Mirena spiraal, wel of niet doen?

Hallo,

Ik slik sinds mijn 16e de pil. 3 Maanden voor ik zwanger werd van Anne ben ik gestopt en na de zwangerschap en 1e menstruatie ben ik meteen weer begonnen. Ondertussen ben ik het wel zat om telkens de pil te slikken. Ik moet meer medicijnen op een dag nemen en 1 pil minder zou al heel wat zijn. Daarnaast zijn mijn bloedingen niet meer wat het geweest was…zoals nu…ik heb enkel wat bruin verlies en dat maakt me onzeker omdat we geen kinderen meer willen, of ik heb een enkele keer wat spotting tijdens het pil gebruik. Echter ik ben volgens de huisarts te jong om gesterilliseerd te worden (daarnaast wordt je gewoon ongesteld en daar vind ik de ingreep dan te groot voor), en mijn partner wilt zich niet laten helpen (laten we maar zeggen dat ie angst heeft) en zou hij geholpen zijn zit ik nog met mn menstruatie. Nu ben ik alternatieven aan het bedenken. Ik lees positieve en negatieve verhalen over de mirena. Graag zou ik willen weten van gebruiksters van de koperspiaal en mirena wat jullie zouden doen, of is er nog een andere mogelijkheid voor mij?

Ik hoor het graag.

ik heb zelf ook erover na gedacht, en ben (samen met mijn gyn) op de mirena gekomen… zover ik weet ik het alleen dat je de 1e 3 mnd alles kunt verwachten van heel heftige bloeding tot spotting en denk de dat de ongi over is dan kan het weer allemaal terugkomen (dan heb ik het wel over de 1e 3 mnd) en als bijwerking kan het zijn dat je niet of nauwlijks ongi wordt ( weet niet of je dat als bijwerking mag zien :mrgreen: )

Ikzelf heb er goed over nagedacht en wil deze wel laten zetten, maar aangezien er nog een wens voor een 3e is, blijft die nog even in de verpakking…

Ik heb zelf behoorlijk slechte ervaring met de mirena, dus ik zou hem iedereen afraden, ook in jouw geval. Maar er zijn tig mensen die er dolgelukkig mee zijn, dus wdb… :think:

@fiep klophout wrote: