Ik vind het maar niks, eerlijk gezegd. En een omknoopdoek ook niet. Als er ooit een volgende keer komt ga ik voor een ringsling en voor korte stukken hebben we de babybjorn active.
Groetjes,
LaBruja
Ow, zie nu dat ik de verkeerde aan had gesproken…
Ik bedoel dus:
@ eisblume ; heb jij die ringsling te koop dan?
(ik vroeg het in mijn vorige bericht aan Sweet-Love, sorry!)
ik heb een minimonkey gehad en papa heeft hem vaak gebruikt.
mij was het na 5 maanden te zwaar maar de eerste 5 maanden veel gebruikt.
ik vond hem wel fijn.
waar kom je vandaag Marieke, ik heb hier een gewevendoek liggen en een ringsling. Je zou het eventueel wel mogen proberen hier…
@marieke_dm wrote:
Ik bedoel dus:
Tja, noem me een hopeloze dromer, maar mij lijkt zo'n draagdoekbaby heerlijk, dus ik heb nog de hoop dat ik de draagdoek en de ringsling bij nummer 3 wél zal gebruiken :shifty: , dus nee, hij gaat voorlopig iig. nog niet weg :)
EDIT: ik bedoelde natuurlijk draagDOEK, dus ff aangepast :shifty:
@eisblume wrote:
Tja, noem me een hopeloze dromer, maar mij lijkt zo’n draagzakbaby heerlijk, dus ik heb nog de hoop dat ik de draagzak en de ringsling bij nummer 3 wél zal gebruiken :shifty: , dus nee, hij gaat voorlopig iig. nog niet weg![]()
Er zijn ook voorgevormde babydragers te koop die wél ergonomisch zijn, wist je dat? Google maar eens op ERGObaby of ergo carrier. Wellicht is dat een overweging waard?
Als je dan de foto’s vergelijkt met een foto van iemand die bijvoorbeeld draagt met een Babybjörn, dan zie je direct grote verschillen. Zo zijn de banden van een ergo carrier beter verdeeld over de schouders van de drager en zie je de baby echt in die drager zÃtten, met zijn beentjes gespreid en het kontje wat lager dan knietjes. In een Babybjörn hangt de baby echt op het kruis.
Verschrikkelijk ding, haha! Kreeg er zo’n rugpijn en schouderpijn van, jeetje.
ByKay daar in tegen vond ik super :thumbup:
@marieke_dm wrote:
Alleen mag je ook al een draagdoek dragen na een KS? Of moet je dan ook 6 weken wachten?
(ik ga natuurlijk niet de hele dag dan het kindje dragen, maar lijkt me zooo handig ivm de ondernemende dreumes die hier ook in huis rond huppelt en waar ik soms mijn handen vol aan heb… :shifty: ).
Hier ks en huilbaby en wat was ik blij met mijn (elastische) draagdoek, baalde dat mn vriendin pas na 4 weken met de tip kwam. Heb m heeeeeeeeeeeeeeel veel gebruikt, vond het nl. veel makkelijker/lichter dragen dan de baby de godganse dag in mn armen. Ik krijg straks weer een ks, maar de draagdoek ligt al klaar hoor!
Minimonkey: weer 25 euro weggegooid. Met 3 kinderen wel geteld 2 keer geprobeerd een kind er in te hangen en er maar weer snel outgehaald want dat zag er niet lekker liggend uit. Onding…
Idd koop een echte draagdoek, veel plezier van gehad.
@eisblume wrote:
@marieke_dm wrote:Ik bedoel dus:
Tja, noem me een hopeloze dromer, maar mij lijkt zo'n draagdoekbaby heerlijk, dus ik heb nog de hoop dat ik de draagdoek en de ringsling bij nummer 3 wél zal gebruiken :shifty: , dus nee, hij gaat voorlopig iig. nog niet weg :)
Ohhh, sorry, had ook helemaal niet gezien dat je zwanger bent!! :doh:
Tuurlijk nog niet weg doen dan!!!
Ik hoop dat je er straks veel plezier van hebt :thumbup:
@romata wrote:
waar kom je vandaag Marieke, ik heb hier een gewevendoek liggen en een ringsling. Je zou het eventueel wel mogen proberen hier…
Dat is lief

Woon zelf onder Eindhoven, maar mijn zus in Tilburg. Dus als we weersn eens die kant op zijn…
Ik weet alleen nog niet of ik van te voren al een doek wil hebben, of pas op zoek ga als beebje er is, zodat ik het kan uitproberen.
(lijkt mij nu toch niet echt handig met die dikke buik!)
Maar ik houd je aanbod in gedachten, en als het nodig is, dan PB ik je tzt wel.
Thanks! :-*
@eisblume wrote:
@marieke_dm wrote:Ik bedoel dus:
En ik zie nu dat ik je hele reactie helemaal niet goed heb gelezen, zag idd draagZAKbaby en klom direct op de zeepkist :oops: Sorry daarvoor :shifty:
@Yvonne Z. wrote:
@eisblume wrote:@marieke_dm wrote:Ik bedoel dus:
En ik zie nu dat ik je hele reactie helemaal niet goed heb gelezen, zag idd draagZAKbaby en klom direct op de zeepkist :oops: Sorry daarvoor :shifty:
Nee, hoor je had het wel goed gelezen, alleen heb ik't in eerste instantie verkeerd opgeschreven :wink: Ik moet er overigens bij zeggen dat ik de minimonkey vooral als 3e arm gebruikt heb, dus toen Robin al kon zitten... Daarvoor had ik'm nog niet, en wilde nog hij nog Jasper in de draagdoek(vaak genoeg geprobeerd met een krijsend kind tot gevolg...) dus hoe de minimonkey in gebruik met een kleine baby is, weet ik nog niet. Maar het lijkt mij iig gemakkelijker dan het geknoop :oops:
Weet je als't aan mij lag zou ik ook meteen zo'n geweven draagdoek kopen, maar ja, ik heb al 2 draagdoeken in huis die ik amper gebruikt heb... Misschien dat ik de ringsling nog een kans moet geven als ik de doek niet telkens uit de ringen haal :think:
Maar waarom zou je de doek uit de ringen halen dan ?
Ik heb een mini monkey gekocht via MP.
1 nog spiksplinternieuw voor 10 euro ( nieuwprijs 40 ).
Ik wil hem dan ook vooral gebruiken als hangmat in de box.
Mss dat hub het wel fijn vind als draakzak, maar ik met mijn rugklachen zal er niet zo snel aan gaan beginnen denk ik.