ze hebben bij mij wel uitleg gegeven en we hebben fotos maar verder niet
dat weet ik geen eens meer :think: misschien wel weet dat ze hem hier in een vuilniszak hebben gedaan en meegenomen want was 30 graden en in de kliko zou het gaan stinken.
heb er idd wel foto van :sick:
Wij hebben in het zkhs zelf gevraagd om de placenta meer naar huis te nemen. Liggen in de voortuin met ieder een eigen boompje/struikje erop.
Foto’s van de placenta’s hebben we ook. Inderdaad hele mooie waarop de verpleegkundige het vlies optilt zodat je alles goed kunt bekijken.
Ik heb de placenta niet eens gezien. Nog voor die geboren werd heb ik gezegd dat ik het niet wilde zien. Het zal allemaal best heel prachtig zijn, maar ik hoefde het niet te zien.
O ja, ik hoorde laatst een verhaal dat iemand hem in de vriezer had gedaan. Waarvoor heb ik dan net weer niet gehoord.
Recept voor placenta paté
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article794323.ece/Placenta
En voor geblesseerde voetballers:
http://www.nd.nl/mobi/artikel?p=199771
Lydia :shock: :sick: :lol:
dat recept hing op de wc van het studentenhuis waar ik ooit woonde.
Soort anti-conceptiemiddel denk ik :mrgreen:
Bij de eerste weggegooid
en bij de 2e wilde de vk 'em wel mee voor d’r hond :sick:
@Memmie wrote:
Bij de eerste weggegooid
Echt waar??? :sick: :mrgreen:
@Memmie wrote:
Bij de eerste weggegooid
nou dan zou die toch eerder mee gaan met het afval… ga niet ‘mijn’ placenta laten opvreten door de hond van een ander :oops:
Iehl jakkes :sick:
Het werd ernaar gevraagd of ik het wilde zien, vond het maar vies maar niet gevraagd of ik het mee wilde nemen… Volgens mij moesten ze het zelf hebben voor de onderzoek waarom de placenta geen vruchtwater meer aanmaakte…
@Matsjo wrote:
Voor diegene die net als ik de volgende vraag kregen na de bevalling: “Wilt u de placenta bewaren?”
" :o :shock: ehhh, neem alsjeblieft mee!"
Nu ben ik toch wel heel benieuwd…!
Wat hebben jullie ermee gedaan?
Ik hoorde dat veel mensen het in de tuin begraven?? Graaft de kat 'm dan niet op? :think: :sick:
Misschien leuk voor iedereen die nog gaat bevallen. Kunnen ze ideetjes op doen :mrgreen:
Ik ben 2x in het ziekenhuis bevallen en heb 2x die vraag ook gehad!
Maar uhm nee, ook wij hoefde het niet hoor
Of ze gebruiken hem voor onderzoek, of ze gooien hem weg. Ons hebben ze namelijk niet gevraagt voor onderzoek dus neem aan dat ze beide keren bij ons hebben weggegooid.
sommige mensen begraven hem inderdaad en planten er dan een boom op of zo.
Wel een mooi teken maar moet er zelf niet aan denken!
Ik ben ook in het ZH bevallen. Daar vroeg de assistente, die hem ook gehaald heeft, ook of ik hem wilde hebben. Daar heb ik voor bedankt.
Had ze alleen zelf beter moeten opletten, die muts :roll: , want zonder het te weten ging ik alsnog met 3 stukken placenta naar huis. (ze zaten nog in m’n baarmoeder en moesten 2 weken nadien met spoed gecurreteerd worden! :wall: )
De eerste twee zijn in het ziekenhuis gebleven. Is me ook nooit iets gevraagd.
Derde kind is thuis geboren en placenta ligt begraven in de tuin. Kwam ik pas na ene paar maanden achter hoor: He Frank, waar is mijn placenta eigenlijk gebleven?" “Joh, die heb ik in de tuin begraven, ligt nu gras op!”
En de vierde ligt al bijna 12 maanden in de diepvries :lol: Gaan we binnenkort maar eens even begraven denk ik.
De 4de placenta bedoel ik natuurlijk! :oops:
Bij mij deed de vk bij de middelste haar hand in dat vlies met placenta en al en liet zien hoe het allemaal zat in de buik en hoe groot dat wel niet was. Daarna is hij de kliko in gegaan en in het ziekenhuis bij de oudste en jongste bij het medisch afval. Bij alle drie hebben ze volgens mij wel gekeken welke bloedgroep ze hadden, uit de navelstreng. Maar of dat helemaal zeker is weet ik niet, was niet helemaal helder. :oops: