Met hoe oud geloofde jullie niet meer in de sint?

Dus ik ben niet eens de jongste! Ik weet het nog goed, ik was 5 jaar (en 10 maanden :wink: )



Ik had om chocoladesigaretten gevraagd in mijn schoen en ik kreeg een notitieboekje (met oranje en bruine bloemetjes) en toen ging ik aan mijn moeder vragen waarom ik niet kreeg wat ik gevraagd had :oops:

Toen vertelde ze dat zij het kadootje in mijn schoen deed. Waarop ik weer vroeg wat ze dan met de worteltjes voor het paard had gedaan :o

Die had ze zelf opgegeten zei ze :lol:



Ik kan me niet herinneren dat ik boos was ofzo, volgens mij nam ik het gewoon aan zonder me te bedenken wat ik daarvan vond.



En nog doet mijn moeder niet mee aan die ā€˜flauwekulā€™ zoals ze dat noemt. De kinderen krijgen best wel kadootjes, maar dan gewoon van oma.



Ik zelf ben wel anders, maar als mijn zoon vraagt hoe het zit, ga ik nu niet meer liegen, hij is al 7 en slim genoeg :wink:

Ja, ik was ook in de slaapkamer, mijn moeder stond het bed te verschonen :slight_smile:

ik was de jongste thuis, 3 kinderen boven mij die al een tijdje stonden te trappelen om surprise te doen ipv dat kidnerachtige sinterklaasgedoe. Dus moest ik er op mijn 6e al aangeloven dat het geheim van sinterklaas voor mij geen geheim meer was :cry: Ik neem het iedereen nog steeds kwalijk :evil: Moest ik opeens een surprise maken en zelf cadeautjes kopen (mijn moeder ging dan met me winkel in en uit, tips geven wat voor wie leuk zou zijn, en als ik dan iets had gezien, ging zij de winkel uit en gaf mij het geld dat ik nodig had zodat ik kon afrekenen) terwijl ik gewoon vol spanning had willen wachten op die goede oude sintā€¦ :cry:

Wat waren sommige erg jong :shock:



Ik dacht hieraan omdat Justin in april 6 jaar word.

Het kan best zijn dat dit jaar het laatste jaar was dat hij in de sint geloofd :? :frowning: dat zou ik wel jammer vinden!!!

Ik :pray: hoop dat hij volgend jaar nog geloofd :mrgreen:

mijne staat er niet bijā€¦



Ik was 5 toen ik aan me moeder vroeg of het echt was of dat zij alles deed

Ik was 10 :oops: Ik liep de lerarenkamer op school binnen (weet niet eens meer waarvoor) en daar zat sint zonder muts en baard. Was het gewoon de gymleraar :wall: Dus zo ben ik uit de droom geholpen :mrgreen:

Ik was 8. Ik weet het moment nog goed. Ik kon niet slapen, liep naar beneden en daar was mijn vader bezig met de poppenkast die mijn broertje en ik voor Sinterklaas zouden krijgen. Tja, dan kun je als ouder moeilijk gaan ontkennen he? Dus hebben ze me diezelfde avond het hele verhaal verteld. Ik vond het niet erg. Ik vond het zelfs wel stoer dat ik nu samen met mijn ouders ā€œhet geheimā€ kende en mijn broertje nog niet :mrgreen:

ik weet het niet meer presies maar ik dacht een jaar of 8.

ook een periode dat je niet gelooft maar als hij er is, geloof je toch stiekum weer wel :mrgreen:

in de gecombineerde klas groep 4-5 begonnen we met suprises geloof ik, men wat is dat weer lang geleden :mrgreen:

Ik heb echt geeeen idee :oops: :think:

@prinsjeJason wrote:

Wat waren sommige erg jong :shock:



Ik dacht hieraan omdat Justin in april 6 jaar word.

Het kan best zijn dat dit jaar het laatste jaar was dat hij in de sint geloofd :? :frowning: dat zou ik wel jammer vinden!!!

Ik :pray: hoop dat hij volgend jaar nog geloofd :mrgreen:




Hmmm, ik zat juist te denken, wat laat wist iedereen het pas. Ik vind 8 jaar eigenlijk best groot om nog in de sint te geloven. Als ik het om me heen zo hoor komen de meesten in mijn omgeving er achter als ze zes, max 7 zijn. Vind ik wel een mooie leeftijd.

Ik weet van vroeger nog dat er een kindje in mijn klas zat die als enige nog geloofde toen ze 8 was en dat vonden we eigenlijk heel zielig.



Ik heb zelf nooit geloofd omdat mijn moeder me niet wilde voorliegen. (Ze had er zelf een heel trauma aan overgehouden toen het haar verteld werd dat ie niet bestond). En ik was heel trots en voelde me heel groot dat ik iets wist wat andere kinderen niet wisten. En stiekem vond ik het net zo spannendā€¦

Wat zeg je nou :shock: Bestaat de Sint niet ?!? :mrgreen:



Met 6,5 jaar had ik ernstige twijfels. Het jaar erop toen geloofde ik het ook echt niet meer en hadden mijn ouders het ook toegegeven. Ik vond het toen erg stoer dat ik het geheim wist en mijn broertje er nog wel in geloofde. Ik voelde me in een keer zo groot.

Ik geloofde er niet meer in toen ik 6 was maar mijn oudste (4,5) gaat nu al twijfelenā€¦



hij herkent de pieten al en ziet verschillen in sinterklazenā€¦



pfpf hoe lang nog



celes

Hihi, ik vertel wel aan Sasja dat het verklede mensen zijnā€¦maar noem ze wel piet en Sinterklaasā€¦en meestal geloven kinderen in wat ze zien.

Denk dat ze ernog wel een tijdje in gelooftā€¦

@Bambi wrote:

@prinsjeJason wrote:
Wat waren sommige erg jong :shock:



Ik dacht hieraan omdat Justin in april 6 jaar word.

Het kan best zijn dat dit jaar het laatste jaar was dat hij in de sint geloofd :? :frowning: dat zou ik wel jammer vinden!!!

Ik :pray: hoop dat hij volgend jaar nog geloofd :mrgreen:




Hmmm, ik zat juist te denken, wat laat wist iedereen het pas. .




Ik lees sommige die 4/5 waren en dat vind ik erg jong!!!

volgens mij was ik een jaar of 9/10

Mijn vader was sint bij ons in huis en ik had hem niet herkent :oops: :oops: en mijn ouders dachten dat ik niet meer geloofde

Dus mijn vader wou wat drinken en toen deed hij zijn baard af je kon mijn gil buiten nog horen van de schrik :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

ze dachten echt die geloofd niet meer maar ja ik dus nog wel



We gaan het onze zoon vertellen volgend jaaar ik denk in eind januarie

hij wod volgend jaar 10