bij ons op school heerst nog al heftig mex. griepā¦
getest en wel
wij mogen echt niet dicht dus ik moet daar gewoon werken en de kids die leerplichtig zijn (iedereen bovem de 5) wordt ook gewoon op school verwacht. In groep 4 hadden we nog 6 kids en in groep 5, mijn klas 12.
mijn zoontje moest ook gewoon naar school en als het op het kdv van mijn kleintjes is gaan ze ook gewoon.
Ik kan evt vrij krijgen als ze ziek zijn maar uit voorzorg dat zit er echt niet in :shock:
denk dat de jongste het nu heeft overigens. veel hoesten, hoge koorts met net helaas ook een koortsstuip. morgne maar even hap bellen.
Bij ons op KDV is inmiddels ook MG geconstateerd en ook in de groep van Meg. Ik heb haar vandaag wel gewoon laten gaan. Probleem is namelijk net wat al gezegd is dat de besmettelijkheid er vorige week al was toen het nog niet bekend was en ze ook gewoon naar het KDV is gegaan. Als ze besmet is, is dat nu dus al gebeurt, dus heeft thuis houden weinig zin.
Ik heb ook gepleit voor billendoekjes ipv washandjes, omdat ik het toch nog een risico vind.
In automatisme zou je zo toch een ander kind met hetzelfde washandje gaan schoonmaken.
Ik werk gelukkig op de BSO en daar gebruiken we geen washandjes maar wassen de kinderen zelf hun handen...
Ik ben namelijk wel zo'n doos die vergeet een nieuw washandje te pakken :wall: :oops:
Ik vind dat zowiezo vies :sick: mg of niet.
Ik zou het niet moeten zien !
Verder breng ik haar gewoon naar de psz.
gr melanie.
Ik laat haar wel gaan, maar wel met āhopelijk krijgt ze het nietā gevoel. Maar ze kan het evengoed oplopen met buiten spelen hier in de straat, in de supermarkt enz. Anders moet ik haar maanden weg gaan houden, want die griep is niet ineens voorbij.
Wel ben ik ivm ukkie extra alert op ziekteverschijnselen en als ze koorts of klachten mocht krijgen wacht ik niet maar bel ik meteen de ha, ook weer ivm ons ukkie nu.
Het blijft moeilijk, ben wel blij dat ik verlof heb (sta voor de klas, dus ook daar heerst het al)
Op het kdv waar Yara heengaat is het nu beleid dat kindjes bij hoesten en koorts thuis moeten blijven.
Verder heeft Yara nu wel de griep en naar alle waarschijnlijkheid de mexicaanse. Ze heeft nu al 2 dagen 40C koorts, iedere dag even naar de ha om te checken dat het geen longontsteking wordt. Maar we moeten wel daarheen en hij komt niet aan huis.
Verder is het inderdaad dat ieder jaar er heel veel mensen overlijden door de griep. Als het zo besmettelijk zou zijn als men zegt, zouden wij volgens mij ook geen boodschappen meer mogen doen, etc. Zij kan ons immers ook besmet hebben.
We hebben het kdv ingelicht en die houden de kindjes extra goed in de gaten. Gelukkig was het op maandag dat ze de eerste verhoging kreeg en was ze vrijdag niet geweest. De kans op besmetting is dus klein geweest.
groet
Judith
Jo was vd week erg ziek gewordenā¦zondag al. Heb Eli dinsdag thuis moeten houden van het KDV,omdat we hem niet konden brengen en halen (konden Jo toch niet alleen thuislaten).
Dinsdagavond is Eli dus ook erg ziek gewordenā¦beide een flinke griepvirusā¦kan dus ook MG zijn (aangezien ze beide niet geent zijn,zou dat best kunnen). Verschijnselen komen overeen met zowel normale als mexicaanse griepā¦geen idee dusā¦
Ik had dus Eli voor hetzelfde geld dinsdag naar het KDV kunnen laten gaan,terwijl hij het virus al in zich had (maar nog niet ziek was) en besmettelijk wasā¦
Hij is pas dinsdagavond ziek geworden. Maar dat risico loop je met elke ziekteā¦besmetting vind bijna altijd plaats voor de verschijnselenā¦
Maar goedā¦is is niet geweestā¦
Tsjaā¦ Joas ging woe en do naar het KDV en werd vrijdags ziek (de MG), hij heeft vast wel het een en ander aan bacillen verspreid daarā¦ Tot nu toe zijn er geen andere kindjes ziek geworden.
Preciesā¦je houdt het bijna niet tegenā¦op kdvās komen natuurlijk wel kids onder de 6 maanden,dus dat is lastigā¦maar voorkomen is nou eenmaal onmogelijkā¦
Jo gaat morgen weer naar school een ochtendā¦hij verveelt zich stierlijk thuisā¦Ha gaf aan dat als zn koorts weg was (onder de 38 ),dan mag hij gewoon gaanā¦hij hoest alleen nog heel erg,maar loopt thuis tegen muren opā¦Mg is bij jo nu iets waaschijnlijker gworden omdat het zn 2e griep in 3 weken is en deze veeeeel heftiger was,maar zolang hij niet getest is kunnen we er niet naar handelenā¦
Als het op het kdv isā¦dus kindjes zijn al ziekā¦is de incubatietijd al geweest hoor,dus weinig zin om te sluiten of je kind thuis te houden.
je kind dat niet ziek is thuis houden en dan??
Niet naar de supermarkt?
Niet op visite bij verjaardagen?
Nee ik vind het dus zwaar overtrokken.
Bij mijn dochter waren er 2 met MG op de speelzaal,die blijven dan thuis,mijn dochter gaat er gewoon heen.
Ik werk op een kdv,we hebben scherpere hygieneprotocollen maar ik zie ons niet sluiten hoor,we zullen eerder ingezet worden om alles schoon te gaan maken en te desifecteren als het echt uit zou breken,maar bij ons op de vestiging geen gevallen en de vestigingen die dat wel hadden waren gewoon open,alleen strengere regels voor kids om toegelaten te worden en eerder bellen bij ziekteverschijnselen.
Mijn dochter gaat gewoon heen ookal heerst er de mexicaanse griep. Je kunt het toch niet tegen houden omdat je besmet kan raken voordat er biij diegene die je besmet daadwerkelijk de MG optreedt.
Bij ons had de dochter van onze leidster de MG. Protocol werd aangescherpt en direct gemeld.
Voor mij geen reden om mijn dochter niet te laten gaan.
in eerste instantie ( en mijn eersteberichtje) werd er gezegd de toko sluitenā¦ maar al snel werd dat weer van de tafel gegooidā¦
dit omdat het allemaal minder heftig is als ze deden voorkomenā¦
ook is er hier (nog) niet echt een griepaanval geweestā¦ op ons kdv (nog) geen een gevalletjeā¦
dus wij sluiten pas als er zelfs geen genoeg inval geregeld kan wordenā¦ maar ws is de griep alweer op zijn retour nuā¦
wel wordt er zodra meerdere zieke kids of leidsters zijn een waarschuwing opgehangenā¦ dan kunnen de oduers nog kiezen wat zij willen
de meeste kids hebben ook de MGprik gehaaldā¦dat scheelt ookā¦