Met hoe oud geloofde jullie niet meer in de sint?

Ik ben daar gewoon nieuwsgierig na :mrgreen:

En hoe kwamen jullie erachter?



Een vriendinnetje die 1 jaar ouder was als mij vertelde heel gemeen,sinterklaas bestaat helemaal niet die is nep :? ik was toen 7 geloof ik.

ik was 8 :mrgreen:

Ik was 7 en voelde me heel erg in de maling genomen… Het werd me verteld op school… Weet nog wel dat ik heel boos werd, er werd me geleerd altijd eerlijk te zijn… Niet te liegen, en hun hadden me 7 jaar lang voorgehouden dat die enge kerel met die zwarte pieten bestond… En dat als ik niet lief was of niet goed luisterde ik mee naar spanje moest…

Ik was 8 en een klasgenootje zei tegen me dat sinterklaas niet bestond, ik geloofde het in eerste instantie niet, want van wie was die man dan wel en van wie kreeg je dan cadeautjes enz?

Toen ben ik op het schoolplein naar mijn broer gelopen en heb ik het aan hem gevraagd hij zei toen ook heel stoer (tja zijn vriendjes waren erbij en hij is 2,5 jaar ouder) ja sinterklaas is hartstikke nep. Ik snapte er helemaal niets meer van.

Toen ik na school thuis kwam was ik echt kwaad, waarom wist ik dat niet eerder? Waarom hield iedereen mij voor de gek? :wink:

volgens mij was ik 8 maar ik weet het niet zeker meer eigenlijk :oops:



weet wel dat ik hartstikke boos was :mrgreen: en vind het hele sinterklaas gebeuren nu dan ook nog steeds gewoon vreselijk :silenced: :shifty:

Ik was 9 en zat in de 4e klas.

Dat was het eerste jaar dat we gingen lootjes trekken en ik geloofde nog heilig. Maar toen moest ma het wel vertellen…



Ik vond het niet erg en vond het erg leuk dat wij (mijn ouders en ik) een geheimpje hadden voor mijn zusje…

Mijn moeder heeft ook nooit echt gelogen. Als mijn zusje en ik vroegen wie Sinterklaas was, zei ze altijd: Sinterklaas is een man met een baard…

Mijn vader had/heeft nog steeds een baard. En ook al had pa geen baard, dan nog loog ze niet…





Liefs,

Noortje

ik heb geen flauw idee eigenlijk.

Ik was net 7 denk ik. En mijn zus stelde een vraag aan mijn moeder tijdens de intocht te kijken en toen zei mijn moeder: Denken jullie nou echt dat die man op de daken kan (of zoiets…) en toen was het voorbij. Ik vond het niet erg, maar wel jammer… de ‘magie’ was er meteen een beetje af.

hoi



mijn moeder vertelde het mij en mijn broertje tegelijk.



Mijn oudste 2 waren ook beide 9 toen ik ze het nieuws vertelde hahaha



Tuurlijk kwamen ze wel eens thuis van dat andere zeggen dat ie niet bestond maar me dochter zei dan dat dier kinderen vast niks kregen als ze zo stout waren om te zeggen dat de sint niet bestond :lol:

Ik was 7 ongeveer en weet he tnog precies!!!

Mijn moeder was namelijk vergeten iets in mijn schoen te doen…dus ik keek een beetje beteuterd.

Toen mijn moeder dat zag vroeg ze aan mijn broer de schoenspullen uit de auto te halen die ze vergeten was in de schoen te doen.

Volgens mij een jaar of zeven. En als ik had geweten dat het dan gedaan was met speelgoed krijgen dan had ik me nog enkele jaren van den domme gehouden hoor. :mrgreen: :mrgreen:



Ik had Sinterklaas herkend.

Hij had me net gezegd dat ik wat braver moest zijn … wat meer moest lusiteren … :eh: :eh: :think: :think: :hand:

En toen deed ie zijn bril een beetje naar beneden en gaf mijn ma een knipoog. :shifty:

Toen ie weg was ben ik naar mijn mama gegaan en zei ik: “Kan het zijn dat Sinterklaas Willy is.” Willy was ene vriend van onze familie. En ja hoor … ik had het grote geheim ontdekt. :clap: :clap: :mrgreen:

Ik was ook een jaar of 7 geloof ik,ik ontdekte het omdat mn vader altijd even weg was als er op de deur werd gebonkt.

dus toen hij weer wegging,ging ik heel sneaky achter hem aan,zag dus dat hij alle kadootjes van zolder haalde en een roffel op de deur gaf!

ik zie ook nog:betrapt! :mrgreen: toen ik vroeg waarom,vertelde hij dus dat ie niet bestaat. en dat mijn ouders ieder jaar de kadootjes kocht! :mrgreen:

ik heb geen idee… :think:

Ik wist het altijd al :?



Mijn ouders hadden besloten om me niet te laten geloven in de Sint en ik heb dat nooit leuk gevonden.

HAd het gevoel heel wat spanning en plezier te missen 8)

Heb werkelijk geen idee. Kan me er ook maar weing van herinneren hoe dat het er bij ons thuis aan toe ging met sinterklaas :think: :think:

een jaar of 7 denk ik, een klasgenootje stond doodleuk bij het hek te vertellen tegen iedereen dat siterklaas niet bestond. Weet wel dat ik hartstikke kwaad wa sop mijn ouders. Dat ik het mijn zusje ook gelijk heb verteld dat het niet waar was

uhm 4 jaar…

ik kwam thuis uit school met het verhaal dat sinterklaas niet bestond…

dus mijn ouders hebben dit bevestigd maar omdat mijn broertje nog wel geloofe vierden wij het wel…

@Mirretje2 wrote:

Ik wist het altijd al :?



Mijn ouders hadden besloten om me niet te laten geloven in de Sint en ik heb dat nooit leuk gevonden.

HAd het gevoel heel wat spanning en plezier te missen 8)




Hier idem, maar ik vond het juist WEL leuk dat ik als enige niet geloofde. De Sint van school kleedde zich ook altijd bij ons om en zo, en mijn opa was de Sint van Maastricht. Ik voelde me wel stoer dat ik dat altijd allemaal wist :mrgreen: !

Ik was net 7 geworden ik weet het nog precies haha.



Ik was met mijn 8 jaar oudere broer en mijn moeder in de keuken, mijn moeder zei dat hij niet bestond ik geloofde het niet en keek heel hoopvol naar mijn broer maar hij verpletterde mijn laatste beetje hoop… toen was ik erg verdrietig en boos :evil:

@francis wrote:





Ik was met mijn 8 jaar oudere broer en mijn moeder in de keuken, mijn moeder zei dat hij niet bestond ik geloofde het niet en keek heel hoopvol naar mijn broer maar hij verpletterde mijn laatste beetje hoop… toen was ik erg verdrietig en boos :evil:




Hahahah hier precies zo. Alleen was ik in de slaapkamer toen mijn moeder me vertelde. Ik was ook boos en vertrietig. Kon het niet geloven.