Mijn geheim.

Idd Fai :thumbup:



Sweetlove…ik wens je alle kracht en sterkte en geluk toe voor je toekomst en die van jullie beebje!

Zorg heel goed voor jullie zelf meis…

En ik wil je wel waarschuwen dat als je mama bent dit soort pijn en verdriet ‘‘erger’’ op de voorgrond kunnen treden,wees daar allert op.

Ik neem aan dat je VK e.d. dit allemaal weten?

Knap hoor dat je er zo mee bezig bent…ik denk dat dit je eerste stappen zijn naar echte verwerking en een plaats voor deze ellende…

Ik wens je een hele fijn toekomst dat je er maar als sterke vrouw en moeder uit mag komen! :hug:

@prinsjeJason wrote:

Als er aangifte word gedaan zie je wel vaak dat die mannen er mee stoppen,omdat ze bang worden.

Ik denk dat ik er niet mee zou kunnen leven met de gedachte dat hij misschien nog wel andere kinderen misbruikt.

Ik snap ook wel dat dit moeilijk is voor de gene die het heeft meegemaakt,maar misschien is dat ook juist een stukje van de verwerking.

Het zou aan mij vreten de gedachte dat hij nog andere kindjes misschien wel misbruikt.

Het is echt niet kwaad bedoeld,maar ik mag toch wel zeggen hoe ik erover denk?


Ik zie ook geen kwaad in jou posts hoor, ben het er trouwens mee eens… Want als je je verhaal aan “mijn geheim” kan doen, kun je als volgende stap je verhaal toch ook bij de politie ‘proberen’ te doen?? Zo kan er iets gedaan worden aan die kwal en behoed je misschien anderen voor dit gevaar…

@Affie wrote:

@prinsjeJason wrote:
Als er aangifte word gedaan zie je wel vaak dat die mannen er mee stoppen,omdat ze bang worden.

Ik denk dat ik er niet mee zou kunnen leven met de gedachte dat hij misschien nog wel andere kinderen misbruikt.

Ik snap ook wel dat dit moeilijk is voor de gene die het heeft meegemaakt,maar misschien is dat ook juist een stukje van de verwerking.

Het zou aan mij vreten de gedachte dat hij nog andere kindjes misschien wel misbruikt.

Het is echt niet kwaad bedoeld,maar ik mag toch wel zeggen hoe ik erover denk?


Ik zie ook geen kwaad in jou posts hoor, ben het er trouwens mee eens… Want als je je verhaal aan “mijn geheim” kan doen, kun je als volgende stap je verhaal toch ook bij de politie ‘proberen’ te doen?? Zo kan er iets gedaan worden aan die kwal en behoed je misschien anderen voor dit gevaar…






Mijn gedachte precies… :angel:

Je zegt niets verkeerd Diana!



Sweet-love: wat een rot verhaal.

Verdrietig dat je dit hebt mee moeten maken.

Ik wens je veel sterkte en hoop echt dat je de moed vind om aangifte te doen.

naar de politie stappen kan ook averrechts werken heb ik gemerkt…

in mijn geval werd het alleen maar erger. en hij heeft zelfs de politie gebelt dat ik suicidaal was en was weggelopen. toen ze me ‘vonden’ (ik ben gewoon een eindje gaan lopen) mOEst ik van ze terug naar ‘huis’. waar ik vervolgens alsnog de volle laag kreeg…



dus tja… aangifte werkt niet altijd.

@Affie wrote:

@prinsjeJason wrote:
Als er aangifte word gedaan zie je wel vaak dat die mannen er mee stoppen,omdat ze bang worden.

Ik denk dat ik er niet mee zou kunnen leven met de gedachte dat hij misschien nog wel andere kinderen misbruikt.

Ik snap ook wel dat dit moeilijk is voor de gene die het heeft meegemaakt,maar misschien is dat ook juist een stukje van de verwerking.

Het zou aan mij vreten de gedachte dat hij nog andere kindjes misschien wel misbruikt.

Het is echt niet kwaad bedoeld,maar ik mag toch wel zeggen hoe ik erover denk?


Ik zie ook geen kwaad in jou posts hoor, ben het er trouwens mee eens… Want als je je verhaal aan “mijn geheim” kan doen, kun je als volgende stap je verhaal toch ook bij de politie ‘proberen’ te doen?? Zo kan er iets gedaan worden aan die kwal en behoed je misschien anderen voor dit gevaar…




ze heeft toch ook gezegd dat ze er mee bezig is maar dat het veel meer werk is dan even naar de politie gaan en even wat vertellen.

Staat een paar post terug dat ze alle details moet weten in 1 x etc en dat ze het dan ook meteen goed wil doen etc.

Ze weet er veel van dus zal echt wel al info hebben gevraagd en opgedaan.



Beter dat het iets langer duurt maar goed word gedaan en de vent ook echt een straf krijgt dan dat ze alles nu en snel doet en die vent straks nog ongestraft rondloopt want miss gaat hij dan wel gewoon door met wat hij deed want ze hebben hem toch niet kunnen pakken

@knuffeldraakje wrote:

naar de politie stappen kan ook averrechts werken heb ik gemerkt…

in mijn geval werd het alleen maar erger. en hij heeft zelfs de politie gebelt dat ik suicidaal was en was weggelopen. toen ze me ‘vonden’ (ik ben gewoon een eindje gaan lopen) mOEst ik van ze terug naar ‘huis’. waar ik vervolgens alsnog de volle laag kreeg…



dus tja… aangifte werkt niet altijd.


Dat is dan JOU verhaal, zij is toch iemand anders in een andere situatie :think: want jij zegt dat je naar HEM terug naar huis ging… haar stiefvaderwoont toch niet meer in hetzelfde huis?

Straf krijgen ze nooit genoeg!!!

Maar vaak houden ze er al mee op als ze weten dat de politie ervanaf weet.

En ik praat niet zomaar iets!!!

Ik ken ook 3 personen die misbruikt zijn en wel naar de politie zijn gegaan.

1 man heeft straf gekregen,maar lang niet genoeg :hand:

1 persoon loopt ook gewoon nog rond maar is wel vaak bij de politie moeten komen,vaak durven ze dan niks meer te doen!!!

@Affie wrote:

@knuffeldraakje wrote:
naar de politie stappen kan ook averrechts werken heb ik gemerkt…

in mijn geval werd het alleen maar erger. en hij heeft zelfs de politie gebelt dat ik suicidaal was en was weggelopen. toen ze me ‘vonden’ (ik ben gewoon een eindje gaan lopen) mOEst ik van ze terug naar ‘huis’. waar ik vervolgens alsnog de volle laag kreeg…



dus tja… aangifte werkt niet altijd.


Dat is dan JOU verhaal, zij is toch iemand anders in een andere situatie :think: want jij zegt dat je naar HEM terug naar huis ging… haar stiefvaderwoont toch niet meer in hetzelfde huis?




tuurlijk is de situatie anders maar ik reageer ook op de zin van prinsjejason dat na een aangidfte mannen er wel vanaf schrikken.

dat is dus lang niet altijd het geval bedoelde ik.



jullie hebben het over ALS der stiefvader dit bij een ander zou doen (waarvan we met zn allen niet eens weten of dat zo is en we misschien wel een onnodige discussie erover maken…) dat hij dan misschien wel stopt. maar het kan ook erger zijn voor het slachtoffer.





overigens ook toen ik bij mn ex weg was wouden ze me nog terug sturen (toen woonde ik dus al niet meer daar) omdat hij had opgehangen dat ik bij loverboys woonde. terwijl die mensen me juist hielpen. maar hem geloofden ze, mij niet.



ik zeg niet dat dit allemaal hetzelfde is, maar het is een vergelijkbaar iets ivm aangifte doen of niet doen.





de post van charity :thumbup:

@charity wrote:

@Affie wrote:
@prinsjeJason wrote:
Als er aangifte word gedaan zie je wel vaak dat die mannen er mee stoppen,omdat ze bang worden.

Ik denk dat ik er niet mee zou kunnen leven met de gedachte dat hij misschien nog wel andere kinderen misbruikt.

Ik snap ook wel dat dit moeilijk is voor de gene die het heeft meegemaakt,maar misschien is dat ook juist een stukje van de verwerking.

Het zou aan mij vreten de gedachte dat hij nog andere kindjes misschien wel misbruikt.

Het is echt niet kwaad bedoeld,maar ik mag toch wel zeggen hoe ik erover denk?


Ik zie ook geen kwaad in jou posts hoor, ben het er trouwens mee eens… Want als je je verhaal aan “mijn geheim” kan doen, kun je als volgende stap je verhaal toch ook bij de politie ‘proberen’ te doen?? Zo kan er iets gedaan worden aan die kwal en behoed je misschien anderen voor dit gevaar…




ze heeft toch ook gezegd dat ze er mee bezig is maar dat het veel meer werk is dan even naar de politie gaan en even wat vertellen.

Staat een paar post terug dat ze alle details moet weten in 1 x etc en dat ze het dan ook meteen goed wil doen etc.

Ze weet er veel van dus zal echt wel al info hebben gevraagd en opgedaan.



Beter dat het iets langer duurt maar goed word gedaan en de vent ook echt een straf krijgt dan dat ze alles nu en snel doet en die vent straks nog ongestraft rondloopt want miss gaat hij dan wel gewoon door met wat hij deed want ze hebben hem toch niet kunnen pakken




Een verhaal aan een blad/ander vertellen is makkelijker dan aan de politie.

Zoals al gezegd word je hebt 1x de kans om alles goed te zeggen,

en absoluut niets te vergeten,

wat ze wel kan doen is dit verhaal straks mee te nemen of haar dagboek en dat ook aan een agent laten lezen en daar bij op of aanmerkingen geven,

Meid heel veel sterkte :hug:

@prinsjeJason wrote:

Straf krijgen ze nooit genoeg!!!

Maar vaak houden ze er al mee op als ze weten dat de politie ervanaf weet.

En ik praat niet zomaar iets!!!

Ik ken ook 3 personen die misbruikt zijn en wel naar de politie zijn gegaan.

1 man heeft straf gekregen,maar lang niet genoeg :hand:

1 persoon loopt ook gewoon nog rond maar is wel vaak bij de politie moeten komen,vaak durven ze dan niks meer te doen!!!





ahum even erop in gaande:



sweet heeft zoals ze al zei al week op week keer op keer daar gezeten maar niet haar verhaal kunnen doen zoals politie dat vraagt!

en bij mij: wel degelijk aangifte willen doen maar politie accepteerd het niet omdat ik daar al weg was.





het is neit zomaar iets mensen vergeet niet! en goed lezen voor conclussies te trekken! jullie praten heir over alsof zij niet weet dat ze aangifte zou kunnen doen e.d. maar daarvoor zei ze zelf al van dat ze daaraan werkt.

Het verhaal in mijn geheim… heeft voor mij al een stap in de richting gezet.

Politie is mijn eind doel, mjin doel om te bereiken… mijn doel om het goed te doen.

Ik kan het nu gewoon niét, dit verhaal heb ik zelf geschreven, via de pc is dit allemaal gedaan, en niet in reallife… ik bedoel, het contact met José.

Is niet per face to face gegaan omdat ik dat dus niet kon, heb een hele vragenlijst ingevuld die ze stuurde, ze heeft me het verhaal gestuurd veranderingen gemaakt .



De stap op aangifte te doen is groter dan de stap dit in een blad te zetten, toevallig kennen jullie mijn naam, maar de mensen die hier niet komen kennen mij niet dat is makkelijker.

Het is niet makkelijk geweest dit te schrijven en dit te typen, die vragenlijst was echt een hele opgave.

Het gedicht die er bij staat is ook van mij, maar die heb ik zelfs geschreven en daar 2 uur over gedaan.

Normaal schrijf ik ze zo… nu deed en kon ik dat niet.



De aangifte, tsjah, het is een hele opgave, detail tot detail, het is niet zo van wat is er gebeurt en ik gooi dit voor hun neus, daar doen ze niks mee.

Ik moet vertellen hoe het is gegaan, waar en dergelijke. Het is niet zo van ‘Hij heeft dit gedaan’, nee het is ‘Hij heeft dit gedaan op deze manier, zo en zo…’ de details zijn zoo belangrijk.



Dus omdat ik dit heb gedaan is het niet zomaar ‘even proberen om aangifte te doen’, dat heb ik geprobeerd 8x al in mijn leven en toen zat ik er alleen, heb vervolgens week na week iets verteld maar daar konden ze niets mee, het is of in 1x of helemaal niet… Het lukt niet ik sla dicht word misselijk van mijn eigen verhaal… het haalt iets open wat niet opgehaald mag worden gevoelsmatig.

Ja knuffeldraakje maar het ging nu even over het verhaal van Sweet-Love…



En zoals Marianne zegt, zo kun je ook naar de politie gaan met je dagboek oid als leidraad… Meis ik ken genoeg mensen die aangifte hebben kunnen doen op een andere manier dan jij omschrijft. Misschien nog eens goed informeren? Wie weet lukt het je dan toch

@Marianne mv Lyann wrote:



Een verhaal aan een blad/ander vertellen is makkelijker dan aan de politie.

Zoals al gezegd word je hebt 1x de kans om alles goed te zeggen,

en absoluut niets te vergeten,

wat ze wel kan doen is dit verhaal straks mee te nemen of haar dagboek en dat ook aan een agent laten lezen en daar bij op of aanmerkingen geven,

Meid heel veel sterkte :hug:




kan ze wel mee nemen maar heeft ze neits aan. althans hier bij korps twente mag je dat niet gebruiken tijdens verklaringen en verhoren. pas bij de rechter heeft dat zin althans zo was het bij mij in twente

Ik heb met kippevel op mijn armen je verhaal gelezen…

Ik wil je heel veel sterkte wensen met de verwerking en je een dikke

:hug: en :-*

geven!!



Liefs Esther

@Juf_Essie wrote:

Ik heb met kippevel op mijn armen je verhaal gelezen…

Ik wil je heel veel sterkte wensen met de verwerking en je een dikke

:hug: en :-

geven!!



Liefs Esther




Dank je wel! :-

@knuffeldraakje wrote:

@Marianne mv Lyann wrote:


Een verhaal aan een blad/ander vertellen is makkelijker dan aan de politie.

Zoals al gezegd word je hebt 1x de kans om alles goed te zeggen,

en absoluut niets te vergeten,

wat ze wel kan doen is dit verhaal straks mee te nemen of haar dagboek en dat ook aan een agent laten lezen en daar bij op of aanmerkingen geven,

Meid heel veel sterkte :hug:




kan ze wel mee nemen maar heeft ze neits aan. althans hier bij korps twente mag je dat niet gebruiken tijdens verklaringen en verhoren. pas bij de rechter heeft dat zin althans zo was het bij mij in twente




Zeg dat niet te hard,

ik klapte ook steeds dicht (wel ander verhaal namelijk stalking/bedreiging) en nam mijn dagboek mee want het is naar waarheid geschreven.

en ze hebben het doorgelezen en daarop vragen gesteld en verslag gedaan,

daarna moet je het doorlezen en tekenen dus is net zo veel waarheid dan aan een gesprek!

en was ook korps twente :wink:

@Sweet-Love wrote:

Het verhaal in mijn geheim… heeft voor mij al een stap in de richting gezet.

Politie is mijn eind doel, mjin doel om te bereiken… mijn doel om het goed te doen.

Ik kan het nu gewoon niét, dit verhaal heb ik zelf geschreven, via de pc is dit allemaal gedaan, en niet in reallife… ik bedoel, het contact met José.

Is niet per face to face gegaan omdat ik dat dus niet kon, heb een hele vragenlijst ingevuld die ze stuurde, ze heeft me het verhaal gestuurd veranderingen gemaakt .



De stap op aangifte te doen is groter dan de stap dit in een blad te zetten, toevallig kennen jullie mijn naam, maar de mensen die hier niet komen kennen mij niet dat is makkelijker.

Het is niet makkelijk geweest dit te schrijven en dit te typen, die vragenlijst was echt een hele opgave.

Het gedicht die er bij staat is ook van mij, maar die heb ik zelfs geschreven en daar 2 uur over gedaan.

Normaal schrijf ik ze zo… nu deed en kon ik dat niet.



De aangifte, tsjah, het is een hele opgave, detail tot detail, het is niet zo van wat is er gebeurt en ik gooi dit voor hun neus, daar doen ze niks mee.

Ik moet vertellen hoe het is gegaan, waar en dergelijke. Het is niet zo van ‘Hij heeft dit gedaan’, nee het is ‘Hij heeft dit gedaan op deze manier, zo en zo…’ de details zijn zoo belangrijk.



Dus omdat ik dit heb gedaan is het niet zomaar ‘even proberen om aangifte te doen’, dat heb ik geprobeerd 8x al in mijn leven en toen zat ik er alleen, heb vervolgens week na week iets verteld maar daar konden ze niets mee, het is of in 1x of helemaal niet… Het lukt niet ik sla dicht word misselijk van mijn eigen verhaal… het haalt iets open wat niet opgehaald mag worden gevoelsmatig.


Ik denk dat je heel goed bezig bent meis…

Je einddoel komt vast wanneer je het aan kan.

Denk nu ook om je beebje hé?!

Zorg goed voor jezelf!



Knuffeldraakje niet lelijk bedoeld maar misschien met je in dit topic van sweetlove juist haar laten vertellen…ik denk dat dat goed is voor haar…

Ik krijg een beetje het gevoel dat je je eigen verhaal (wat vast ook vreselijk is :hug: ) projecteerd hier terwwijl het nu even haar verhaal is…snap je?

Je bedoeld het vast lief hoor,maar de meiden die hier komen en een hart bij Sweetlove onder de riem steken ook…

Maar daarom he, niet lullig bedoeld… nu krijg je dit soort dingen… ok, wij weten er niet alles van… maar door alles op een forum te plaatsen krijg je reacties…



MIJN GEHEIM… is ‘geheim’… anoniem… je bent je verhaal kwijt, voelt goed… gaat verder met je therapeut of whatever en werkt zo hard aan het verwerken en de kracht vinden om aangifte te doen…



Ik had niet de link naar hier geplaatst… ik merk ook dat je er hier veel over verteld Sweet… en niet over de dagelijkse beslommeringen maar over je misbruik… ik zou die energie niet HIER erin steken maar in een therapeut… zodat je WEL de moed kan verzamelen om aangifte te doen…



Kok kan je niet meer bieden dan een: ahhh wat erg en een ohhh wat goed dat je het neerzet… maar dat heb je in MIJN GEHEIM ook al gedaan… ik zou me nu concentreren op aangifte… niet meer op het HIER delen (want dit forum is gewoon openbaar, jouw familie kan gewoon meelezen en volgens mij is dit niet het enige dat speelt in jouw familie) dus ik vraag me af wat het JOU nu nog helpt… snap je… en je mag het best hier spuien, hb er niks over te zeggen maar dan krijg je wel dat mensen gaan zeggen: joh, doe er iets mee…



Dat het niet makkelijk is, ok… maar zoek dan hulp om DAT aan te pakken…

hmm appart, ik mocht et nie :? (is nu iets meer dan jaar geleden, misschien lag het eraan dat ze vriendjes zijn daaro ofzo ik weet nie. was hengelo overigens dan)

maar oke, als het kan is natuurlijk wel altijd mooi mee genomen:)



Maar wil wel 1 ding zeggen:

Sweet: doe et wanneer jij daar klaar voor bent, en niet omdat een ander dat wil of omdat een ander die druk op je zet meissie! :hug: