mex. griep in het kdv wat doen jullie?

Ik vroeg me af of jullie je kind(eren) thuis gaan houden uit voorzorg op het moment dat er op de groep van je kind(eren) een ander kind is met mexicaanse griep.

Ik neem aan dat als er een kind is met mexicaanse griep, dat dat kind niet op het kdv zal zijn :wink:

@Judith75 wrote:

Ik neem aan dat als er een kind is met mexicaanse griep, dat dat kind niet op het kdv zal zijn :wink:

nee dat neem ik ook aan, maar ik bedoel meer uit voorzorg (heb het meteen aangepast)

Als het straks op de school heerst hou ik de jongens thuis.

Hmm heb nog geen poll antwoord gegeven.

Het is een lastig iets, want moet je dan vrij nemen om bij je kind te zijn en zo je collega’s opzadelen met een probleem. (zorg)

In mijn geval kans dat ze me niet meer willen bij het flexbureau.

:think:

Ik heb geen oppas achter de hand.

Per 1 sept. gastouder… :dance:

op mijn werk (kdv) sluiten wij.

puur uitvoorzorg dat er geen anderen besmet worden…

kinderen en zwangeren zijn een makkelijk doelwit voor de griep… dus nemen we het zekere voor het onzekere.

maar goed jouw vraag… thuishouden. gezellig naar opa en oma :mrgreen: die vinden dat helemaal niet erg :lol:

Als er mexicaanse griep op onze school komt gaan we sowiezo meteen dicht. Als t op kdv heerst houdt ik ze thuis, zeker omdat ik zelf zwanger ben neem ik dan geen risico. Ze hebben daar als het goed is ook protocollen voor inmiddels.

mijn kindjes gaan niet naar het KDV maar de oudste naar de PSZ, ik houd hem wel thuis als ze niet al zelf gaan sluiten hoor! Wat volgens mij een plicht is om te sluiten hoor!

En mama’s die moeten blijven werken mogen de kindjes hier wel brengen dan hoor, ik ben wel thuis :wink:

die gaat gewoon heen! ik zie toch die griep als een gewone huis tuin en keukengriep :oops: ben vaak erg luchtig over die dingen, dus de tijd zal het leren of het echt zo is!

Mijn dochter gaat naar de peuterspeelzaal, als het daar straks is dan hou ik haar thuis.

Ik zou Tycho thuis houden als er binnen het kindercentrum mexicaanse griep heerst…

krijg heel sterk idee dat mexicaanse griep zwaar overdreven wordt,is niet meer of minder als andere griep varianten.

elke griep periode gaan er helaas mensen dood,met deze griep niet meer of minder als anders.

laat je niet gek maken door media

@colle wrote:

maar goed jouw vraag… thuishouden. gezellig naar opa en oma :mrgreen: die vinden dat helemaal niet erg :lol:

hmmm moeten die niet werken dan…

Bij mij wel namelijk…

Wij zitten gelukkig niet met het probleem… Hier is papa heel de dag thuis…

Maar ik vind het ook flink overdreven hoor… Ja zo leg je wel heel nederland plat als er griep heerst…

Als wij dat ook gaan doen dan kan ik straks mooi in mijn eentje alle verstandelijk gehandicapten gaan verzorgen denk ik…

Of sluiten ze dat ook en moeten de ouders ze weer gaan verzorgen ofzo :wink: :mrgreen:

grts patricia

Weet je wat ik me heeeeeeeeeeeeeeeeel sterk afvraag…

En wat als alle toko’s gewoon dichtgaan? En alle ouders nemen vrij of zorgen voor oppas binnen de familie/vrienden? En wat als al die ouders zich dan gewoon in de supermarkt gaan begeven. Of de familie/vrienden van die ouders? Of de leerkrachten van de school die sluit vanwege 1 griepgeval?

Wat is het nut van sluiten dan nog?

Dan zou je…heeeeel kort door de bocht, zodra er 1 griepgeval is, meteen de hele wijk,buurt,dorp,gemeente moeten afsluiten en met z’n alle binnenzitten en vooral geen contact hebben met vrienden/familie…

Pas dan ben je veilig! In alle andere gevallen is het thuishouden van je kind (terwijl de zieke kind/leerkracht zelf ook ziek thuis zit) een soort schijnveiligheid…

En hoe lang hou je je kind thuis? 2 weken tot je zeker weer dat niemand op die school of rond deze mensen de griep hebben???

Ik denk zeker dat scholen en KDV broedplekken zijn en dat het de besmettng zal versnellen,maar na die 2 weken gaat je kind terug…en dan? Ben je dan safe???

Ieder moet doen wat goed voelt…als het bij Jo of Eli in de klas/groep zou zijn dan zou thuishouden ook wel een optie zijn…maar alleen om even af te wachten of hij niet zelf een besmettingsrisico is…niet om de ziekte helemaal buiten de houden…dat kan gewoonweg niet!

Voorspelling is dat in het najaar 1 op de 3 nederlanders de griep heeft! En dat weken of maandenlang! Verstoppen kan niet meer!

Ik hoop hem ook te vermijden…maar probeer wel nuchter te blijven…

Als volwassenen kan je nog wat doen aan hygiene. BV in je elleboogholte niezen, iemand geen hand geven, vaker je handen wassen…

Kleine kinderen hoesten en proesten elkaar toch onder, dus de kans op besmetting is dan toch groter dan in de supermarkt.

Maar dat is mijn mening :wink:

Ik hou ze dus thuis… en dat weten ze op het werk ook en daar maken ze geen probleem van :thumbup:

Hoe lang hou je ze dan thuis? Dit kan nog maaaanden gaan duren namelijk…vooral als je je indenkt dat het zieke geval ook gewoon thuis zit…

Zodra deze terug is,dan is de kust nog steeds niet veilig…de volgende is een kwestie van tijd…ze worden echt niet allemaal tegelijk ziek…

En laat je je kind terwijl het thuiszit wel in contact komen met anderen??

Zodra er 1 in de klas ziek is,dan heeft deze zeeer waarschijnlijk al iemand aangestoken…misschien wel jouw kind…dan zou deze ook minimaal 2 weken binnen moeten zitten…enne…jullie ook!

Moeilijk hoor… :think:

Aan de ene kant zegt mijn 'angst’gevoel thuishouden, maar als ik erover nadenk, is het eigenlijk onmogelijk om het helemaal te mijden…

Ik zoek nu wel de risicogroep op :roll: , ga nl op kdv invalswerk doen nl, dus veel meer kans op dan nu. Maar ja, geld komt niet vanzelf binnen :wink:

Als het echt heerst, en ik ben nog niet ziek, zal ik denk ik niet meer invallen… :oops: (slecht eigenlijk, maar ik ben zo vaak ziek geweest toen ik in de kinderopvang werkte, dat wil ik niet weer hoor :roll: :wink: ) Dus dan meer omdat het een redelijk makkelijk verspreidende griep is, niet zo zeer om de variant.

Sensje, weet je of vaccineren verplicht gesteld wordt door kdv’s?? (voor leidsters).

@mandy_d. wrote:

Hoe lang hou je ze dan thuis? Dit kan nog maaaanden gaan duren namelijk…vooral als je je indenkt dat het zieke geval ook gewoon thuis zit…

Moeilijk Mandy! Goede vraag ook :thumbup: Ik denk dat ik eerst afwacht hoe het ziekteverloop op het kdv zal zijn en hoe het met de kindjes gaat daar. :think:

Als je bij het rivm gaat lezen is op dit moment het advies om zieke kinderen met griepverschijnselen thuis te houden en geen contacten met anderen. Dat advies is er niet voor niks denk ik dan.

Er staat ook dat het allemaal geen heftige verschijnselen zijn en idd vergelijkbaar is met gewone griep. Waar ze bij deze griep alleen bang voor zijn is de snelle verspreiding en de kans op nieuwere mutaties en dat is gebleken dat in de risicogroepen sneller complicaties zoals longontsteking opsteken.

Ik maak me nu niet echt druk, maar ik houd de berichten in de gaten, maar dat alleen omdat ik zwanger ben. Ik heb ook nog eens een kind op t kdv en ik werk op een school en dat zijn de plaatsen waarop het snelst besmettingen plaats vinden. Als ik niet zwnager was had ik het allemaal minder druk makend gevonden, dan is het gewoon in de gaten houden en evt medicijnen slikken, als zwangere is het toch anders vind ik nu.

Ik vraag me wel af of er bij ons op t kdv al protocollen zijn. En op rivm wordt op dit moment sluitingen van scholen of kdv ook niet nodig geacht. Onze school sluit wel, maar misschien andere scholen in de buurt wel niet.

Ik zou denk ik bij zoiets de ggd raadplegen en die adviezen opvolgen, die weten het het beste denk ik.

Hier op het kdv zijn geen protocollen, toevallig nog naar gevraagd vandaag. Wel is er in het dorp waar het kdv zit (klein dorpje) de MG uitgebroken, dus sja, ik vind het toch wel spannend hoe het zich gaat ontwikelen.

En kids met griepverschijnselen thuis houden… Sja…ik heb er nu eentje hoestend en verkouden heen gebracht. Maar hij is nog koortsvrij. Maakt ook niet uit wat hij zou hebben, ziek is ziek en dus blijft het kind thuis.