Mirena spiraal, wel of niet doen?

hier was ik vrij tevreden over de mirena!! alleen na de eerste kee rplaatsten kreeg ik na ruim een half jaar klachten dat in heel onregelmatig ging vloeien zo 2 kn achter me kaar wat bleek hij was gezakt… ok kan volgende erin en weer perfect maar ook deze zakte en vandaar dat ik hem heb laten verwijderen… dit lag dus niet aan de mirena maar aan mij

voor de rest vond ik het een heelijk ding denk echt dat je het zelf moet onder vinden

@Bri wrote:

ik zeg doen.

Ik heb hem in de kast liggen, maar moet een ongesteldheid afwachten.

Dan kan hij pas geplaatst worden.

De reden dat ik voor de Mirena heb gekozen.

Dat je na plaatsing er geen omkijken meer naar hebt.

De pil kun je vergeten, en had ik veel moodswings van.

Hopelijk hiervan minder of helemaal niet, we zien wel.

Wij hebben ook op het moment geen kinderwens meer, maar iets radicaals wil het zh nog niet doen ivm met onze jonge leeftijd.

Ik ben 28 en vriend 29…

Ik heb trouwens de rekening van de verzekering vandaag gekregen

Mirena kost €139.21 en moet er €57.20 zelf van betalen…

Succes!!!

Hoihoi,

Heb je het in het ziekenhuis laten doen of bij de huisarts? Dit ivm de kosten. 50euro zelf betalen vinden we geen probleem, maar ik moet nog uitzoeken hoe het bij onze verzekering zit. Zoals gezegd ga ik na de vakantie naar de huisarts om met hem te overleggen, maar ik denk dat we het wel gaan proberen.

ik heb het in het ziekenhuis laten zetten en heb het vergoed gekregen alleen gaat het wel van je verplicht eigen risico af.

dat was hier ook het geval idd in het ziekenhuis en dan ja als je eigen risico nog niet op is dan gaat het daar vanaf… maar die van met mijn strippen kaart al dik op:-)

die van mij niet maar ach die 136 euro ofzoiets op de 5 jaar is goedkoper dan de pil want daar moest ik een gedeelte zelf van betalen en het andere gedeelte ging ook van het eigen risico

ik zeg doen!

heb nu alweer een jaar mijn 2de en ben zeer tevreden

was ook iemand die steeds tussentijdse bloedingen had en nu als ik het ben kan ik het met een inlegkruisje af

de pil is niet voor mij weg gelegt daar ik zo medicatie ontrouw ben als de pest (vergeten, niet optijd slikken etc)

nu geen omkijken naar… ben er helemaal blij mee

ik heb hem nu 8 wk en ben nu van de spotting af…

heb hem helemaal vergoed gekregen van het zf

als je hem tijdens je ongi laat zetten dan is hij gelijk veilig in gebruik :wink: :mrgreen:

ik heb hem bij mijn HA laten zetten. 10 min werk… ben even van mijn werk afgeweest om hem te laten plaatsen… heb wel een pijnstiller van te voren in genomen voor de zekerheid :mrgreen:

Hier laat ik hem straks ook weer plaatsen, is mijn de eerst keer goed bevallen.

De eerste drie maanden wel regelmatig bloedverlies gehad maar daana waren de ongi een stuk minder heftig.

Het plaatsen was ondanks ik bevallen was erg ongenaam maar dat kon volgens de gyn ook liggen aan de afwijking van mijn baarmoeder (utrus bicornus) en daarbij ook nog eens gekantelt.

Ik ga hem bij de ha laten zetten.

@colle wrote:

ik heb hem nu 8 wk en ben nu van de spotting af…

heb hem helemaal vergoed gekregen van het zf

als je hem tijdens je ongi laat zetten dan is hij gelijk veilig in gebruik :wink: :mrgreen:

ik heb hem bij mijn HA laten zetten. 10 min werk… ben even van mijn werk afgeweest om hem te laten plaatsen… heb wel een pijnstiller van te voren in genomen voor de zekerheid :mrgreen:

Hij is zelfs meteen veilig, hij word alleen tijdens je ongi geplaatst omdat je bmm dan iets open staat wat het plaatsen makkelijker maakt :slight_smile:

Maar ik zeg doen hoor, ik heb er 3 jaar plezier van gehad en géén ongi’s meer :mrgreen:

Ik had juist begrepen dat hij 7 of 8 dagen na ongi geplaatst zou worden, maar ja, dat heb ik ook maar gelezen. MOet je trouwens eerst van de pil af zijn, of kan het als aansluiting op de pil, dus ik bedoel, pil slikke, stop week, ongi en dan laten zetten of moet je stoppen met de pil, normale ongi afwachten en dan laten plaatsen?

Nog een aantal weken voor ik naar de huisarts ga, ik heb er geen zin in in de vakantie, maar goed waarschijnlijk moet ik naar het ziekenhuis en dat zal ook wel op zich laten wachten, al hebben z enu bij ons een speciaal snel spreekuur voor zulk soort dingen, ook als er problemen bij zouden komen.

jeetje ik was al aan het twijfelen…maar nu!!

zoveel verschillende meningen en verhalen…het is wel duidelijk dat je dat ding net zo maar ff moet laten plaatsen

Ik twijfel, heb hem 10 maanden gehad, na mijn bevalling. Nu in mei verwijderd en toen zat hij vast :shock: verkleefd in de baarmoeder. Fijn ding. Met wat getrek en gedoe kwam hij los, maar het had als het erger was onder narcose gemoeten. Mijn ha was er al niet dolenthousiast over zei hij, omdat hij vader dit soort dingen zag. Voor mij na deze zwangerschap dus geen mirena meer, het vertrouwen is een beetje weg

Ik heb m 6 maanden gehad, dikke ellende!!

Ik werd elke maand meer ongesteld en langer…

Ik kreeg echt belachelijke hormonale buien. Zo aggresief en onredelijk. Heb wat tegen de kinderen staan de kafferen hier :oops: , manlief was bijna bij me weggegaan… :cry:

Hoofdpijn, nonstop opgeblazen buik en buikpijn…

Heb m er uit laten halen in maart en binnen een paar weken voelde ik mezelf weer “normaal” worden.

Ik gebruik nu helemaal niets meer, ben een beetje bang geworden voor wat een ander anticonceptiemiddel weer met me doet. Het gaat nu zo goed, kaffer NIET tegen de kids, man en ik hebben geen ruzie meer en de gezelligheid is weer terug.

Succes met je keuze maken… Het is natuurlijk wel zo dat ieder lijf anders reageerd. Misschien is dit juist voor jou het perfecte middel!!

De 21e word er een mirena bij mij geplaatst.

Hiervoor jaren de pil gebruikt. Ben benieuwd hoe de Mirena gaat bevallen.

Hij word bij mij niet geplaatst tijdens het ongesteld zijn of vlak erna. Was niet nodig volgens de gynaecoloog. Moet wel de avond ervoor en de en smorgens een pil innemen voor het wijder maken van de baarmoedermond.

Voordat ik groen licht kreeg voor het plaatsen van de mirena heb ik een echo gehad en een uitstrijkje, deze waren goed en toen de afspraak gekregen.

Zie er wel enorm tegenop :roll:

@minniemouse wrote:

Ik heb m 6 maanden gehad, dikke ellende!!

Hoofdpijn, nonstop opgeblazen buik en buikpijn…

Hier dezelfde klachten, en nog acne erbij ook.. ongelofelijk wat een pukkels en littekens er aan overgehouden.. :(
Idd koppijn, dikke opgezwollen buik, buikpijn en rugpijn..

Ik heb em eruit gehaald vorige week.. ben er blij om, nu mn lichaam laten herstellen dan de hormonen.. maar hier nu met condooms weer hoor, dr komt niks meer in mn lijf qua hormonen.. :naughty:

het laatste kan ook mijn verhaal zijn.

Heb hem nu sinds maart, maar zit erover te denken om hem eruit te halen.

Zit helemaal onder de pukkels, veel hoofdpijn, constant bruinige afscheiding en 1x per maand 3 dagen bloedverlies, en haaruitval niet te vergeten.

maar je moet hem er toch laten uithalen door de HA

Ja die bruine afscheiding had ik ook… :sick:

Ik heb em eruit gehaald…

Mijn HA deed een beetje moeilijk… moest eerst aan de slag met allerlei anti biotica ivm de acne… en ik was er zooo zooo flauw van… zat op het toilet vorige week… even checken… en had em er binnen 3 sec uit…

Voelde ook geen ‘weerstand’ en ben daarna nog even bij de HA geweest, die moest er stiekem wel om lachen… heeft ook niet meer gekeken, ging er dus ook vanuit dat het goed is…

Maar goed, een HA hoort em eruit te halen, dat is duidelijk…

alleen ben ik soms een beetje impulsief… of euh… koppig… :wall:

woehahahahah zou ook wel een actie van mij zijn geweest

ik zou dat dus ook gedaan hebben als ik 't zat was geweest

en ach wat doet een HA nou meer als jij

of het zijn 2 vingers zijn of die van jou … maakt toch niet uit :mrgreen: :lol:

Zelf eruit halen zou mij ook lukken denk ik als ik het echt beu zou zijn. :wink:

Nu eerst op vakantie dinsdag en dan zien we daarna wel…zoals gezegd, na overleg met hem ga ik het denk ik wel proberen, maar zogauw ik e rgenoeg van heb, dan gaat ie eruit.