Minimonkey draagdoek...

Ik kwam deze draagdoek op internet tegen.

Iemand ervaring mee??

Groetjes, Marieke

ja top voor in de box … dragen kan wel maar is mij te zwaar…

(ik heb ergens nog een leger groene liggen… bij interesse mag overgenomen worden alleen een paar keer in box gebruikt en nog netjes en schoon)

Ook hier alleen in de box gebruikt tot een maand of 3 en dan ook echt maar minimaal.

Dean vond het helemaal niks.

(Dus mocht iemand interesse hebben. Ik heb een blauwe :wink: )

Heb hem ook gehad, vind het echt een vreselijke doek.

Stug onhandig en zwaar.

Goed (lees: beter!) alternatief: een ringsling.

@mamalena wrote:

Goed (lees: beter!) alternatief: een ringsling.

Is dat die draagdoek op draagdoek-punt-nl??

Of is dat weer iets anders?

Ik heb er geen verstand van :shifty:

Kan je zo’n doek makkelijk in je eentje omknopen?

Dit is een voorbeeld van een ringsling. Ik ben het niet hoor op de foto (ik zie er echt minder dozig uit :wink:) Je verdeelt het gewicht meer over je schouder waardoor het niet in je hals snijdt. Je kindje kan ook op verschillende manieren in de sling. Ik heb m’n jongste ooit wel gevoed in de doek en laatst gingen we wandelen (ze is inmiddels 3, maar is een ontzettend lichtgewichtje) en ze wilde in de doek. Vervolgens viel ze als een blok in slaap. Heb 'm dus nog steeds bij me, al kan ik haar geen uren meer dragen. Ik heb het altijd een heel fijne draagmethode gevonden.

Dankjewel voor je reactie.

Dat is volgens mij dezelfde als op draagdoek-punt-nl.

ByKay-draagdoek heet ie geloof ik.

Nee, toch niet hoor. Een ByKay draagdoek is een rekbare lange lap stof die je om moet knopen. Is goed te doen, maar vergt echt wel even oefening. Een ringsling is een stuk korter, niet rekbaar en zit vast d.m.v. 2 ringen waardoor je met 1 beweging de doek kunt verstellen. Ik vind de sling een stuk makkelijker en sneller om om te doen. Kijk eens even op de you tube; daar staan veel instructiefilmpjes op, van allebei de soorten doeken.

@marieke_dm wrote:

Dankjewel voor je reactie.

Dat is volgens mij dezelfde als op draagdoek-punt-nl.

ByKay-draagdoek heet ie geloof ik.

die heb ik ook echt een ideaal ding al zeg ik het zelf… ik gebruik hem soms nu nog wel maar m wil liever zelf lopen… maar als hij een mama hang dag heeft … pak ik hem er echt bij … kan ik nog gewoon mijn ding doen…

bij mama :

bij papa :

ah de ‘banaan’ :lol:

Wij hebben er eentje van eh eh eh … nou het is geen mini monkey en mijn zwangere brein kan er even niet opkomen.

Is soepelere als de minimonkey voor mijn gevoel.

Heb ze er de eerste maanden wel in gedragen, met name in huis of kleine stukjes als we met de auto ergens heen gingen.

Maar vind zelf mijn ‘kokers’ veel fijner.

Geloof van Tri Cotti.

Kunnen ze eerst in komma houding in en later ook rechtop (zelfde houding als in de standaard babybjorn, maar draagt veel fijner voor de ouders).

Zelf wil ik er eigenlijk nog een mooie knoopdoek bij.

Maar wacht eerst even af hoe mijn bekken het gaat doen na deze bevalling… de jongste heb ik helaas veel minder gedragen als ik had gewild, puur omdat het fysiek onmogelijk was.

Wat leuk dat je je kindje wilt gaan dragen :smiley:

O.a. op Marktplaats worden veel Minimonkey’s te koop aangeboden en dat is niet zonder reden… Het valt namelijk vaak erg tegen om je kindje er comfortabel en ergonomisch mee te dragen (net als de Babybjörn). Dit in tegenstelling tot een echte draagdoek, daarmee kun je je kindje met veel plezier en lang dragen. Er zijn rekbare draagdoeken (zoals idd van draagdoek.nl) en geweven draagdoeken. Een geweven draagdoek kun je gebruiken vanaf dag 1 na de geboorte tot ver in de peutertijd. Een rekbare doek kun je ook vanaf dag 1 na de geboorte gebruiken, maar zal bij een ouder kindje uiteindelijk gaan doorhangen.

Ken je het show-je-draagdoektopic al? Daar kun je je hart ophalen aan de meest prachtige doeken en kom je bovendien ook al veel informatie tegen over dragen.

Nou dan ben ik blijkbaar de grote uitzondering :oops:

Ik heb zo’n rekbaar draagdoek die je zelf moet knopen, maar meen wat een onding :hand: Nou moet ik erbij zeggen dat geen van de jongens het lekker vond om er als klein babytje in te zitten en ik hem eigenlijk pas heb gebruikt nadat ze een maand of 2-3 waren. Meestal juist als ze aan het huilen waren en ik ook wilde koken oid. Dan zit je dus met een huilend kind en een peuter, die ook aandacht wil en probeer je die doek te knopen- DRAMA, bij mij iig :shifty:

Dus voor mij was de minimonkey echt een uitkomst- je doet hem zo 1-2-3 om en hoeft niet moeilijk te knopen of een doek door een ring te rijgen(heb ook een ringsling, maar die heb ik nog nooit gebruikt :shifty: ) Bovendien stopte ik hem zo in mijn handtas toen hij wat ouder was(maand of 6) en ik ergens op de fiets naar toe ging. Met die andere draagdoek moest ik wel een luiertas mee, en die zat dan meteen vol. De minimonkey paste samen met wat doekjes en een luier in mijn handtas. Meer had ik niet nodig :dance:

Dus ik zou zeggen: DOEN!

Maar ik schijn de enige te zijn :shifty:

Zou voor een gewevendoek gaan of een ringsling.

Je hoeft bij een ringsling niet telkens de doek opnieuw door de ringen heen te halen. Ik doe hem om, en span hem een beetje aan. Als ik hem uit doe dan haal ik er maar een klein beetje spanning af, zodat ik de x erop hem maar een beetje hoef aan te spannen.

Een gewevendoek in begin misschien een beetje een gedoe met knopen, maar ook dat heb je snel genoeg door.Ik zou nu niet meer zonder doek kunnen hoor.En binnen 2 minuutjes heb ik 1 van mijn 2 meisjes erin.

En zou niet voor een rekbare draagdoek gaan, die zijn vaak alleen fijn voor de 1ste maanden.

In de ringsling/geweven draagdoek zouden ze ook lekker tegen je aan kunnen slapen, en dat zie ik zo snel niet gebeuren in een mini monkey…

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Het is natuurlijk zo dat het toch bij iedereen verschillend is; de een vindt dit fijn en de ander dat… Je komt er pas achter als je het gebruikt natuurlijk!

Ik ga van de week eens even kijken bij een klein baby-zaakje hier in het dorp, die hebben volgens de website draagdoeken (denk van die geweven, want ik zie op de plaatjes niet zo’n ring erop).

Misschien mag ik het eens uitproberen (alhoewel dat natuurlijk niet handig is met een dikke buik, maar wil gewoon eens even in het echt kijken hoe dat eruit ziet, hoe het geknoopt moet worden enzo).

Alleen mag je ook al een draagdoek dragen na een KS? Of moet je dan ook 6 weken wachten?

(ik ga natuurlijk niet de hele dag dan het kindje dragen, maar lijkt me zooo handig ivm de ondernemende dreumes die hier ook in huis rond huppelt en waar ik soms mijn handen vol aan heb… :shifty: )

Yvonne, zal eens bij dat topic kijken, had het nog niet gezien. Dankje voor de tip.

@eisblume wrote:

Nou dan ben ik blijkbaar de grote uitzondering :oops:

Ik heb zo’n rekbaar draagdoek die je zelf moet knopen, maar meen wat een onding :hand: Nou moet ik erbij zeggen dat geen van de jongens het lekker vond om er als klein babytje in te zitten en ik hem eigenlijk pas heb gebruikt nadat ze een maand of 2-3 waren. Meestal juist als ze aan het huilen waren en ik ook wilde koken oid. Dan zit je dus met een huilend kind en een peuter, die ook aandacht wil en probeer je die doek te knopen- DRAMA, bij mij iig :shifty:

Dus voor mij was de minimonkey echt een uitkomst- je doet hem zo 1-2-3 om en hoeft niet moeilijk te knopen of een doek door een ring te rijgen(heb ook een ringsling, maar die heb ik nog nooit gebruikt :shifty: ) Bovendien stopte ik hem zo in mijn handtas toen hij wat ouder was(maand of 6) en ik ergens op de fiets naar toe ging. Met die andere draagdoek moest ik wel een luiertas mee, en die zat dan meteen vol. De minimonkey paste samen met wat doekjes en een luier in mijn handtas. Meer had ik niet nodig :dance:

Dus ik zou zeggen: DOEN!

Maar ik schijn de enige te zijn :shifty:

Nee hoor ik vind hem ideaaal!!

Toch schijnt ie ergonomisch niet zo erg verantwoord te zijn. Ik weet wel van iemand uit mijn omgeving dat ze het ook erg snel te zwaar vond.

Ik denk als alternatief ook meteen aan een ringsling, hang je om en hoef je alleen maar even strak te trekken (zelfs mijn man wilde die doek wel gebruiken haha!).

Op Kiind staat ook een overzichtje van verschillende (ergonomische) draagdoeken/dragers!

http://www.kiind.nl/articles/48/In_de_Knoop.html

Bedankt voor die site, Lune! :thumbup:

@Sweet-Love, heb je je ringsling misschien te koop staan dan??? :wink:

@Lune wrote:

Toch schijnt ie ergonomisch niet zo erg verantwoord te zijn.

Vraag me dan alleen af voor wie het niet zo verantwoord is: de ouder of het kindje :think:

Ik draag Robin er nog steeds wel eens mee, al geef ik toe dat hij met zijn 10kg toch een beetje zwaar begint te worden, maar voor eventjes…

Ik heb ook zoiets…en gebruik hem best vaak!

Zo’n lang wikkelding heb ik ook maar dat vind ik echt helemaal niks. en i eindeloos bezig dat ding om te doen en ik weet niet precies hoe het moet enzo.

Ik gebruik hem wel meestal maar voor even, als ze even uit de auto moet om de kids te halen ofzo.

Voor lange afstanden is het zwaarder omdat hij om 1 schouder hangt. De grote draagdoek hangt om beide schouders dus zeker ergonomisch verantwoorder enzo.

maar ach, ik doe wat ik fijn vind, kinderne hebben is sowieso niet ergonimisch verantwoord voor je lischaam volgens mij :slight_smile: