Mijn rampen tuin...

Ik woon hier nog niet zo heel lang (sinds juni 09) en er moest erg veel gebeuren, dus eerst flink in huis bezig geweest.

Voordat ik hier woonden kon je mijn achtertuin het best omschrijven als een ondoorgaanbare wildernis/jungle. Ik heb het zelf nooit gezien, maar mijn moeder wel en t was echt heel erg (om hoe de tuin toen was zei mijn moeder in 1e instantie dat ik dit huis niet moest nemen) gelukkig heeft de familie van de vorige bewoonster alles nog weg gehaald, dus ik kan nu wel gewoon door de tuin lopen, maar daar is alles mee gezegt, er zit ook veel rommel in de grond.

Bergen werk dus nog.

Nu is mijn broer vorige week begonnen met een stuk heg weg halen en met het graven van een zandbak.

Verder liggen er nog spullen in mijn tuin, mijn oude schutting, de schommel die nog niet in elkaar staat, stapels stoeptegels. En in de winter is mijn koelkast kapot gegaan. Mijn broer heeft toen een nieuwe koelkast geregeld maar had toen geen tijd meer om de oude weg te brengen :oops: die staat nu dus ook in de tuin.



Het is dus een zooitje op het moment!

Maar nu is zondag mijn dochter jarig, en er komen ook best wat (kleine) kinderen, en als het mooi weer is kunnen die mooi buiten spelen… alleen is mijn tuin nou niet bepaald de ideale speelplek op dit moment :shifty: .



Iemand tips om het een beetje toonbaar te maken voor a.s. zondag?

Mijn broer komt nog wel zaterdag in de tuin werken maar toch :shifty: .



Uiteindelijk wordt het een super tuin met grote zandbak, schommels, hut/huisje voor de kinderen, moesttuin, grasveldje en terrasje…

Maar dat moet dus nog “even” gebeuren! Tenzij er een toverfee voorbij komt voor zondag!



Ik zal nog even twee foto’s plaatsen van zonet!

Zo erg is het nou ook weer niet maar kan ook niet zeggen dat het te mooi is… Is het niet financieel haalbaar om mensen in te huren? Want je broer in z’n eentje is ook best zwaar lijk mij :frowning:



Maar het zou echt een prachttuin kunnen worden… Achterin een grote grasveldje en vooraan een terrasje met zandbak ofzo :mrgreen:



maar om even op je vraag terug te komen… Speeltuintje of speelparadijs geen idee?

Ik denk dat als je de bezem er even door haalt en alle losse dingen weghaalt (of opstapelt langs de rand) het er al een stuk beter uitziet voor zondag.

Is het grasveldje achterin een beetje redelijk? Misschien kan je daar zitten bij goed weer?

Succes! :thumbup:

ik vind het ook reuze meevallen. Het is geen gezellige tuin, maar ook niet een tuin waar je niet zondag (regen toch???) in kan zitten. Gewoon al het los spul eruit halen, even goed vegen, en gezellige vlaggen ophangen :thumbup:

Alle losse spullen weg.

Die zandbak word dat stuk waar nu geen tegels liggen? Ik zou daar een gewone bak voor neerzetten.

Aanvegen en klaar.

Gezellig?

Dat is toch geen gezellige tuin?



Hij lijkt op de mijne, ook al zo’n zooi.

Gelukkig is die bouwput voor mij snel verleden tijd.



Ik zou in dat stuk aarde tijdelijk wat bakken planten oid zetten zodat de kinderen er niet de neiging krijgen om er te spelen.



Het speelgoed zou ik naar achteren verhuizen omdat aan die kant van de tuin niets mis is.



Verder is er ook sowieso niets mis aan je thuis maar hij is niet gezellig of mooi, of leuk…Al hou ik wel van die bush-bush daar achter…

@Madre wrote:

Gezellig?

Dat is toch geen gezellige tuin?

uh dat zegt ook niemand, toch? :angel:

even de veger pakken boompje snoeien, stenen voor nood even in het zwarte zand leggen wat vlaggetjes en ze kunnen dan toch wel buiten spelen :think:

@fiep klophout wrote:

@Madre wrote:
Gezellig?

Dat is toch geen gezellige tuin?

uh dat zegt ook niemand, toch? :angel:


oh...haha..verkeerd gelezen.. 8)

je hebt nog een paar dagen!



Terrasje vegen,…

spulletjes wegruimen,…

viooltjes halen voor de sfeer (kost een drol en fleurt de bouwput op :mrgreen: )



Slingers en ballonnen ophangen zodat iedereen naar boven kijkt :wink:



Desnoods even een paar tegels op dat zwarte zand leggen,…



succes en veel plezier zondag!

Ik zou alle losse dingen bij elkaar zetten en goed aanvegen. De zandbak op de lege plek waar geen tegels liggen en het overblijvende stuk even wat viooltjes neerzetten. Op het moment heb je voor een euro al een tray viooltjes. Valt best mee denk ik!

Ik zou even de gemeente ophaaldienst bellen om de koelkast op te laten halen!

De boel wat aanvegen, slingers her en der…een prima tuin voor 1 keertje toch?!

Inderdaad deze week bij de praxis geloof ik een tray met 10 viooltjes voor 1 euro :mrgreen:

Die hebben wij net ook gehaald, lekker meteen wat kleur in de tuin

Dat ie dan verplaatst word, oke…maar dan hoort ie toch naar mamavraagjes? :eh:

Nou, ik vind dit JUIST een tuin voor kids. Beter dan al die aangelegde , doodsaaie 13 in een dozijn Vinextuintjes die je overal ziet.



Gewoon even alle rommel aan de kant, en ze kunnen lekker hun gang gaan. Prima toch??

@joseetje wrote:

Dat ie dan verplaatst word, oke…maar dan hoort ie toch naar mamavraagjes? :eh:




want alleen mama’s kunnen dit vragen?



8)

Nee want dat staat in het zinnetje bij mamavraagjes.

:angel: :mrgreen:

@ruud wrote:

:angel: :mrgreen:


sorry ruud, maar die aanpassing is echt bespottelijk :silenced: :slight_smile: Je lichaam en je tuin??? een tuin-vraag hoort gewoon op de keukentafel of in de huiskamer. maak dan gewoon geen indeling :wink:

Welke aanpassing? :think:





Die zaken over tuinen staan hier al jaren, ik had hem zelf alleen niet direct hierheen verplaatst.