne tijd. Maar achteraf baal ik wel, want zo’n goede werkgever en zulke lieve collega’s vind ik geloof ik nooit meer…
Hey hey (not so) happy mommy!
Meid, wat vervelend. het klinkt alsof je er echt helemaal doorheen zit.
Wel erg dat jullie er zo aan toe zijn.
Als eerste: ga NU voor jezelf zorgen. De dingen die je noemt zijn gewoon echt tekenen van uitputting. Ga een week in de ziektewet, en ga als de kinderen bij de oppas (of waar ook) slapen,slapen,slapen. Echt, hier heb jij niks aan, je werkgever niet, je kinderen niet, en ook je man niet.
Dus, even een weekje een pas op de plaats.Het heet dan wel niet ziek, maar als je zo moe bent ben je ziek van vermoeiheid.
Dus, tijd voor jezelf! Das 1 :mrgreen: :-*
Probeer iemand te vinden die even een nachtje de zorg van je over wil nemen. Er is vast wel iemand te vinden die dat wil, zodat jullie een nacht kunnen bijslapen.
En anders breng d’r maar hier
En dan, toch proberen om de oorzaak te achterhalen. Is het honger, aandacht, gewenning? Vooral gewenning is een vervelende oorzaak van verstoring van je nachtrust.
Er zijn misschien nog een aantal dingen die je kan doen als het niet echt honger betreft.
Verzet het bedje eens, misschien heeft ze last van aardstralen?
Je zou osteopathie kunnen proberen misschien?
En als dat allemaal niet helpt, probeer je dan idd neer te leggen bij de situatie, maar ga wel goed voor jezelf zorgen nu!
Helaas slaapt onze dochter nog steeds niet door, al heeft dat wel andere redenen, maar ik snap je vermoeidheid, mede omdat onze jongste de eerste 4 maanden dag en nacht gehuild heeft, en ik er s’nachts uitmoest voor de oudste.