Mirenabezitters, ik heb een probleem...

Hoi medemirenabezitters :smiley: :frowning: :smiley: .



Sinds 10 weken heb ik een mirena :roll: . Vanaf het moment van plaatsen bloedverlies alsof ik ongesteld ben, echt om gek van te worden :twisted: .

Vind mezelf stinken, heb een mega haaruitval en voel me gejaagdā€¦

Ben met 6 weken bij de gyn geweest voor controle en hij zit goed. Aan het bloedverlies zou hij het volgende kunnen doen:

  • met stikstof (of zoiets) mijn baarmoeder mond behandelen :think: .
  • extra hormonen.



    Allebeide zie ik dus niet zitten.



    Dus zit met een dilemma. Eruit halen of laten zitten.



    Wie o wie kan mij meer info geven, want ben dat ding nu zo langzamerhand wel zat aan het worden :evil: .



    Moet over 2 weken weer naar de gyn voor controle pfffff.



    :-*

ik lees even meeā€¦ heb m nog niet laten plaatsen, wel in huis, maar lees steeds vaker verschillende ervaringen,ook dat deze toch wordt verwijderd,



MAARā€¦ bloedverlies kan 3 mnd durenā€¦

Volgens mijn gyn kan bloedverlies tot 8 maanden duren. Hij zit er pas 10 weken inā€¦ geef het wat tijdā€¦

ik heb een maand of 4 gebloed.

daarna nooit meer.

heb hem nu ruim een jaar

De eerste keer dat ik de mirena geplaatst kreeg heb ik ook maanden last gehad van bloed verlies. Daarna 4 jaar lang niet meer (toen heb ik hem weglaten halen, voordat ik weer ongesteld geworden was, was ik zwanger van Juul).

Nu heb ik hem ook 10 weken geleden laten plaatsen, heb alleen de eerste week wat gevloeid, daarna niets meerā€¦



Ik zou het nog even aankijkenā€¦

Ik heb hem 6 maanden en ik bloed nog steeds. Ik ben het helemaal zat, het drukt een stempel op mijn humeur en op mijn seksleven, dus ik maak binnenkort een afspraak om hem er uit te laten halen.



Daarbij komt ook nog eens buikpijn, hoofdpijn, verschrikkelijke stemmingswisselingenā€¦ Nee, ik ben er wel klaar mee.

oohh kan dat allemaal te maken hebben met de mirena??? :shock: :shock:



ons seks leven is al tijden op een laag pitje :oops: en dat ligt zeker niet aan hem :mrgreen:

ben altijd onregelmatig ongesteld, dan weer weken achter elkaar, dan weer weinig dan weer veel, kan er in elkgeval geen touw aan vast knopen, "Vind mezelf stinken, heb een mega haaruitval en voel me gejaagdā€¦ " ook hier kan ik me in vinden :oops: jeetje, zit er gewoon van te kijkenā€¦loop ook al maaaaanden met hoofdpijn



in het begin erg geklungel gehad met de mirena, hij zat zo, dat scheelde had hem 6 weken na de geboorte van iris laten plaatsen, dus iets meer dan anderhalf jaar geleden nu, maar ineens was ik hem ā€œkwijtā€ de touwtjes waren niet meer voelbaar, echo gehad, maar toch zat ie op de goede plekā€¦



zal toch maar eens een afspraak maken met de ha



sorry voor het bevuilen van je topic :oops:

Hier een inmiddels ex-bezitter. In maart heb ik dat (on)ding laten plaatsen, en inmiddels is ie er alweer een maand uit.



Ik heb zes maanden lang alleen maar lopen rommelen met vloeien, buikkramp (een soort bandenpijn), touwtjes die verdwenen waren (gelukkig bij het eruithalen niet!!!), afscheiding etc etc.



Nu ben ik geduldig aan het wachten op het moment dat mijn lichaam alles zelf weer gaat regelen. ƃā€°ĆƒĀ©n ding weet ik zekerā€¦ dat ding komt er hier niet meer in!



Moet er wel bij zeggen dat ik ook zat meiden ken die 'm hebben en uiteindelijk super tevreden zijn. Misschien ligt het ook gewoon aan hoe jouw lichaam erop reageertā€¦ Het advies wat je dan ook vaak krijgt is om toch het half jaar af te wachten. Is het dan nog steeds bagger, dan is het misschien niks voor jou.

ik lees deze ā€œkwaaltjesā€ dus vaker en daarom twijfel ik.



Ik ben om de 40 dgn ongiā€¦ dus qua dat niet te klagen (alleen als ik weer zwanger wil worden, maar moet dan toch naar het zkh)



maar dit was even offtopic.

Kimmetje: moet zowieso nog terug komen bij de gyn vanwege het bloedverlies met geƃĀÆrriteerde utiziende baarmoedermond (wat een zin :roll: ) pffffff



mmmmmm dus eigenlijks nog de tijd geven.



Pfff ben dat ding zo zat en mijn man nog meer :lol: .



Ik wacht in ieder geval nog even tot die afspraak :roll: .







Trouwens nog meer mensen last van erge haarverlies sinds plaatsing van de mirena?

Nou ik ben eruit ik neem die Mirena dus mooi NIETā€¦ga als ik geen BV meer geef weer terug aan mijn ā€œoudeā€ pil :wink:

Hier geen mirena meerā€¦



Mijn menstruatiebloed stonkā€¦

Mijn urine stonkā€¦



Enā€¦ het ergsteā€¦ acneā€¦ ZO erg dat ik weken moest smeren met antibioticaā€¦ :roll:



Wat wel fijn was, geen klachten meer tijdens menstruatie als erge buikpijnā€¦ en de stemmingswisselingen waren minderā€¦



Ik ga nu aan de Cerazetteā€¦ maar daar hoor ik soms ook minder goede dingen overā€¦ ach ja, elk persoon is anders heā€¦ dus gokje waag ik welā€¦



Juul, jij was niet zo happy toch, met de Cerazette?

Fai ik reageer daar net over in je andere topic :mrgreen:

hahahhahahaa ik zag t netā€¦ :mrgreen: :inlove:

Whaaaaaaa :roll:

Hej,



Ik heb dat ding 1,5 jaar gehad en kreeg steeds meer last van sombere en later zelfs richting depressieve buien.



Hiervoor naar de huisarts en toen hebben we samen de conclusie gelegd dat het wel eens aan de mirena kan liggen (staat bij de huisarts ook bij de mogelijke bijwerkingen). Dus heb ik de mirena laten verwijderen en nu heb ik een koperspiraaltje. Ik heb hem nu 5 weken en wat een wereld van verschil. De buien zijn bijna verdwenen en ik kan weer genieten. daarnaast lukt het me nu eindelijk om nog wat kiloā€™s af te vallen. Ik heb dus het ideee dat de mirena het afvallen tegenhield.



Ik ben dus helemaal blij dat ie eruit is en dat ik nu een koperspiraaltje heb.



Ik heb b.t.w bij de mirena 5 maanden gevloeid. Daarna gewoon weer maandelijks. Dus mocht je ervoor kiezen hem te laten zitten dan moet je, denk ik, nog even geduld hebben. Kijk het dan nog even aanā€¦



Veel groetjes

Yvonne

ik heb hem nu bijna een half jaarā€¦ en eerste 6 wk gevloeidā€¦ toen na 40 dag ongi 10dagen lang toen na 44 dagen ongi ben nu al bijna 5 wk ongi

we zijn het nu beide toch wel zatā€¦ kijken het nog even aanā€¦ want dit is niets zo. ik geef het tot januari dan kijken we of eruit of niet.



hier trouwens ook veel kleine puistjes sinds de mirenaā€¦

Ik heb ook de Mirena. Volgens mij nu een maand of 3. Heb wel continue bloedverlies, maar niet heel erg veel. Als ik erg moe ben, voel ik hem zitten. Ik heb een verwijzing liggen voor een controle echo, dus dat komt nog. Dat wilde ik zelf voor de zekerheid.



Maar ondanks het vloeien, ben ik er tot nu toe erg blij mee. Ik heb nergens meer omkijken naar en ik kon niet tegen de pil. Ik liep continue met vreselijke hoofdpijn. Nu nergens meer last van. Ook had ik altijd last van veel stresspijn in mijn schouders en dat is nu ook weg. Hier dus tot nu toe positief.

2 vrouwen bij mij in de buurt zijn ondanks de mirena toch zwanger geworden :shock:



De gyn (lees wel mijn gyn) heeft hem geplaatst en er is een controle echo geweest en toen zaten ze goed en toch pregnant :roll:

@Lothlorien wrote:

Hoi medemirenabezitters :smiley: :frowning: :smiley: .



Sinds 10 weken heb ik een mirena :roll: . Vanaf het moment van plaatsen bloedverlies alsof ik ongesteld ben, echt om gek van te worden :twisted: .

Vind mezelf stinken, heb een mega haaruitval en voel me gejaagdā€¦

Ben met 6 weken bij de gyn geweest voor controle en hij zit goed. Aan het bloedverlies zou hij het volgende kunnen doen:
  • met stikstof (of zoiets) mijn baarmoeder mond behandelen :think: .
  • extra hormonen.



    Allebeide zie ik dus niet zitten.



    Dus zit met een dilemma. Eruit halen of laten zitten.



    Wie o wie kan mij meer info geven, want ben dat ding nu zo langzamerhand wel zat aan het worden :evil: .



    Moet over 2 weken weer naar de gyn voor controle pfffff.



    :-*




ik heb 6 maanden bloedverlies gehad en na een jaar stank, bloed en een hoop gerger heb ik hem eruit laten halen.

Ik heb er geen prettige ervaring mee.