Mirenabezitters, ik heb een probleem...

Nog steeds :twisted: hiero, word het steeds zatter dat dingn :evil:

Ik heb helaas ook 7 maand best wat tussenbloedingen gehad,geen regelmaat in de bloedingen…maar daarna was het goed…net toen ik hem zat begon te worden…ideaal nu,bijna geen bloeding elke maand en heel weinig klachten…

Beetje laat, maar ben je al bij de gyn geweest?



Ik werk bij de dermatologen (dat weet je volgens mij) en er zijn veel vrouwen die extreem haaruitval en/of acne hebben door de mirena. Bij ons is het advies dan: verwijderen.



Ik lees je topic nu pas, omdat ik op zoek was naar andere info (bij mij is de mirena na 10 weken verwijderd, omdat het kreng ging wandelen). Ik zoek nu andere A.C.





:-*

Ik heb 5jaar de mirena gehad, vanaf het moment dat ik hem heb laten plaatsen niet meer ongi geweest, 5jaar lang niet,heb hem laten verwijderen omdat het moest, wel kreeg ik het laatste jaar erg buikpijnen maar verder geen last van gehad,ik was nog net geen 17 toen ik deze liet plaatsen, en haaruitval heb ik zowiso, dus weet niet of het erger is geworden daardoor

Ik ben ook anti mirena…



Acne… en hoe!!!



Heb t ding er zelf uitgehaald… ja ja weet t… niet slim… maar de HA gevraagd en ze moest er zelfs om lachen… was ok…



Voel me stukken beter zonder… minder moodswings…



Nu aan de Cerazette… helaas nu alweer 18 dagen of zo ongesteld… eerste menstruatie sinds Cerazette…



Hoop dat dat snel stopt… voor de rest vind ik t nl een fijne pil…

hier ook een mirena gebruiker

eindelijk sinds gister geen bloedingen meer :dance: :dance:

alleen heb ik een grote D.L.E gehad 21 oktober omdat mn uitstrijkje niet goed was en toen zei de gyn dat hij mn touwtje kwijt was grrrr

heb morgen een afspraak bij de HA en hoop dat hij er nog wel zit zo"n ding kost toch 120 euro ofzo eigen kosten maargoed als hij echt kwijt is dan ga ik wel weer aan de pil ofzo :roll:

en haaruitval heb ik ook een stuk erger en lees dus dat het door de mirena kan komen hmmmmm nou ja ik zie het wel



verder geen last ervan eigenlijk(of hij moet idd kwijt zijn dan kan het kloppen natuurlijk :mrgreen: )

@faizaa wrote:


Nu aan de Cerazette.. helaas nu alweer 18 dagen of zo ongesteld.. eerste menstruatie sinds Cerazette..

quote]


wat is dat cerazette?

1 hormoon pil die samenkan met BV…

@faizaa wrote:

1 hormoon pil die samenkan met BV…




is dit met hormonen?

@Pitje27 wrote:

@faizaa wrote:
1 hormoon pil die samenkan met BV…




is dit met hormonen?






ja 1 hormoon ipv 2 zoals bij de ‘normale’ pil

Ik heb ook Mirena gehad maar vloeien deed het bij mij niet lang.



En wat de sex betreft: Het was wel normaal dat je in het begin geen trek in had. Dat komt door je homonen die nog aan je Mirena moet wennen :wink: don’t worry :mrgreen:



Ik had met plezier Mirena. En na het weghalen was ik ook zo weer zwanger. per persoon verschilt het :wink:



Succes en het heeft een voordeel met Mirena… maar ook nadelen! Zoals klachten zoals wat jij hebt beschreven!

oke ik ben erg positief over de mirena… heb hem nu bijna twee jaar, eerst 4 weken gevloeid , daarna niet weer :thumbup:

Held die ik ben heb ik hem 2 weken geleden laten plaatsen.

Ik vloei nu sinds vorige week dinsdag.

Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren.

vooralsnog nergens last van, wel even afkloppen hoor.

Maar ik ben erg blij dat ie er in zit, de angst om zwanger te raken was dit keer vele malen groter dan de angst om die mirena erin te laten zetten.

Wat natuurlijk de grootste onzin was, want ik heb niets gevoeld van het in brengen.

21 december moet ik terug voor controle als die dan goed zit is 'ie veilig :dance:



Heeft de ts nog last avn bloedingen en wat zei de gyn?

@colle wrote:

ik heb hem nu bijna een half jaar… en eerste 6 wk gevloeid… toen na 40 dag ongi 10 dagen lang toen na 44 dagen ongi ben nu al bijna 5 wk ongi

we zijn het nu beide toch wel zat… kijken het nog even aan… want dit is niets zo. ik geef het tot januari dan kijken we of eruit of niet.



hier trouwens ook veel kleine puistjes sinds de mirena…




dit schreef ik 25 okt… en sinds een weekje ben ik eindelijk weer niet ongi :dance: hopelijk blijft het nu tot eind van zijn termijn weg :pray: :mrgreen:

Na het zetten van de mirena was ik 4 mnd elke dag ongesteld, toen een weekje niet en nu is het al weer een paar weken bingo :evil: :twisted: :evil: …



Heb nu zelfs al een aantal weken last van een ontzettend raar gevoel in mijn onderbuik.



Haarverlies heb ik de eerste drie maanden ontzettend veel gehad, maar dat is nu verdwenen.



Maar of ik de mirena wil houden, dat is op het moment een hot item hier in huis. Manlief zal w.s. in het nieuwe jaar een verwijzing naar de uroloog vragen voor een knippie knip en denk dat ik daarna HET DING laat verwijderen.



De gynaecoloog zegt ook dat de bloedingen die ik heb veroorzaakt worden door mijn baarmoedermond vanwege die spiraal. Ik heb een hele gevoelige baarmoedermond. Heb in het begin van mijn 2 zwangerschappen ook veel gebloed.



Mirena :roll:

nou, ik ben heeeeeel benieuwd!

Ik heb de mirena woensdag laten plaatsen…was best spannend want op 5 oktober had de gyn mijn baarmoedergeperforreerd…en dat zeer pijnlijk. Nu, ze namen alle tijd en zijn zeer zorgvuldig te werk gegaan, is alles goed gegaan. Ik heb alleen woensdag gevloeid.



Sindsdien geen bloeding gezien, geen pijn, geen hoofpijn ect…

hoop dat het zo blijft!



Ben namelijk al langer als een jaar niet ongesteld geweest (zwangerschap/ nog BV geven)…en dat is heerlijk, wil ik zo houden :mrgreen:

@colle wrote:

@colle wrote:
(26 nov) ik heb hem nu bijna een half jaar… en eerste 6 wk gevloeid… toen na 40 dag ongi 10 dagen lang toen na 44 dagen ongi ben nu al bijna 5 wk ongi

we zijn het nu beide toch wel zat… kijken het nog even aan… want dit is niets zo. ik geef het tot januari dan kijken we of eruit of niet.



hier trouwens ook veel kleine puistjes sinds de mirena…




dit schreef ik 25 okt… en sinds een weekje ben ik eindelijk weer niet ongi :dance: hopelijk blijft het nu tot eind van zijn termijn weg :pray: :mrgreen:


vanaf 4dec weer ongi :wall: :wall: :wall:

Hoi,



ik heb dat onding tien maanden gehad. Doe het nooit meer. Volgens de gyn val ik onder de 0.5% van de vrouwen die er een hevigere menstruatie van krijgen. Echt, s’nachts kraamverband en de grootste tampons en geregeld nog alles vies. En ik was een draak toen ik dat ding had. Labiel, sjaggie, hoe je het ook wilt noemen, gewoon een heks was ik. Ik kreeg er ook bloedarmoede van. Na mijn bevalling aan de cerazette gegaan en na de borstvoeding over gestapt op de gewone pil. Bevalt 100 keer beter.

Ik vind de mirena met recht een K*tding zeg. Wat ben ik blij dat ik er van af ben. Had eerst een gewone spiraal en daar ook al pech mee. Die was vast gegroeid en heeft de gyn (na vergeefse pogingen hem zo los te trekken) onder narcose verwijderd en toen de mirena geplaatst.



Echt ik zit nu weer aan de gewone pil en dat bevalt prima. Cerazette vond ik ook fijn maar na twee jaar die te hebben geslikt kreeg ik steeds meer bloedingen omdat mijn lijf er aan wende.