Mijn huis heeft vlooien

Wij hebben het ook gehad :sick: …

En dat kwam door de Frontline! Wij gebruikten dat trouw elke maand.

Niet meer gebruiken!!! Veel vlooien zijn daar al immuun voor!

De dierenarts kreeg al regelmatig klachten erover.

Laat je voorlichten door de dierenarts. Wij gebruiken nu regelmatig verschillende soorten anti-vlooienmiddel, maar frontline komt er hier niet meer in.

Succes!

En stofzuig ze :silenced: .

Hoi,

Ik zag gister op onze kat bij haar staartwortel kleine zwarte korreltjes.

Volgens mij zijn het vlooienpoepjes.

Ze krabbelt of likt niet, maar voor de zekerheid wilde ik toch ook mijn huis gaan spuiten aankomende maandag want dan gaan we op vakantie en de kat gaat uit logeren.

Qua vlooienbestrijding weet ik best wel het een en ander ( altijd in een dierenwinkel gewerkt waarbij mijn baas heel veel informatie had over dit onderwerp, mede door iemand die er een studie over had gedaan.

Ik weet dus inderdaad dat je huis behandelen belangrijker is dan je dier.

Stofzuigen heeft alleen zin voor de rondspringende vlooien, niet voor de eitjes want die hebben een hele sterkte kleefstof.

Maar goed, ik zit nu wel met het probleem dat ik een kleintje heb van bijna 20 maanden en 10 weken zwanger ben.

Je mag niet in vertrekken spuiten waar je kleintje komt, ook niet in de weken erna, maar de kat komt overal behalve in de slaapkamers.

Bovendien, blijft zo’n vlo ook niet alleen maar zitten waar de kat komt, want die springt gewoon overal heen, het liefst waar het vochtig en warm is :roll:

Kortom ik heb geen vlo gezien, ze krabbelt niet en likt niet, ze komt af en toe in de tuin ( zegt ook niks want je kan dat ongedierte zelf ook meenemen onder je schoenen bv ), maar ik wil geen risico nemen.

Iemand een idee wat ik nu moet doen?

Ik kom er even niet uit nu :wink:

De kat wordt trouwens behandelt.

Groetjes Chico.

dames!!!

teatree is giftig voor katten,lees hier dat iemand dat gebruikt heeft in een shampoo maar dit mag alleen bij honden want voor katten is het dus erg slecht.

ik gebruik stronghold ipv frontline want frontline helpt bij ons niet meer,de vlooien zijn er immuun voor denk ik…stronghold is alleen bij de dierenarts te krijgen.

sterkte met de kriebels. :wink:

Schaapje, spuit jij ook wat in huis?

Groetjes Chico.

Stronghold werkte hier idd perfect!

(Mocht ook wel met die prijs :wink: )

Na de behandeling met de stronghold waren we binnen een week van alle vlooien af. Kat flink veel binnen laten zijn na de behandeling, zodat alle vlooien bij hem kunnen.

@Heleen wrote:

consequent elke 6 weken frontline oid in de hals druppelen, na deze plaag…

dat is echt het enige waaarmee ze weg blijven…

ik gebruik het voor de hond, maar ik heb een ander merk, geen frontline, weet zo even niet welk merk, maar het werkt ook tegen teken, onze hond heeft nooit vlooien gehad ik heb het vanaf de geboorte goed bijgehouden :thumbup:

Inderdaad vlooien zijn voor frontline imuun geworden! De druppels van de AH en de kruidvat eigen merk werken ook prima en zijn een stuk goedkoper!!

Dweilen als je vlooien in huis hebt is niet erg verstandig omdat de eitjes van het vocht houden en de kans erg groot is dat ze uitkomen. Stofzuigen in alle kieren en onder/ in de banken zijn zeker niet onverstandig. Ook elke of om de dag je hond of kat kammen met een vlooienkam is goed!!!

Veel succes iedereen met die stomme rotbeestjes!!!

@schaapie wrote:

dames!!!

teatree is giftig voor katten,lees hier dat iemand dat gebruikt heeft in een shampoo maar dit mag alleen bij honden want voor katten is het dus erg slecht.

Dat was ik :shifty: ,

echt waar giftig voor katten, ook bij uitwendig gebruik?

Ik wist dat echt niet :oops: , nou gelukkig heeft ze er niets aan overgehouden.

Wij hebben een hond en een kat.

En dus ook weleens vlooien.

Ze krijgen allebei druppels in de nek, de hond wordt met regelmaat gewassen, alles wordt elke dag gestofzuigd en wanneer ik vlooien in huis heb dan dweil ik niet want dat wordt een broeinest voor de eitjes.

Verder kam ik bijna elke dag de beesten en krijgen ze allebei elke dag een knoflooktabletje. Sinds ik dit doe( knoflooktabletje) heb ik al 3 jaar geen vlo meer in huis en op de beesten.

@Chico wrote:

Schaapje, spuit jij ook wat in huis?

Groetjes Chico.

nooit,ik behandel de beesten ook alleen maar als ze daadwerkelijk last hebben van vlooien,zie ik ze niet dan gaat er ook geen gif op,moet er wel bijzeggen dat de katten niet buitenkomen behalve op mijn balkon.

Ik geef mijn honden en katten 1x in de week een beetje yoghurt en ze eten bij mij rauwvlees en ik heb in totaal in 4jaar tijd 3vlooien gezien(die wel genoeg waren voor ritje da om stronghold te halen) en nog nooit wormen en zelden tot nooit teken.

Tea tree schijnt bij katten heel vervelend te werken,ik wist het ook niet hoor,heb het gehoord toen op een forum en die waarschuwde me ervoor.

Maar gelukkig heeft jouw kat er niks aan over gehouden mamma van sharondenise :thumbup:

groetjes schaapie