Middagslaapje en erop uit !!

Hoe doen jullie dat toch ?

Mijn dochtertje slaapt altijd van 13:30 tot 16:30, en wij gaan echt nooit weg in de middag.

Mevr slaapt absoluut niet in de kinderwagen of in de auto.

Slepen jullie je kindje dan gewoon mee, dan maar niet slapen ?

Maja als je dan thuis komt is je kindje doodmoe en dan leg je hem/haar op bed een paar uur te vroeg. Krijg je weer dat ze veel vroeger dan normaal in de ochtend komen.

Ben benieuwd hoe jullie dit doen :think:

ja hoor gewoon gaan!! vorige week is nikki met mijn ouders naar de dierentuin geweest heeft ze niet geslapen en ging om 18.30 naar bed.

volgende dag weer gewoon ritme.

ik ben heel makkelijk en denk des te moeilijker je zelf doet des te moeilijker wordt je kind.

kyano slaapt ook smiddags en ik doe eigenlijk ook alleen in de ochtend iets

maar ja zometeen met de vakantie is dat moeilijker

misschien dat ik dan ook maar probeer hem een keer mee te nemen en anders maar lekker thuis blijven :mrgreen:

Zoveel mogelijk hou ik er rekening mee, maar ja je ontkomt er nu eenmaal niet aan dat je in de middag weg moet. Bij Y,uri en nu ook bij T.ygo gaan we er gewoon op uit. Simpel voorbeeld is al het feit dat om 15 uur de school uit gaat…tja dan moet hij toch echt mee :mrgreen:

Anders kun je op een gegeven moment niets meer…dus gewoon gaan af en toe :wink:

Is half 2 dan niet wat laat?

Zie je geen mogelijkheid om het slaapje te vervroegen? Hier ‘moet’ Nina wel tussen 11 uur en 2 uur slapen ivm de schooltijden van Ryan.

En met een echt dagje weg dan slaan we wel eens over ja, als ze echt moe is slaapt ze wel in de buggy maar dit is niet iets dagelijks dus dat vind ik niet zo’n probleem.

dat vind ik ook als je het niet dagelijks doet moet het kunnen

wij hebben geen vaste tijden voor het slapen soms 11.00 al

soms 13.00 en soms pas 14.30

lekker makkelijk kind hebben wij en daardoor is het leven ook een stuk minder stress.

als kleine zus er is dan moet kleine zus wel ritme hebben want nikki moet idd een keer naar peuterspeelzaal en school

rajah slaapt thuis van 13.00 tot 14.30

en onderweg in de auto soms wel soms niet…

onderweg van zwitserland na huis van half 4 smorgens tot half 5 s avonds niet geslapen en toen even een half uurtje en is gewoon vrolijk gebleven ja wij gaan dus wel weg in de middag als ik er rekening mee houden kan dan doe ik het maar soms kan het niet anders…ik ga naar mijn ouders toe en dan zorg ik dat ik er voor 12 uur ben dan kan hij namelijk om 1 uur gewoon naar bed,

Dus bij ons gaan de kindjes mee als het niet anders kan en houden we ze gewoon op en kan er rekening mee worden gehouden dan doen we dat.Heb ik met nanouk en tessa ook zo gedaan…

Melanie slaapje vervroegen is geen optie.

Mijn meisje slaapt namelijk tot 9:15 a 9:30 en is echt nog niet moe voor 13:00 uur.

Maar mijn dochtertje gaat ook pas om 20:00 a 20:30 naar bed, dus als ik een hele dag of middag zou wel gaan, red ze het natuurlijk nooit tot 20:00.

Eerder slapen zou dan wel gaan na een dag niet te hebben geslapen ofzo, maja dan krijg je het weer dat ze om 5:00 ofzo wakker in bed ligt, en daar heb ik ook niet zoveel zin in :mrgreen:

romata denk niet dat ze dan om 5.00 wakker is maar ik zou zeggen

probeer het een keer dan zie je het wel of het gaat

Wij gaan ook gewoon. Mijn zoon is meestal half 8 wakker, en red het soms wel, soms niet tot 1 uur ongeveer. Maar als ik bijvoorbeeld 's middags om 2 uur moet werken, dan leg ik hem sowieso rond een uur of 11 in bed, of hij nou heel moe eruit ziet of niet. 9 van de 10 keer slaapt hij dan gewoon tot half 2. En dan houdt hij het prima vol tot zijn papa hem 6 uur komt ophalen van het kdv.

Of zoals gister, toen gingen we lunchen in de stad, met mijn moeder, dan is hij gewoon half 8 wakker, maar ligt hij pas 3 uur er in. Nouja, zolang hij maar iets te zien heeft gaat het goed, en als hij echt doodmoe is denk ik dat hij heus wel in slaap zal vallen. dat heeftie nog nooit gedaan in de buggy, maar als ie echt moe is zal hij het vast wel doen. Ik probeer niet te vaak 's middags weg te zijn, maar ik gooi ook niet al mijn plannen om. En zeker als ik ergens op visite ga, dan zorg ik dat ik er op tijd ben, zodat hij daar gewoon in zijn campingbed of tentje kan slapen.

Mijn dochter is 's ochtends ook pas tussen 09.00 en 09.30 wakker maar gaat echt rond 12.00-12.30 naar bed. Slaapt dan variërend van een uurtje tot 2.5 uur en ligt 's avonds tussen 19.00 en 19.30 weer in bed.

Ik sla bij haar nog geen slaapje over, dat red ze niet. Wel wil ik haar wel eens eerder in bed leggen. Morgen bv hebben we een feestje van mijn ouders in Kidscity en moeten daar rond 14.30 zijn. Tes gaat dan ook rond 11.30 naar bed en ze heeft daar totaal geen problemen mee.Ik calculer haar slaapje wel in, meestal bouw ik mijn programma er om heen, maar als er al een bestaand programma is bouw ik haar slaapje daarin :wink:

Is het echt nodig dat ze 's middags zo lang slaapt?

Ik vind 3 uur best lang.

Hoe laat gaat Talysha 's avonds slapen?

Yinthe is 's ochtends rond half 9/9 uur wakker en gaat tusen half 1 en 1 weer slapen.

Ze slaapt niet altijd meteen, soms ligt ze nog even te kletsen/spelen.

We laten haar niet langer dan 1 1/2 á 2 uur liggen anders is de middag zo kort.

En tegen 19 uur gaat ze weer naar bed.

Als het echt zou moeten zou ze misschien ook wel een keertje zonder middagslaapje kunnen, maar ik denk dat ze dan 's avonds niet te genieten is.

Ja, we hebben ons hier bij neer gelegd, dat hij soms een uur eerder naar bed gaat en nemen op de koop toe dat hij misschien eerder wakker word.

Wij gaan gewoon…

We hebben tijd lang zijn ritme geleefd, die heb ik moeten door breken anders komen we nergens natuurlijk.

Vandaag ook geen middagslaapje (normaal om half 1, wij gingen 11 uur weg), maar kwamen pas half 7 thuis en dus normaal ritme aangehouden.

Riley houd het nu makkelijker vol met wakker blijven, misschien jou dochter ook wel?

Talysha doet dus nog 2 slaapjes?? Mats heeft 's ochtends rond 10.00 ook een dipje maar we leiden hem dan af door bijv. fruit te gaan eten. Hij is dan weer over zijn slaap heen. Hij slaapt van 12.00/12.30 tot 14.00/14.30 en zo hebben we voor en na zijn slaapje genoeg tijd om dingen te doen. We proberen wel met zijn slaapje gewoon thuis te zijn maar soms slaapt hij in de auto.

Is het geen optie om eens te proberen Talysha naar 1 slaapje te krijgen i.p.v. 2?

Edit: Ik lees nog eens en zie dat ze geen ochtendslaapje doet maar gewoon uitslaapt :doh:

Dan zou ik haar ritme een beetje verleggen door haar eerder wakker te maken. Daar gaat ze vanzelf aan wennen en zo kun je haar middagslaapje vervroegen. :wink:

Lotte: Ja dat heeft ze echt nodig zolang slapen, ik moet haar al meestal wakker maken om 16:30 het liefste slaapt ze tot 17:00 of zelfs langer :shock:

Matsjo haha :mrgreen:

Maar dat is misschien ook wel een idee, eerder uit bed halen voor 1 x :wink: en dan het middagslaapje vervroegen.

Vind het nog wel heerlijk zo dat uitslapen, straks is dat weer verleden tijd :shifty:

sweet-love: Ik denk dat ze het wel trekt hoor 1 x zonder slaapje, maar 1 ding is zeker dat ik dan met een lastig meisje zit, en of ik daar zo blij mee ben :snooty:

Ik vind die van Matsjo wel goed, die gaan we hier eens proberen :thumbup:

Ik zou het idee van Hanneke denk ik voor vast invoeren.

Dan ben je 's middags niet zo gebonden.

Maar als Talysha tot half 5 slaapt, hoe laat gaat ze dan 's avonds naar bed?

als wij smiddags iets hebben dan leg ik ella eerder in bed bv om elf uur en dan tot twee uur. ella slaapt ook niet in de auto of wandelwagen.

ik zorg er dan voor dat ze wel moe is als ze eerder naar bed gaat bv door eerst te gaan zwemmen :mrgreen:

@Lotte wrote:

Ik zou het idee van Hanneke denk ik voor vast invoeren.

Dan ben je 's middags niet zo gebonden.

Maar als Talysha tot half 5 slaapt, hoe laat gaat ze dan 's avonds naar bed?

Ja maar nog niet nu Lotte :wink:

Wil er nu nog even van genieten hoor dat uitslapen straks met ‘zusje’ erbij is het uitslapen afgelopen :mrgreen:

Maar ze gaat weer om 20:00 a 20:30 naar bed Lotte tot 9:00 a 9:30

Dat is ook weer waar.

Maar eigenlijk is het wel logisch dat Talysha zo lang slaapt.

Als je haar een uurtje eerder naar bed doet, dan is ze ook een uurtje eerder wakker en kan je haar 's middags iets eerder in bed leggen.

Goh wat ben ik slim :mrgreen:

je kan het natuurlijk altijd een keer proberen

nikki wakker houden een hele dag wordt ze niet vrolijk van

maar zoals ze vorige week naar de dierentuin ging toen wel dan wordt ze de hele tijd vermaakt en ze ging gewoon meteen naar bed toen ze thuis kwam.

verder doen wij ook of eerder naar bed of later.

maar ik vind je kan er zoveel mogelijk rekening mee houden dat doen wij ook maar een keer weg gaan zou ik er niet voor laten.

ben blij dat we dat kunnen.

dus gewoon het 1 en ander uit proberen :-*