Mijmer, mijmer, mijmer....

ik mijmer over mijn eigen boederij met pensionstallen.

Genoeg plek voor mijn eigen paardje.

Wat inkomsten zodat ik niet meer hoef te werken. (of nou ja werk dan vanuit thuis)

Genoeg plek voor mijn vriend zijn auto (ford mustang uit '66)

En genoeg plek voor een derde lief, klein wondertje :inlove:

Ik zou het erg fijn vinden als mijn vriend een goede knaller wist te scoren zodat zijn studie gaat lonen en carriere wat beter op gang komt in datgene wat hij zou graag wil doen.

Zodat ik dan niet meer hoofdkostwinnaar ben en het dan wat rustiger aan zou kunnen gaan doen, meer thuis zijn en dan zou het helemaal compleet zijn als we dan ook nog een iets groter huis zouden kunnen veroorloven.

Maar eigenlijk ben ik nu ook al erg gelukkig met hetgeen ik heb en vind ik mijn werk ook wel erg leuk om te doen.

@mayo28 wrote:

Ik mijmer graag over een 3e kindje…

misschien ooit…

:-*

ik mijmer soms over een vierde kindje, of liever ons tweede kindje bij me, gezond en wel.

minder ‘zwaar’: een eigen B&B in Zeeland, vlakbij de zee, met riante tuin met moestuin en appelboom :inlove:

een boek schrijven lijkt me ook leuk.

en heel praktisch: een weekendje weg met hub, zonder kids. rustig uiteten, wat cultuur happen, cafeetje etc.

Ik mijmer over een groter huis en een heerlijke lange zonvakantie in een ver warm (ei)land!!

Beide op het moment niet haalbaar helaas… :frowning: maar dromen kan altijd. :wink:

nou, mijmeren over die mooie maar zeer onbereikbare dingen doe ik niet. Ik zou wel graag een aantal dingen beter willen dan nu:

• een waterdicht fietsenschuurtje (dakje is nu lek :thumbdown: )
  • een baan voor mijn man waar hij energie van krijgt
  • net iets ruimer in het geld zitten zodat ik kan kopen wat we nodig hebben.

en natuurlijk mijmer ik op dit moment over het moment dat de baby gezond en wel op mijn buik ligt, wat zie ik daar naar uit :inlove: :inlove: Toch spannend hoor, dat laatste stukje…

Miijn meest voorkomende mijmering die ik heb is dat een goede vriendin die al twee kindjes heeft moeten afstaan (de een door een aanlegfout en de ander vanwege een infectie na vroeggeboorte) alsnog mama mag worden .

ooit mijmerde ik dat ook voor mijn nichtje en voor een zeer dierbare vriendin maar bij beiden van hen is ht helaas niet meer mogelijk… :cry:

@Mamy, wat een lieve mijmering voor je dierbare heb je :thumbup:

Ik help je mee hopen dat dit uit mag komen.

Ik zou graag wat minder willen werken op termijn en dan daarvoor in de plaats vrijwilligerswerk gaan doen. Iets waarmee ik iemand blij kan maken of gewoon kan helpen. Nu lukt dat niet, Sara is te jong nog en mijn vrije tijd besteed ik aan haar en natuurlijk aan mijn vriend. Maar als ze wat ouder is dan is dit misschien wel mogelijk.

Ik mijmer heel divers,

in realistische zin… graag een nieuw bed zodat onze slaapkamer eindelijk eens af is.

2 solartubes in de uitbouw zodat er wat meer licht binnenkomt

In minder realistische zin…

een opbouw op de garage zodat er ruimte komt voor mij alleen, ik zou zoooo graag een kamer hebben voor mij helemaal alleen, ingericht zoals ik fijn vind, met muziek en tv en waar ik al mijn hobby en rommelspullen kan stallen… een echte “craft room” lijkt me super :inlove:

De hele toko verkopen en dan ergens hier in de omgeving (salland is mooooii) een heuse camping beginnen! is iets waar zowel man als ik regelmatig over mijmeren. Het is hard werken, maar het lijkt ons echt geweldig!!

Shoppen vind ik niet leuk (echt :shifty:) dus daar mijmer ik zelden over en alleen op vakantie… ik ga het in april voor het eerst doen! Met mijn moeder samen ga ik 4 dagen naar Berlijn… zonder man, zonder kinderen. Even geen mamamantra de hele dag en geen “lieffie?” Lijkt me heeeerlijk!!

ik mijmer over teveel…

Ik mijmer over het schrijven van een boek

Ik mijmer ook over eilandhoppen op een zeiljacht en dan op die mooie eilanden door karakteristieke dorpjes met prachtige pleintjes met kunst wandelen, lekker eten op een terras… ondergaand zonnetje… en om de dag weer verder varen zwijmel

Of vertrekken naar het buitenland en daar ons bijna geheel eigen voorzienend boerderijtje beginnen… :slight_smile:

of een huis voor tienermoeders opzetten… of een gezinshuis opzetten…

of anderen helpen hun dromen te realiseren…

mijmer… mijmer mijmer

Een uitbouw aan ons huis van 2,5 meter met openslaande deuren

naar een prachtige aangelegde tuin,.de tuin hebben we t huis ook…

alleen niet t geld voor de aanbouw en aanleg v/d tuin.

De badkamer uitbreiden met een 2e wasbak & een ligbad

En vooruit de zolder,.graag 2 dakkapellen over de breedte

waardoor we daar een 2e slaapkamer kunnen creeeren

Maar dan hebben we wel ons droomhuisje klaar :lol:

Thuisblijfmama zijn

Ik zou graag mijn baan verruilen voor mijn hobby en dus van het fotograferen mijn werk maken.

wonen in een mooi warm land aan het strand, klein guesthouse runnen en m’n twee meiden de hele dag in zwembroekjes :inlove:

Een heel klein vakantiehuisje bij bos of zee…

Hebben sommige van jullie je dromen wel eens waar gemaakt?

@lydia wrote:

Een heel klein vakantiehuisje bij bos of zee…

Hebben sommige van jullie je dromen wel eens waar gemaakt?

Mijn huidige vriend aan de haak slaan na een jaar of drie van heimelijke verliefdheid :wink: :inlove:

drie prachtige kinderen, leuke hub, fijn huis met een tuin ipv balkon, rijbewijs na jaren ploeteren en angst. ja hoor, ik heb al behoorlijk wat dromen kunnen waarmaken :inlove: :inlove: :inlove:

Oh ja hoor, dromen genoeg die zijn uitgekomen… Ik ben getrouwd met een lieve man die ook nog eens een hele geschikte papa is, wij wonen in een heel mooi huis met heel veel ruimte, in een leuk dorp. We hebben 4 lieve en gezonde dochters, ik heb de luxe thuisblijfmama te zijn en we hebben ondanks dat we weinig familieleden hebben, een aantal lieve mensen om ons heen.

@Matsjo wrote:

Ik zou graag mijn baan verruilen voor mijn hobby en dus van het fotograferen mijn werk maken.

Moet wel lukken toch op den duur? Je hebt een hele mooie stijl.

Mijn grootste droom was moeder worden. Dat is gebeurd! :inlove:

De hottub is misschien ooit te realiseren. Onbeperkt shoppen blijft een droom denk ik.

Overigens droom ik ook vaak over een boeren camping met gites of chambres d’hôtes in Bretagne of de Province met een mooie moestuin en dieren. En ach ja, dan ook weer die hottub. Dat kan er dan ook wel bij :wink:

Keihard werken, maar lijkt me wel een gaaf leven. Mijn man ziet het ook wel zitten. Waarom zal het niet gebeuren? Ik heb een stiefzoon met een moeder en tja, die laten we niet achter natuurlijk. Dan zou zijn moeder ook die kant op moeten willen gaan :think:

Bovendien hebben we geen kapitaal om iets aan te schaffen. Maar los daarvan: wij zijn vrij ondernemend, ik spreek redelijk frans, mijn man is een talenmens, dus hij leert het snel, we zijn beide heel creatief en we houden van mensen vermaken en verwennen. Ach, een mens mag dromen.

Maar wat meer realistische droom voor de korte termijn:

De bijkeuken af, de slaapkamer inclusief kantoor gedeelt + kasten voor onze administratie af (= samen veel meer organisatie en dus minder troep in huis).

Mijn grootste en hopelijk realistische droom voor 2013 is dat mijn man zijn burn-out overwint en weer in zijn kracht komt.