De eerste 3 maanden waren bij mij ook wat minder geslaagd; bijna constant bloedverlies of donkere afscheiding en ook nog een schimmelinfectie. Daarbij ook nog eens soort steken, die echt als krampen/weeen door mijn buik gingen…
Maar opeens sloeg het om, en heb ik er zoveel profijt van gehad! Eindelijk weinig tot geen menstruatie meer, geen pijnklachten meer rond menstruatie en geen pms. Ik ben er zo blij mee geweest! Als beebje er straks uit is, gaat er direct weer een mirena in!
Maar goed, mijn werkgever (een huisarts) geeft aan dat het zeker 4 maanden kan duren voordat dit soort klachten verdwijnen. Heb je al eens een vaginale echo laten maken?
@Willy wrote:
@m@lieke wrote:Nu heb ik voor de mirena gekozen, en tot nu ( 4maanden) heb ik alleen maar spijt.
Ben alleen maar aan het vloeien… Ik kijk het nog even aan, en anders ga ik weer voor het kopere spiraaltje.
Hou nog even vol!
Ik heb dit ook gehad toen ik hem april vorig jaar liet zetten. Na 4 maanden heb ik de ha gebeld of dit normaal was… Dat kon voorkomen zei ze. Na 4,5 maand was het ineens over en toen netjes elke maand een beetje. Nu wordt het steeds minder!
Heb er helemaal geen last van en laat hem/haar voorlopig ook even lekker zitten!
De ha heeft mij ook verteld dat het wel een jaar kan duren voordat alles normaal is. Dus ik geef het nog de tijd.
Wel fijn te lezen dat het nog goed kan gaan komen.
als ik hier de verhalen lees… dan blijft mijn spiraaltje zitten waar die zit
in het doosje… :silenced:
durf echt niet meer na al die verhalen die ik hier hoor… :oops:
@Pitje27 wrote:
als ik hier de verhalen lees… dan blijft mijn spiraaltje zitten waar die zit
Haha, je denkt toch niet dat het alleen maar drama is he :lol:
Ik heb sinds twee weken weer een Mirena en ik heb maar 2 dagen gevloeid en alleen op de dag van plaatsing wat krampen gehad.
Ik ga net als met de vorige mirena voor jarenlange ongi-afwezigheid 8) (voor ik zwanger raakte van Nina 3 en een half jaar lang niet ongi geweest)
@~Melanie~ wrote:
@Pitje27 wrote:als ik hier de verhalen lees… dan blijft mijn spiraaltje zitten waar die zit
Haha, je denkt toch niet dat het alleen maar drama is he :lol:
Ik heb sinds twee weken weer een Mirena en ik heb maar 2 dagen gevloeid en alleen op de dag van plaatsing wat krampen gehad.
Ik ga net als met de vorige mirena voor jarenlange ongi-afwezigheid 8) (voor ik zwanger raakte van Nina 3 en een half jaar lang niet ongi geweest)
mijn gyn. die zei al… de meeste hebben nergens last van, maar bij jouw gaat altijd alles anders… en ik reageer op hormonen… dus tja wil niet het risico lopen… moet er wel bij zeggen dat onze kinderwens nog niet vervuld is… en heb geen zin dat als wij er weer voor gaan eerst weer mnd erover doe om hormoonvrij te worden… heeft vorige keer 4 mnd geduurd voordat ik uberhaupt ongi werd…
Ja maar je kan het niet vergelijken met de pil of zo he, Mirena er uit = meteen vruchtbaar
Ik was 6 weken later al zwanger :inlove:
Volgens mij is het met de mirena alles of niets… Hier was het ook niets… Ik heb hem er na 10 maanden drama uit laten halen.
@~Melanie~ wrote:
Ja maar je kan het niet vergelijken met de pil of zo he, Mirena er uit = meteen vruchtbaar
Ik was 6 weken later al zwanger :inlove:
Dat zegt de gyn ook… maar het kan ook maanden duren… en tja na 6 wkn zwanger… I Wish

ik heb nu bijna 2 jaar een mirena.
de eerste 3 maanden vloeide ik onregelmatig.
daarna niets meer,helemaal nooit meer ongi
heerlijk
ik ben er zeer tevreden over.
ik heb hem nu een jaar…en ik dacht dat het eindelijk goed ging… maar ja nu ben ik ineens voor de 2e x in 6 wk zeer licht ongi… terwijl daarvoor ik het 8 wk niet was geweest…
er zit geheel geen ritme in… maakt mij niet uit dat ik er nog ongi mee wordt… laat er dan wel een ritme inzitten :twisted:
moet gewoon altijd van alles bij me hebben…
Ik heb hem een half jaar gehad ongeveer. En was 7 dagen in de week hardstikke ongesteld. En dacht ik dat het over was, nou pfffff halve dag later zat ik er helemaal onder :sick: Ik was er dan ook helemaal klaar mee.
Nu even een lichte pil (die me eigenlijk bijzonder goed bevalt!) en dan ga ik rustig nadenken wat ik verder zou willen.