met wandelwagen met het openbaar vervoer=> niet te doen

Zijn er hier moeders die met de wandelwagen met het openbaar vervoer reizen?

Ik zou namelijk willen weten hoe je met de kinderwagen in en uit de streekbus komt, want niet alle bussen hebben in het midden een verlaagde instap.

En op stations heb ik nog nooit liften gezien, hoe ga je dan die trappen op en af met de wagen?? Er is vaak maar 1 roltrap en die gaat 1 kant op, maar je moet ook naar beneden als je van perron moet wisselen. Hoe doe je dat dan?

de meeste stations hebben liften alleen het is vaak wel even zoeken, ze zitten niet altijd op de meest logische plaatsen.

Bij mij hielpen OF mensen helemaal spontaan of ik vroeg gewoon een sterk uitziende jongeman :mrgreen: Een marokkaanse jongen heeft sara met wagen zelfs 2 trappen afgesjouwd :mrgreen:

In bussen stap ik meestal achterin erin (eerst voor even kaartje laten knippen en dan aan chauffeur vragen of uitgangsdeur open mag. Ook hier is altijd wel een helpende hand geweest tot nu toe. :thumbup:

Ik ga ook regelmatig met het openbaar vervoer en mij is opgevallen dat ze op alle perrons wel liften of roltrappen beide kanten op hebben. Deze zitten alleen niet altijd bijelkaar dus soms is het even zoeken.

En de bussen dat lukt me over het algemeen alleen om in en uit te stappen wel via de achterdeur en de chauffeur moet wel netjes langs een stoep stoppen want anders is de stap zo groot. Wanneer het mij niet lukt dan vraag ik hulp en meestal krijg ik het van medepassagiers, en ik heb een keer hulp gehad van de buschauffeur dit omdat er niemand in de bus mij wou helpen en hier heeft de buschauffeur toen wat van gezegd tegen de medepassagier. Vond ik overigens erg netjes.

ik reis altijd met openbaar vervoer omdat ik een auto heb …

Heb eigelijk ook nooit problemen en er is altijd wel iemand die je wil helpen …

:-*

Nou in Amsterdam worden wij regelmatig de bus uitgekeken met die grote kinderwagens en in de tram vind ik het ook niet echt handig…

Ik maak heel erg veel gebruik van het openbaar vervoer (met de duowagen!), vooral van bussen. Eigenlijk heb ik daar nooit problemen mee. Soms is het wat lastig als de bus vrij vol zit, maar over het algemeen gaat het prima.

Wij hebben hier wel van die lage instappen aan de achterkant van de bus, en ik kan de wagen heel gemakkelijk in het invalidenhoekje parkeren.

Voor zover ik weet hebben alle NS stations wel een lift, of een schuine helling die naar de perrons gaat…

(dat is ook voor gehandicapten noodzakelijk)

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik dacht dat invaliden en minder valide personen de deeltaxi gebruikten, dus daarom niet met de trein gingen… hoezo dom? :doh: :oops:

Maar ik zal eerst es proberen met de bus hier naar t centum te gaan, als dat niks uithaalt kan ik altijd nog te voet, das niet zo ver.

@Tante Soesa wrote:

Nou in Amsterdam worden wij regelmatig de bus uitgekeken met die grote kinderwagens en in de tram vind ik het ook niet echt handig…

In de trams enzo neem ik idd liever mijn dochter mee in de babybjorn, dan zit ze bij mij gewoon op schoot. (in de babybjorn dus vooruit kijkend). Ik moet wel zeggen dat ik nog niet in m’n eentje met mijn dochter in de tram/metro/trein heb gereisd. Het is toch handiger als je met z’n tweeen bent. Maar anders moet je gewoon brutaal iemand vragen om te tillen hoor. Let ook op de tijden, dat je niet in de spits gaat reizen.

@Mar10e wrote:

Voor zover ik weet hebben alle NS stations wel een lift, of een schuine helling die naar de perrons gaat…

(dat is ook voor gehandicapten noodzakelijk)

nop. even uit mijn hoofd iig roosendaal, tilburg (een van de perrons), hilversum noord, allemaal stations waar èn geen roltrap is (die sticker die daar opstaat dat je er niet met de kinderwagne op mag, negeer ik altijd… :shifty: ), èn geen lift, èn geen schuine helling.

gelukkig is er altiid wel iemand die je wil helpen.

Ik ben wel erg blij met dat ik nu zo’n inimini buggy heb (het lijkt echt bijna een poppenwagen), want die kan ik alleen tillen, waardoor ik toch iets minder afhankelijk van anderen ben, en ik neem ook minder plaats in beslag in bussen en zo, dus minder boze blikken van de amsterdamse buschauffeurs (om er maar eens een paar uit te pikken…).

Station Roosendaal heeft (eíndelijk) nu wel een lift hoor :wink:

Hier in den Haag zijn bus en tram helemaal ingesteld op buggies. In elke bus zijn er twee plaatsen, in elke tram drie. Maar als de chauffeur wil, passen er ook drie in een bus. Je kunt met de kinderwagen zonder hulp elke bus in en uit en met de tram is er altijd wel iemand die even wil helpen. Wat dat betreft moet ik er altijd aan denken dat als ik naar een andere stad ga, het over het algemeen slecht geregeld is en ik maar beter met de auto kan gaan, tenzij ik dicht bij het centrum moet wezen.

Ik ga regelmatig met de bus, kom er vaak zelf wel in of uit en anders helpen mensen zelf wel of ik vraag ze om te helpen.

inderdaad, tilburg heeft alleen voor perron 1 een schuine helling… Die is ook nog eens een heel eind van het perron verwijderd… ik meende altijd dat ze wel een lift hadden hoor… (is dat niet via het restaurant?)… Heb er gewerkt, en meen dat we daar toen ook wel makkelijk met de kar met voorraden naar boven konden… Anders gewoon eens een conducteur aan de arm trekken, of desnoods de balie-medewerker… tis toch van de zotte dat je geen mogelijkheid hebt om met je kinderwagen boven te komen???

:shifty: ik woon in tilburg …

Enne ik heb geen probleem op het station hoor :?

enne idd altijd wel iemand die je wil helpen als het niet wil lukken …

mukkemuk: Waar zit dan de lift?

Mami: mijn vraag was: HOE doen julie dat in de bus dan? Hoe kom jij alleen zonder hulp de bus in?

Ga je dan achterstevoren en trek je dan de wagen zo achteruit de trap op de bus in?

Of doe je wagen gewoon vooruit enhoe doe je dat met die trap in de bus dan?

Vandaag geprobeerd met de stadsbus te reizen met de kinderwagen… wat een RAMP!

Ik vroeg of ik zo mee mocht met de kinderwagen, zegt die vent: Ja het mag van mij best, probeer je wagen er maar in te krijgen!

Toen klapte hij de deur alweer dicht vlak voor mijn neus.

Dus ik naar de achterdeur gelopen, maar die vent bleef mooi zitten, terwijl er alleen 2 oudere vrouwtjes in de bus zaten!

Gelukkig wilde 1 van die vrouwtjes helpen met de kinderwagen die 4 treden op te sjouwen.

Kaartje afgestempeld, ik wilde naar het centrum.

Komen we aan bij het centrum, en ik wist dat er achter het centrum nog een halte was, dicht bij waar ik moest zijn.

Kijkt die chauffeur me aan, roept hij: HEE! WE ZIJN BIJ HET CENTRUM HOOR!! JE MOET ER UIT!!!

Bedankt voor de vriendelijke manier waarop dit werd toegesnauwd!

Die oudere mevrouw kwam weer helpen om de wagen uit de bus te tillen, want die lul bleef gewoon zitten en keek lachend toe hoe wij aan het tobben waren…

Sorry hoor, maar waarom laten ze mensen met kinderwagens in de bus als de chauffeurs te lam zijn om te helpen? Ze doen niks anders dan de hele dag maar zitten… is het dan zo zwaar om even op te staan?

De terugweg ben ik maar gaan lopen…

Nou ja!! Wat belachelijk :evil: Ik zou een klacht indienen bij de busmaatschappij.

Toen ik een maand of 6 zwanger was en mijn vriend net geopereerd was aan zijn heup wilde wij ook een keer naar de stad met de bus. Op de heenweg hadden wij een hele vriendelijke chauffeur die ons hielp met de rolstoel, maar op de terugweg hadden we echt een eikel. Ik zwanger moest de rolstoel naar binnen tillen terwijl mijn vriend moeizaam met krukken instapte om de strippenkaarte te laten afstempelen. Hij was nog niet halverwege op weg naar een zitplaats, en ik nog niet halverwege de trap met de rolstoel in mijn armen toen hij de deuren dichtdeed en optrok.IK viel met rolstoel en al om, en mijn vriend had echt moeite te blijven staan. Als hij was gevallen was zijn hele operatie voor niets geweest. Gelukkig hielpen een stel knullen van een jaar of 16 ons. Bij de halte waar we eruit moesten ben ik even flink tekeer getrokken tegen de chauffeur en daarna heb ik een klacht tegen hem ingediend. Hij is op het matje geroepen en moest zijn verontschuldigingen aanbieden. Ook kwam het in zijn dossier en als zoiets nog een keer zou gebeuren was het voor hem einde oefening. Ik vind het echt belachelijk dat er zulke chauffeurs bijzitten. Die verpesten het ook meteen voor de vriendelijke chauffeurs.

Hier in deze streek mogen chauffeurs dus niet helpen. Ze mogen niet van hun plaats af gaan,want alle schade die dan ontstaat (diefstal, vernielingen e.d.) wordt op hun verhaald.

Streekbussen hebben een trap achterin, stadsbussen hebben een verlaagde instap. Wij wonen weer in zo’n zeikdorp met streekbussen, dus alle bussen hebben een trap.

De chauffeur beslist wat je wel of niet mee mag nemen in de bus. De buggy en de wandelwagen horen ingeklapt te worden en de bak van de wandelwagen dien je als handbagage mee te nemen. Bij een buggy moet je dus de buggy inklappen, je kind op je arm nemen en zo de buggy in de bus zien te slepen.

Ook in de spits mag een chauffeur een ouder met kinderwagen/buggy weigeren omdat het te druk is…

De chauffeur had niet zo uit mogen pakken tegen mij, er is een klacht ingedient en hij wordt op het matje geroepen.

Maar dat hij niet kwam helpen dat staat dus zo in de regels bij connexxion…

Hij had wel netjes uit moeten leggen dat hij niet mocht helpen en evnetueel een tip mogen geven hoe ik het het beste aan kon pakken, want ik had gezegd dat dit de eerste keer was dat ik met de bus met de wandelwagen ging.

De vrouw die ik aan de telefoon had bood haar excuus aan namens het bedrijf want de chauffeur had zich niet als een “hork” hoeven gedragen zei ze.

Gelukkig hoef ik pas 14 juli met de bus naar het station, dus ik kan nog even uitproberen wat de handigste manier is.

Pffff fijn dat openbaar vervoer…

nou, ik vind het wel wat hoor. zo zou je toch nooit meer met het openbaar vervoer gaan :snooty: ik hoop dat het de 14de beter gaat :wink:

Met eentje ging het nog wel, nu vind ik het niet meer te doen!

Ik heb wel een duobuggy, maar die past niet door het gangpad.

Als ik ga ga ik met 1 kindje met de enkele buggy en ook dan is het vaak onhandig…

Ik ben ook altijd bang dat ze me vragen de wagen in te klappen (dat schijnt officieel te moeten), nou, als mijn kind goed vast zit zit ze veiliger als los op een stoel als ik de buggy in moet klappen en vast houden.

Meestal ga ik lekker alleen naar de stad :wink: