Aan de ene kant zegt mijn 'angst’gevoel thuishouden, maar als ik erover nadenk, is het eigenlijk onmogelijk om het helemaal te mijden…
Ik zoek nu wel de risicogroep op :roll: , ga nl op kdv invalswerk doen nl, dus veel meer kans op dan nu. Maar ja, geld komt niet vanzelf binnen
Als het echt heerst, en ik ben nog niet ziek, zal ik denk ik niet meer invallen… :oops: (slecht eigenlijk, maar ik ben zo vaak ziek geweest toen ik in de kinderopvang werkte, dat wil ik niet weer hoor :roll: ) Dus dan meer omdat het een redelijk makkelijk verspreidende griep is, niet zo zeer om de variant.
Sensje, weet je of vaccineren verplicht gesteld wordt door kdv’s?? (voor leidsters).
vaccineren is geen optie. Om een aantal redenen. De eerste is dat er nog geen vaccin is, dat duurt een half jaar nadat de griep is uitgebroken. Tamiflu is een virusremmer, maar dat houdt alleen in dat je minder lang (vaak maar 1 dag) minder ziek bent en minder besmettelijk bent voor anderen. Daarnaast heeft inenten met tamiflu geen zin omdat het maar even werkt, dan zou je iedere twee weken moet inenten.
Dus het is een kwestie van hopen dat je het niet krijgt.
Ik zou denk ik bij zoiets de ggd raadplegen en die adviezen opvolgen, die weten het het beste denk ik.
Dat zou je denken he?! Maar ik werk dus zelf in de kinderopvang als beleidsmedewerker en ben nu dus zelf bezig met een protocol ivm deze griep. De GGD had geen enkel advies. Nu langzaamaan komt er wat schot in de zaak. Het advies wat ze gaven, is afwachten tot het uitbreekt en dan kijken wat we moeten doen. Tja, dat is nou juist het voordeel van een protocol. Dat kun je bij het uitbreken zo uit de kast halen. Heel raar dus als je het mij vraagt. Ik wordt deze week terug gebeld met een advies als het goed is. Ik wacht maar even af.
Wij hebben onze nieuwe protocol deze week gekregen.
We mogen geen handdoeken meer gebruiken om de handen af te drogen, maar wegwerpdoeken.
Vaak handen wassen
Minstens een uur per dag de ruimte ventileren
Per kind 1 washandje gebruiken bij het schoonmaken van snoeten e.d.
Na elk gebruik een nieuwe
Kinderen individueel verzorgen (in welke zin ze dat zien weet ik eigenlijk niet :think: )
Bij vermoeden van griep, ouders vragen kind thuis te houden tot duidelijk is wat het is.
Bij MG zijn ze verplicht ons op de hoogte te stellen (ook als het om een zieke leidster gaat trouwens)
Hygiene staat op de eerste plek en daar zijn we nu dus ook erg allert op.
Denk niet dat er veel tegen te doen is en hoop dat het mijn gezin en mij bespaard blijft.
Vooral omdat Sofie haar weerstand behoorlijk laag is…
Mocht er een uitbraak op de creche van mijn kids komen (zelfde stichting als waar ik voor werk, dus zelfde protocol) weet ik eerlijk gezegd nog niet wat ik ga doen…
Wij hebben onze nieuwe protocol deze week gekregen.
We mogen geen handdoeken meer gebruiken om de handen af te drogen, maar wegwerpdoeken.
Vaak handen wassen
Minstens een uur per dag de ruimte ventileren
Per kind 1 washandje gebruiken bij het schoonmaken van snoeten e.d.
Na elk gebruik een nieuwe
Kinderen individueel verzorgen (in welke zin ze dat zien weet ik eigenlijk niet :think: )
Bij vermoeden van griep, ouders vragen kind thuis te houden tot duidelijk is wat het is.
Bij MG zijn ze verplicht ons op de hoogte te stellen (ook als het om een zieke leidster gaat trouwens)
Hygiene staat op de eerste plek en daar zijn we nu dus ook erg allert op.
Hier precies hetzelfde verhaal (zelfde stichting misschien?)
We letten extra op hygiene, gebruiken snoetepoetsters ipv washandjes en voor de rest, tsja, ik denk dat je het niet helemaal kan voorkomen helaas.
Ik zou Daniël uit voorzorg thuis houden, maar dat is meer omdat ik zelf behoorlijk zwanger ben, en ik natuurlijk liever niet heb dat ik, of erger, straks de baby besmet wordt. Helemaal voorkomen kan je het nooit denk ik, maar ik zie het dan maar als het zoveel mogelijk beperken.
Kan je deze griep trouwens 1x krijgen, of vaker?
Ik heb ook gepleit voor billendoekjes ipv washandjes, omdat ik het toch nog een risico vind.
In automatisme zou je zo toch een ander kind met hetzelfde washandje gaan schoonmaken.
Ik werk gelukkig op de BSO en daar gebruiken we geen washandjes maar wassen de kinderen zelf hun handen…
Ik ben namelijk wel zo’n doos die vergeet een nieuw washandje te pakken :wall: :oops:
Met deze maatregelen hopen we juist het sluiten van een creche tegen te gaan.
Een heleboel leed kan voorkomen worden door goede hygiene...
Meer dan dat kan je bijna niet doen.
Dat het op den duur ergens gaat uitbreken is hoe dan ook niet te voorkomen en ik denk dat er dan pas te overzien valt wat er echt moet en kan gebeuren...
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er meteen wat gesloten wordt als het ergens uitbreekt.
Al denk ik wel dat het heeeeeeeel rustig gaat worden zodra er een melding op de deur hangt :think:
maak me toch wel een beetje zorgen als ik lees da een KDV “gewoon” sluit als er mexicaanse griep voor komt.
Ik kan niet zomaar niet gaan werken omdat ik geen opvang heb hoor,
als al mijn collegas met kids dat gaan doen (en er ook nog wat ziek thuis zitten) kan mijn werk ook sluiten.<br /> <br /> werk in een ziekenhuis, dus dat is toch geen optie??<br /> <br /> ik vraag me af hoe andere ouders dat op zouden moeten lossen....</blockquote><br /> <br /> Wat ga je doen als je kind de mexicaanse griep heeft opgelopen dan?<br /> Dan moet je toch ook thuis zitten?<br /> Van mij mogen ze de scholen nog een poosje dicht houden.<br /> Denk dat de versprijding dan wat minder snel gaat als dat je ze allemaal bij elkaar zet, elkaar onder hoestend.</blockquote><br /> <br /> het week thuis zitten voor een eigen ziek kind, vin ik anders dan een gesloten KDV voor een paar weken....maar wellicht dat ik het helemaal verkeerd zie.<br /> <br /> ik denk namelijk niet dat ik makkelijk zorg verlof kan krijgen.... het is juist de bedoeiling dat ik op mijn werk ga zorgen voor de patienten....<br /> <br /> ik zeg ook niet dat het verkeerd is om de kids bij elkaar uit de buurt te houden, maar ik vraag me gewoon af hoe anderen dit gaan oplossen, zeker omdat het natuurlijk als het KDV sluit allemaal snel geregeld moet worden.<br /> <br /> en ik zeg ook niet dat de MG niets is, want wij zijn alle vier flink longpatient, en we kennen de risicos van griep voor ons (die hebben we helaas al meermalen moeten ondervinden)
JA, dat is zo hoor! Er zitten hier ook wel wat “maartjes” aan. Je MOET 't verlof delen met je partner. Als je alleenstaand bent, dan kan het niet en hoeft het ook niet.
Wij zitten met onze afdeling trouwens, op de baas na, allemaal in de risicogroep. Ze kunnen de lol op
JA, dat is zo hoor! Er zitten hier ook wel wat “maartjes” aan. Je MOET 't verlof delen met je partner. Als je alleenstaand bent, dan kan het niet en hoeft het ook niet.
Wij zitten met onze afdeling trouwens, op de baas na, allemaal in de risicogroep. Ze kunnen de lol op
Dat is hier dus ook het punt ook hier allen in de risicogroep…
Manlief heeft vorige twee griepgolven in het ziekenhuis gelegen met een longonsteking… dus eigenlijk is dat het enige waar ik me druk om zou moeten maken, maar ik hoop dat de logistiek ook wel een beetje door wil lopen…
Bovendien kan mijn werkgever mij verplichten te komen werken (bij rampen is dat ook zo)
Ik denk dat wij beide meiden thuis houden. Gisteravond was er het bericht (verteld door een hoogleraar, ik ga er vanuit dat die geen onzin verteld) dat vooral personen met een medische aandoening waarschijnlijk vatbaarder zijn voor de mexicaanse griep. En meer last kunnen hebben van complicaties. Vanwege Bo d’r reuma wil ik geen enkel risico nemen. Het gaat nu al een hele poos goed met haar, maar uiteindelijk heeft ze wel een immuunsysteem dat niet goed werkt. En laten we dus dat immuunsysteem maar niet op de proef stellen…
Over 2 weken gaat ze voor het eerst naar school, maar wel pas nà dat ik geinformeerd heb of er kinderen/juffen/meesters zijn met mexicaans griep.
Ik ben helemaal geen paniekvogel, maar met een kind met een chronische ziekte neem ik liever geen risico.
En dus geldt het hele verhaal ook voor Nikkie. Zij zal, vanwege haar zus, dan ook even een poosje moeten thuisblijven.
Ik denk dat wij het dan ook maar moeten gaan oplossen met zorgverlof.