Voor diegene die net als ik de volgende vraag kregen na de bevalling: “Wilt u de placenta bewaren?”
" :o :shock: ehhh, neem alsjeblieft mee!"
Nu ben ik toch wel heel benieuwd…!
Wat hebben jullie ermee gedaan?
Ik hoorde dat veel mensen het in de tuin begraven?? Graaft de kat 'm dan niet op? :think: :sick:
Misschien leuk voor iedereen die nog gaat bevallen. Kunnen ze ideetjes op doen :mrgreen:
Indy is in het ziekenhuis geboren. Ze zullen hem daar wel in de prullenbak gegooid hebben?
En wat er met die van Kes gebeurd is (thuis geboren), óók geen idee. Volgens manlief in een zak en daarna in de vuilnisbak, maar dat weet hij ook niet zeker meer.
Dus jij hebt die vraag niet gehad?
hier ook een ziekenhuisbevalling,
maar het is gebruikt voor medisch onderzoek ofzo
(ze vroegen of ze het mocht gebruiken/onderzoeken en daar hebben we voor getekend.)
en nee heb de vraag niet gehad of ik het mee wou naar huis
Ik heb die vraag dus ook niet gehad nee.
Ik geloof dat ik die vraag wel gehad heb, idd met de uitleg dat er mensen zijn die er een boom op planten oid.
Maar nee, ik heb maar vriendelijk bedankt :lol: .
Ik ben in het ziekenhuis bevallen dmv keizersnede en ze hebben hem gewoon op de afvalberg gegooid denk ik. Niks gevraagd, maar had hem echt niet willen hebben ook. Heb ze vaker gezien van oa mijn paarden en ik blijf het een goor ding vinden :sick: , gatver, als ik eraan denk? Bij mij geen sentimentele gevoelens als ik aan het huisje van mijn dochter denk hoor :mrgreen:
bij de oudste op medische indicatie in het zhuis bevallen en wij hebben er zelf om gevraagd of die mee naar huis kon :mrgreen:
De placenta’s van onze 3 kids liggen begraven in de buurt van die van mij… langs een kanaal in Groningen :o
Mijn vader heeft ooit die van mijn broers en mij daar ook begraven en op basis van de foto’s hebben we door bomen te tellen de plek redelijk weten te benaderen.
Dus wij zijn van die rare mensen die hem mee hebben genomen :lol:
En ik weet dat bij mijn oom en tante in de tuin de placenta’s van hun kleinkids begraven liggen met voor elk een eigen fruitboom.
oh ja en ik ben dus wel zo’n emo muts… hoewel bloederig, staan ze allemaal op de foto en zit er ook 1 afdruk van in de baby albums :mrgreen:
Bij de jongste staat de placenta samen met de 1 meter lange navelstreng op de foto… de VK was melig en had er een hartje van gevouwen zo lang was die navelstreng :lol:
Hier ook de vraag gehad, in zkh bevallen :mrgreen:
Geen vraag gehad. Beide keren in het ziekenhuis bevallen.
Ik vond het een vies ding, maar wel hééél bijzonder om te zien!
Bij mijn eerste bevalling hebben ze het gehad over bloed dat ze hadden afgetapt uit de navelstreng om te bewaren. Maar ik was nog zo duf, dat ik eigenlijk niet weet waarom ze dat hebben gedaan. Weten jullie dat misschien?
(het ging niet om stamcellen denk ik, want ik heb er niets voor betaald)
… :think: volgens mijn man hebben ze het dus wel gevraagd :shock:
Daar weet ik dus niets meer van…
(hij grapt dat ze het aanboden met een receptenboekje! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
@blue rose wrote:
hier ook een ziekenhuisbevalling,
maar het is gebruikt voor medisch onderzoek ofzo
(ze vroegen of ze het mocht gebruiken/onderzoeken en daar hebben we voor getekend.)
hier ook afgestaan voo ronderzoek, plus wel bloed laten tappen voor opslag van stamcelgedoe…heb gewoon etekend… was niet echt in staat om dingen te vragen… geloo fik
Mijn placenta hebben ze na de spoed-ks bewaard om te onderzoeken. De placenta was veroorzaker van de problemen: tijdens de bevalling raakte de balans van de bloedverdeling tussen de twee jongens verstoord (doordat ze eeneiig zijn kun je via de placenta een verbinding hebben tussen de kindjes). Door de snelle reactie van de verpleegkundige en gynaecoloog en een bloedtransfusie direct na de bevalling hebben ze Loek kunnen redden :shifty:
Placenta lag na de ks in een plastic zak op mijn bed, naast mijn voeten en ik ben met placenta en al met bed naar de afdeling gereden. Gyn had gezegd dat het belangrijk was dat 'ie bewaard bleef. Op de afdeling vroeg een verpleekundige waar die zak van was… ‘dat is mijn placenta… die wil de gyn nog hebben’ :oops:
Wat 'ie er na het onderzoek mee heeft gedaan weet ik niet :lol:
Heb die vraag wel gehad, maar heb het gewoon weg laten gooien
ik heb de vraag niet gehad
maar mijn moeder heeft toen wel die van mij en mijn zussen begraven en er een boom op geplant
teken van vruchtbaarheid ofzo
bij mij een wilg en bij zus na mij een kersenboom en mijn 2zusjes daarna ieder een appelboom
Ik heb echt geen idee waar 'ie gebleven is of hoe 'ie er uit zag…Isa is met een spoedKS ter wereld gekomen, en pas na een paar weken bedacht ik me dat er ook ooit een placenta geweest heeft moeten zijn 8) :mrgreen:
Geen idee, wat er met de mijne is gebeurd, kan me ook niet herinneren of dat gevraagd is. Hub weet het ook niet zeker. Hij zegt zou kunnen. Ik heb nog wel gezien na de bevalling, want daar was ik wel nieuwsgierig naar.
van beide kinderen in het zh bevallen
bij de eerste via de natuurlijke weg en daarvan heb ik een foto van de placenta en werd ook gevraagd of ik hem wilde meenemen,maar heb ik niet gedaan.
de 2de kwam via een ks en daar hebben ze het niet bij gevraagd en heb ik er ook geen foto van(verpleegster stond wel veel foto`s te maken maar niet daarvan)