HELP…
Ze begonnen bij de katten en nu heeft mijn huis ook vlooien. Ik heb er net een van M.ateo’s hoofd gehaald en dat vind ik dus echt niet tof…
Die beesten moeten mij ook altijd hebben dus ik zit onder de vlooienbeten.
Ik heb vorige week een spuitbus gekocht maar daar stond op dat je het niet in de buurt van kinderen mag gebruiken (dus ook niet de weken nadat de stof nog werkzaam is) - lekker inteligent.
Maar ik kom er dus niet vanaf en ik vind het verschrikkelijk…
HELP MIJ MET DE GOUDEN TIP…
Wat kan ik doen behalve elke dag heeeeeeeeel goed zuigen…
Ik word er gek van.
Alle textiel wassen, ook de speeltjes van de katten een goed sopje geven.
En toch maar die spuitbus gebruiken (nachtje ergens logeren?) en dan bij thuiskomst heel goed ventileren. Zo’n spuitbus werkt namelijk wel erg goed, ook al is het rotzooi. (ooit eens zelf nachtje uit logeren gegaan en de katten buiten gedumpt, maar de vissen vergeten en die lagen dus ook te drijven de volgende dag ).
In mijn vorige huis heb ik dat dus ook een keer.
Ik had daar ook nog eens hoogpolig tapijt, dus dat zat echt helemaal vol. Was niet tegenop te stofzuigen. Had dus ook al een heleboel spuitbussen leeg gespoten. Maar ze bleven terugkomen.
Ik heb toen heel drastisch een bestrijdingsdienst gebeld en die hebben dus heel mijn huis bespoten. Ik heb toen voor de zekerheid een nachtje bij mijn ouders geslapen in verband met de dampen, maar dat was volgens de bestrijdingsdienst niet eens nodig, want zij gebruikte niet giftige spul daarvoor.
Daarna heb ik ook geen vlo meer gezien.
Misschien kan je even google naar een bestijdingsdienst en daar even informeren naar de mogelijkheden.
wij hebben datook een keer gehad, gek werd ik er van. Sowieso kun je het beste de katten in huis laten lopen, vlooien springen namelijk op de kat terug, als ze dat niet kunnen blijven ze in je tapijt.
En ik had een soort poeder (maar ben de naam kwijt) hele huis door gestrooid en na 3 dagen weer opzuigen en dat heeft geholpen. :thumbup:
Stukjes van een vlooienband in de stofzuiger en de boel goed stofzuigen. Stukje vlooienband onder je bank, kasten enz.
Als het er echt veel zijn zou ik de gemeente bellen die hebben vast wel een ongediertebestrijder in dienst.
toch spuiten en een paar uur t huis verlaten.
alle ramen open en de volgende dag alles stofzuigen ( en de zak meteen verwisselen!!)
alle textiel in de was en de beesten vlooienband om.
dr is wel spul om mee te spuiten wat je na een paar uur weer mag inhaleren ( de kat/hond gaat dr ook niet dood aan)
oooh en blaadjes/takje van een varen onder in de mand van kat/hond!!
Mijn ervaring is ook dat alleen nog maar de gemeentelijke bestrijdingsdienst het definitief kon oplossen (had 1 poes en 1 hond, en tapijttegels).
Bespaart je een hoop getob!
Succes ermee.
Ik zou de kids een dagje uit logeren doen. Sochtends het hele huis plat spuiten. In de loop van de dag alles goed zuigen en luchten - wellicht de kids ook een nachtje uit logeren. En je stofzuiger zak daarna ergens ver weg weggooien ofzo. En bijvoorbeeld allemaal schoon bedden goed nemen zodat je niet erin hoeft te slapen terwijl dat spul er misschien op zit ofzo.
Succes ermee.
Ik heb vandaag met mijn moeder alles helemaal van boven tot onder stofgezogen, gedweild en in de kieren gespoten, moest een half uur met raam dicht en daarna raam open. Je rook er niets meer van dus ik ben ook niet bang dat de kinderen er last van krijgen.
Die zitten nooit in de kieren.
Hopelijk gaan die beesten eens weg
ow jasses poes. Hier is het ook weer drama…je kijkt een dag niet en tjakka… Dus hop de frontline er weer bij…
tis vlooientijd he. Nog nimmer zoveel last van gehad als nu…nog nooit
ik zou ook de bestrijdingsdienst bellen als ze weer terug komen!
Goed zuigen en goed luchten is wat de meeste mensen doen. Misschien moeten ze hele strenge dingen erop zetten om zich heel erg in te dekken ofzo. Maar gewoon zelf een beetje logisch nadenken en dan kom je ene heel eind.
Heb zelf weleens een keer gespoten en niet goed gelucht of gezogen en ben er toch knap beroerd (hoofdpijn en misselijk) van geworden maar sliep ook nog eens met matras op de grond - geen strakke aktie van mezelf destijds.
Dit alles ben ik al maanden aan het doen en ik kom er niet vanaf!
Als er visite komt ben ik bang dat er een vlo tevoorschijn springt.
De honden gaan elke zaterdag in bad maar das hardstikke slecht.
Radeloos ben ik ervan.
Hielp hier die tip voor luizen maar tegen, met de mayo en olie…
wij hebben 1 keer vlooienplaag gehad en die zaten zo in het kleed genesteld dat het enige wat hielp het kleed weg doen was :?
Tips:
Stuk vlooienband in de stofzuigerzak doen
Iedere dag zuigen
zak direct in kliko mikken
iedere dag katten borstelen met vlooienkam
en spuiten (maar heb je al gedaan zie ik)
:-*
S’nacht een bord met een laagje water met afwaszeep en daarin een theelichtje laten drijven.
Het helpt natuurlijk niet de hele plaag te bestrijden, maar je krijgt wel een beetje een idee hoe erg het is.
Komen jouw katten buiten trouwens, want dan kunnen ze het iedere keer weer mee naar huis nemen.
Iedere dag goed kammen.
Ik deed mijn kat wassen met kattenshampoo waar ik tee tree oil aan had toegevoegd, ik had het in huis voor de luizen van Sharon en ik dacht daar moet een vlooi toch ook van dood gaan.
Daarna kamde ik haar nat met een luizenkam (vlooienkammen zijn veels te grof en kreeg ik er toch een hoop te pakken.
Ik moet wel zeggen dat mijn kat lichthaar heeft dus dan kan je het makkelijk zien.
Ik had trouwens ook spul gekocht dat was vorig jaar nieuw aangezien frontline niet meer werkt. het heet bolfo gold het zijn ook pipetjes die je in de nek moet spuiten.
Na al deze dingen was ze van de vlooien af en hebt ze niet meer gehad, omdat ze niet buiten komt.
succes ermee ik hoop dat je er snel vanaf bent, van die rotbeesten.
helaas hebben wij het ook gehad vorg jaar
we kwamen hier wonen en jahoor het jeukte maar en toen zat het ook op bryan ook beten mijn hele benen waren compleet open met bloed(bryan niet alleen beten)
wij hebben onze huis laten reiningen we moesten 2,5 uur ongeveer eruit
naar die tijd nog 1 gezien dood gemaakt en nu niks meer kost wel 125 euro maarja onder het bloed zitten is ook niks
stofzuigen heeft geen zin ze zitten ook in kieren(dat had ik dus al gedaan werkt niet!) zelfs sprays kan je proberen maar de dierenarts(ging advies halen) zei dat je beter kon bellen om het te laten doen
Ik krijg jeuk van dit topic :eh:
Ik heb er geen ervaring mee, veel succes met het weghalen :thumbup: en hopenlijk blijven ze dan weg
Gisteren zat er een vlo op mijn bezoek haar hoofd…
Dat is echt niet leuk hoor.
Gelukkig hadden we al gezegd dat we er last van hebben en zij is kind aan huis, maar dan voel je je echt wel vies.
Mark wordt zondag 30 en dan komen er ook mensen die hier nog nooit zijn geweest en ons huishouden 8) niet kennen en dan wil ik toch echt niet dat er opeens een vlo op iemand springt…
Ga vandaag nog een keer spuiten en vannacht in elke kamer een bakje met water en wasmiddel en waxinelichtje leggen.
Hoop met ons mee dames…
consequent elke 6 weken frontline oid in de hals druppelen, na deze plaag…
dat is echt het enige waaarmee ze weg blijven…
oh jakkes…
Wij hebben zelf geen huisdieren, maar toen wij in ons tijdelijke huisje in Ermelo kwamen hadden de mensen voor ons dus wel 3 katten gehad.
Het huisje stond al een maand leeg, maar zodra wij erin kwamen en weer gingen stoken (was oktober) kwamen de oude eitjes die er nog waren uit en binnen no time hadden we vlooien in huis… brrrr.
Ik heb toen met de stofzuiger echt alle plinten afgezogen (daar zitten vaak eitjes) de plint van de keuken los gemaakt (daaronder stikte het van de pluimen kattenhaar) en ook alle naden in het bankstel uitgezogen. Zelfs de bank op zijn rug gelegd en zo de onderzijde afgezogen (zat ook stikvol met kattenhaar)
Vervolgens 2 spuitbussen leeggespoten gedurende 2 weken ofzo.
Toen waren we ze kwijt, maar ja, ik had dan ook geen katten rondlopen die weer nieuwe mee konden nemen.
Nu gaan we 18 oktober weer naar een tijdelijke woning en jahoor… mensen hebben weer katten gehad voor ons. Ook een groot wollen berber tapijt op de houten vloer dus lekker broeinest :sick:
Het stonk er bij bezichtiging al enorm naar kat, dus we hebben 2 dagen uitgetrokken voor schoonmaken. Maar wellicht als ik dit zo lees dat we er ook maar meteen een ongediertebestrijder moeten halen… just in case.
Ik heb al niks met huisdieren, laat staan met hun parasieten :shifty: