met hoeveel weken had je alles klaar?

toen met 36+6wkn mijn vliezen braken 's nachts om 2 uur, heeft mijn moeder om 4 uur snachts nog de kleertjes staan wassen en het kamertje in oorde gemaakt. Ik had in de planning staan om dat dat weekend te gaan doen als ik dus 37wkn zou zijn. De kleine meid gooide roet in het eten :mrgreen:

Met 27 weken, gelukkig want ze kwam met 32 weken…

Bij Kaylee met 27 weken, ze kwam met 34 weken.

Met Jayden was ik bij zijn geboorte nog niet klaar met zijn kamertje (hij kwam met 40 weken). Geen stress over gehad, hij heeft toch eerst 6 mnd bij ons op de kamer geslapen, dus tijd zat :angel:

Maar bij Jayden heb ik echt geen spat nesteldrang gehad hoor, helemaal niets :lol:

bij de eerste met 20 weken, bij de tweede op de gordijnen na met 27 weken…was maar goed ook aangezien ze met 28+4 kwam! :wink:

Ik stond bij de oudste met een 40-weken zwangere buik nog de babymeubeltjes te beitsen. Bo werd met 42 weken geboren dus we waren ruim op tijd :mrgreen: Bij Nikkie was alles met een week of 35 wel klaar.

wij hadden met 34 weken alles zo goed als klaar, enkel nog een paar kleine dingetjes zoals gordijnen en schilderijen maar dat is nu toch ook al weer zeker twee weken klaar! de box staat nu een week op. vooral om de katten te laten wennen.

bij lars had ik met 28 weken alles klaar

nu was ik pas met 28 weken begonnen met het kamertje enzo

vorige week de box naar beneden gehaald en klossen onder mn bed

en had ik ook nog bedacht dat ik toch nog een wieg wou dus die word nu nog bekleed haha

en in mn nachtelijke uurtjes ben ik de kaartjes gaan schrijven maar nu ben ik echt helemaal klaar vluchtkoffer en cosi staat er om zo meegnomen te worden ziekenhuis papieren enzzz want ik moet daar toch heen dusss kom maar op zou ik zeggen :mrgreen:

leuk om alles te lezen.

bij jeffrey was ik ook rond de 24 weken klaar, maar heb uiteindelijk op het eind nogmaals de kleertjes gewassen, dat was echt nesteldrang. hij kwam met 2weken overtijd.

bij dana was ik rond deze periode nu, zo een 34 weken klaar. en zij kwam met 10 dagen overtijd.

en nu staat er echt nog niets… ja beneden (voor de box), maar dat moet nog fris gewassen en gepoetst worden. ben van plan dat deze week te doen.

het geeft idd een heel onrustig gevoel. maar wil nog zoveel doen. ach komt vast allemaal goed.

wauw m.arloe.s jij was echt snel bij de eerste :mrgreen:

haha miranda :mrgreen: dat is ook heel belangrijk, het kindje aangeven :inlove:

marjon, ook lekker bezig nog :thumbup: he, dus het wiegje past in de slaapkamer :thumbup: gelukkig maar. en alles lekker fris.

goh, mamy :o wat een klein innimensje he.

grappig ook dat bij iedereen zo een verschil zit. en uiteindelijk komt alles goed :smiley:

@maria74 wrote:

goh, mamy :o wat een klein innimensje he.

Ja absoluut hoor!
En het is ook heel spannend geweest allemaal omdat ze ook nog een groeiachterstand van 4 weken had.

Maar goed ze is er en doet het vooralsnog erg goed en behalve aan haar geringe gewicht merk je er weinig meer van! :inlove:

nog niet alles klaar wel veel babykamer is klaar alleen nog een duerklink en een lichtschakelaar.

en mijn vader is net klaar met het verven van de box dus die komt deze week op te staan verder is alles klaar.

lijstjes gemaakt wat mijn vriend moet doen en bellen,ziekenhuistas klaar.en vandaag bellen voor de bedklossen en de po te gaan halen dan ben ik er helemaal klaar voor.

@Madre wrote:

Bij de eerste bij 14 weken al… :inlove:

echt joh? jemig. ik geloof dat ik tot 20 weken uberhaubt niks gekocht heb, misschien hooguit een rompertje of zo.
ik geloof dat het belangrijkste wel klaar was met 36/37 weken ongeveer. maar echt alle klaar was met 40 weken :mrgreen: en met 40 weken +1 kwam ie.

Bij nr. 1 was met 30 weken de babykamer en stond de box beneden, met 38 weken was de kleding gewassen en had mijn vriend alle dingen die op het lijfstje van het kraambureau in huis gehaald, mijn vluchtkoffer had ik met 39 weken klaar.

Nu met nr. 2 op komst, hebben we het nieuwe bed voor nr. 1 in huis maar moeten we beginnen met het opruimen van haar nieuwe kamer.

@poeizie wrote:

20 wkn maar dat kwam ook omdat we van slaapkamer gingen verruilen en we dus nog een slaapkamer moesten doen

onze kamer was met 37 wkn af

ik bleef maar hameren bij pat dat alles af moest zijn

werd er gewoon heel onrustig van als ik die kale beton muren van onze slaapkamer zag

ik zag een gebed zonder eind… AAAAAAAAAAA :mrgreen:

Goh, ligt dat aan de naam? Mijn Pat is ook zo… haha. Wij moeten ook onze eigen slaapkamer nog afmaken, één muur moet er nog helemaal uit en het kozijn moet er opnieuw in :shock:

Ben nu bijna 17 weken, maar ik zie het al helemaal voor me dat er bij 35 weken nog niks helemaal af is haha.

Bij Aniek hadden we alles pas rond de 30e week klaar voor haar, maar met 37 weken was mijn woonkamer nog 1 bouwput en met 38 weken en 4 dagen stond ik nog een muur te stucen… ik vond het nog gek ook dat ik 3 dagen later werd opgenomen met pre-enclampsie. :oops:

Dat we met haar kamer pas laat klaar waren kwam doordat we voor haar een kindje met 16 weken hebben verloren en ik niet durfde te genieten voordat we met 24 weken een 3 d echo hadden gehad die liet zien dat alles er goed uitzag.

Met Peter was alles in orde toen hij 8 weken oud was… zijn kamertje was wel in orde, maar ik mistte nog van alles en dat hebben we na de bevalling nog geregeld. Heb er niet wakker van gelegen.

Nu met Michel was het heel andere koek. Kind kreeg geen eigen kamertje en nu nog niet. Hij sliep bij ons, ik had al snel een mandje voor hem klaar, kleertjes en spullen in een commode en dat was het wel.

Nog wat meuk opgesnort waarvan ik dacht “handig”

Maar je word makkelijker hoor… ik heb nu met Mies lang zo veel niet aangeschaft als toen met die andere 2 en ik heb ontdekt dat hij nog prima functioneert :mrgreen:

Nesteldrang uitte zich bij mij meer in het hele huis soppen, maar de spullen voor de kleine… mwaoh… kwam wel.

@Cell wrote:

Nesteldrang uitte zich bij mij meer in het hele huis soppen, maar de spullen voor de kleine… mwaoh… kwam wel.

ja. dit herken ik wel. ik ben van kamer naar kamer gegaan, en achterstallige administratie, zwangerschapsdagboek, danas 1ejaardagboek en dat soort dingen ben ik druk mee. dana slaapt bij ons op de kamer, en deze frum komt ook bij ons op de kamer. klein maar fijn wonen we :mrgreen:

nu moet dus de huiskamer nog, en jefs zijn kamer.

Ik was met 35 weken helemaal klaar en bevallen met 36 weken. Een vriendin van me heeft me echt voor gek verklaard dat ik alles al klaar had. Achteraf gezien kan ik alleen maar blij zijn dat de nesteldrang in volle hevigheid had toegeslagen. :dance:

de eerste keer was ik met 28 weken al klaar en dan loop je dus echt nog die laatste maanden rond te lopen en je vervelen want alles was al gedaan.

bij de tweede was alles met 7 maanden klaar en weer heb ik me verveeld.

en bij de jongste met 33 weken en dit keer wil ik het echt niet eerder klaar hebben dan met 36 weken want anders ga ik me weer kapot vervelen dus ik begin dit keer ook later als je eerder beval krijg je het toch niet mee naar huis.

ik krijg de zenuwen hoor :shifty:

didi, ik herken het ook wel dat ellelange wachten :roll: :mrgreen: bij jef liep ik 2 weken overtijd en bij dana 10 dagen. dan duurt wachten lang.

toch wil ik met 37 weken klaar zijn… zou het me lukken 8) :mrgreen:

ik heb nu de voorkant en de achterkant van het geboortekaartje af :thumbup: :inlove: nu nog de binnenkant :roll: :lol:

vandaag dus 37 weken… en nog niet helemaal klaar :roll: 8) :mrgreen:

vandaag belde de kraamzorg en vroeg een aantal dingen: rubbertje voor de kruik, termometer voor de kleine, ziekenhuistas klaar, bed op klossen… nee, nee, nee, nee, :oops: :shifty: :mrgreen:

dus, gaat weer weg achter kok vandaan en gaat het lijstje verder afwerken 8)

btw, bed is redelijk hoog, dus hoeft niet op klossen :dance: :dance: weer een probleem minder, alhoewel ik wel nog even onder het bed gezogen en gedweild wil hebben.

trouwens. ineens moeten de raarste dingen spik en span zijn :think: rare hormonen :roll:

Ik ben dr al een aantal weken helemaal klaar voor :slight_smile: Moet alleen alleen nog wassen maar dat doe ik pas als ik met verlof ga!