Ja knuffeldraakje maar het ging nu even over het verhaal van Sweet-Love…
En zoals Marianne zegt, zo kun je ook naar de politie gaan met je dagboek oid als leidraad… Meis ik ken genoeg mensen die aangifte hebben kunnen doen op een andere manier dan jij omschrijft. Misschien nog eens goed informeren? Wie weet lukt het je dan toch
Dat was miss bij een ander bureau in een andere plaats.
Ik vind het een beetje vervelend het is al zwaar genoeg voor haar om het in een blad te plaatsen en hier te plaatsen en dan word er hier zo gedaan.
Ze zegt toch dat ze het wil doen en ook wel gaat doen.
Zoiets kan je niet op aandringen of afdwingen.
En dat anderen dat hebben kunnen doen wil toch niks zeggen iedereen is anders en verwerkt dingen op een andere manier.
Sommige mensen kunnen veel meer aan dan anderen mensen.
iedereen weet er ineens zoveel van en denken te weten hoe zij het zouden doen totdat het echt gebeurd.
Zoals ik al schreef vind ik het heel erg en heftig wat jij hebt meegemaakt!!!
Zoiets zou niet mogen gebeuren.
En dit was ook echt niet aanvallend bedoeld,ik dacht alleen maar aan andere kinderen die hij misschien ook wel misbruikt zoals jou!!!
Je bent dus al een paar keer bij de politie geweest,ik hoop dat je ooit de kracht vind om nog eens te gaan voor eventuele andere kindjes die hij misschien ook wel misbruikt.
Faizzaa, ik denk dat dat ietsw is wat per persoon wisselt: ieder pakt het aan op zijn of haar eigen manier. ik zou met mijn verleden ook nie naar een therapeut gaan bijv.
sweet wil het op deze manier aanpakken. ieder heeft zn eigen manier. voor de een werkt een therapie, de ander houd zich stil en weer iemand praat/schrijft erover.
dat is een keus die sweet denk ik al lang en breed gemaakt heeft
Ja knuffeldraakje maar het ging nu even over het verhaal van Sweet-Love…
En zoals Marianne zegt, zo kun je ook naar de politie gaan met je dagboek oid als leidraad… Meis ik ken genoeg mensen die aangifte hebben kunnen doen op een andere manier dan jij omschrijft. Misschien nog eens goed informeren? Wie weet lukt het je dan toch
Dat was miss bij een ander bureau in een andere plaats.
Ik vind het een beetje vervelend het is al zwaar genoeg voor haar om het in een blad te plaatsen en hier te plaatsen en dan word er hier zo gedaan.
Ze zegt toch dat ze het wil doen en ook wel gaat doen.
Zoiets kan je niet op aandringen of afdwingen.
En dat anderen dat hebben kunnen doen wil toch niks zeggen iedereen is anders en verwerkt dingen op een andere manier.
Sommige mensen kunnen veel meer aan dan anderen mensen.
iedereen weet er ineens zoveel van en denken te weten hoe zij het zouden doen totdat het echt gebeurd.
Ze moet doen wat voor haar goed voelt.
Ik probeer alleen maar te helpen want tja ik weet hoe machteloos je je kunt voelen en hoe makkelijk je iets vergeet of dat je achteraf zegt had ik dat maar gedaan…
Is het een idee om dat tijdschrift mee te nemen naar het politiebureau en te vertellen dat je het te moeilijk vindt het allemaal persoonlijk te vertellen, maar dat ze dat artikel misschien kunnen lezen. Dat maakt het misschien makkelijker voor je. Ze hebben als het goed is op elk politiebureau iemand zitten die hier goed weg mee weet.
Ik wil je i.i.g. heel veel sterkte toewensen met de verwerking. Heb je daar hulp bij??? Zo niet, zoek dan hulp bij een instantie als het Riagg bv.
Faizzaa, ik denk dat dat ietsw is wat per persoon wisselt: ieder pakt het aan op zijn of haar eigen manier. ik zou met mijn verleden ook nie naar een therapeut gaan bijv.
sweet wil het op deze manier aanpakken. ieder heeft zn eigen manier. voor de een werkt een therapie, de ander houd zich stil en weer iemand praat/schrijft erover.
dat is een keus die sweet denk ik al lang en breed gemaakt heeft
Nee ok alleen denk ik dat een therapeut, iemand die ervoor gestudeerd heeft om mensen te helpen met dit soort ellende, meer voor je kan doen dan mevrouw MIJN GEHEIM… en als dat een eerste stap is, ok… maar ook knuffeldraakje en co hier op kok, kunnen verder ook niks dan een luisterend oor zijn… en dat is heel ‘sweet’ van jullie voor Sweet maar ik denk dat je dan wel kunt verwachten dat mensen erop reageren en hun mening gaan geven… Snap je…
Maar daarom he, niet lullig bedoeld… nu krijg je dit soort dingen… ok, wij weten er niet alles van… maar door alles op een forum te plaatsen krijg je reacties…
MIJN GEHEIM… is ‘geheim’… anoniem… je bent je verhaal kwijt, voelt goed… gaat verder met je therapeut of whatever en werkt zo hard aan het verwerken en de kracht vinden om aangifte te doen…
Ik had niet de link naar hier geplaatst… ik merk ook dat je er hier veel over verteld Sweet… en niet over de dagelijkse beslommeringen maar over je misbruik… ik zou die energie niet HIER erin steken maar in een therapeut… zodat je WEL de moed kan verzamelen om aangifte te doen…
Kok kan je niet meer bieden dan een: ahhh wat erg en een ohhh wat goed dat je het neerzet… maar dat heb je in MIJN GEHEIM ook al gedaan… ik zou me nu concentreren op aangifte… niet meer op het HIER delen (want dit forum is gewoon openbaar, jouw familie kan gewoon meelezen en volgens mij is dit niet het enige dat speelt in jouw familie) dus ik vraag me af wat het JOU nu nog helpt… snap je… en je mag het best hier spuien, hb er niks over te zeggen maar dan krijg je wel dat mensen gaan zeggen: joh, doe er iets mee…
Dat het niet makkelijk is, ok… maar zoek dan hulp om DAT aan te pakken…
Dat wilde ik dus ook zeggen, en daar laat ik het ook bij.
is ook een vorm van verwerking he luisteren oor, en reacties van mensen krijgen. (oke eerlijk is eerlijk: een discussie ervan ineens is geen leuk iets natuurlijk)
maar het is haar manier en dat moet wel geaccepteerd worden vind ik. zei voelde zich prettig bij dat ze het hier liet weten om haar situatie uit te leggen en meer begrip voor haar dingen die ze doet en laat te krijgen verwacht ik.
en dat is iets wat bij ieder verschild.
niet iedereen kan praten met een iemand-die-ervoor-geleerd heeft.
ervoor leren is lang niet alles… je kan ergens nog zoveel voor leren maar dan valt ook het gevoel weg en wordt het vaak zon automatisch gesprek met ja en amen. bij de ohh’s en ah’s zit gevoel, begrip, medeleven e.d. en dat is iets wat een mens heel erg goed kan gebruiken (waarom zitten we anders hier met zn allen? en hebben we hier een 'arm over je schouder’stukkie?)
Omdat het niet in volle detail is, ze kunnen dit verhaal gebruiken qua begin, maar ik moet aanvullen tot het detail aan toe.
Ik snap ook dat er misschien geen straf komt, omdat ik het bewijs niet heb alleen me geestelijke gesteldheid, en de doktersverklaringen van toen (die zijn er omdat ik wekelijks kwam ivm pijn.) en me psychiater die kan verklaren dat ik hiermee zit, en me vriend die mij elke keer uit een nachtmerrie moet trekken. (ik praat in mijn slaap.)
Er is geen concreet materiaal bijv vlekken en dergelijke.
Het verhaal wat in mijn geheim staat zal aangevuld MOETEN worden, helaas voor mij, ik moet zover in details treden dat het zoveel pijn geestelijk kan doen.
Ik weet niet of hij nu verder gaat met andere kindjes, ik kan nu alleen hopen van niet. maar zekerweten zal ik het nooit.
Ik voel me schuldig omdat ik hem niet kan aanpakken omdat ik het lef niet heb… echt waar… ooit zal hij toch opgepakt worden en zijn verhaal doen… en ik hoop dat dat alleen al afschrikt.
Renzomam, ik weet dat mijn bevalling en alles heel veel boven kan halen, daarom heb ik de verloskundige uiteraard ingelicht en die zorgt voor psychische begeleiding mocht het nodig zijn.
Ik geniet nu van me zwangerschap… en zal dit nu even weer… in de vrieskast zetten.
Charity & Knuffeldraakje, lief dat jullie het zo voor mijn opnemen.
En de rest, uiteraard voor jullie interessante meningen, sommige waren nogal schokkend maar ja, jullie kennen mij niet persoonlijk dus weet niet hoe ik handel. Maakt niet , ik respecteer alle meningen.
ik had het verhaal vanochtend al gelezen en ik schrok eerlijk gezegd van alle soms harde meningen die hier geuit werden. Ik wil jou een hart onder de riem steken en ik vind het al zeer moedig dat je jouw verhaal hebt verteld. Zeer schokkend vond ik het en ook confronterend maar je bent op de goede weg :thumbup:
En het gaat niet om ‘‘opnemen’’ iedereen bedoeld het hier goed.
Zo ook de mensen die eerlijk zijn naar je toe.
Dat is ook KoK.
Ik hoop dat je straks intens kan genieten van je beebje en dat je dicht bij jezelf blijft.
Want als mama zal je ook vast nog ‘‘klappen’’ meemaken door je verleden,maar een beebje van jezelf maakt je ook vaak nóg sterker en meer vastberaden…daar kan je oerkrachten van krijgen.
Omdat het niet in volle detail is, ze kunnen dit verhaal gebruiken qua begin, maar ik moet aanvullen tot het detail aan toe.
Ik snap ook dat er misschien geen straf komt, omdat ik het bewijs niet heb alleen me geestelijke gesteldheid, en de doktersverklaringen van toen (die zijn er omdat ik wekelijks kwam ivm pijn.) en me psychiater die kan verklaren dat ik hiermee zit, en me vriend die mij elke keer uit een nachtmerrie moet trekken. (ik praat in mijn slaap.)
Er is geen concreet materiaal bijv vlekken en dergelijke.
Het verhaal wat in mijn geheim staat zal aangevuld MOETEN worden, helaas voor mij, ik moet zover in details treden dat het zoveel pijn geestelijk kan doen.
Ik weet niet of hij nu verder gaat met andere kindjes, ik kan nu alleen hopen van niet. maar zekerweten zal ik het nooit.
Ik voel me schuldig omdat ik hem niet kan aanpakken omdat ik het lef niet heb… echt waar… ooit zal hij toch opgepakt worden en zijn verhaal doen… en ik hoop dat dat alleen al afschrikt.
Renzomam, ik weet dat mijn bevalling en alles heel veel boven kan halen, daarom heb ik de verloskundige uiteraard ingelicht en die zorgt voor psychische begeleiding mocht het nodig zijn.
Ik geniet nu van me zwangerschap… en zal dit nu even weer… in de vrieskast zetten.
Charity & Knuffeldraakje, lief dat jullie het zo voor mijn opnemen.
En de rest, uiteraard voor jullie interessante meningen, sommige waren nogal schokkend maar ja, jullie kennen mij niet persoonlijk dus weet niet hoe ik handel. Maakt niet , ik respecteer alle meningen.
het is echt 100% goed bedoeld hoor… ik denk gewoon dat je hier idd die arm vind maar verder in je koppie niet verderkan… en als je een GOEDE therapeut vind (ik heb er een boel versleten, niet voor hetzelfde probleem by the way) dan kan hij jou zoveel rust geven meis… echt!!
ik had het verhaal vanochtend al gelezen en ik schrok eerlijk gezegd van alle soms harde meningen die hier geuit werden. Ik wil jou een hart onder de riem steken en ik vind het al zeer moedig dat je jouw verhaal hebt verteld. Zeer schokkend vond ik het en ook confronterend maar je bent op de goede weg :thumbup:
kan aan mij liggen maar heb geen harde opmerking gelezen :think:
Ik ook niet… confronterend misschien maar wel met goede bedoelingen daar ben ik van overtuigd…
Sweet, ik heb je gepb-t… alleen om even uit te leggen wat ik bedoel ok…
Ik ook niet…ja de enige harde opmerking die ik heb gelezen was van de vader van Sweetlove in haar verhaal…mennn dat is pas echt hard…
Ik vind het jammer dat goedbedoelde gedachten en mensen die op hun manier willen helpen en meedenken altijd zo neergezet worden door andere…echt dat meen ik…iedereen wil in de waarde gelaten worden laat hun dat dan ook,als Sweet er problemen mee heeft (het is haar stukje) dan kan ZIJ dat zeggen…