miralaan wat goed van je zeg dat je toch steeds bent blijven zeggen dat je het niet wilt!
ik ben er inmiddels helemaal overuit ik doe het niet! :naughty:
door al deze reacties ben ik helemaal overtuigd
dit besluit hadden wij ook gelijk en hebben we bij beide kindjes gedaan ik voelde er ook absoluut niks voor
en er zijn genoeg kindjes die groot zijn geworden door flesvoeding en het is net waar je je zelf prettig bij voelt.
in onze omgeving kindjes met borst en fles en kwa ziek zijn zegt het niks
het enige wat ik altijd vreselijk vindt is dat mensen denken en vinden dat je je kindje te min doet doordat je voor fles kiest nou ja voor en na deel de voor delen voor fles waren voor mij veel groter
ik heb ook gekozen voor fv nadat ze geboren was… ik dacht terug aan de bv tijd met mijn eerste dochter en dat ging niet van een leien dakje… steeds dat wegen voor en na de voeding… pfff…
toen ik op de kraamafdeling lag zag ik een vrouw tegenover mij martelen met de bv en het wegen voor en na dat ik echt dacht, nee dat doe ik niet nog een keer… ben toen overgestapt op fv en er viel een hele zorg van me af… mn meisje was bijna 5 kilo bij de geboorte en werd heel boos omdat er nog zo weinig bv uit kwam… vond het zo zielig…
mijn oudste is ook grootgebracht met fv na 5 weken bv te hebben gegeven en ze worden er echt wel groot op hoor :lol: ze is zo gezond als een vis en is nooit ziek…
hier ook gelijk FV
beide lekkere beren hoor :mrgreen:
en tja commentaar gewoon naast je leggen… jouw lijf jouw kind jouw keuze :thumbup:
Ik heb de eerste 2 of 3 dagen borstvoeding gegeven maar kreeg al heel snel kloven en ontzéttend pijnlijke borsten. Toen ben ik gaan kolven, dacht dat de pijn dan weg zou zijn, maar die bleef net zo heftig (tot bloedens toe). De VK en KV zeiden in eerste instantie dat ik het nog maar moest proberen en dat heb ik toen toch, tegen mn eigen gevoel in, gedaan, maar ik voelde me zo slecht. Toen heb ik met mn man de knoop doorgehakt en er helemaal mee gestopt want hij dronk goed uit de fles gelukkig. Vanaf dat moment ben ik helemaal opgeknapt want ik voelde me beroerd eronder. Kreeg toen wel nog een ontsteking aan mn tepel, zo toegetakeld was die. Er wordt altijd zo mooi over gepraat dat het geweldig is maar de vervelende kanten ervan (en als het niet goed gaat) daar hoor je niemand over! Ben zo blij dat ik op fles ben overgegaan, zou het bij de volgende zo weer doen!
Bij Mariano wilde ik geen bv geven dat zei mijn gevoel.
Bij Sergio wilde ik het toch proberen.Maar ik vond het erg moeilijk omdat ik een ks had gehad en omdat Sergio bijgevoed moest worden.Dat bijvoeden vond hij niks en spuugde alles uit waardoo hij weer honger had.
Ik vind het achteraf erg jammer dat ik in het zkh niet veel begeleiding heb gehad.En ben dus na 4 dagen gestopt.
Vind het best wel jammer zou graag allleen hierom wel nog een baby willen maar dat zit er waarschijnlijk niet in :?
Je moet doen wat je gevoel zegt.
Maar nu ik alle 2 heb gedaan kan ik ook zeggen je kunt het altijd proberen als het dan nog niks is dan kun je zo over gaan naar de fles.
Ter info: een te korte tongriem kan, als dat problemen geeft bij het voeden (en dat komt voor) gewoon geklieft worden. Hele kleine handeling.
Het klopt dus totaal niet als jou verteld is, dat je geen bv kan geven omdat je kind een korte tongriem heeft. Heel erg jammer.
En ik snap wel, dat ze juist bij een zieke/te kleine/etc. baby het belang van moedermelk benadrukken: juist deze babies hebben dit hard nodig.
Ik snap, dat het vervelend kan overkomen als ze blijven vragen maar dit doen ze dan wel in het belang van je kind. Moedermelk hoef je immers ook niet live te geven (soms kan dit idd niet omdat een kindje nog niet zelf kan drinken) maar ook afgekolfde melk is heel belangrijk voor een (zwakke/gezonde) baby.
Meiden, ik snap jullie heel goed hoor!
Je moet doen wat je zelf wilt / goed dunkt! Waar JIJ een goed gevoel bij hebt, ongeacht wat anderen zeggen of denken!
Hier een borstvoedende moeder, waarbij het helaas niet van harte gaat…
Maar kan het gewoon nog niet over mijn hart verkrijgen om te stoppen!
Voel me bij tijden erg onzeker en vraag mezelf dan af waarom ik niet ‘gewoon’ de fles ga geven?!
Ik hoop dat het binnenkort verbeterd en anders ga ik ook over op de fles.
Idd, liever een gelukkige moeder die de fles met liefde geeft, dan een moeder die ongelukkig en onzeker is omdat de bv niet goed loopt!
(en natuurlijk een tevredener kindje, daar gaat het uiteindelijk om!!!)
Hier ook bewust tijdens beide zwangerschappen gekozen voor FV en ik sta er nog steeds volledig achter. Bij de eerste wel een paar keer de vraag gehad: weet je het zeker, BV is veel beter (alsof ik niet over mijn keuze heb nagedacht :? :roll: ), maar dat was gauw afgelopen. Bij de tweede heeft niemand er verder naar gevraagd.
Lekker doen wat jij wilt. Iemand die voor FV kiest, doet dat echt na het overwegen van de voors en tegens hoor. Dat besluit je niet in een opwelling.
Hier niet helemaal bewust FV maar wil toch mijn verhaal doen.
Door mn complicatie heb ik FV moeten geven, mn kraamverz vond me wel meer een type voor FV plus het feit dat Lianne slecht hapte.
Tijdens mn zwangerschap wist ik goed dat ik FV wilde geven, dat gedoe hoefde voor mij niet.
Heb me alleen laten ompraten :wall:
Dus doe waar JIJ je goed bij voelt!!
Geniet nog ff lekker van je zw roosje!! :inlove: :-*