Met wie vieren jullie sinterklaas

om maar even in de stemming te blijven :smiley:



ik zit een beetje met een dilemma…

sinterklaas zal hier ook langs komen, heb ik vernomen, maar wanneer :smiley:

ws zondag, maandag, dinsdag en woensdag.



Nu is het niet mijn/onze bedoeling om sinterklaas zo uitgebreid te vieren, maar ja we hebben een buurtvereniging, een opa en oma`s die er toch wat aan willen doen.

natuurlijk doen wij ook wel wat, maar beperkt, ivm de leeftijd.



nu wil ik sinterklaas eigenlijk met ons gezinnetje vieren, manlief staat erachter, maar omdat wij nogal opdringerige schoonouders hebben (ouders partner), willen wij hen eigenlijk niet bij ons feestje hebben, 1x betekent een verplichting voor de komende 10 jaar :evil:

Dus vieren wij het zondag “stiekem”.

Nu komt het, mijn moeder mogen we allebei en die willen we in principe wel uitnodigen dat doen we dus niet ivm uitlokkend gedrag, dus vieren wij daar op dinsdag sinterklaas, op maandag in de buurt en op woensdag bij andere opa en oma en personeel (die kopen ook altijd wat).

Ik wil dit eigenlijk niet zo uitgebreid, maar ik wil dus ook niet de verplichting om elk jaar een vaste familie traditie ervan te maken, dit is met kerst ook al zo.



Dus mijn vraag, hoe vieren jullie en met wie sinterklaas?

want het is niet even een kopje koffie, ranja en een kadootje, nee het kost je dan sowieso een halve dag.

Hier hetzelfde probleem… Vorig jaar vierden we het hier met mijn ouders, broers enz en bij schoonouders. Maar nu hebben we toch aangegeven dat we het met ons gezinnetje op 5 ecember willen vieren. Ook omdat ik dat de komende jaren zo wil houden :wink: . Dus gaan we zaterdag bij mijn ouders lunchen en sint vieren en zondag bij schoonouders. Het wordt wel een beetje veel voor ze want dinsdag komt hij op het kdv, woensdag op de speelzaal en 's middags dus pakjes thuis :eh: Ach, aan de andere kant is hij donderdag dan ook helemaal het land uit :mrgreen:

met mijn meisjes en ik…



we zijn bij mijn moeder geweest om naar het kasteel van sinterklaas te gaan

mijn vader zit nog in spanje

en bij mijn ex zijn ze naar de intocht geweest en hebben ze daarna kadootjes wat gekregen…

volgens mij viert hij verder geen sinterklaas

en dan komt ie nog op school…

Komende zondag vieren we het bij mijn ouders. Daar zijn dan ook mijn zus met vriend en zoontje.

Woensdag doen we het gezellig samen met z’n drietjes.



Volgend weekend gaan we naar Nijmegen en vieren we het nog eens met schoonmoeder en 4 schoonzussen. Maar dat is dan echt met surprises en gedichten enzo.

as. zondag doen we het bij mijn familie thuis en woensdag doen we et gewoon thuis lekker met zijn vieren heerlijk.



Kus celes

oke, het is dus echt geen schande dat ik mijn schoonouders ff heb vertelt wat wij graag willen en dat we eigenlijk geen boodschap aan hun hebben.

Ze begon er net weer over (we wonen naast elkaar), zal ik dan lekker koken blablabla, terwijl wij daar echt geen zin in hebben.

haar dus ook gezegd, dat we het lekker met ons drietjes vieren!



dit was haar reactie



$#^%* :twisted: *#@! :twisted: :twisted: ~#$@#$

:lol: 8)



Nu gezellie op naar de kerstdagen, 1e kerstdag is van hun



jammer ik moet dan net werken :lol:

hahahahahahaa goeie planning!!

Hier geen probleem hoor.

Zatedag vieren we het met mijn ouders, twee zussen en hun mannen en drie kindjes van mijn zus en mijn vriend en zoontje dan.

Voor de kinderen paar leuke kadootjes, voor de volwassenen een kleinigheidje van 2,50.



Woensdag met schoonouders en zus en man van mijn vriend. Hebben we lootjes getrokken.



Gezellig toch!

Zondag vieren we het bij mijn schoonouders. Die wonen hier 5 minuutjes vandaan, maar schoonpa wil graag dat de kids cadeautejs bij hun komen halen. :eh:



En woensdagavond vieren we het bij ons thuis. Geloof dat m’n schoonouders ook komen, maar dan zonder cadeautjes. Ik zie wel. We gaan gewoon op de normale tijd eten, dan de kids in bad en daarna de cadeautjes. En omdat de kinderen niet asociaal laat naar bed gaan is het ook bijtijds weer afgelopen.

Wij vieren het dit jaar met mijn moeder, haar man en mijn broertje. Ook al begrijpt Emma er nog niets van, ik vind zo’n traditie juist wel leuk en heb mijn moeder dus opgebeld met de mededeling dat ze het bij ons moesten komen vieren :lol: Dit vinden ze ook hartstikke leuk hoor. En als Emma na de cadeautjes naar bed gaat gaan wij een sinterklaasspel doen. Gezellig!! :mrgreen:

ik lees allemaal gezellige momenten en dat willen wij nou ook.



daarom maar apart, kost wat tijd en energie, maar dan behouden we de gezelligheid, want ik weet precies hoe het hier dan gaat.

het is mekaar eigenlijk de troef afsteken en daar hebben we dus helemaal geen zin in.

Dus gewoon gezellig met zn drietjes, kleine kados en lekkere patatjes :drool:



Het is juist zo`n leuke tijd!

Wij vieren het gewoon op woensdagavond!



Ikke, Sam en 2 vriendinnen van mij! :thumbup:

Sam krijgt kadoootjes :inlove: En wij, als overige 3 meiden, hebben elk3 kadootjes voor 5 euro gehaald en doen we ws het sint spel! :thumbup:

Vooraf lekker gezamenlijk eten! En 's avonds lekker pepernoten, chocoladeletter, noem maar op!

Gewoon een rete gezellige avond! :inlove:

wat is dat sinterklaas spel eigenlijk, hoor jullie er wel meer over?

@jen wrote:

wat is dat sinterklaas spel eigenlijk, hoor jullie er wel meer over?




Ik heb hem hier in Hengelo zien liggen bij de Mirries…

Is volgens mij net zoiets als dobbelen! :thumbup:

en dobbelen is? :oops: :lol:

Haha! Pff hoe leg je dobbelen uit! :oops: :mrgreen:

Alle kadootjes op een stapel (dan moet iedereen dus ‘neutrale’ kadootjes halen voor x bedrag… wij deden dus 3 van 5 euro)

En dan dobbelen. Bij bijv. een 6 mag je kadootje uitpakken, bij een 3 (ik noem maar wat) moet je hem doorgeven aan je rechterbuur, bij een 4 aan je linkerbuur, noem maar op!

Erg leuk! :thumbup:

(Miss. staat een beschrijving wel op google?? :think:)

Wij vieren sinterklaas bij mijn zus en zwager en Wendy…



Mijn zwagerligt op dit moment in het UMCG ( ZKH ) en als dat Woensdag nog zo is dan vieren we het daar ( even ovelreg met de afdeling,maar valt zeker iets mee te doen ).



En ik vier het bij mijn oppasgezin op een middag …

Anne heeft sinterklaas gehad op het werk van mn partner. Zaterdag komen mijn ouders en mijn broer + vriendin naar ons om sinterklaas te vieren. Wij hebben sinterklaas altijd wel gevierd. Alleen kopen wij niks voor volwassenen, dus Anne is de geluksvogel :wink: . Mijn partners ouders en broer heeft ze nog nooit gezien, ze weet niet dat papa ook een papa en mama heeft en dat houden we graag zo. Maandag heeft ze op de psz sinterklaas.

Wij vieren Sinterklaas met mijn schoonfamilie. Met mijn kant van de familie wordt iets met Kerstmis gedaan. Dat gaat al jaren zo, en dat is mooi verdeeld. Bij mijn schoonfamilie waren er nl. nog kleine kinderen (inmiddels zijn die groter, maar nu is Arwen er natuurlijk, dus Sint moet sowieso gevierd worden!) en bij mijn familie zijn de kids allemaal al groot (de jongste van de kinderen van mijn zussen is vandaag 18 geworden!).



Anyway, we komen 's middags bijeen (dit jaar bij ons). Vantevoren hebben de “groten” lootjes getrokken. We kopen een cadeau voor diegene (voor 25 euro), en maken daar een versje bij. Ook kopen we iets voor de partner. En alle kinderen krijgen van iedereen cadeautjes.



We vieren dat gezellig, met wat lekkers erbij. Na afloop eten we samen, iets gemakkelijks (kant-en-klare lasagne o.i.d.), zodat degene bij wie het thuis wordt gehouden niet nog eens uren in de keuken hoeft te staan.



Bij mijn familie trekken we ook lootjes. Iedereen, op Arwen na, is volwassen en doet dus mee (ook de aanhang van mijn neven). We kopen daar een cadeautje (voor 15 euro), maken een surprise en een versje. Arwen krijgt van ons (een) cadeautje(s), zodat zij ook iets heeft, en wie eventueel iets wil geven mag dat natuurlijk, maar het is geen must. Ze krijgt al zoveel.



Met Sint zijn we met 6 volwassen en 3 kinderen. Met Kerst zijn we met 12 volwassen en 1 kind. We eten dan overigens altijd bij mijn oudste zus thuis, die heeft de ruimte om iedereen te herbergen aan tafel, haha.



Jammer dat je Sint zo uitgebreid moet vieren i.v.m. familieperikelen. Ik hoop dat het toch gezellig wordt!

Oh, en Arwen heeft ook nog Sinterklaas op mijn werk en op het werk van hubbie. Het kan niet op :roll: :lol: :wink:.