Met een kind naar een hotel...

…Is dat wat??

Hahahah gekke vraagstelling maar ik heb nog een hotelbon van de vakantieveilingsite en die is nog een maand geldig.

Manlief en ik hebben geen tijd om te gaan maar ik zou best met mijn oudste willen gaan maar is da te doen?



Dus wie heeft ervaring hiermee??

Geen ervaring, maar waarom zou dat niet kunnen??

Je hoeft niet de hele dag in het hotel te zitten, je kan wat leuks in de buurt doen, ergen lekker eten en sochtends wellicht ontbijten in het hotel

Denk dat Wessel dat vet cool zal vinden :wink:

Tuurlijk, waarom niet :think:?

Op vakantie zit je toch ook in een hotel? Wij tenminste wel en dat is altijd goed gegaan :shifty: Alleen het in slaap komen zal mss even lastig zijn, maar ach, je bent samen en zal toch bij je in bed slapen.

wij gaan meestal kamperen maar wat is er idd anders aan een hotel…ik ga het eens aan mijn man voorstellen denk ik…lijkt me wel fijn even tijd met Wessel doorbrengen.

wat mij onhandig lijkt, is dat je min of meer verplicht wordt tegelijk met je kind naar bed te gaan.(al is in de bar zitten beneden met een babyfoon allicht ook een optie, maar hoe leuk is dat alleen?).



Maar als je je daar gewoon op instelt, en je gaat om leuke tijd met je kind te hebben, dan denk ik dat het gewoon prima te doen is verder! :thumbup:

Gewoon doen en aangezien jij en je man toch niet samen kunnen zou het ergens zonde zijn om het aan een andere te ‘geven’.

En even 1 op 1 tijd met Wessel, zal hij zeker tof vinden, weet ik zeker ! :slight_smile:

Hartstikke leuk toch!

Ik zou zeggen: DOEN! :thumbup:

Ik zeg ook doen!

Gewoon een boekje mee nemen. Zo hoef je niet gelijk te slapen. Of gezellig met hem tv kijken. dan valt hij vanzelf wel in slaap :wink:

Met AS doe ik dit eens per jaar, vanaf haar vierde ongeveer.

En dat gaat prima.

Die ene avond tegelijk met je kind naar bed; geen ramp, lekker een boek mee, wij bestellen wel eens roomservice (lees: een tosti of sashimi :mrgreen: ) en je hangt heerlijk in dat bed samen te niksen.

Overdag gewoon iets leuks plannen, maar een hotel bezoeken en daar ontbijten is al een uitje op zich.



Tip: vraag bij de boeking expliciet om een bad als je dat graag wilt. AS vindt dat altijd het toppunt van luxe, in een hotel in een schuimbad (alsof we thuis geen bad hebben, thuis is blijkbaar minder leuk om in bad te gaan).

Lijkt me super, dat is al een heel uitje op zich zonder alles eromheen. En op tijd naar bed, heerlijk toch! Lekker boek mee en ongestoord lezen!! Samen ontbijten, overdag wat leuks doen, onze oudste zou het gaaf vinden denk ik!

Haha, ik zou me juist eerder afvragen of kamperen met een klein kind wat zou zijn :lol:

@Kittycat wrote:

Haha, ik zou me juist eerder afvragen of kamperen met een klein kind wat zou zijn :lol:




Ik ben benieuwd of je nog graag naar hotels gaat als je dochter wat ouder is :slight_smile:

Misschien hebben wij pech gehad, maar als we op vakantie in een hotel gaan dan zit ik daar niet erg lekker met kinderen. Ook niet qua slapen zoals Fiep al noemde. Dan is 1 nachtje echt wel leuk, maar meer nachten zie ik niet zitten met kinderen.



@meissie, gewoon doen!

@lydia wrote:

@Kittycat wrote:
Haha, ik zou me juist eerder afvragen of kamperen met een klein kind wat zou zijn :lol:
Ik ben benieuwd of je nog graag naar hotels gaat als je dochter wat ouder is :slight_smile:

Misschien hebben wij pech gehad, maar als we op vakantie in een hotel gaan dan zit ik daar niet erg lekker met kinderen. Ook niet qua slapen zoals Fiep al noemde. Dan is 1 nachtje echt wel leuk, maar meer nachten zie ik niet zitten met kinderen.
Beetje offtopic mss, maar waarom niet? Alleen het slapen? In een tent hetzelfde probleem toch? En we moeten wel, de kans is erg klein dat ze ooit met ons zal gaan kamperen 8)

@lydia wrote:

@Kittycat wrote:
Haha, ik zou me juist eerder afvragen of kamperen met een klein kind wat zou zijn :lol:




Ik ben benieuwd of je nog graag naar hotels gaat als je dochter wat ouder is :slight_smile:

Misschien hebben wij pech gehad, maar als we op vakantie in een hotel gaan dan zit ik daar niet erg lekker met kinderen. Ook niet qua slapen zoals Fiep al noemde. Dan is 1 nachtje echt wel leuk, maar meer nachten zie ik niet zitten met kinderen.



@meissie, gewoon doen!




idd. even los van de vraag van de ts, want die gaat over 1 nacht, en dat lijkt me gewoon gezellig. maar bij langere vakanties biedt mi een camping (of appartementje als je liever niet in tent/caravan slaapt) veel meer vrijheid, zowel voor kinderen als voor de ouders. In een hotel heb ik het idee dat je eigenlijk hele dag de hort op moet gaan, best vermoeiend met kinderen. En je zit dus met dat avond-probleem. En op camping maken kinderen heel makkelijk contact met andere kinderen en vermaken ze zich heel makkelijk zelf.

@Kittycat wrote:

@lydia wrote:
@Kittycat wrote:
Haha, ik zou me juist eerder afvragen of kamperen met een klein kind wat zou zijn :lol:
Ik ben benieuwd of je nog graag naar hotels gaat als je dochter wat ouder is :slight_smile:

Misschien hebben wij pech gehad, maar als we op vakantie in een hotel gaan dan zit ik daar niet erg lekker met kinderen. Ook niet qua slapen zoals Fiep al noemde. Dan is 1 nachtje echt wel leuk, maar meer nachten zie ik niet zitten met kinderen.
Beetje offtopic mss, maar waarom niet? Alleen het slapen? In een tent hetzelfde probleem toch? En we moeten wel, de kans is erg klein dat ze ooit met ons zal gaan kamperen 8)




bij kamperen kan je voor je tent gaan zitten… in een hotel… om nou op de gang te gaan zitten tot je kind slaapt en daar samen gezellig wat te drinken :angel: .



Nee echt niet dat ik op een hotelkamer ga zitten met de kids tegelijk… en iets met meerdere kamers/ familiekamer… dan liever direct een appartement.

Om de reden die Fiep en mamamarije noemen. Ervaring hier van een aantal nachten en het werkt niet. Een hotelkamer is klein, je zit binnen, vast aan een slaapkamer, ik word er gek van.

Dan liever een appartement of een huisje.

We gaan nu wel heel off-topic hoor :wink:

Een hotel en een tent zijn toch niet 2 uitersten :think: Persoonlijk vind ik campings en tenten verschrikkelijk. Ik zou er echt wel 3 keer over nadenken of ik dan uberhaupt wel weg zou gaan, kun je nog beter thuis zitten. Met je wcrolletjes over de camping brrrr, douchen met een plastic zak aan een haak…dat is toch geen vakantie. Voor mij niet. Maar hé, ieder zijn eigen ding hoor ;). Oooh laten we regen niet vergeten :slight_smile: Gelukkig zijn er ook nog huisjes, stacaravans en appartementen…



Ik las de meeneemlijst van mensen in een ander topic, mijn mond viel open :lol: Is toch ook vies.

Oh KC, doe me een lol en open een discussie. Ik ben dan ontopic heel benieuwd naar wat jij zo vies vindt.



Bedoel ik niet cynisch trouwens of onaardig. Ben echt benieuwd!

Die broeken die stijf staan van de viezigheid. Heb ik een aantal keer gelezen in dat topic.

Moet zeggen dat het me helemaal niets lijkt, precies wat de andere dames al zeggen. Mijn meiden zouden absoluut niet in slaap vallen als ik op bed een boekje lig te lezen ofzo. Wat mijn ouders altijd deden een Fam kamer met een soort schuifdeur ertussen een andere kamer. Op die voorwaarde zou ik in een hotel gaan zitten.



Maar voor 1 dagje is dat natuurlijk wel te doen :thumbup:



Op een camping is voor mij ook geen vakantie precies om wat Kittycat aangeeft, geef mij maar wat Luxe. Alhoewel ik heel erg graag kom op een camping in Spanje (Castell Montrgi), maar dat is dan ook wel erg luxe allemaal