Hier rijden sinds kort bussen zonder trap. het enige waar ik me ontieglijk aan erger zijn van die Duisters met hun kinderwagens van 4 bij 4 meter …Er rijd nu elk uur een bus naar Duitsland en laatst stond er zelfs een " kingzise " buggy met kind van zeker 5 jaar oud.
Was best boos , omdat ik Isabella het liefst vastzet ( met de band voor een rolstoel ) maar die muts van een Duitse moeder dacht er niet aan om haar kind ( dat MAKKELIJK naast haar kon zitten ) + buggy op te schuiven zodat ik mijn ieneminie buggy vast kon zetten.
Ik had Isabella uit de buggy kunnen halen , maar die chauffeurs bij ons zijn net formule-1 coureurs …
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen problemen heb ondervonden. Hier hebben we dan gelukkig wel van die bussen zonder trap en als de bus dicht genoeg bij de stoeprand staat dan kan ik er zonder hulp in- en uitkomen.
En vooral de trein is erg goed te doen. Ben nu 3 keer lange stukken met de trein geweest en ik doe het graag. Altijd wel iemand die je wil helpen en gelukkig hebben de meeste (niet alle) stationnen een lift, maar dit kan je van te voren opzoeken op de ns site. Dit doe ik tegenwoordig als ik moet overstappen en ik niet al te veel tijd heb daarvoor. Zodat ik weet waar ik de liften ongeveer kan zoeken.