MIEREN!!

Hele familie elke ochtend in de keuken…HOE komen we eraf??

lok doosjes op hun loop pad :twisted:

koffiedik op de dorpel smeren. of waar dan ook waar ze binnenkomen

Afrikaantjes kopen!

Wij hebben ze ook standaard elk jaar in de keuken lopen, hele kolonnes, dus heel irritant.

Nu las ik vorig jaar het idee om afrikaantjes (die bloemetjes dus) in de voortuin te planten.

IK kocht er een stuk of 10: 5 in de voortuin direct onder het raam waar ze aanwezig zijn en zette in de andere 5 in de vensterbank.

En ja hoor: reken maar dat het hielp! Wat mij betreft beste tip ever!

Al vegend aan de kant zetten 8)

HCG Antimieren spul kopen…



Vervolgens op speurtocht gaan naar het nest…Dit is vaak vlakbij jullie huis onder een bloempot, onder de mat noem maar op…Vervolgens flink wat met de spriet van de spuitbus in de gaatjes spuiten…Dan ook wat spuiten voor langs de drempen en alle andere keirtjes waar ze het huis in kunnen ( muren onder de vensterbank ed…



Dit doen wij zo elk jaar en werkt als een tierelier! Wij zitten in een nieuwbouw wijk waar mieren echt veeeeeeeeeeeeeeeeel zitten…Met dit spul van HCG zijn ze echt zo dood…

Met lokdoosjes, werkt het na mijn idee alleen averechts…Je lokt ze zo juist naar het doosje toe (en dus naar binnen…)

bakmeel bij de holletje leggen (of een veeg bij de rand van de aanrecht)



weet niet meer wat er gebeurd… maar helpt wel…( en als kinderen er per ongeluk aan komen… niks aan d ehand…)

Kaneel strooien…ook kindvriendelijk :wink:

Hahaha!! Dit is een jaarlijks terugkerend onderwerp hier op het forum.

Ik heb ze ook weer een week lopen en heb al een paar keer aan die topics hier gedacht :mrgreen:



Die Africaantjes ga ik eens proberen!

Hier ook weer tot grote ergernis :sick: :hand: Eerst alleen bij de tuindeur en in de woonkamer, dus daar op de drempel citroenolie gespoten :thumbup: Vervolgens zijn ze ergens onder door gegaan ofzo en onder de houten vloer door naar de keuken :sick: Ik heb van de week ruim een uur op mijn buik gelegen en door de keuken gekropen om ze allemaal dood te maken :shifty: Ik vind het zooooooo smerig en ze nemen zóóó veel bacteriën mee en dan lekker op de je aanrecht enzo :sick: Dus kaneel gestrooid langs de plint van de keuken en in een kier van de houten vloer waar ik ze steeds in en uit zag gaan :roll:



Eindelijk rust… 2 dagen :wall: Toen kwam manlief 's morgens beneden en liepen ze in colonne van tig van de kier (met kaneel!) naar de prullenbak en weer terug :sick: :sick: Toen was hub het zat en heeft ie met een gevouwen papiertje toch echt mierengif in die kier gewurmd :? Ik ben er niet heel blij mee, maar gelukkig komen de kinderen niet zomaar in die hoek en we hebben ook uitgelegd dat ze daar even niet mogen komen en wonderbaarlijk, ze luisteren ernaar :angel: :thumbup: Anywayzzzz… alles wat er nog liep heb ik doodgetrapt, de prullenbak helemaal leeggeschud buiten en schoongesopt en ik zie sinds gisteren niks meer :dance: :pray: :pray:



Maar ik hou mijn hart vast voor de echte zomer :shifty:

Morgen afrikaantjes kopen!!

Vorig jaar heb ik 3 dagen lang alleen maar zitten zuigen. Op de plek waar ze allemaal vandaan komen heb ik een ronde spul (speciaal voor mieren) neergezet en daarna nooit meer terug gezien… Dit jaar bespaar ik ze liever nu mn dochter overal kan komen! En alles goed schoonhouden. Dus ook in de keuken :thumbup:

wij leggen altijd kopergeld bij de kieren neer.

Vroeger de stuivers, nu die 1 en 2 centjes.

Bij ons zijn het van die ienieminie mieren die via een gaatje achter de keukenkastjes oid waarschijnlijk binnenkomen. Ik weet nu dus niet hoe ik het het beste kan aanpakken :x

Volgens mij zit het nest aan de kijkant van het huis dus ben ik daar nu maar kokend water gaan gooien. De tips die ik hier lees zal ik van het weekend eens gaan uitproberen.

Ik heb nog nooit mieren binnen gehad, wist helemaal niet dat dat veel voorkwam? Nog nooit iemand over gehoord. Nouja, gelukkig maar als ik dit zo zie!

@Mandala wrote:

Kaneel strooien…ook kindvriendelijk :wink:




Deze tip werkt echt…Ik gebruik hem ook… :thumbup:

Ik moet echt afkloppen,

vorig jaar en nu gelukkig nog geen mier gezien…



maar ik ga zeker een potje kaneel halen !

@Madre wrote:

@Mandala wrote:
Kaneel strooien…ook kindvriendelijk :wink:




Deze tip werkt echt…Ik gebruik hem ook… :thumbup:




Gaan de mieren niet gewoon met een boogje om de kaneel lopen? Ik kan namelijk niet bij de daadwerkelijke ingang van de looproute komen omdat dit onder de keukenkasten zit, ik kan het dus alleen verder op de looproute strooien, gaat dit ook werken denk je?

zoetstof strooien in poedervorm.

Nou hier werkte de kaneel dus niet :thumbdown: Ja 2 dagen en toen kwamen ze gewoon vrolijk weer banjeren :hand: Ook las ik ergens dat een krijtstreep helpt omdat ze daar niet overheen zouden gaan… Gisteren even in de tuin geprobeerd :shifty: Ik heb om een plukje mieren heen razendsnel een vierkant van krijt getekend, extra dikke lijnen gemaakt, maar na enige tijd gaan ze ook daar gewoon overheen hoor. Moet zeggen dat met het gif strooien, we er nu geen meer binnen hebben :thumbup: Het heeft ook absoluut niet mijn voorkeur, laat ik daar duidelijk in zijn, maar het was gewoon te goor voor woorden :sick: en alle bacteriën die ze meebrengen :sick: :hand: