MIEREN!!

Als je weet waar het nest zit, er kokend water overheengooien. Heb ik vanmorgen bij de voordeur gedaan en eens in de gaten houden of het werkt. Anders toch iets anders verzinnen. Vorig jaar liepen ze ook af en aan over de aanrecht. Zo vies.

Ze lopen nu alleen maar in de gang en een stukje in de kamer. Dus hopelijk blijven ze weg nu.

HG schijnt een supereffectief goedje te hebben…helaas vind ik dat veel te duur…en helaas met kleine kids in huis geen optie.

kaneel!!

Had hier niet iemand hele kleine miertjes? Dit vind ik op het net:

Soorten mieren

Meestal zul je in je huis de gewone inheemse mieren tegenkomen. Deze mieren zijn vrij eenvoudig te bestrijden.

Echter bestaat er ook een tropische mier die kan overleven in ons land, dit is de faraomier. Deze mier is kleiner dan de inheemse mier.

Heb je hele kleine miertjes in je huis (ca. 3mm), dan moet je een ongediertebestrijder inschakelen.

Deze tropische mier maakt namelijk het nest niet buiten, maar ergens binnen in je huis.

Wij hebben hier al van alles geprobeerd. Elk jaar weer een mierenplaag. Wat hier helpt is gist met een beetje ranja. De mieren nemen dit mee hun hol in, als ze het eten overleven ze het niet. (ik zal maar niet in details treden) Zolang ze in mijn tuin zitten vind ik het niet zo erg, als ze daar maar blijven. Een nest vlak bij huis wordt bestreden.



Kokend water helpt niet (met bleek erdoor is meer effectief), mierenlokdoosjes helpen niet, goed huis schoon houden is niet voldoende, zelfs mierengif had hier niet voldoende effect. Om gek van te worden. Gist werkt hier het allerbest.

@Rooike wrote:

wij leggen altijd kopergeld bij de kieren neer.

Vroeger de stuivers, nu die 1 en 2 centjes.




Die tip wilde ik net neerzetten…





Werkt erg goed hoor :thumbup: