met kerst weg

Ik wil heel graag dit jaar met kerst met ons gezin een weekend weg.



met de reden dat ik het zat ben om al die verplichte bezoekjes te doen.



met name met mn so. die willen altijd per se uit eten met de hele familie in een restaurant en ik vind dat een verschrikking met drie kids.

en dan nog het probleem 1e of 2e kerstdag. elk jaar weer gezeur.



wie heeft dat vaker gedaan met kerst weg.

Wij gingen vroeger (om dezelfde reden) altijd weg met kerst, naar Center Parcs.

Wij zaten afgelopen kerst met mijn ouders en broer in CP Hoch Sauerland.

Was super, er lag een flink pak sneeuw en was erg koud.

Ik vind het een aanrader!

Wij willen dit jaar met kerst weer riching Winterberg

Ja heeerlijk, ik zou elke kerst wel weg willen. Hier ook een x naar CP geweest met kerst.

Vind die verplichtingen, en elk jaar precies hetzelfde eten bij mijn schoonouders echt verschrikkelijk :wall:

Als het lekker vindt om weg te gaan met kerst: DOEN…



Ik persoonlijk zou niet zo snel weggaan om die verplichte bezoekjes. Als ik geen zin heb in die verplichte bezoekjes dan ga ik ook niet.

Wij zijn meestal van het laatste moment bezoekjes. Van die heerlijke onverwachte activiteiten. Mijn familie en schoonfamilie weten dat, al moest m’n so daar in het begin wel heel erg aan wennen.



Wij zijn dit jaar met kerst als alles goed mag gaan met z’n drietjes. Maar ik ga niet lopen zeulen met zo’n kleintje.

ja maar weet je als we dat hiet doen, kriojgen we scheve gezichten.



mijn sm neemt het ons ook kwalijk dat we daar niet zoveel komen.

ze wonen een uur rijden bij ons vandaan.

en dan ga ik er echt neit elke zondag heen, we hebben ook ons eigen leven

Lastig. Dat hebben wij hier ook gehad en sinds ik in de sf. ben gekomen was het eerst ook scheve gezichten, maar nu is het goed zo. En ze vinden het nu ook prima. Dit kwam ook doordat ze bij m’n sf. zo enorm close zijn met elkaar.



Het lastige ervan is dat je niet weet welke kant dit op gaat. Bij ons is het positief uitgepakt, maar wat als het negatief uitpakt. Dat is dan lastig.



En logisch dat je niet elke zondag even naar je sf gaat. Jullie hebben ook een gezin.

Precies om die reden vluchten wij ook de laatste jaren weg. Sm begint in september al te vragen of we al weten of we eerste of tweede kerstdag bij ze komen :roll: De laatste 3 jaar dus niet, we zijn een weekje op Texel geweest en de laatste 2 jaar in een Landalhuisje. Vooral het afgelopen jaar was heerlijk omdat er toen ook de hele week sneeuw lag. Voor dit jaar nog geen plannen maar ik voel er veel voor om weer de hort op te gaan…

is het dan niet heel erg duur

@knollie1 wrote:

is het dan niet heel erg duur




Als je goed zoekt valt dat best mee :wink: Wij zaten in het Roekenbosch. Een van de goedkoopste Landalparken en toch erg leuk. Goed restaurant, simpel zwembad maar de kinderen waren tevree, leuk gemoedelijk huisje. Dan ben je er toch echt even een weekje echt uit.

hoe zijn daar de kleedruimtes bij het zwembad, want afgelopen jaar zijn we ook ergens geweest en daar had je niet eens fatsoenlijk ruimte om je om te kleden met 3 kinderen en voor babys was er helemaal niets

@knollie1 wrote:

hoe zijn daar de kleedruimtes bij het zwembad, want afgelopen jaar zijn we ook ergens geweest en daar had je niet eens fatsoenlijk ruimte om je om te kleden met 3 kinderen en voor babys was er helemaal niets




Er waren kleedhokjes en een iets grotere “familieruimte” met aankleedtafel voor baby’s.

Oeww lekker met kerst weg, lijkt me ook eens lekker… Alleen met ons eigen gezinnetje… :inlove:

ja zat al een beetje rond te kijken



maar een weekend is best prijzig een midweek goedkoper, maar daar valt kerst buiten mmmm

N.a.v jou topic ook gekeken, CP is echt al duur, en ipv 3 nachten is het dan 4 he. Landal, valt nog wel mee. Maar goed tis maar net wat je wilt he lekker met je eigen offffff weer verplicht kerst vieren haha :wink:

Met de kerst weg is hartstikke leuk.

Alleen je beweegreden is denk ik niet helemaal effectief. Volgens mij moet je gewoon in een goed gesprek aangeven dat je van het verplichte karakter van de bezoekjes af wil anders zit je er volgend jaar weer mee.

ik weet zeker dat dat niet wordt geaccepteerd bij so en ook niet bij mn zwager en schoonzus

En dus … verzin je ieder een passend aanvaardbaar excuus om niet aan de verplichte kerstvieringen mee te hoeven doen.



Dat geeft je toch ook een naar gevoel.

2 jaar geleden naar de winterefteling geweest :thumbup:



1 overnachting erbij, was echt mijn leukste kerst geweest !



Dit jaar gaan we ook weer weg hoor…

ik weet niet hoe dat volgend jaar zal gaan, dat zien we dan wel weer



en misschien dat we dan wel erheen gaan, maar dit jaar even niet.





maar dat was ook niet waarom ik het topic opende,

ik wilde graag weten wie het vaker heeft gedaan.



misschien had ik de reden er niet bij moeten benoemen