Mirena troubles..

Ik heb sinds oktober 2007 een mirena spiraal. Het eerste jaar ben ik helemaal niet ongesteld geworden. Daarna begon het ineens weer en iedere maand gelijk weer heel regelmatig iedere maand.

De ene maand verlies ik meer bloed dan de andere, maar over het algemeen niet zo heel veel. Ik heb zo’n 1.5 dag echt maandverband nodig en daarna heb ik genoeg aan inlegkruisjes. Probleem is wel dat ik zo’n 6 dagen lang inlegkruisjes moet dragen omdat ik tussentijds blijf spotten. Erg irritant en het gevolg hiervan is dat een en ander van onderen geirriteerd raakt.

Daarnaast heb iedere keer rond mijn ei-sprong echt onwijs veel pijn, soort wee-achtig gevoel in de buurt van mijn eierstok die doortrekt in mijn lies/bovenbeen. Dit duurt ongeveer een dag, met enorm veel afscheiding ook.

Ook is de zin in sex echt volledig weg. Ik moet me er echt toe zetten. Heb er gewoon helemaal geen behoefte aan.

Ik zit er zo vaak aan te denken om hem eruit te laten halen, maar ik zou niet weten wat ik anders zou moeten gaan gebruiken want de pil wil ik niet meer. Die heb ik van 15e tot 26e gebruikt. Tussen beide zwangerschappen in heb ik de nuva ring gehad maar daar ging mijn lust ook volledig weg.

Wie herkent iets in mijn verhaal? en klnikt het als ‘normaal’, bijbehorend bij gebruik van de spiraal voor jullie?

vervelend dat je zulke nare klachten hebt van de mirena

ik heb nu vandaag de mijne eruit laten halen omdat we weer plannen hebben :inlove:

maar geen nare ervaring gelukkig

misschien verminderde zin in sex… maar heb dat ook gegooit op het feit dat ik erg veel aan mijn hoofd heb nu met school enzo

maar goed dat ter zeide

ik ga nu voor een paar maanden over op de persona

maar dat is puur om een beetje mij cyclus in de gaten te houden

is aan de hand van testen

en dat moet je ook om de zoveel dagen doen en de 1ste periode 16x

dus is denk ik even veel gedoe als de pil

wat anders… hmmm

ik heb de prikpil geprobeerd even tussendoor … maar daar kwam ik zo verschrikkelijk van aan… echt dat was niet meer normaal :shock:

nuva ring geen ervaring mee… lijkt mij persoonlijk lastig… maar goed het is een handigheidje denk ik die je moet hebben

uhhhhh… dan heb je ook zo’n staafje voor onder de huid

geen idee of dat wat is

uhhhhhh kuisheidsgordel? of geheel onthouding ? :mrgreen:

vind het ook best lastig hoor… :think:

ik heb hem in 2007 laten plaatsen en vorig jaar april laten verwijderen… ik ws het zat… altijd maar pijn en krampen. weg dat rot ding… ik mag ook geen andere pillen ivm een lever tumor die ik er aan heb over gehouden…

dus ja en van condooms zijn wij neit van… dus als wij er 2 hebben gaat bij hem de knoop er in… :slight_smile:

@pearlie wrote:

ik heb hem in 2007 laten plaatsen en vorig jaar april laten verwijderen… ik ws het zat… altijd maar pijn en krampen. weg dat rot ding… ik mag ook geen andere pillen ivm een lever tumor die ik er aan heb over gehouden…

dus ja en van condooms zijn wij neit van… dus als wij er 2 hebben gaat bij hem de knoop er in… :slight_smile:

gats wat naar. Een tumor door de mirena?

Ik vind een knoop erin nog wat vroeg bij ons. Ik ben nog maar 32 en ben zo bang dat ik over 3 jaar misschien nog de kriebels krijg voor een nakomertje :wink:

hoi

Even een positief verhaal, ik heb er al 3 versleten en tot volle tevredenheid. Bij de een ben ik wel maandelijk blijen vloeien maar nu gelukkig niet meer :slight_smile:

nee tumor door de pil… dus mirena was enige oplossing… maar dat viel ook niet goed…

heb nu nog jaarlijkse controle voor mijn lever… in 2005 hebben ze een deel weg gebrand… maar een jaar geleden zat er weer iets… wel goed goedaardig maar toch…

(weg ge-edit) verkeerde topic… sorry

@pearlie wrote:

dan ga ik dat morgen uitproberen… heb er nu 1 in de oven compleet volgens het recept en op 150 graden en 45 minutten dan kijk ik even of ie dan goed is…
:think:

@marlies wrote:

@pearlie wrote:
dan ga ik dat morgen uitproberen… heb er nu 1 in de oven compleet volgens het recept en op 150 graden en 45 minutten dan kijk ik even of ie dan goed is…
:think:

dat is toch wel erg heet :wink:

hier ook enorm veel last vd de mirena gehad,

helaas dus ook geen goede ervaringen…

ik had ook enorm veel hoofdpijn, en lusteloosheid…

. :lol: Gaat vast niet over een mirena spiraaltje.

Hier ook geen goede ervaring met de mirena nadat het het eerste jaar zo goed ging. Ik kreeg een aantal weken lang bloedingen met stolsels. Ook erg veel pijn in mijn onderbuik/onderrug/liezen. Ben zelfs nog naar de gyn geweest voor onderzoek, maar die heeft niets gevond. Daarop heeft de huisarts de volgende dag meteen de mirena weggehaald en de klachten waren binnen 2 dagen voorbij :think:

volgens mij zit dat in een verkeer draadje geplaatst lol

Ik heb tussen de oudste en jongste het koperen spiraal gehad, eerste paar maanden mestrueerde ik wel wat meer en langer.

Maar daarna gewoon normaal. Was er heel tevrede mee.

Nu heb ik voor de mirena gekozen, en tot nu ( 4maanden) heb ik alleen maar spijt.

Ben alleen maar aan het vloeien… Ik kijk het nog even aan, en anders ga ik weer voor het kopere spiraaltje.

Hier ook een koperspiraaltje, wel wat last van tussentijdsbloedverlies. Maar na een echo en ander onderzoek blijkt dat mijn baarmoedermond wat gevoelig is en snel bloed (mogelijk door de draadjes). Voel me heerlijk zonder extra hormonen en libido is ook :thumbup: .

Groetjes

Hier vorig jaar de Mirena eruit laten halen en meteen een koperspiraal terug laten zetten!

Ik voel me nu tenminste mezelf en heb geen rare en enge bijwerkingen. Iets heftiger menstruatie (het is meer, maar niet meer pijn ofzo) en verder gewoon nergens last van.

Heerlijk! Voor mij geen hormonenzooi meer!

Ik heb maar een half jaar de mirena gehad, maar alleen maar problemen.

Ik werd elke maand langer en meer ongesteld.

Ik had altijd (ook als ik niet ongi was) een opgblazen gevoelige buik en het allerergste waren mijn hormonenbuien :oops: …

Ik was echt mezelf niet meer, liep te vloeken en tieren en ontplofte om niets. Manlief heeft me er bijna uitgezet op een gegeven moment, ik werd bijna gevaarlijk…

Ik heb dat ding er uit laten halen en met een paar weken werd ik weer “normaal”

Hier nu helemaal geen anticonceptie meer sinds vorig jaar maart. Het is een gok, want we zijn absoluut niet voor een derde bezig.

Ik voel mijn eisprong, dus daar gokken we op en dat gaat al een jaar prima.

Ik durf niets meer te gaan gebruiken, bang dat ik weer zo word…

@m@lieke wrote:

Nu heb ik voor de mirena gekozen, en tot nu ( 4maanden) heb ik alleen maar spijt.

Ben alleen maar aan het vloeien… Ik kijk het nog even aan, en anders ga ik weer voor het kopere spiraaltje.

Hou nog even vol!

Ik heb dit ook gehad toen ik hem april vorig jaar liet zetten. Na 4 maanden heb ik de ha gebeld of dit normaal was… Dat kon voorkomen zei ze. Na 4,5 maand was het ineens over en toen netjes elke maand een beetje. Nu wordt het steeds minder!

Heb er helemaal geen last van en laat hem/haar voorlopig ook even lekker zitten!

bedankt voor de reacties!

Apart toch he dat er zoveel narigheid is met die stomme anticonceptie… ben er nog steeds niet uit. .Ik lees over die koperspiraal heel veel migraine problemen… dat lijkt me ook niet zo prettig…

@malieke, hou inderdaad vol hoor, want ik heb ook 4 maanden gevloeid en daarna was het ineens over en ben ik maandenlang niet ongesteld geweest. Een vriendin van mij heeft het ook gehad en die heeft haar spiraal nu 4 jaar zonder ongesteld te worden, dus bij haar gaat het prima…

Nou ik had met de Mirena zeker 2 a 3x per maand migraine en met het koperspiraaltje nu in 1 jaar tijd 1x een aanval gehad dus daar zou ik een koperspiraal niet voor laten :wink: .

Heb je je spriaaltje onlangs nog laten controleren met echo? Hier wordt hij jaarlijks gecontroleerd.

De gynaecoloog geeft hier aan dat stress een grote rol speelt bij vloeien en of spotting.

Hier al 4 jaar met mijn 2de mirena, eigenlijk 3de. De eerste keer zonder problemen. Bijna niet meer ongesteld en ik voelde me fantastisch. Deze heb ik meer problemen mee. Eerst bleek hij niet goed te zitten. Dat kwam door een gedraaide baarmoeder, dus had de mirena geen schuld aan. maar toch maanden van pijn. De gyn heeft er een nieuwe ingezet. 3,5 jaar zonder problemen. Daarna begon ik ineens weer ongesteld te worden. Inclusief buikpijn en me heel beroerd voelen. Er is een echo gemaakt, maar ze konden niks bijzonders vinden. Op dit moment gaat het weer wat beter. Ik twijfel of ik hem er laat uithalen. De enige optie dier er voor mij dan is is steralisatie :think: