Met een kind naar een hotel...

@Kittycat wrote:

We gaan nu wel heel off-topic hoor :wink:

Een hotel en een tent zijn toch niet 2 uitersten :think: Persoonlijk vind ik campings en tenten verschrikkelijk. Ik zou er echt wel 3 keer over nadenken of ik dan uberhaupt wel weg zou gaan, kun je nog beter thuis zitten. Met je wcrolletjes over de camping brrrr, douchen met een plastic zak aan een haak…dat is toch geen vakantie. Voor mij niet. Maar hé, ieder zijn eigen ding hoor ;). Oooh laten we regen niet vergeten :slight_smile: Gelukkig zijn er ook nog huisjes, stacaravans en appartementen…



Ik las de meeneemlijst van mensen in een ander topic, mijn mond viel open :lol: Is toch ook vies.




ach ja, denk dat het onbegonnen werk is anderen te proberen te overtuigen van waarom jouw manier van vakantie vieren fijn is. Ik kan me ook niks voorstellen bij 10 dagen in een all in 5 sterren hotel in de zon liggen bakken, bijvoorbeeld. Zou na een dag al gillend gek worden.

En ach als ik de dingen lees waar jij bij gruwelt van een camping, dan denk ik; heb best wat reizen gedaan waar er wel wat meer ontberingen op mijn pad kwamen dan met een wc rol naar de wc te moeten lopen, en voor mij voelt dat dan toch als een heerlijke vakantie.

Ieder inderdaad z’n eigen ding, maar om de vakantie van een ander wel met ‘vies’ te bestempelen, vind ik dan weer een beetje uh apart.

1 nacht lijkt me wel leuk hoor, maar veel meer niet. Kamperen met kind ook leuk! Wat ze hierboven aangeven is idd mijn reden ook wel, voor mijn gevoel in een hotel minder vrijheid.



En kc, het topic wat je bedoelt over meeneemlijsten is denk ik mijn topic. Ik wil dus kamperen, maar ga ook niet dagen met dezelfde broek doen. Ik neem voor een dag of 6 kleren mee en daarna wassen. En de betere campings zijn best luxe hoor, hoef je niet met een wcrol over de camping! We hadden er een aantal jaar geleden 1 waarbij de wc’s automatisch gereinigd werden(weet je wel, zo’n sproeiertje en ronddraaiende bril) en dat was echt geen luxe camping! Ik vertik het ook om met wc rol over de camping te lopen. Wij moesten dat vroeger ook, maar vond het voor schut!

Oeps… teveel offtopic dus ik stop maar!

En heb je al een keuze gemaakt meissie?

wij hebben afgelopen december een nacht met de kinderen in een hotel geslapen!



Milan en Matteo lagen in het een 2-persoonsbed en Manoël, Tobias en ik in de andere…Tobias ging 's avonds met mijn familie wat drinken enzo… en ik lag gewoon televisie te kijken op de kamer… kinderen vielen gewoon in slaap…

@lydia wrote:

Met AS doe ik dit eens per jaar, vanaf haar vierde ongeveer.

En dat gaat prima.

Die ene avond tegelijk met je kind naar bed; geen ramp, lekker een boek mee, wij bestellen wel eens roomservice (lees: een tosti of sashimi :mrgreen: ) en je hangt heerlijk in dat bed samen te niksen.

Overdag gewoon iets leuks plannen, maar een hotel bezoeken en daar ontbijten is al een uitje op zich.



Tip: vraag bij de boeking expliciet om een bad als je dat graag wilt. AS vindt dat altijd het toppunt van luxe, in een hotel in een schuimbad (alsof we thuis geen bad hebben, thuis is blijkbaar minder leuk om in bad te gaan).




Heerlijk, zo doen wij het ook :thumbup: & een bad vind ik zelf ook een must op een hotelkamer 8). De eerste keer dat we echt samen gingen was mijn dochter 2. 's avonds als ze in slaap gevallen is (wel wat later, ligt er ook aan hoe vermoeiend de dag was :wink: ) vind ik het heerlijk om lekker relaxed een boek op bed te lezen.



Overigens vind ik kamperen ook fijn, maar toch meer gedoe idd dan een hotel :slight_smile: (voor het ot-gedeelte :wink: ).

Ik vind een nacht of 2 prima kunnen hoor, langer of een hele vakantie zou ik persoonlijk niet voor een hotel kiezen met kind(eren).

Wij gaan volgende week op vakantie en overnachten de 1e nacht in een hotel met de kinderen, met onze oudste (5) zijn we al 2x eerder in een hotel geweest…ging prima! Voor de jongste zal dit de eerste keer zijn.

@aapie wrote:

En heb je al een keuze gemaakt meissie?




Inderdaad, ga je of niet. Want daar ging het toch om :wink:

lekker gaan hoor!!



wij zijn de eerste keer met de kleine een nachtje naar een hotel geweest toen hij 8 maanden was, en het ging super, we hebben de hele dag leuke dingen gedaan in de stad, s avonds zijn we lekker in bad gegaan, we hadden D tussen ons ingelegt toen we naar bed gingen en hij viel binnen 10 minuten in slaap, en toen heeft mijn vriend nog een tijd tv gekeken en ik nog even gelezen.

volgende ochtend heerlijk ontbeten in het hotel :thumbup: ik doe het zo weer, vond het echt super gezellig

Ik zou het ook doen, lekker gezellig toch wat extra tijd door brengen met je kind. Ik zou willen dat mijn moeder dat met mij had gedaan, dat zou mij helemaal het einde lijken :mrgreen:

En idd ach dan ga je een keer optijd naar bed zo erg is dat toch niet of idd pak er een lekker boek bij :slight_smile:

Ik zou het niet doen… en de hotelbon verkopen… (aan mij bijvoorbeeld… :mrgreen: :mrgreen: ).



Tuurlijk kan dat wel…

en tegelijk met je kind naar bed; Het is vakantie hoor… Kindje iets later, jij iets eerder… prima toch?



Maaaaaaaar: als je niet gaat; ik heb nog plannen voor volgende week een nachtje met Wessel dus als je de bon kwijt wilt… :lol:

Ik zou ook zeggen doen! Lijkt mij juist heerlijk even 1 op 1 met de oudste.



Ga het ook nog maar eens inplannen deze vakantie… Lijkt mij echt heerlijk, lekker tutten met Anique :inlove:

Ik ga het doen!!!





En heerlijk al die verschillende meningen over wat wel en geen vakantie is.

Super meid!!! Lekker van genieten!

Veel plezier…

@meissie wrote:

Ik ga het doen!!!





En heerlijk al die verschillende meningen over wat wel en geen vakantie is.




Groot gelijk…geniet er van :wink:

@meissie wrote:

Ik ga het doen!!!





En heerlijk al die verschillende meningen over wat wel en geen vakantie is.




:thumbup:



Ik ben in januari met mijn oudste een weekend weggeweest (wel een huisje) en het was een super mama-zoon weekend.