Mijn zwangerschap.

Al weet 39 en pas aan mijn eerste kindje :stuck_out_tongue: Ik wilde eigenlijk nooit kinderen en in mijn gehele vrienden kring ben ik de jongste en is er maar eentje met een dochter die al weer 12 is. Dus voor iedereen dan ook een giga verassing dat de party anmials en Maris en Israel (mijn vriend) opeens met de mededeling kwamen dat ik zwanger ben :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: zeker in onze huidige situatie zoals wonen in een land met een giga crisis een eigen zaak op randje falliet en mijn salaris wat alleen de huur dekt.

Maar we hadden ergens vorig jaar bedacht dat als je maar blijft wachten tot het financieel wel kan we waarschijnlijk tegen de 80 zijn. Dus hoppa spiraaltje er uit en lekker verder gegaan met waar we mee bezig waren en niet echt meer over nagedacht. In onze vacantie zwanger geworden en ik moet zeggen we zagen allebij eventjes giga bleek hahahahahah. We plannen nooit zo vooruit en geld is er geheel niet op het moment. Maar na een wenningsperiode zijn we er alleblij super blij mee. Mijn ouders waren helemaal in shock hahaha die hadden nooit meer een kleinkind verwacht en zeker niet van hun spring in het veld dochter. De familie van mijn vriend is super Spaans en familie en kinderen gaan aan alle kanten voorop. Al zijn ze nog wel in de shock facse dat we nu na 10 jaar samen zijn nog niet getrouwd zijn en wel zwanger.

Mijn zwangerschap loopt redelijk goed moet ik zeggen. Zeker met mijn medische beperkingen (nierpatient, hernia, en atrose) , Ben wel giga moe en kom niet genoeg kilo’s aan. Deze week in het ziekenhuis geweest en getest op diabetes waar ik vw de uitslag van krijg. Verder vertellen alle dokters dat ik GIGA GIGA oud ben en of ik dan al abortussen heb gehad. Vorige keer mijn gynecoloog medegedeeld dat we in NL gewoon voorbehoedsmiddelen kennen hahahahaha en of dat niet bekend is in Spanje, Nou met die man ben ik zeker geen vriendjes meer en mijn vriend van het lachen onder de tafel werkte ook niet mee geloof ik.

Nu ben ik samen met mijn virend lekker met de baby kamer bezig wat voor geen meter opschiet hahahaha zeker niet met dat Spaanse tempo pfffffffffffffff. Ik heb bergen lieve vrienden in NL en ze hebben bergen 2e hands spulen voor ons verzameld om de gehele baby kamer in te richten en de eerste 2 jaar door te komen met kinderkleren en dergelijke. Vriendin is afgelopen weekend langs geweest en heeft geholpen de muren te schilderen. Ik ben nu met de tafel bezig en dan is het even wachten op een pallet uit nederland met bedje en alle andere benodigde spulletjes.

Vanmiddag gaan we bij een creche van de gemeente kijken hier in onze wijk. Obstakel met de Spaanse familie nummer 1. Want zo’n klein babietje doe je toch met een half jaar oud 5 dagen per week in een creche. Tja als ik het geld had zou ik ook minder gaan werken maar dat zit er helaas niet in. En Spaanse schoonmama is geheel geen optie. Is mijn kind veiliger in een creche belieeeeeeeeeeeeeeeeve me hahahahaha. Daarnaast woon ik in een arbeiderswijk en is de creche natuurlijk ook met zuidamerikaanse kindertjes. En het zwaar discrimineredne Spanje en dus ook mijn familie vind dat echt niet kunnen. Zie een latino baby niet zo snel een pistool uit zijn luier trekken hahahah en daarnaast spreken al die kindertjes verder ook gewoon Spaans dus geen kans op een taal achterstand of zo. Maar tja bij mijn Spaanse familie zijn de latinos’s hulp in het huishouden en daar doe je je westerse kindje niet bij op de creche :shock: :shock: :shock: :shock:

Ga je dit hier bij houden?

Leuk om te lezen!!!

Fijne zwangerschap!

Nou ik kan bergen grappige Spaanse dingen vertellen betreffende zwanger zijn en babies. Mijn vriend is 35 en ziijn al gehele voorlichting gaat niet verder dan dat je voor zwangerschap een eicel en een spermacel nodig hebt. Wegens een lang dictatorschap (Franco tm 1974) en een zeer grote invloed van de katholieke kerk loopt Spanje op veel gebieden toch snel een 25 jaar achter zeker op sexuele voorlichting en dergelijke.

Mijn vriend was dan ook helemaal shocked dat je na de geboorte ook de placenta nog kreeg. Zijn ogen werden helemaal theekopjes toen ik over inknippen en inscheuren begon.

Daar had hij nog noooooooooooit van gehoord. En niemand in de familie die het over deze zaken heeft of zo.

Dus aangezien zijn nicht net bevallen was van haar derde kindje heeft hij heel voorzichtig aan zijn oma gevraagd over inknippen en zo. Hahahahaha aan zijn zwaar katholieke oma van 91 maar zij heeft 13 kinderen gebaard dus dacht hij die moet er alles van afweten.

Nou oma zij heel nuchter joh Kuka is ingeschuerd van voor naar achter want was een baby van 4 kilo en ze hebben haar van voor naar achter dicht gehecht.

Israel is er nog niet overuit dat babies nou niet zomaar er uit kunnen en dat het in veel gevallen gewoon te krap is. Moet toch niet kunnen want bij koeien en zo is dat toch ook niet zo :shock: :stuck_out_tongue: :shock: :stuck_out_tongue: :shock: Ik heb gezegd dat hij dat maar even aan een bejaarde boer moet vragen wahahahahahahahahahaha.

gezellie om dit te lezen :smiley:

ga vooral lekker door,ik volg je haha

en eh geniet van je zwangerschap&de spaanse mensen om je heen

Leuk om je verhaal te lezen :lol: ik ben zelf half spaans (vader) maar hier geboren en opgegroeid, maar herken een hoop dingen in je verhaal over 25 jaar achter lopen enzo :lol:

Fijne zwangerschap verder nog :inlove:

:lol: :lol:

Ik heb zelf 12 jaar in Spanje gewoond :wink: Ben er opgegroeid :wink: Heb ook een relatie (7 jaar lang ) gehad met iemand die geboren is in Madrid :wink: Mijn ex dus nu …

ik ken er alles van :lol: :lol: de mannen en de gewoontes … :roll:

Oeh vind je ‘‘dagboek’’ nu al leuk om te lezen!!

Ik vind het wel stoer hoe jullie erin staan… :thumbup:

OOOOOOH zojuist ook weer.

Jongen of een meisje…

In een boek over Spanje schrijft een schrijver dat Afrika achter de Pirineeen begint. Nou in sommige dingen geloof ik daar ook echt in :? :? :?

Iedereen maar dan ook iedereen hier in de Spaanse familie inclusief mijn vriend wilt als eerste een jongetje. Wannnnnnnnnnnnnnnnnnnt: een jongetje kan dan voor zijn familie en zusje zorgen.

Nu heeft de 20 weken scan uitgewezen dat het een meisje is :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Maar de dokter in het ziekenhuis zei “WAARSCHIJNLIJK - zeker weten doe je het pas als het geboren wordt” Dus dit is omgedoopt in: “We weten niet wat het wordt” Alle latere ego’s hebben ze het niet kunnen zien omdat het in een stuip ligt en de beentjes lekker stijf dicht geknepen houd hahahahaha. Het is al een echte eigenwijze Maris in mijn ogen.

Ik ben het familie pushen en miepen over een jongetje zo zat dat ik de laatste keer op de doop van de baby van Kuka heb uitgelegd dat in Nederland meisjes heel geemancipeerd zijn en echt wel voor zich zelf kunnen zorgen en dat mannen in het algemeen niet buiten een vrouw kunnen dus er toch echt wat mis zit in die stelling: “Jongentje kan dan voor zijn zusje zorgen” …MMMMMM en toen ging iedereen een biertje halen … :wink: :wink: :wink: …emancipatie is geen gesprek op een doop feest hahahahahahahahahahaha.

Maar het draagt nog verder, Ik ben aan de babykamer begonnen want daar zat geheel geen beweging in. Dus de kamer uitgeruimd kast helemaal leeg en besloten dat het ook wel een likje verf kan gebruiken. Muur lime groen gemaakt en de rest wit. Als comode willen we een oude tafel gaan gebruiken die ik nu aan het opknappen ben. Van het blad is nu alle verf af en ik wil deze fuchia roze gaan schilderen, leuk tegen die lime groene muur aan… maarrrrrrrrrrr mijn vriendje zijn mening is dat zolang je de sexe niet weet het geen goed plan is om nu aan de kamer te beginnen …want straks is het een meidenkamer en is het een jongetje :roll: :roll: :roll:

Ik heb dus geopperd dat je ook een leuke kleurvolle kamer kan maken zonder dat het nu echt een meiden of jongens kamer is. En het enige knalroze het blad van de tafel gaat worden en als het nu een homobaby is deze dat vast wel leuk vind WAHAHAHAHAHAHAHAHA.

Maar ok verder dan de muren schilderen zijn we dus nog niet. Volgens mijn vriend toch echt meer een vrouwen ding om daar nu al mee bezig te zijn. :o :o :o Toen ik er aan toe voegde dat we de baby moeilijk in een bidet kunnen laten slapen en op de vloer verschonen zag je hem even nadenken van oooooh ja als we met de baby thuiskomen moet het ergens slapen hahahahahahahaha. er is een lichtje gaan branden daar boven in. Hij zal met Manollo zijn oom dan een deze dagen de tafel wel gaan afmaken. Whahahahaha is Spaans tempo betekent dit dus als nog dat ons kindje in een bidet komt te slapen en ik blij mag zijn dat bij een snies de tafel niet opeens instort.

Ik heb gezegd… kijk als de jongentjes de tafel nu even naar boven dragen zal het doe-het -zelf-meisje wel even laten zien hoe je met afbijt, schuurmachine en verf een tafel opknapt… :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

wat kan je leuk schrijven! :thumbup:

interessant om dit te lezen en een kijkje in een toch hele andere cultuur te nemen!

dus ik zou zeggen ga door!! :thumbup:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Geweldig verhaal weer…

Lig wel in een deuk als er een jongen uit komt…gaan ze zeggen ‘‘zie je welllllll’’ :lol:

Die spanjolen toch ook…

hey, was ff aan het kijken en lees je hier, maf joh, erg leuk, lig in een deuk :lol:

De eeste keer met Spaanse babietjes in aanraking komen was ook zooooo grappig. Kuka de nicht van Isra had een tweeling gekregen, twee jongetjes. En wij naar de babyborrel om die twee kleine wurmpjes te bekijken. Komt daar een dubbelle kinderwagen binnen waarin je alleen maar kant en satijnen lintjes zag. Twee babies in blauwe jurkjes tot aan de enkels. Zakjes om de handjes met bergen kant en stijnen lintjes. Kapjes op met randen kant en ook weer bergen satijnen lintjes.

Ik echt heel voorzichtig aan mijn vriend gevraagd: “Het zijn toch twee jongetjes?” Yes honey they are…“Maar waarom hebben ze dan jurkjes aan, bergen kant en lintjes???”…“Well they are just bornnnnn”

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa verklaart alles. :shifty: :shifty: :shifty:

Maar ok het wonderbaarlijkste vond ik wel die zakjes met die lintyjes over de handen. Ik heb toen heeeeeel voorzichtig aan de meest moderne tante gevraagd waar die zakjes nu voor dienden. Zij meteen…

Hahahahah Maris flipt …pfffffffffffff

Dan krabben ze niet in hun gezicht Maris… :shock: :shock: :shock:

Ik moet zulke grote verbaasde ogen hebben gehad dat ze me zelfs vroeg:“hoe gaan babietjes dan in NL” mmmmmm hoe leg je dat nu uit.

Ik heb toen maar gezegd. “Ken je de kinderafdeling van IKEA” zoiets maar dan wat anders hahahahahahhahahahaha :smiley: :smiley: :smiley:

geweldig je schrijft echt leuk, je tovert elke keer een lach om mijn mond

Oooooh vandaag heb ik ook weer zo’n typische Maris stunt uitgehaald. Ik ben geheel niet subtiel en ook (al ontken ik het maar al te vaak) een echte Amsterdammer. In NL kan ik al te bot uit de hoek komen maar voor Spanjaarden ben ik een wandellend monster.

Ik ben vw 4 dagen ziek thuis geweest en vandaag was mijn eerste dag weer. Kom ik binnen waggellen na een uur reizen en het al helemaal zat. Komt de Spaanse manager langs lopen (waar ik al een zeer moeilijke relatie mee heb) en zegt… Oooh Maris i’ts sooooo cute you are pregnant…

Ik voordat ik het kon stoppen flapte er uit…Well the romance of pregnancy is really gone when you can’t reach below your waist and your boyfriend has to cut your toe-nails and pussyhair…

Als ik nou nog bikini-line zeg maaar neeeeeeeeeeeeee pussy hair :oops: :oops: :oops:

Mijn collegas die rood aanlopen omdat ze hun lachen aan het inhouden zijn hahahaha en ik zal wel weer aardig over de tong gaan in het gebouw hahahahahaha. Ik sta al bekend als de noisy-one omdat ik altijd te veel herrie maak tussen al die zombies.

wat schrijf je leuk!!

blijf dit topic maar veel vullen met leuke verhalen! ik volg je :wink:

Joh! Mijn moeder was 41 toen ze beviel van mijn jongste broertje (okee, was wel de laatste van 6, maar toch)

Haha, en bij haar was het dus andersom… ze wilde gelijk met de keizersnee die ze met hem kreeg een sterelisatie, en dit mag normaal niet, omdat zwangere/net bevallen vrouwen erg labiel kunnen zijn.

Dus dat kreeg mijn moeder ook weer te horen, mijn moeder doodleuk:

'dit is mijn 6e kind, en ik ben 41… ’

‘Okee. mevrouw, komt voor elkaar’

Wat schrijf je geweldig, hilarisch gewoon! Ga zo door!

My god het moet niet gekker worden :shock: :shock: :shock:

Gisteren bij de gynecoloog en mijn vriend vroeg aan haar waar de prik die ik vandaag moest halen voor was. Het ging er om dat ik negatief ben en hij positief en dat ik daarvoor een vacinatie moets halen. Op zich heel normaal niet.

Maar haar uitleg was heeeeeeeeeeel vaag :think: en het kwam er eigenlijk op neer dat ze het altijd deden die vacinatie want je wist maar nooit. Maar mijn mannie snapte het niet helemaal want hij zij ja maar ik ben positief en zij is negatief zo waarom dan uit zekerheid want het is dan toch 100% zeker nodig toch?

Weet je wat ze zij wahahahahaha. Je krijgt mij en mijn vriend niet snel allebij tegelijk met een mond vol tanden. We waren helemaal shocked :shock: :shock: :shock:

Ze zij: “Je weet nooit zeker wie de vader is en om te voorkomen dat de echte vader wel een andere bloedgroep heeft dan de moeder enten we altijd”

Ja iedereen maar ook iedereen neukt in het wilde weg rond en dan is het ook nog heel normaal dat je dat even bij een koppel mededeeld dat je vrouw gewoon wel misschien is vreemdgegaan…en je dus helemaal niet de papa bent.

:shock: :shock: :shock: :shock:

Er lit nog heel wat ontwikkelingswerk voor je klaar!

:mrgreen: