mijn meissie is moedig!!! (update met foto's)

hoi meiden

mijn meissie heeft zonet oorbelletjes gekregen, en wat is ze moedig geweest!!!

bij de eerste weende ze hard, heb haar ff moeten troosten, maar toen ik haar terugzette voor de tweede, kwam er “snif snif snif” uit echt heel snel na mekaar. ze wist dat de tweede ging komen en heeft zich zo moedig gehouden! niet weggetrokken of niets. nadat hij erin was weende ze wel terug even natuurlijk. maar dat was ook al snel gedaan. ze kreeg een koekje en kon terug lachen.

ikzelf vond het nogal vroeg, maar mijn vriend is spanjaard en daar doen ze dat al vanaf de geboorte van de baby, de eerste dag. zijn familie is dus al een dikke 1,5 jaar aan het zeuren voor oorbelletjes bij haar, want van mij mocht dat niet eerder :naughty:

ze staat er echt supermooi mee! ze vind zichzelf nu echt een prinsesje (zegt ze zelf) :lol:

MIJN MEISSIE IS DE MOEDIGSTE VAN ALLEMAAL!!!

van een supertrotse mama 8)

kan er niks aan doen… ik vind het zoooo zielig!!!

Ja, sorry, ik vind het ook zielig. Mijn dochter krijgt ze dus ook niet. Tenzij ze er later zelf voor kiest.

Ze zegt toch al dat haar vriend en vader van dochterlief spanjaard is… probeer maar eens stand te houden met zulks temperament erachter :?

Ik ben zelf van deels italiaanse afstamming en mijn oma heeft er ook voor gezorgd dat ik ze dus met 9 maand al kreeg.

We vinden het zielig omdat het even pijn doet, maar ik kan me daar niets meer van herinneren hoor en heb ze al mijn hele leven.

Aniek krijgt ze niet, pas als ze erom vraagt maar als mijn oma dus nog geleefd had, dan was het ws ook ruzie geworden :eh:

Meis, gezien de familie en traditie enzo en dat het nu is gebeurd, knap van je meis dat ze het dapper heeft doorstaan :clap: :-*

Traditie of niet, ook ik vind het sneu…niet alleen voor even de pijn, maar ook het risico van uittrekken enzo, ze hoeft maar ergens achter te blijven hangen, zo oud is ze nog niet om dat te beseffen. Vind het wel knap dat ze zelf al kan zeggen dat ze een prinses is, want onze dochter kan dat nog niet zeggen.

het is wat he met die mannen :wink: maar super knap van haar dat ze zich zooooo groot heeft gehouden ! :thumbup:

Goed hoor van jouw meissie dat ze zich zo groot gehouden heeft

Ik was ongeveer 4 toen ik gaatjes kreeg, ik weet niet of ik gehuild heb maar ik weet nog wel dat ik supertrots was op de hele mooie vlindertjesoorbellen die ik erbij heb gekregen.

Groetjes Yvette

ik was ook 6 jaar

maar idd zoals cell al zei, doen ze dat gewoon zo bij hun. ik was er ook heel erg tegen. zeker toen mijn schoonfamilie zei dat ze eht vanaf de geboorte al deden :shock: nu na 1,5 jaar zeuren heb ik toch maar toegegeven, en nee dat is niet om gewoon maar van hun gezeur af te zijn of omdat ik geen eigen mening of standpunt heb, maar omdat ik begrepen heb dat dat nu eenmaal bij hun tradities hoort. ik vind het ook niet alles, maar ze vind het zelf ook erg mooi en ze heeft er nu niets last van, ze draait er zelfs al mee en slapen is geen probleem. ik denk dat er wel wredere dingen bestaan in culturele tradities :wink: al was ik bijna mee aan het huilen.

wist niet dat dat in italie ook zo gebeurde? :think: :o

en dit was helemaal niet de bedoeling om er enige discussie van te maken ofzo, ik weet dat dat een straatje zonder einde is, ik was gewoon trots omdat mijn meissie zo moedig was geweest. :frowning:

En trots mag je zijn toch. ondanks wat andere daar van denken.

Het is simpel je meissie heeft zich groot gehouden en jij bent daar trots op :thumbup: .

wil wel een foto zien hoor van je prinsesje :mrgreen:

met haar mooie oorbelletjes…

ik mocht ze pas toen ik 12 was…nou ik weet dus nog wel hoeveel pijn dat deed…

zij weet dat vast niet meer…

en als je het bij kleine knopjes laat, dan valt het ws ook wel mee met het uittrekken…

Wat flink van haar!!

Ik heb er zelf gekregen toen ik 8 jaar was. Ga zeker bij Jinthe ook zo lang wachten en wil ze er dan, ok.

Pijn doet het toch haast niet, daarvoor hoef je het niet te laten, maar ik wil wel dat ze zelf kan beslissen of ze er wil.

@Cell wrote:

Ze zegt toch al dat haar vriend en vader van dochterlief spanjaard is… probeer maar eens stand te houden met zulks temperament erachter :?

Ja ja....Ik hier ook een halfspaanse met gaatjes toen ze 3 maanden was...
Ik heb er geen trauma's aan overgehouden. Is voor een kind hetzelfde als een prik bij het cb...Doet even pijn en de volgende dag is het over..

dank jullie wel meiden :-* ik zat hier de hele avond op de bank heel somber met de gedachte dat ik een slechte mama was “o nee wat heb ik gedaan” maar dit vrolijkt me toch wel ff terug op :-*

de knopjes die ze inheeft zijn speciale met soort “kinderslot” erop die zijn haast niet uit te trekken als ze eraan prutst. en met aan- en uitkleden ben ik ook heel voorzichtig. ze is wel schattig hoor, als ik vraag “waar zijn je oorbelletjes?” gaat ze er trots aan voelen en dan komt ze naar mij “mama ook!” en prult ze aan de mijne. als ik met haar voor de spiegel ga staan en zeg “kijk eens!” lijkt ze er echt trots op en zegt ze “prinsesje! jajaja (betekent rayana) prinsesje!” alles wat maar enigzins blinkt vind zij echt iets voor prinsesjes. een echt meisje he.

morgen moet ik werken maar ik zal morgenavond een foto maken en hier plaatsen.

dikke knuffels van een toch wel trotse mama :roll:

@Bellenblaasje wrote:

dank jullie wel meiden :-* ik zat hier de hele avond op de bank heel somber met de gedachte dat ik een slechte mama was “o nee wat heb ik gedaan” maar dit vrolijkt me toch wel ff terug op :-*

oh joh... sorry... dat was niet de bedoeling hoor... (sukkel ben ik ook... ik heb natuurlijk als eerste dat zielige neergezet).

Natuurlijk heb je een stoere dochter.... maar ik weet zelf nog hoe zeer het doet (geen trauma... maar gewoon verrekte scherp en hete oren nadien)... en dan denk ik... ach gossie... zo'n meissie... ietsje ouder dan Wessel...
was gewoon mijn weke moederhart....
jij bent niet een slechte moeder vanwege een paar oorbelletjes hoor...

(zoooooo... goed gemaakt????)

knap hoor

snap alleen niet helemaal wat die juewlier dacht… niet rot bedoeld hoor

maar als je hier met zo’n kleintje komt mag je terug komen als ze met z’n 2-en zijn en dan schieten ze met z’n 2-en tegelijk vind ik veel beter

voor hetzelfde geld wilt je dochter helemaal niet meer loopt ze met maar 1 oorbel…

Knap hoor , van je meisje !

( hoewel ik het persoonlijk toch verschrikkelijk vind hoor oorbellen bij een kleintje :roll: :oops: )

Knap hoor!!!

Hier ook de discussie met de Koerdische achterban :mrgreen: Ook vanaf 3 maanden al oorbellen normaliter :? Maar t mag van mij nog niet :mrgreen: Ben benieuwd hoe dat zal gaan als we volgend jaar naar de familie gaan :shifty:

Harstikke knap van je meissie hoor :inlove:

Enne waar blijft die foto? Ikke wil het resultaat wel even zien :mrgreen:

En die druk waar jij het over hebt die ken ik helemaal, haha word gek van mijn schoonfamilie. Die zijn hindoestaans en bij hun is het normaal om het al vlak na de geboorte te doen. Ze zitten me dus al 18 maanden gek te zeuren, te pushen. Maar hoe lief ik ze ook vind, het gebeurt echt niet. :mrgreen:

preggie ja hoor goed gemaakt :wink: ik ben gewoon een supergevoelig mens (zeker als het op mama-zijn aankomt) mss speelt dat niet altijd in mijn voordeel :wink:

ben blij dat er toch nog mensen zijn waarbij die oorbelletjes-druk bestaat. dan ben ik toch niet de enige. ben blij dat ik begrepen wordt hier :wink:

straks volgt de foto!

o ja ze heeft vannacht geslapen als een roosje daar heeft ze helemaal geen last van gehad