Metingen bij pretecho...-> Vandaag 2e groei-echo!

Vandaag een geweldige 3/4d echo gehad

:inlove:

En deze dame die de pretecho maakte heeft ons kindje ook gemeten (zij kan ook 20 wk echo’s doen bijv. dus is MAG het ook zeg maar)

Nu was ons meisje bij de 20wk echo ook al een paar daagjes "achter’ in groei, maar dat ging om enkele dagen. Behalve de beentjes, die verschilden een week, maar ok, hub en ik zijn ook niet groot…

Nu waren alle metingen een week “achter”… maar het buikje na meerdere malen meten was toch echt 2 weken achter. Ze heeft echt meerdere keren gemeten… (ze kwam uit op waarden tussen 27+1 en 27+4 :frowning: )

Ze vroeg hoe groot Lenn bij de geboorte was (51cm/3655gr) en keek er erg van op, had ze niet verwacht bij deze beeb… maar ik had het idee dat zij haar bedenkingen had bij de grootte van de buik.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? :shifty:

Het zit me eigenlijk niet lekker…

herken het niet, maar kaart het wel even bij de verlosk. aan. Kunnen ze je altijd doorsturen voor een groei echo.

:hug:

Maar meid, dat geeft toch helemaal niet!! :?

Ik vind het maar normaal en zou me daar allesbehalve zorgen in maken hoor!

Een meting kunnen ze nooit precies doen hé… op die éne (2) week zal het echt niet aankomen hoor!

Denk IK hé,… als jij je er niet goed bij voelt kun je toch altijd nog een echo vragen bij je gyne?

Maar jullie gaan niet zomaar bij gyne’s zeker in nederland? :think:

Prachtige 3D-echo’s trouwens! :inlove:

@marijke79 wrote:

herken het niet, maar kaart het wel even bij de verlosk. aan. Kunnen ze je altijd doorsturen voor een groei echo.

:hug:

Ik denk dat ik haar morgen inderdaad ff bel…

Er is altijd een marge van 2 weken he, dat had ze je ook moeten vertellen!

Bel sowieso je vk, zij kan dit ook bevestigen en over twee/drie weken kan je dame zomaar ineens weer ‘voor’ lopen hoor :hug:

Idd, altijd een marge van twee weken!

Joas liep altijd een tikje achter, vanaf 30 weken ging hij ook iets van twee weken achter lopen en toen kreeg ik dus regelmatig een groeiecho. Dat een kindje achter loopt op het gemiddelde (!) zegt niet zoveel, alleen maar dat het dus afwijkt van de metingen die standaard zijn voor die termijn. Zegt niets over hoe het groeit of de gezondheid an sich. Wat van belang is, is dat ze wel haar eigen lijn volgt, en dat controleren ze dus dmv groei-echo’s.

Ik begrijp je zorgen hoor, ik heb me er toen ook heel druk om gemaakt maar gezien het feit dat jullie allebei klein zijn denk ik dat dit gewoon een cute klein meisje is.

Je was bij Twinkelster he? Las t bij de maartmama’s. Zij is heel lief en leuk (maar ze had je idd wel moeten gerust stellen door te vertellen van die marge), ik mocht DRIE keer gratis terug komen omdat Joas er steeds niet goed voor lag, echt lief was dat :slight_smile:

Scaht als zij NU een groeispurt kijgt dus net na zo’n echo dan is het verschil waarschijnlijk weer een paar dagen…

Het is een MOMENTopname,daarom zijn groeiecho’s vaak meerdere met dezelfde tijd ertussen.

Zou me niet druk maken.

Mijn vriendin zeiden ze het ook…en het is ook nog 2 weken eerder gehaald en toch nog ruim 6 pond,dat is dus helemaal zo slecht nog niet…

Je krijgt waarschijnlijk een ruime 6 ponder en daar is niets mis mee…

En mijn 2e was ook kleiner dan de 1e,toch drukker enzo denk ik :hug:

:-*

Bedankt voor jullie reacties! :-*

Die marge van 2 weken had ik hier eerder gelezen, alleen is het buikje zo klein ten opzichte van de rest… dát is eigenlijk een beetje mijn struikelblok, helemaal omdat dat bij de 20 weken echo helemaal niet zo was…

D. zij is inderdaad top! Leuke vrouw, écht geinteresseerd en gezellig haha! Ze staat hier in Zaanstad ook goed bekend :thumbup:

Af… alleen even een knuf :hug: De reacties hierboven waren al geruststellend he… :-* Komt goed meissie…

@Affie wrote:

Bedankt voor jullie reacties! :-*

Die marge van 2 weken had ik hier eerder gelezen, alleen is het buikje zo klein ten opzichte van de rest… dát is eigenlijk een beetje mijn struikelblok, helemaal omdat dat bij de 20 weken echo helemaal niet zo was…

Dat had Joas dus ook, maar mijn gyn zei dat zijn ledematen voor liepen op zijn buikje, en dat dat een teken was dat hij lang zou worden.. (met 34 weken liep alles iets van 10 dagen achter, zijn dijbeen liep twee WEKEN voor!) Hij is nu ook wel wat langer dan gemiddeld, als ik om me heen kijk. Mijn situatie is de jouwe natuurlijk niet, maar ik wil maar zeggen: maak jezelf niet gek want het kan allemaal echt mee vallen en bel morgen gewoon de vk en desnoods vráág je om een echo, voor je eigen geruststelling.

anders je vk even bellen en dan misschien over een week of 2 een groeiecho?

komt goed lieverd :hug:

Bij mijn zoon liep het buikje en hoofde ook 2 1/2 week achter op de rest.

2 keer een groeiecho gehad en 1 keer placentadoorbloeding gemeten.

Hij had inderdaad geen vet op zijn buikje toen hij geboren werd en kwam met 39.5 ter wereld met een mooi geboortegewicht van 3140.

Maar wel een fijn klein mannetje was het.(vond ik :D)

@Affie wrote:

D. zij is inderdaad top! Leuke vrouw, écht geinteresseerd en gezellig haha! Ze staat hier in Zaanstad ook goed bekend :thumbup:

Heeeeeeeeeee wat leuk, ik ben ook bij Sandra (Purmerend) geweest!

Echt een ontzettend leuke vrouw, ze is bij ons nog op kraamvisite geweest.

Heb je nog een medische echo laten maken bij het ziekenhuis?

Ik zou mij niet echt zorgen maken hoor, anders even je VK bellen en eventueel verwijzing voor een medische echo vragen.

Succes met de bevalling!

Liefs,

Moon

Casper had echt iedere groeiecho (en heb er veeeeeel gehad :? ) wel ergens een ‘afwijking’ in qua maten. Soms 2 weken, soms een week maar de gyn vond het nooit verontrustend. Vergis je trouwens ook niet dat een buikje nog lastiger is, want zit het blaasje vol? Is het leeg? Van 1 groeiecho kun je ook niet uitgaan. Als jij je er prettiger bij voelt mag je altijd (neem bv die marge van 2 weken weer of 1 week als je dat liever hebt) een extra echo vragen. Misschien kan het echobureau je daar zelfs wel bij helpen want ondanks de prachtige plaatjes :inlove: hebben ze je wel laten schrikken …

Wat trouwens beangstigender zou zijn is als er een grotere afwijking zou zijn tussen ledematen en hoofd. Zeg hoofdje op 27 weken en buikje en ledematen op 30 weken (andersom schijnt nog ernstiger te zijn want het groeien zou altijd zelfs bij een slechte placenta voorrang geven aan de hersentjes en het hoofdje zou dus groter worden dan het lijfje) dus zeg maar asymetrische groeiafwijking.

Als alles consequent afwijkt een bepaalde richting uit wordt het gewoon een mooi en fijn popke! :inlove: (Bregtje* bv had wel altijd net als Casper lange benen nou ik merk er nu weinig van terug ze waren beide keurig in verhouding!)

hoi affie,

Ik herken je verhaal wel een beetje!

Al is het hier wel anders gegaan, ik had met 31 wkn een echo ivm placentaligging en toen lag beeb exact op gemiddeld (dit vond ik wel ietswat vreemd omdat dana 3820 gram was bij de geboorte en vriend en ik zijn verder niet klein ofzo).

daarna standaard 36 wkn echo bij de vk en lag beeb met hoofdje en rompje op 33 wkn, dus zijn we doorgestuurd naar de gyn. Heeft een hoop stress met zich meegebracht en vandaag (5 dgn na de 36 wkn echo) is in het zkh gemeten en komt beeb op ruim 35 wkn uit en is daarmee zwaar genoeg thuis geboren te worden, maar blijft wel een kleintje. Om een goed beeld te krijgen van de vorderingen die beeb maakt moeten ze natuurlijk meerdere metingen doen dus over 8 dgn weer terug voor nieuwe echo.

Mijn advies is, om je vk op de hoogte te stellen van het resultaat van je echo, evt kan ze zelf de groei in de gaten houden, anders evt door de gyn op de achterhand mee te laten kijken. Op zich is het niet erg als beeb wat klein is, als ie maar tussen de P10 en P90 (groeicurve) zit blijft het acceptabel en daarin een “normale” lijn volgt. Je zit nu nog begin 30 wkn zwangerschap en daarmee ben je makkelijker en beter te volgen (ik loop inmiddels op het eind en daarmee is de mogelijkheid tot diagnostiek/volgen lastiger aangezien ik zomaar zou kunnen en mogen gaan bevallen).

Succes ermee, volg je gevoel en spreek je ongerustheid uit naar de vk, daar is ze voor! :-*

Ik herken het van mijn zus, die heeft een echo gehad met 20 weken, en daar was kleintje ook paar daagjes achter.

Maar nu is het dus ook meer dan ze hadden gehad, haar baarmoeder was ruim genoeg, het kleintje klein. Ze word in de gaten gehouden,

kleintje is waarschijnlijk ‘stuk’ kleiner als haar broer en zus, (beide boven de 3800 gr, en 53 cm) Met de lengtes van broer en zus gaat het al snel dat kleintje misschien wel kleiner is, maar nu komen ze uit waarschijnlijk bij geboorte tussen de 2500gr en 3100 gr en 48 cm ongeveer. (of nog kleiner)

Hey Affie, mooie echo :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Ik weet niet zo goed hoe het met een eenling is maar onze kindjes zijn ook verschillend (ook in alles een weekje geloof ik ) maar de gyn zegt dat het zo nihil is dat het niks uitmaakt!

Lekker genieten meid en als je het niet vertrouwd, even bellen :wink:

xxxx

Hier met 36 weken een groeiecho gehad, waarbij de metingen (van de lichaamsdelen) ook erg verschilden van elkaar en van de termijn. ook bij de twintig weken was dat zo.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geneigd ben zulke echo’s met een korreltje zout te nemen, tis toch maar net afhankelijk van waar de echoscopist precies meet enzo, en tja, elk kindje heeft andere verhoudingen he.

Maar hoe dan ook, als jij je er niet goed bij voelt zou ik het wel even aankaarten bij de VK…

Lief, bel/mail je vk gewoon ook ff

Het is allemaal waar, het hoeft helemaal niks te betekenen, maar als jij er mee zit is het reden genoeg om dat in ieder geval even door te geven!

:-*

Heb net met de vk gebeld.

Ze maakt zich niet direct zorgen maar vind het wel opmerkelijk dat het buikje t.o.v. de rest “achter” was. As dinsdag moet ik er heen en gaan ze eerst goed voelen enz en misschien krijg ik dan nog een groeiecho voor de zekerheid.