Mijn verhaal.. Bedankt!

Juudje: aha vandaar, das wel super dat die arts zo meedenkt! Wel balen zeg dat het verder niet opschiet voor je! En je hebt dus een cyste zitten weer meis, shit! Ik heb er ook weer 2 zitten hoor, beide 3 cm :frowning: Moet jij straks niet eerst op Lucrin dan of gaan ze gewoon IVF beginnen tegen die tijd en dan zien hoe het loopt?

Ik ben dus bang dat ie mij eerst op Lucrin wil zetten zoasl die al een keer voorstelde. Dat wil ik dus helemaal niet… Kostme 3-6 maanden met de kans dat die dingen er toch straks meteen weer zitten, vind ik zonde van mn tijd en lijkt me zwaar griezelig die opvliegers enz bbbrrr

Hoi Zorro en Nicje

Bij mij hebben ze het nog nooit over lucrin gehad. Gelukkig heb ik alleen erntstige vorm van endometrise en tot nu toe nog geen cystes. Wat doet die lucrin precies?

Nicje succes aanstaande maandag

Hoihoi

Lucrin zorgt ervoor dat je in een soort van overgang komt.

Ik zal het medische verhaaltje eens opzoeken:

http://www.lucrin.nl/displaypage.php?SubCategoryID=33

Dank je Juudje, ik ben benieuwd wat er te zien is. Ik voel me goed, geen pijn ,dus dat is al een goed teken…

Liefs Nicje

:-*

Dank je wel

Nicje; is er een bepaalde dag dat je moet beginnen met Lucrin prikken? Bijv. de 1e dag van je ongi ofzo?

Ik was aan de pil en heb de Lucrin laten zetten door de huisarts toen de pil uitgewerkt was.

Even denken hoor

Ik schreef op 13 juni:

We zijn vandaag idd geweest.
Ben bij dr Willemsen geweest voor een second opinion. Helaas is de cyste tov 5 weken geleden weer gegroeid (toen 3 cm nu 5 cm). De gyn heeft Lucrin (spuiten)voorgeschreven en die moet ik iedere maand laten zetten bij de ha.
De eerste laat ik na onze vak (over ong 2 weken) zetten, dan moet ik na 10 weken weer naar de gyn voor een echo. Kijken of de cyste al kleiner is geworden en de endo rustiger.
Ik moet net zolang spuiten halen totdat de cyste klein genoeg is om verder te gaan met IVF. Oja en ik moet 10 dagen na de eerste spuit stoppen met de pil. Dan wordt ik weer ongesteld, daar zie ik heel erg tegenop ...maar allemaal voor het goede doel

Dus 10 dagen na de spuit moest ik stoppen met de pil. En de menstruatie die ik toen gehad heb, viel wel mee gelukkig.
De spuit is (waarschijnlijk) een Depot. Dat houdt in dat er vloeistof in de spuit zit en poeder. Door de stopper op de spuit door te duwen, mengt het zich. Ik vond het allemaal veel te eng, dus heb het mooi door mijn ha laten spuiten.
Als je m laat zetten, vraag of ze m LANGZAAM spuit. Dan voel je er het minst van.

Dank je voor de uitleg! :stuck_out_tongue: Ik ben niet aan de pil dus kan volgens mij gewoon meteen beginnen… 3 Maanden was jij aan de Lucrin he? Ik moet 6 maanden, snap er niks van… Ik ga gewoon vragen of 3 niet genoeg is… En de cystes gaan er niet van weg toch? Heb er nu 3…

Hoihoi

Zullen we hier ff verder kletsen :wink:

Ik heb bij IVF al uitleg gegeven over de cystes

Ik heb in eerste instantie 3 maanden gehad. Toen was de cyste niet echt veel kleiner, endo wel rustiger.

Toen heb ik nog 2 maanden erbij gekregen. Cyste helemaal niet meer gekrompen, dus ipv de 6e spuit mocht ik beginnen met de 1e poging.

Spanennd allemaal he…

Ja is goed, hier kletsen is handiger :stuck_out_tongue:

Hmm dus endo cystes reageren altijd op hormonen zoals Lucrin en voor IVF… Maar die van jou dus niet?! Maar ik heb er 3! Dus dan doen ze sowieso geen IVF denk als ze niet krimpen… En weg gaan ze toch niet? Krimpen wel… Pff wat een moeilijk gedoe zeg als je geen medicijnen hebt gestudeerd hahahaha

Lastig is het iig…

Ik weet niet of ze behandelen (IVF) als je meerdere cystes hebt. Ik heb 1 grote en bij de punctie kunnen ze goed zien welke ‘blaas’ de cyste is en welke de follikels…

De gyn gaf vandaag aan dat endo cystes kunnen krimpen.

Heb je de 3 cystes al lang? Ik heb er nl ook meerdere gehad, maar die zijn gesprongen.

Die 2 zitten er al vanaf begin februari, vlak na de operatie en die 3e is er afgelopen maand bijgekomen :frowning:

Moest jij je Lucrin 1e spuit ook zelf betalen? Ik stond vandaag in de apotheek met het recept en moest ik de 1e spuit zelf betalen omdat het om een vruchtbaarheidsbehandeling ging zei ze. Ik zei dat het voor de endo was, dus nu moet ik morgen eerst bellen met CZ, want die spuit kost 150 euro en ga ik niet zo ff voorschieten :evil:

Zo wat een geld zeg. Is het niet zo dat je overal de eerste keer zelf moet betalen. De clomid en pregnyl moest ik ook de eerste keer zelf betalen en nu krijg ik het vergoed.

Maar 150 eurie is een hoop geld zeg

Ja maar die zijn toch om te helpen met zwangerschap? En de Lucrin krijg ik voor de endo en dat is gewoon een ziekte… Vandaar dat ik het niet helemaal begrijp, maar ik zal het morgen wel horen want dan bellen ze terug :slight_smile:

Alle medicijnen die je voor het eerst krijgt voor wat dan ook moet je dacht ik de eerste keer zelf betalen

Volgens mij hoefde ik de Lucrin niet zelf te betalen.

Maar later had ik het wel met de Puregon…

Stond ik daar helemaal emo te wezen (huilde nog net niet)

Boos geworden op de CZ… blijkt het aan de apotheek te liggen. Ze mogen soms er niet zomaar vanuit gaan dat je aanvullend verzekerd bent. Gewoon zeggen dat je dan naar een andere apotheek gaat…belachelijk!!!

Wij hebben dat ook gedaan en bij de andere apo deden ze niet moeilijk. Tegen mijn eigen apo gezegd en toen heeft ze gebeld en gingen ze toch accoord. Schijnbaar komt het nogal eens voor dat de verzekering niet aanvullend is, dus de 1e poging door de patient zelf betaald moet worden. En dat kunnen ze dan niet, dus kunnen de apo’s lang op hun geld wachten.

Dus, goed van je af bijten en laat ze het maar controleren bij jouw gyn.

Grrrrr

Even mijn verhaaltje weer aanvullen:

We mogen nog niet verder met de volgende poging. Dat was wel even schrikken. De cyste was wel gekrompen (van 4,7cm naar 3,5cm), maar juist daarom lijkt het de gyn beter om nog langer door te behandelen…

Jammer, maar aan de andere kant heb ik dan ook betere kansen bij de punctie en bij de eventuele zwangerschap.

Dus zijn we aan het afvallen geslagen :wink:

7 Juni moeten we terug naar UMCN, naar de IVF-arts voor controle. En in principe mogen we meteen voor de volgende poging door dan…

Hopen dan maar… Dus eerst nog 6 weken Provera 100 mg

OP zich natuurlijk goed nieuws dat de provera zijn werk nu dus doet. Maar wel ontzettend balen dat je nu in ieder geval weer 6 weken moet wachten. Ik heb wel gemerkt dat je echt geduld moet worden.

Balen Nic dat je nog niet verder kan, maar gelukkig heb je al een datum dat het wel kan, dan kun je daar naartoe leven :stuck_out_tongue: Ik ga hard voor je duimen!

Succes met je gesprek vandaag ik duim voor goed nieuws!!