meteen weten dat je fv wilt geven

hallo,

Ik ben nu dik 13 weken zwanger:inlove: en al die tijd (en die tijd dat we in de medische molen zaten dus dik 3 jaar) weet ik al dat ik geen bv wil gaan geven.

Hebben jullie dit ook gehad? ik krijg soms best veel over me heen in de tijdschriften lees je alleen maar hoe goed de borst is etc en dat je in ieder geval moet gaan proberen :roll:

ik voel er gewoon echt niks voor en wil de fles gaan geven hoe gingen/gaan jullie hier mee om?

Ik had ook gelijk toen ik er achter kwam dat ik zwanger was het gevoel gehad dat ik fles voeding wou geven…

Ik vind BV geven niks voor mij… :hand:

Respect voor anderen die het wel doen hoor :slight_smile:

Ik wil ook meteen FV gaan geven.

Oa om medische redenen, maar de belangrijkste is dat ik het niet wil en er lijkt me geen betere reden te zijn dan die. Een ongelukkige moeder die gedwongen wordt iets te doen wat ze niet wil lijkt me ook niet opschieten.

Ik vind dat ik anderen geen verklaring schuldig ben, ze hebben het maar te respecteren. De meeste mensen vertel ik het niet eens, daar komen ze vanzelf wel achter, of niet…

Ik ga ook geen borstvoeding geven, stond al vast voordat ik zwanger werd overigens. Borstvoeding is niets voor mij. Ben zelf ook groot gebracht met de fles en niets tekort gekomen.

Inderdaad wordt er op diverse sites alleen maar gesproken over BV, erg jammer, want voor mij is het echt een bewuste keuze en met mij vast voor meer mama’s to be.

Hoe dan ook, de keuze hoe ik mijn kindje wil voeden ligt bij mij en niet bij mijn omstanders, dus het boeit me totaal niet wat zij ervan vinden.

lees dus dat ik niet de enige ben ik vind het ook gewoon niks en laat me echt niet overhalen alleen kijk best wel tegen het gesprek op met de vk zij is echt anti fles maar goed ik doe wat IK wil en niet wat zij wil

Roos, waarom moet je VK dat weten dan? Dat de kraamzorg ervan moet weten snap ik, maar de VK? :think:

@Kittycat wrote:

Ik wil ook meteen FV gaan geven.

Oa om medische redenen, maar de belangrijkste is dat ik het niet wil en er lijkt me geen betere reden te zijn dan die. Een ongelukkige moeder die gedwongen wordt iets te doen wat ze niet wil lijkt me ook niet opschieten.

Ik vind dat ik anderen geen verklaring schuldig ben, ze hebben het maar te respecteren. De meeste mensen vertel ik het niet eens, daar komen ze vanzelf wel achter, of niet…

:clap: :clap:

Precies!

Er word vaak gezegd respect voor degene die het wel doet maar andersom hoor je het bijkans nooit van de mega bv voorstanders. :think:

Het beste voor je kindje lijkt mij een moeder die goed in haar vel zit :thumbup:

@111 wrote:

Roos, waarom moet je VK dat weten dan? Dat de kraamzorg ervan moet weten snap ik, maar de VK? :think:

die geven raad wat je het beste kan doen en volgens haar is de bv :shifty: maare hier word echt voor de fles gekozen

dank je wel voor jullie reacties!

Hmm…oke.

Dat is bij mij anders dan. De VK is er alleen voor de zwangerschapsperiode (oke, en de controles bij mij achteraf), maar niet voor de periode erna en hoe ik met mijn kindje wens om te gaan. Daar is de kraamzorg voor in eerste instantie.

Grappig dat dat blijkbaar verschilt per regio.

Ik ga ook meteen voor de fles. Zelf ben ik ook met de fles grootgebracht en BV is echt niets voor mij. Ik ben benieuwd wat voor weerstand ik ga krijgen :wink:

Buiten dat ik niet geheel bewust heb gekozen voor de fles.

Ken ik wel iemand die dat gaat doen.

Mijn zus.

Ik heb haar gevraagd het waarom, waarom wil ze de fles geven?

Het was een serieuze vraag van mij kant, die zij gelukkig ook serieus neemt.

En ik heb zoiets van, ben niet tegen de fles, absouluut NIET, maar BV is gewoon makkelijk vind ik persoonlijk, heb ik ook gezegd, en dat kon ze wel begrijpen, maar ze kiest nou eenmaal de fles, dit is prettiger voor haar, en wie is er dan op dit tegen te spreken?

Niemand!

Ik heb ook heel bewust voor FV gekozen en NIEMAND heeft mij daar op aangevallen.

Ik woon in een dorp waar de HA de zwangerschapsbegeleiding en bevalling doet (ja ze bestaan nog :wink: ), hij maakte er geen enkel punt van. Tijdens de intake van de kraamzorg werd het nogmaals gevraagd met het oog op het inschatten van het aantal uren kraamzorg (bij BV krijg je een aantal uur meer) en tijdens de bevalling werd nogmaal gevraagd wat mijn wensen waren met het oog op eventueel meteen aanleggen.

@Sweet-Love wrote:

Ik heb haar gevraagd het waarom, waarom wil ze de fles geven?

Het was een serieuze vraag van mij kant, die zij gelukkig ook serieus neemt.

En ik heb zoiets van, ben niet tegen de fles, absouluut NIET, maar BV is gewoon makkelijk vind ik persoonlijk, heb ik ook gezegd, en dat kon ze wel begrijpen, maar ze kiest nou eenmaal de fles, dit is prettiger voor haar, en wie is er dan op dit tegen te spreken?

Niemand!

Hier idem…

Mijn zus is dan wel niet zwanger maar weet nu al dat ze de fles gaat geven… en mijn beste vriendin ook…

We hebben daar nog nooit een discussie over gehad… net als zij mij wel gevraagd hebben naar het: waarom BV… vraag ik hun ook: waarom FV… met respect voor beiden en geen poging om elkaar over te halen…

Zou niet willen, sowieso merk ik (en zij ook bij mij) dat we 100% achter onze keus staan… denk dat dat het belangrijkste is… :angel:

Borstvoeding is niet altijd makkelijk helaas. Mijn zoontje is 5 weken te vroeg geboren op 15 augustus en is gelijk meengenomen naar de kinderafdeling, niet aangelegd in het eerste uur dus, kolven werd bij mij pas 2 dagen later mee begonnen, het heeft me dus bloed zweet en tranen gekost om er melk uit te krijgen. Hele intensieve weken zijn dat geweest. Hij was te klein om goed te pakken en om kracht te zetten en bij mij kwam er niet veel. Ik ben vol blijven houden maar hij bleef zich al die weken om de anderhalf uur melden, dag en nacht :zzz: en ik bleef maar de twijfel houden dat hij honger had.

Lactatiedeskundige ingeschakeld, ik deed het goed, hij deed het goed en volgens haar kon hij geen honger hebben, volgens cb ook niet maar dan noem je ook twee instanties die natuurlijk mega pro bv zijn tot op het bizarre af (niet iedereen is geschikt om bv te geven en ook zij moeten kunnen erkennen dat genoeg genoeg is). Onze kinderarts was de enige die zei, nee dit hou jij niet vol, naast bv moet je fv gaan geven, jij weet niet of hij nu honger heeft of niet omdat het niks zegt dat hij aankomt en genoeg plasluiers heeft.

Ik ben na haar advies nog steeds stug doorgegaan met bv geven maar gisteren zat de emmer echt vol.

Ik had geen tijd om te eten, om te drinken, ik sliep niet, ik kon niet douchen, kon nergens heen, was alleen maar 24 uur per dag bezig met aanleggen en kolven.

Ben gisteren begonnen met fv te geven, en ja hoor om 23.00 uur fles gegeven en meneer kwam pas om 2.15 uur. Heb hem toen aangelegd en dan kwam hij inderdaad weer anderhalf uur later. Ik heb voor het eerst dus 3 uur kunnen slapen sinds de bevalling en die kleine ook. Ik blijf voorlopig fv en bv geven maar ga op den duur mooi over op fv.

Bv is leuk als het ook allemaal goed gaat maar helaas is dat niet altijd zo. En dan vind ik het jammer dat je een mega schuldgevoel wordt aangepraat door blaadjes en door verschillende deskundigen :thumbdown: Het is niet altijd een kwestie van niet willen maar ook van simpelweg niet kunnen.

Voel je nergens rot om, je hebt net zoveel recht om voor fv te kiezen als voor bv en je doet je kindje helemaal niks tekort.

Hij heeft meer aan een blije en uitgeruste moeder dan aan een chagrijnige zombie.

@Kittycat wrote:

Men hoeft het niet te respecteren… men moet het wel accepteren.

Ik zou een volgend kindje ook geen bv geven, dat is MIJN beslissing, een beslissing die ik heb genomen omdat het hier 3 x een drama is geworden en dat omdat ik alle 3 de keren voorbij ben gegaan aan mijn gevoel het idd gewoon niet te willen.

Willen is de eerste 80% van slagen.

Maar ik krijg hiervoor geen respect en dat hoeft ook niet. Maar acceptatie is wel het minste. :thumbup:

Hier bij beide kindjes ook gelijk FV gegeven.

Gewoon doen waar JIJ je prettig bij voelt. :wink:

Grt. CLaudia

ik herken jullie verhalen en gedachten helemaal! Ik wist ook zeker dat de borst niks voor mij zou zijn, al dat gemartel aan de borst! Ben zelf kraamverz dus had ellende genoeg gezien. Toch dacht ik oké ik probeer het 3 4 dagen dan weet ik ook wat dat is en lukt het niet stop ik direct en ga ik over op de fles! En nu geef ik dus al 3 maanden de borst, ondanks 3 weken hel en gemartel.

Maar wat andere ook zeggen, je moet dat gene doen waar je je het beste bij voelt! En op fv worden kindjes ook groot :slight_smile:

en wat ik altijd zeg! Liever een gelukkige moeder die met al haar liefde de fles geeft dan een ongelukkige moeder de borst

Ik ben bij mijn beide dochters begonnen met borstvoeding maar dit ging gewoon niet OK. Deze keer heb ik dan ook na 7 dagen de huisarts gebeld voor een pilletje om de borstvoeding te laten stoppen. Dit scheelde me nog tig dagen stuwing.

Ook ik wist van te voren dat ik geen borstvoeding ging geven. Heb er duidelijk met mijn vriend over gepraat en hij was het met mij eens dat we samen flesvoeding gingen doen…

Toen Keano eenmaal geboren was, en bleek dat het niet goed met hem ging, moesten we met spoed naar het UMCG te Gronigen …

Daar hebben ze 3 dagen lopen te zeuren dat het beter was om borstvoeding te geven…Maar mijn kindje lag tussen zoveel apparatuur en slangen en kon zelf niet eens drinken, dus bleef ik bij onze beslissing.

De 4de dag werd dan ook eindelijk in onze dossier gezet dat moeder geen bv ging geven en dat ze er niet meer naar mochten vragen :lol:

Nu ben ik 2 week geleden met Keano naar een chiropractor geweest, en moest daar horen dat Keano ook geen borstvoeding kon hebben omdat zijn tongriem te kort was…

Dus het blijkt wel dat het ook altijd niet kan, ook al willen ze nog zo graag!!!

Ik zeg altijd, doe waar jezelf je het lekkerst bij voelt…

Groetjes Miranda :-*