misschien een rare vraag....maaruh

hoe voelt het als je vliezen uit zichzelf breken???



hahahaha de mijne zijn door de gyn gebroken…en heb dus geen ervaring hiermee…



niet dat ik NU al bang er voor ben ofzo hoor…ik vroeg het mij gewoon af…

net een ballon die knapt…

(zo legde de vk het aan mij uit en zo voelde het ook)…



Het gebeurde bij mij in bad…



gr patricia

Ik lag in bed en voelde iets knappen in mijn buik, toen ben ik snel de trap afgegaan naar de wc. Net toen ik boven de wc hing stortte er een enorme sloot vruchtwater in de pot. Vond het een grappig gevoel en ik kreeg er helemaal de slappe lach van. Het doet helemaal geen pijn of zo. Het gaf alleen een gevoel van opluchting.

Was wel blij dat het boven de wc gebeurde en niet in bed :shifty:

:mrgreen:

Leuke vraag. Ik voelde echt een soort pang in mn buik.

2 keer voelde ik het en bij de 3e had ik echt zoiets van :think: ik was toch goed uitgeplast op de wc? :oops:



Oh en alle 3 de keren in bed :roll: of all places :snooty:

Bij mij braken ze al toen ik 36w1d zwanger was. Ik zat achter de computer en ik ging staan. Ik voelde een soort knap en het water stroomde zo mijn sokken in. Mijn hele broek was echt doornat, er lag een mooi spoor en een plasje op de vloer. Dan weet je echt wel dat het je vliezen zijn! Lianne is een dag later geboren.

Ik werd wakker met een menstruatieachtig gevoel en toen ik naar de badkamer liep kwam er ineens een plens water uit me stromen. Ik dacht dat ik in mijn broek stond te plassen maar omdat ik nog een gedeelte kon opvangen en ik zag dat het roze was wist ik dat het vruchtwater was en geen urine. Maar ik voelde niets knappen of iets dergelijks en het deed ook geen pijn…

bij mij voelde het als een keiharde knal (het was 's morgens half 5, ik was net terug van plassen en het was erg stil, dus vandaar) :mrgreen:

Bij mij voelde het ook als knappen. Ik draaide me om in bed en voelde het knappen. Toen ik opstond kwam er een enorme plens vruchtwater.



Liefs Moirah

Ik voelde een hele harde knap in mijn buik en vervolgens kreeg ik een vloedgolf aan vruchtwater.

Waahahahah Colle verveel je je ofzo??



Maarre goede vraag, bij mij braken ze toen de VK aan het kijken was hoeveel ontsluiting ik had, ik merkte/voelde dus ook niks :think: :think:

ik voelde het ook "knappen"in mijn buik…daarna raakte ik volkomen in paniek :shifty: :shifty: omdat wessel niet was ingedaald zakte hij toen in 1x naar beneden.

Hier zijn mijn vliezen door de gyn gebroken, maar dat voelde ik ook niet :think: Alleen het vruchtwater wat liep toen ik op mijn zij moest gaan liggen.

wel apart dat je het dan niet voelt knappen eigenlijk.

weer wat geleerd

Hmmm iedereen voelde dat dus… ikke niet :think:.



Ik werd wakker uit een droom (ik moet wakker worden, want de bevalling gaat beginnen) en er sijpelde, op de trap naar beneden, wat nattigheid naar buiten. Alsof je je plas niet op kan houden, zeg maar :oops:.



Scheurtje dus in de vliezen, tegen de avond kwam alles op gang en ik zou dus echt niet weten wanneer de echte grote ‘doorbraak’ was :lol:

@juulisjuul wrote:

Waahahahah Colle verveel je je ofzo??



Maarre goede vraag, bij mij braken ze toen de VK aan het kijken was hoeveel ontsluiting ik had, ik merkte/voelde dus ook niks :think: :think:




nee verveelde me niet…

het kwam ineens bij me op…want hoewel ik een kindje al op de wereld heb gezet…ik niet weet hoe dat verloopt zeg maar…en ik toch wel nieuwsgierig was…hoe dat dan ervaren wordt…



iedereen heeft het hier over een plens water…ik dacht kind ingedaald dus er kan vast maar een klein beetje uit…niet dus…



want bij mij was het pas toen dave eruit getrokken werd dat er een vloedgolf kwam…niet eerder…ook niet toen ze de vliezen braken…





hahahaha ach ja we zien wel hoe het deze keer verloopt… :mrgreen:

eerste keer braken me vliezen toen ik net klaarkwam… en het bleef maar stromen.



2e keer… ik ging me even verdraaien in bed en huppa alles nat en voelde soort plofje. heel erg zacht.

Woezel wrote:
eerste keer braken me vliezen toen ik net klaarkwam.. en het bleef maar stromen.
Quote:

:o tsja das eens een andere ervaring he :lol:

Hier 1e keer gebroken vliezen door de vk, voelde dus als een ballon die knapte.
@de keer braken ze tijdens het toucheren en dat voelde ik dus weer niet.....
Wel beide keren liters vruchtwater, het bleef maar stromen.
De tweede keer zat er aan gewicht meer vruchtwater in mijn buik dan baby :lol:

Ik voelde ze niet breken, ik hoorde in de verte een plop en alles werd nat. Maar ze braken tijdens mn weeënstorm dus dat kan de oorzaak zijn dat ik het niet echt voelde…

Bij romay braken mijn vliezen en stroomden in een keer leeg…maar echt een gevoel had ik er niet bij…

Bij Tycho zat er een scheurtje en verloor ik 1,5 dag water…later bleek dat ik nog een vruchtzak had,helemaal vol omdat tycho er een was van een Vanished Twin…oftewel het kleine vruchtje van zijn broer of zus is al snel afgestorven maar de vruchtzak is door gaan groeien en de placenta groeide ook voor 2 kindjes door…

Dus toen ik op de verloskamer lag moest de verloskundige nog een zak doorprikken…heb daar ook weinig van gevoeld,het bed leek wel een zwembad…