Met wie vieren jullie sinterklaas

Hoi

Wij vieren het aankomend weekend met mijn ouders en oma’s en opa en mijn broertjes en zusjes.

S’middags voor de kids en als ik hun op bed gelegt heb gaan we het dobbel spel doen.

En woensdag doen we het hier thuis met sinterklaas avond gewoon gezellig als gezin.

ps. er werd veel gevraagt voor de speluitleg van het dobbelen hier 2 varianten.

Ik zal je twee versies uitleggen.

In feite hoef je niet perse kaartjes te maken, maar als je er tijd voor hebt, is het natuurlijk wel leuk.

Versie 1:

• als je 6 gooit mag je een cadeau uitzoeken (ingepakt) en als je dan wederom 6 gooit, mag je het uitpakken.

Daarnaast kun je als alles is uitgepakt nummer 6 gebruiken om cadeaus af te pakken van een ander.
  • als je 1 gooit moet je allemaal een of meerderen plaats(en) naar links/rechts opschuiven.
  • als je drie gooit moet je 1 cadeau afstaan aan iemand.
  • als je 4 gooit moeten twee mensen elkaars cadeau wisselen etc.

en zo kun je dan zelf je regels bedenken adhv de nummers 1 tm 6.

Versie 2:
  • bij nr 6 mag je cadeaus uitzoeken/ uitpakken of van een ander afpakken.
  • bij nr 1 moet een kaartje pakken die door jou gemaakt zijn.

Hier kan van alles op staan.

voorbeelden:
  • schuif 3 plaatsen naar rechts/ 2 naar links oid
  • alle mannen moeten de cadeaus naar re. doorgeven
  • pak het leukste cadeau dat je wil hebben.
  • degene met de minste en meeste cadeaus wisselen van stoel.
  • geef je 1 cadeau aan degene met de grootste neus/ blauwste ogen/ oid.

Hopelijk heb je zo een beetje een idee. Je kunt dus zelf iets verzinnen adhv de mensen die gaan komen en dus toespitsen op jouw familie.

Nou mijn vriendin kwam vanmorgen op het werk met het Sint spel aanzetten (vriendin is ook collega)…

Hebben er twee…

1tje is dus met dobbelsteen gooien, en dan kaarten pakken… op die kaarten staan opdrachten! Echt leuk wat ik net zag!!

En 1tje is een soort ganzenbord! Ook met opdrachten!

1e spel leek ons leuker! Is dus toch geen dobbelen wat ik dacht! Maar dobbelen is ook erg leuk met kadootjes! :thumbup:

wij vieren het woensdag bij ons thuis. Eerst allemaal werken en daarna grote pan soep op tafel met brood en komen Merijn en Xander hun overgrootouders (mijn opa en oma), opa en oma, mijn broer en schoonzus bij ons eten…

daarna klopt de buurman op de deur en gooit wat strooigoed naar binnen.

de relatie met mijn schoonouders is niet zo goed. maar we hadden ze toch uitgenodigd voor Merijn zijn 1e Sint feest. maar toen mijn schoonmoeder hoorde wie er nog meer waren, zei ze dat ze er over na moest denken… Met andere woorden, ze komt niet…

Nou toen is e rweer ruzie gekomen, voor de 100e keer…

Madame is stront jaloers op alles wat maar met mijn familie te maken heeft en dan vooral o pde band die ik met mijn moeder heb

Nu moeten we tot overmaat van ramp weekend van 15dec ook nog schijnheilig gezellig in huisje met ze zitten want dan zijn ze 35jaar getrouwd… oh wat leuk… ergens hoop ik dat mijn man toch besluit om niet te gaan… hij voelt zich nu verplicht…ondanks alle ruzie en geziek… :shifty:

Dus Jen, ik begrijp je wel hahah :wink:

Anna;

lijkt me allebei leuk, dit ga ik eens onthouden!

jet;

Ja familiebanden zullen we een topic openen? :lol: 8) :evil:

Ik kan hier boeken over schrijven :mrgreen:

schoonmoeder is hier inderdaad ook enorm jaloers en bezitterig en hebberig, gewoon stront vervelend (sorry hoor)

En het word steeds erger, geloof ik.

Hoe gaan jullie hier mee om? als ik ut vragen mag?!

Wij vieren sinterklaas woensdag met schoonouders, ouders en zuje & Co

Zondag nog met mijn schoonzus, deze kunnen hier niet komen omdat mijn zwager allergisch is voor katten.