Met de handen in het haar...

Ik zit met mijn handen in het haar momenteel en weet het niet meer!

Noortje is nu zeventien maand oud en sliep als baby prachtig door. :inlove:

Maar sinds ze elf maanden is gaat het steeds minder en minder… Dan was het twee keer per week dat ze eens wakker werd voor haar tut, die twee keren werden er vier keer tot we elke nacht opnieuw de tut en haar Fantje moesten gaan teruggeven.

Nu zijn we op het moment gekomen dat we ons hand mogen kussen als ze een nachtje slaapt waarop we maar één keer die tut en haar beer moeten gaan geven. Ze krijst het hele huis bijéén en wij zijn radeloos aan het worden.

Vannacht was dan ook de druppel die de oververmoeide emmer deed overlopen. Tien na twaalf tut gaan geven, half één tut gaan geven, kwart voor één eens kwaad gaan worden, één uur laten huilen, kwart voor twee uiteindelijk uit bed genomen voor een fles, half drie sliep ze dan eindelijk. Maar het kan toch onmogelijk dat ze die nachtvoedingen nodig heeft?

Wat hebben we al allemaal geprobeerd:

-lampje uitlaten (ze sliep met het lichtje altijd aan)

-verzadigende voeding geven voor ze ging slapen of pap dat ze uiteindelijk niet lekker vond

-laten doorhuilen (en oh ja ons juffrouw houdt dat gerust enkele uren vol hoor om dan even te slapen en vervolgens opnieuw te beginnen daar we alletwee een job hadden (ik ben momenteel even thuis) hebben we die methode niet teveel toegepast)

-pijnstillertje geven (wie weet had ze ergens pijn)

-tutzalf voor tandjes gaan beginnen geven maar het zou me toch sterk lijken dat ze al zes maand pijn heeft aan haar tandjes (er komen er momenteel ook geen door)

Het komt erop neer dat ze pas weer min of meer inslaapt nadat ze melk gekregen heeft maar komaan een dreumes van bijna anderhalf kan toch onmogelijk elke nacht nog een voeding nodig hebben. Ze krijgt genoeg eten overdag!

Ik weet het gewoon niet meer en ben inmiddels zo moe dat ik gewoon pissed op haar ben de rest van de dag! :cry:

hier een kleintje van 15 maand die ook elke avond nacht tegen 12 uur een fles wil en krijgt door dat hij kma heeft en dus weinig mee kan eten krijgt hij dan zn fles met nutramigen en daar na slaapt hij als een roos door en gaan wij ook na bed.

en als je haar op bed legt en dan een fles met pap geeft slaapt ze dan wel door?

misschien in de kamer iets veranderd ???

Misschien is ze toe aan een peuterbed? Kan er een zijkant uit het ledikant? Dan kan ze misschien zelf haar pop pakken… :think:

boekentip; “lekker slapen zonder huilen”. Worked like a charm here! Had het boek door iemand anders getipt gekregen toen ik ook zo met de handen in het haar zat. Ben zo blij dat ze het deed! Hopelijk heb jij er net zoveel aan!

Zat ik ook al aan te denken een peuterbed :think:

Haar Fantje ligt meestal niet uit het bed maar gewoon ergens onder de lakentjes evenals haar tut. Van haar bed kunnen we onmiddellijk een éénpersoonsbed maken en persoonlijk vind ik haar daar nog wat te klein voor. :wink:

En tja ze weent ook gewoon als ze haar tut en haar beer in haar handen heeft, het is echt erg op sommige momenten en ik vind het jammer dat ze ons niet kan vertellen wat er haar zo dwars zit. :?

Blue-Fairy; dank je voor de tip daar ga ik zeker naar uitkijken. :-*

@Femmieke wrote:

Van haar bed kunnen we onmiddellijk een éénpersoonsbed maken en persoonlijk vind ik haar daar nog wat te klein voor. :wink:

Dat kan jij alleen inschatten, ik ken jouw dochter niet. Maar er zijn kinderen die er op deze leeftijd aan toe zijn en dat aangeven door veel te huilen en knuffels ‘kwijt’ te zijn en/of deze uit bed te kieperen. Het was slechts een suggestie…

@Sis wrote:

@Femmieke wrote:
Van haar bed kunnen we onmiddellijk een éénpersoonsbed maken en persoonlijk vind ik haar daar nog wat te klein voor. :wink:

Dat kan jij alleen inschatten, ik ken jouw dochter niet. Maar er zijn kinderen die er op deze leeftijd aan toe zijn en dat aangeven door veel te huilen en knuffels ‘kwijt’ te zijn en/of deze uit bed te kieperen. Het was slechts een suggestie…

Tuurlijk en alle suggesties zijn welkom hoor. :-*

Ik heb op 11 februari een afspraak op het CB, eens horen wat ze daar gaan zeggen. :?

haar bed eens op een andere plek zetten.

Peuterbed kan idd prima werken.

Michel ligt er sinds 3 weken ook in :wink: Nou was zijn methode wel wat drastischer… zijn idee was… ik kieper me met slaapzak en al uit bed en als dat niet lukt, sloop ik mijn slaapzak… :roll:

Ze gaat wel slapen na een fles, is dit echt honger, of is dat dorst?

Mies heeft best wel dorst snachts… hij gaat dus nu naar bed met water in een tuitbeker en die is s’ochtends leeg.

We zijn erg van het water aanwennen, dus dat dronk hij al wel. Maar vrienden van ons hebben dit aangewend door limonade steeds verder te verdunnen.

Heeft ze het niet te koud? Als je kouwelijk bent, dan heb je al snel weer honger, je lijf verbruikt dan ladingen energie.

Probeer haar eens te laten slapen met een lekker pyamaatje, sokken en in een warme slaapzak.

Als Mies het 1x te koud heeft, brult hij om alles en om niets en ja… hij kan niet zeggen… ik heb koude voeten.

Dus hier standaard toch wel redelijk warm naar bed. Ga toch nog wel even checken als we zelf gaan en als hij dan zweet, dan trek ik wel wat uit.

Maar meestal slaapt hij gewoon heerlijk.

En verder… je zit nu een negatief spiraal… zij huilt veel, jij slaapt slecht en bent dus overdag minder geduldig met haar. Je gaat opzien tegen de nachten en dat VOELT een kind.

Zij voelt ongetwijfeld aan dat jij haar elke avond momenteel gestressed naar bed brengt en voor je het weet zit je in een vicieuze cirkel.

Kan je haar niet eens een weekendje bij opa of oma ofzo brengen? Even bijtanken, zij even uit de situatie en jij ook?

Dit zijn zomaar de dingen die in me op komen hoor… :hug:

Jana heeft t nu ook een maand lang zo gedaan, wat me daar uit wel opviel is, dat ze tandjes krijgt, en slecht at.

Dus ik gaf haar snachts vaak een fles pap.

Werkte niet, ik ben er nu achter dat ze het koud had naar mijn idee.

Nu slaapt ze onder een dekbedje, dubbel ( baby winterdekbed) en een slaapzak zonder mouwen, daar onder heeft ze een pyama aan en sokken.

Nu slaapt ze een paar dagen weer redelijk door. Af en toe hoor ik haar wel. Maar dan wacht ik tot dat ze ook echt gaat huilen, normaal stond ik bij het eerste geluid al naast haar bed.

Kan t niet ook zo zijn datt voor haar gewenning word ? Dat ze het uitprobeerd ? Doet Jana ook wel eens, maar ze weet nu dat ik daar niet in trap :oops:

Water proberen te geven heb ik al geprobeerd, dat was het dus niet!

Ze slaapt in een pyjama met voetjes aan in een slaapzak onder een laken en dekentje. Haar verwarming staat op waak en we hebben een thermometer om de temperatuur te checken. Het is een aangename 21 graden. Ik ga altijd nog eens checken of ze niet te koud of te warm heeft.

Tam; Noortje krijst echt, je valt in slaap en je wordt wakker omdat mevrouw dus oorverdovend begint te krijsen. Ik heb al eerder gezegd dat Noortje niet normaal huilt maar gewoonweg schreeuwt alsof haar leven ervan afhangt. :shock:

Een collega van Koen zijn werk heeft nu koliek geopperd en we zijn daar druppeltjes voor gaan halen, misschien dat dit werkt. Ik weet het niet maar hoop op een nachtje doorslapen.

Cell: normaal gaat ze twee keer per week uit logeren vanwege onze dans en geloof me die nachten slaap hebben wij (vooral ik want Koen weet daar zoveel niet van) broodnodig om even bij te tanken. Meestal slaapt ze bij de grootouders wel door. :? Maar zelfs tijdens die nachten ben ik op mijn hoede en is het zelfs zo erg geworden dat ik haar gewoon hoor huilen terwijl ze er niet eens is. :oops:

Dus bij oma en opa slaapt ze wel gewoon door ??

Is er iets op haar kamertje waar ze bang voor is ?? Dat zou dan nog kunnen als ze bij opa en oma gewoon doorslaapt ??

Mhh lijkt me echt niet makkelijk. Enne wat het huilen betreft mogen we elkaar de hand geven, Jana schreeuwt ook als of haar leven er van af hangt.

eh… dan TE warm?

21 graden is namelijk geen gezonde slaaptemperatuur… dat is echt heel warm. :shifty:

Welk boek je ook openslaat… overal word hetzelfde wel genoemd.

15 tot 17 graden is een goede slaaptemp.

Als je te warme lucht inademend krijg je een droge mond, kun je hoofdpijn en branderige ogen krijgen.

Je schrijft dat ze ermee begon rond de 11 maanden… toen was het nog een beetje zomer, wellicht dat je kort erna bent begonnen met stoken?

Onze oudste vind een warme kamer echt vreselijk… die word er letterlijk misselijk in wakker.

Peter is eh… gek, die ligt zelfs met 30 graden buitentemperatuur nog met pyama aan te zweten in bed. Maar Michel slaapt ook beduidend slechter als zijn kamertje te warm is.

Laatst de kachel aangezet overdag en vergeten uit te zetten. Toen was hij ineens 3x in de nacht wakker en dan ook door blijven huilen…

Heb toen letterlijk 10 minuten zijn raam opengegooid.

21 graden en slapen onder een deken… het kan zomaar het probleem zijn hoor :shifty:

@Cell wrote:

eh… dan TE warm?

21 graden is namelijk geen gezonde slaaptemperatuur… dat is echt heel warm. :shifty:

Welk boek je ook openslaat… overal word hetzelfde wel genoemd.

15 tot 17 graden is een goede slaaptemp.

Als je te warme lucht inademend krijg je een droge mond, kun je hoofdpijn en branderige ogen krijgen.

Je schrijft dat ze ermee begon rond de 11 maanden… toen was het nog een beetje zomer, wellicht dat je kort erna bent begonnen met stoken?

Onze oudste vind een warme kamer echt vreselijk… die word er letterlijk misselijk in wakker.

Peter is eh… gek, die ligt zelfs met 30 graden buitentemperatuur nog met pyama aan te zweten in bed. Maar Michel slaapt ook beduidend slechter als zijn kamertje te warm is.

Laatst de kachel aangezet overdag en vergeten uit te zetten. Toen was hij ineens 3x in de nacht wakker en dan ook door blijven huilen…

Heb toen letterlijk 10 minuten zijn raam opengegooid.

21 graden en slapen onder een deken… het kan zomaar het probleem zijn hoor :shifty:

Tja die verwarming hebben we ook al een paar keer uitgedraaid, ik zeg het je. We hebben de gekste dingen al uitgeprobeerd maar ik zal zorgen dat het dan twee graden kouder is op haar kamer. Zou me verbazen dat ze van iets te warm gewoon gaat gillen. In de zomer hebben we een hittegolf gehad en liep de temperatuur op in haar kamer tot jawel 29 graden en toen sliep madam wel door. :?

Het is zo jammer dat ze gewoon nog niet kan zeggen wat er scheelt. :cry:

Het lijkt me te warm in haar kamer. Wij slapen ook allemaal veel slechter in een warme kamer.

Maar onze jongste heeft dat precies rond die tijd ook gehad en we zijn ruim 2.5 maand met van alles bezig geweest om erachter te komen wat het moest zijn. Een pedagoog raadde ons een peuterbed in en wat een supertip was dat. We hebben in de eerste dagen regelmatig op de trap gestaan om naar de stilte te luisteren 8) En ons dametje wil ook graag een tuitbeker water mee naar bed omdat ze 's nachts altijd een droge mond heeft.

hier ook hoor Maxime… ons eigenwijsje slaapt ook prinsheerlijk in zijn nieuwe bed.

En we hadden al wel ontdekt dat hij gek kan worden van naadjes in kleding, kriebelende merkjes in zijn nek, te ruwe stof aan zijn lijf of de verkeerde slaapzak (die moet niet te ruim zijn onderaan… vind hij niets)

En hij wil de deur kunnen zien.

Zijn bedje staat dus zo dat hij al liggend de deur kan zien.

Op zich spelen we vals, hij vertoonde soortgelijke ticjes als Aniek, aniek was ons proefkonijn, toen zijn we langer bezig geweest om achter haar " voorkeuren" te komen.

Enne femke… van de zomer had je haar waarschijnlijk met 29 graden op haar kamer ook anders gekleed :wink:

Hier moet de radiator echt om 12 uur smiddags uit, anders blijft de warmte enorm hangen en is het s’ avonds nog 20 graden.

Nu is het meestal 15 graden.

Meiden bedankt voor de tips.

Ik ga dadelijk de temperatuur checken, laat jullie morgen wat weten hoe warm het was daar. Die temperatuur die ik zei was van vanmiddag toen had ik nog niet verlucht ook niet omdat ik er nog moest schoonmaken en ik kuis nu eenmaal niet graag in de kou. :oops:

En nu ben ik naar bed en hoop dat ze slaapt en door blijft slapen. :pray: :pray:

:-*

Slaap lekker meid, ik hoop dat jullie eigenwijsje vannacht lekker doorslaapt :hug: :zzz:

me too… :-*

Schoot me net nog te binnen dat we bij Aniek de situatie toen hebben doorbroken door een poosje bij haar te gaan slapen.

Ik heb toen echt een matras bij haar op de grond gelegd en ben bij haar gaan slapen.

Dat hebben we toen na een week of 2 ook weer afgebouwd en dat ging goed.

Nog steeds is ze wel erg graag bij ons, zij komt het meest van al naar boven om op het bijbed te gaan liggen. Dat mag ook hoor, maar samen slapen moet dan wel " je ding" zijn.