Misschien een brutale vraag....

Hallo,

Ik lees wel vaker mee met onder dit kopje, gewoon uit intresse. Het lijkt allemaal zo simpel om zwanger te worden, maar dat blijkt gewoon niet zo te zijn.

Nu vraag ik mij dus af wat is de reden dat jullie in de medische molen zitten? (om het zo maar even te noemen)

Groetjes

ik zat in de mmm vanwege PCO door insuline resistentie

Ik heb PCOS, dus geen eisprong. Mijn man heeft een verminderde zaadkwaliteit. En er speelt ook nog een bevruchtingsprobleem.

Gelukkig hebben we met behulp van ICSI een prachtige dochter gekregen!

Ik zat in de MMM vanwege PCO (geen eigen eisprong/cyclus had ik, mbv hormonen wel)

Soms is er geen speciale reden.

Bij ons zijn tot nu toe alle onderzoeken goed, dus eigenlijk geen oorzaak.

Wel is mijn cyclus onregelmatig en nu ga ik clomid slikken dus wie weet gaat het nu lukken.

Ik loop bij de gyn vanwege PCOS en dubbele baarmoeder(holte) :frowning:

Mijn eileiders zitten dicht door een vroegere zeer grote cyste met zware ontsteking. Daardoor zijn ze verkleefd. Middels IVF dus al 2 x zwanger geweest, ondertussen bijna bezig met poging euhm ik geloof 7 voor een brusje voor ons zoontje.

ik zat in de molen omdat ik pcos heb met insulineintolerantie

ik ben zwanger geworden dmv puregon spuiten. De reden dat dat nodig was er vanuit mezef geen eitje groeiden en sprong. Lijkt op PCO, alleen de oorzaak ligt bij mij wat anders.

Gelukkig wel na drie rondes spuiten nu 31 weken zwanger!

hier ook pco dus geen eisprong

Wij zaten in de mmm zonder reden. Wij hebben de sticker “onbegrepen onvruchtbaar” gekregen.

Alle testen waren goed, mijn cyclus is goed, het zaad van mijn vriend is goed, mijn eicellen zijn goed… Er is geen enkele reden te bedenken waarom wij er 47 maanden over gedaan hebben en 6xIUI en 3xIVF nodig gehad hebben…

Dat kan dus ook nog, gewoon geen reden.

Nu uit de mmm met als resultaat een prachtige (IVF) tweeling.

ik heb pco dus ook geen eisprong ben met hormooninjecties zwanger geraakt en nu moeder van een prachtig mooi meisje :inlove:

@kristalkindje wrote:

ik zat in de molen omdat ik pcos heb met insulineintolerantie

Mag ik vragen wat insulineintolerantie inhoud? :think:

Geen enkele aantoonbare reden!

Zaad goed, eileiders goed, alle onderzoeken goed, regelmatige cyclus, mooie eitjes… IUI paar keer geprobeerd, denken nu na over IVF/ICSI.

@monne wrote:

Geen enkele aantoonbare reden!

Zaad goed, eileiders goed, alle onderzoeken goed, regelmatige cyclus, mooie eitjes… IUI paar keer geprobeerd, denken nu na over IVF/ICSI.

Als je daar soms vragen over hebt of ervaringen wil lezen, ben je natuurlijk altijd welkom bij het IVF?ICSI topic :slight_smile:

wij zijn pas gestart met de mmm maar tot nu toe is alles nog goed.

bloed goed, zaad manlief is goed , eisprong is goed…

nu wachten op de hsg en dan kijken of het mogelijk aan mij ligt ( verstopte eileiders of iets dergelijks)

Insulineresistentie/intolerantie: Houd in dat je lichaam niet voldoende insuline herkent/opneemt. Waardoor het dus steeds insuline blijft aanmaken, dat werkt op je eierstokken en dus PCO.

Dit is hoe mn gyn het me heeft proberen uit te leggen… misschien kan Kristalkindje het beter en duidelijker :angel:

Ik zat in de mmm omdat ik nav ernstige endometriose niet zwanger werd ik heb 3 iui pogingen gehad. Die liepen allen uit op overstimulatie waarop aangeraden werd te staken en geen ivf te overwegen op termijn.

wij zitten in de mmm omdat het zaad van mijn man van zeer slechte kwaliteit is.