met hoeveel weken had je alles klaar?

pffffff… nesteldrang :think: wat is dat?? :eh: :mrgreen:

bij dana was ik ook redelijk laat vond ik. maar was ik nu wel zo een beetje klaar.

nu heb ik me er gisteren toe moeten zetten om de box uit te zoeken met alle babyspullen. die staan nu klaar om in huis een plekje te krijgen. en ik moet nakijken wat ik nog nodig heb, en dus moet halen.

ik vind wel dat ik rond week 37 toch wel klaar moet zijn… toch? dus ik heb nog ruim 3 weken :mrgreen:

met hoeveel weken waren jullie klaar met de voorbereidingen op de kleine?

Bij de eerste bij 14 weken al… :inlove:

En bij de tweede met 37 weken.

Vond dat overigens wel en onrustig gevoel geven. Vond het te laat.

Bij Juul was ik met 36 weken helemaal klaar, 37 weken als je de bedklossen ook mee telt.

Maar de box in de woonkamer, flesjes op z’n plaats, alle kleertjes gewassen en gestreken, babykamer helemaal afgewerkt, enz… Dat had ik met 36 weken allemaal gedaan…

Nu denk ik dat ik ook rond die periode klaar zal zijn…

20 wkn maar dat kwam ook omdat we van slaapkamer gingen verruilen en we dus nog een slaapkamer moesten doen

onze kamer was met 37 wkn af

ik bleef maar hameren bij pat dat alles af moest zijn

werd er gewoon heel onrustig van als ik die kale beton muren van onze slaapkamer zag

ik zag een gebed zonder eind… AAAAAAAAAAA :mrgreen:

Ik moet nog een aantal dingen zoals een box, een matras en wippertje halen. En klein spul als een nagelschaartje, kammetjes etc.

Voor de rest ben ik klaar. Alles staat gewassen en gestreken in de kast. :mrgreen:

De de eerste rond 20 weken geloof ik. Bij de tweede rond 26 weken.

Bij de derde en deze 4de hoef ik niks te doen. Ze hebben geen babykamer, ik heb alle spullen nog.

Ik denk, dat ik gewoon wat kleertjes ga wassen na 37 weken en that’s it.

Ik zou echt niet weten wat ik allemaal zou moeten doen?:wink:

Ik ben dinsdag 37 weken zwanger en moet nog enveloppen schrijven voor de geboortekaartjes, ziekenhuistasje inpakken, nog wat details maken voor op de kinderkamer. Kortom, de nesteldrang is hier nog niet zo hoog aanwezig!

Ow ja! Dat moet wel gebeuren inderdaad: geboortekaartjes. En namen natuurlijk!

Goed, dat ik dat hier even lees…haha

Bij Mik met 24 weken alles klaar, bij Tes met 36 weken en ook ik vond dat te laat, was er erg onrustig door :wink:

Ik kom er nog steeds elke dag achter dat niet alles helemaal af is.

Omdat de kans nu wat groter is geworden dat ik naar zkh moet heb ik met 39 weken toch maar een tas klaargezet. En net bleek (met 39,5 weken dus) dat ik de hoes voor de maxi cosi nog helemaal niet heb gewassen. Ik zat al te denken: als we ons kindje echt in de maxi cosi mee terug uit het zkh nemen, zal het veel te koud zijn. Hoe moet dat nu?

Blijkt er gewoon een soort warmte zak bij te zitten, die er precies in past. Maar omdat alles tweedehands is, moet het wel even gewassen. nouja, die zit nu in de machine :smiley:

En ik moet nog lakentjes naaien voor in de kinderwagen. Maar ach, da’s geen prioriteit.

Wij zijn sinds afgelopen maandag helemaal klaar en hebben echt alles al in huis. Zelfs mijn kraampakket heb ik al en een evt vlucht tas staat klaar :oops:

Wij hebben dus met 24 wkn alles klaar en geregeld.

Misschien erg vroeg maar dat geeft mij een prettig en rustig gevoel :slight_smile:

bij de 1e had ik alles met 25 weken klaar staan

En bij de 2e met een week of 36

En nu neem ik me voor de dingen als de box enzo zo lang mogelijk uit te stellen, zo’n onhandig groot ding in de kamer.

:oops: Hier nog wat kleine dingen in de babykamer doen, adressen verzamelen en schrijven… hihi zal allemaal wel goed komen :wink:

Bij mariano met 34 weken alles klaar.

En nu :oops: moet nog best wel veel doen eigenlijk.

Maar het belangrijkste het wiegje staat klaar :mrgreen:

Bij de eerste met 32 weken en bij de tweede met 36 weken.

Bij de oudste met 27 weken

Bij de middelste met 32 weken

Bij de jongste met 30 weken

ik heb vandaag de laatste dingen gedaan. Nu alleen de po nog huren, dan is het klaar!

Uhm, bij de eerste ben ik met 37 weken als een gek gaan wassen, (lees: alles aan mijn moeder gegeven zodat ik volle tassen schone en gestreken wasgoed terug kreeg :mrgreen: ) Met 38 weken klaar en bevallen.

Bij de tweede hetzelfde

En nu heb ik nog helemaal niks gedaan: we hebben geen namen, geboortekaartjes, iets gewassen… Hebben wél het kindje erkend van de week :mrgreen:

Haha Maria jij ook nog niet zo’n haast! Tja, ik denk dat je ook makkelijker wordt met een 3e hoor!

Bij de eerste, moet ik ff hard nadenken hoor… :think:

Met 34 weken ging ik met verlof, ben in die eerste week nog vanalles gaan halen wat ik nodig had en alle babyspullen die ik in de loop van m’n zwangerschap verzameld had een plekje gaan geven (kamertje was al geschilderd voor die tijd en de meubels stonden er ook al, maar ook pas na de 32ste week geloof ik). Met 35 weken lag ik 3 dagen in 't zkh vanwege een bloeding, daarna mocht ik naar huis, en toen verder gegaan met alle kleertjes wassen en strijken, enveloppen schrijven. Volgens mij was ik toen met 37 weken wel zo ongeveer klaar. En met 39 wk ben ik bevallen.

En nu… :oops: Nog niet klaar terwijl ik wel al lang last heb van nesteldrang, maar ik schiet op de een of andere manier maar niet op. Vandaag de wieg opgehaald bij m’n ouders. Bekleding moet ik nog wassen. Box staat er sinds vorig weekend maar ligt nog vol met kerstspullen die naar de schuur moeten.

Gelukkig alle kleertjes wel gewassen en in de kast gelegd en alle benodigdheden van zolder gehaald (kruik, maxi cosi, badstandaard enz.)

Ik moet nog een lijstje maken met telefoonnrs, etiketten typen voor de enveloppen, ziekenhuis tas is wel voor een klein deel ingepakt maar ik moet hem nog nalopen…Kortom: ik hoop voor het einde van deze week met alles klaar te zijn! :mrgreen:

Maar…heb wel vandaag boven stofgezogen en gedweild en opgeruimd, onze kamers zijn nu lekker schoon en netjes! :smiley: Mocht ik opeens vannacht gaan bevallen, dan hoef ik me niet dood te schamen voor de stofbende en rondslingerend wasgoed als iemand anders mijn vriend komt helpen om de laatste spullen neer te zetten, daar zat ik vandaag opeens heel erg over in… :shifty: :lol:

Verder maak ik me niet zo druk, het leven houdt niet op als de baby komt. Al komt er van weinig wat terecht, het hoognodige kan ter plekke nog geregeld worden; een wiegje is zo opgemaakt toch? :wink: )

@miranda79 wrote:

Uhm, bij de eerste ben ik met 37 weken als een gek gaan wassen, (lees: alles aan mijn moeder gegeven zodat ik volle tassen schone en gestreken wasgoed terug kreeg :mrgreen: )

Haha herkenbaar, ook hier vorig weekend alles aan mijn mams gegeven :oops: ; zij heeft grotendeels alles gewassen en gedroogd en keurig gestreken weer teruggeven… :thumbup: Ik wist dat ik dat nooit ging redden; wij wonen klein en ik kon er niet tegenop wassen (heb ook geen droger en onze rekjes zijn zo vol en buiten droogt het natuurlijk niet met die kou).